VW BULLI 70-lecie | WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!

VW Bulli - pierwszy model VW Bulli - pierwszy model

VW Bulli – 70-lecie modelu! |

70 lat temu narodził się pewien niezwykły pojazd – dziś podczas salonu samochodowego w Genewie można podziwiać model jubileuszowy…

Dla uczczenia klasycznego pierwowzoru VW Bulli powstał model specjalny. Z najnowocześniejszym wyposażeniem i oryginalną stylistyką. Nadwozie polakierowano w kolorach żółtym i białym – najbardziej klasycznym zestawie kolorów dla tego modelu.

tekst/foto: Mor/inf.prasowa

Przed 70 laty holenderski importer Volkswagena, Ben Pon, zobaczył w fabryce w Wolfsburgu niezwykły pojazd transportowy – prymitywne podwozie na kołach.

VW Bulli – tak to się zaczęło…

vw bulli klasyk pierwszy model
VW Bulli – klasyk

Natychmiast naszkicował w notatniku kilka wersji auta, jakiego nie było wtedy na świecie. Szkic zapoczątkował historię samochodu, który w kolejnych latach powstał w milionach egzemplarzy – VW Transportera. Nawiązując do tamtego auta Volkswagen podczas salonu samochodowego w Genewie prezentuje model specjalny „70 lat VW Bulli”. Urok auta retro splata się w nim z techniką i jakością wykonania zgodnymi ze współczesnymi standardami. VW Bulli z nowoczesnym wyposażeniem i stylistyką?

VW Bulli – model specjalny VW Transportera | baza

Model specjalny skonstruowano w oparciu o Multivana Comfortline, dobierając różne elementy z Multivana Highline oraz z Californii. Te elementy to np. pakiet chromowanych dodatków oraz podłoga o wyglądzie drewna. Do zbliżającej się wiosny pasuje też nadwozie – może być ono dwukolorowe (opcja), lakierowane w kolorach Candy-Weiss (biel candy)/Kurkuma-Gelb Metallic (żółć kurkumy). Kolory te znamy znamy z pierwowzoru – pierwszych modeli VW Transportera – VW Bulli.

VW Bulli – znaki charakterystyczne modelu specjalnego

Plakietki z napisem „Bulli” i jubileuszowa naklejka na tylnej szybie. Mają one podkreślać związek tego auta z kultowym klasykiem. Model specjalny „70 lat VW Bulli” jest ponadto wyposażony w pakiet elementów chromowanych zawierający ozdobne listwy i obudowy lusterek zewnętrznych. W kabinie zastosowano przyciemniane szyby, a progi ozdobiono napisem „Bulli” oraz okładzinami ze stali nierdzewnej. Z tego samego materiału wykonano też osłonę progu załadunkowego w bagażniku. Całości dopełniają matowe czarne okleiny na słupku dachowym B.

Model specjalny „70 lat VW Bulli” jest fabrycznie wyposażany w 17-calowe obręcze kół „Davenport”, za dopłatą są też dostępne popularne koła 18-calowe „Disc” o klasycznym wyglądzie z lakierowaną na biało zewnętrzną krawędzią.

VW Bulli - wczoraj i dziś
VW Bulli – wczoraj i dziś | Model specjalny

Także wewnątrz jubileuszowy model prezentuje się wyjątkowo elegancko.

VW Bulli – wnętrze

Stylowe oświetlenie podkreśla urodę zmienionej tapicerki „Visitamo”, którą z kolei dopasowano do kolorów podłogi „Dark Wood”. Ponadto model specjalny „70 lat VW Bulli” ma w wyposażeniu seryjnym m.in. wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą i ekran komputera pokładowego „Premium”. Dodatkowo auto wyposażono w tablicę rozdzielczą z dekoracyjnym panelem „Black Glossy”, który dotąd był oferowany tylko w wersji wyposażenia Highline. Zewnętrzne lusterka modelu specjalnego „70 lat VW Bulli” są regulowane elektrycznie, ogrzewane i składane. Samochód ma też seryjny system Parkpilot ułatwiający parkowanie zarówno przodem, jak i tyłem.

Model specjalny VW Bulli znajdzie się w sprzedaży na początku maja.