Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
ducati panigale v4 front
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Sebastian Mądrachowski

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje o nowym silniku V4, wszyscy wypatrywali wieści o nowym motocyklu Ducati. Teraz możecie go zobaczyć w pełnej okazałości – poznajcie Ducati Panigale V4.

tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: ducati

Już kilka lat temu, w 2008 roku, mieliśmy okazję kupić drogowe V4 od Ducati. Motocykl nazywał się Desmosedici RR i okazał się jedynie drogim i bardzo limitowanym motórem, który nie znalazł zbyt wielu nabywców. Dziś można kupić Ducati V4 w bardziej przystępnej cenie, do tego w aż trzech wersjach: Ducati Panigale V4, V4 S oraz V4 Speciale.

ducati panigale v4 full hd

Ducati Panigale V4 | Pierwsze wrażenie

Na pierwszy rzut oka Panigale V4 wygląda jak poprzedni model po lekkim liftingu, ale nie dajcie się zwieść pięknej Włoszce.

Pod czerwonymi owiewkami kryje się zupełnie nowy silnik V4 o pojemności 1103 cm3,mocy 214 KM i 124 Nm momentu obrotowego.

Ducati Panigale V4 pełnymi garściami czerpie wprost z torów MotoGP, wyposażona jest w najnowsze systemy elektroniczne, a mimo to waży zaledwie 175 kg (masa sucha).

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ciekawym rozwiązaniem jest wał, który kręci się w odwrotną stronę niż w większości silników drogowych. Zazwyczaj wał kręci się w tę samą stronę co koła. Zastosowanie odwrotnej rotacji wału, tak jak w motocyklach MotoGP, ma za zadanie polepszyć prowadzenie i zwinność maszyny. Ponadto takie rozwiązanie obniża przód motóra, który ma mniejsze chęci do wstawania na koło, a także podczas ostrego dohamowania tylne koło będzie miało mniejsze tendencje do odrywania się od nawierzchni.

Silnik obrócony o 42° do tyłu pozwala na zmieszczenie większej chłodnicy, a także przesunięcie wahacza do przodu. Dzięki temu, w porównaniu do 1299 Panigale, poprawił się też rozkład masy.

Ducati Panigale V4 naked bez owiewek

Panigale V4 na golasa

Ducati Panigale V4 | Dane techniczne, wyposażenie

Zawsze chcieliście driftować motórem? Proszę bardzo. Panigale V4, dzięki zaawansowanej elektronice, daje nam tę możliwość. System ABS w połączeniu z DSC (układ przeciwpoślizgowy) i DTC EVO (kontrola trakcji) tak dostosuje moment silnika, że na wyjściu z winkla Panigale V4 pójdzie lekkim ślizgiem, maksymalnie wykorzystując swój potencjał. ducati panigale v4 bok hamulce

Ducati Panigale V4 | Systemy wsparcia na duchu

Podczas jazdy, do wyboru mamy trzy tryby: Race, Sport i Street. Tutaj chyba nic nie trzeba wyjaśniać. Dodatkowo do dyspozycji mamy długą listę systemów pomagających nie zrobić sobie krzywdy.

Ducati Slide Control (DSC) – układ kontrolujący uślizg tyłu
ABS Cornering Bosch EVO – klasyczny ABS
Ducati Traction Control EVO (DTC EVO) – kontrola trakcji
Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – kontrola wznoszenia koła
Ducati Power Launch (DPL) – asystent ruszania
Ducati Quick Shift up/down EVO (DQS EVO) – klasyczny quickshifter
Engine Brake Control EVO (EBC EVO) – asystent hamowania silnikiem
Ducati Electronic Suspension EVO (DES EVO) – sterowanie zawieszeniami

Wszystkie informacje podawane są na nowym wyświetlaczu TFT, a parametry poszczególnych systemów są możemy samemu regulować.

ducati panigale v4W kwestii zawieszenia Ducati poszło grubo, szczególnie w wersji V4 S i V4 Speciale. W „zwykłej” Panigale V4 do dyspozycji mamy regulowane przednie zawieszenie Showa, wspomagane amortyzatorem skrętu Sachs. Sachs dostarczył również tylny, w pełni regulowany, amortyzator.

Wersja V4 S oraz V4 Speciale wyposażone zostały w aktywne zawieszenie Öhlins (tył, przód + amortyzator skrętu) sterowane przez Öhlins Smart EC 2.0. Do wyboru są dwa tryby. W pierwszym, manualnym, sami wybieramy parametry zawieszenia. W trybie Dynamic system automatycznie dostosuje zawieszenie do naszego stylu jazdy oraz warunków panujących na torze czy ulicy.

ducati panigale v4 wheelieDucati Panigale V4 | Hamulce – nowy zacisk Brembo Stylema

Wraz z debiutem Panigale V4, debiutuje też nowy zacisk od Brembo – Brembo Stylema Monobloc. Jest to najnowsza wersja znanego zacisku monoblok M50. Zacisk został zmodernizowany i jest teraz lżejszy o 70 g. By zrównoważyć dodatkowe dwa cylindry, Ducati opracowało nową ramę, tzw. Front Frame. Dzięki niej wersje S oraz Speciale na sucho ważą 175 kg.

Ducati Panigale V4 | CENA

Za technologię zastosowaną w nowym Panigale V4 przyjdzie nam słono zapłacić.

Ceny zaczynają się od:

  • 90 000zł za wersję V4
  • 114 000 zł za wersję V4 S
  • 166 000 zł za wersję V4 Speciale

Zbliża się koniec roku, więc Święty Mikołajuuu… ;)

ducati panigale v4 na torze

Ducati Panigale V4 | W akcji..

Tags: ducati, ducati 2018, ducati panigale v4, nowy model, panigale, panigale v4 silnik, premiera, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje o nowym silniku V4, wszyscy wypatrywali wieści o nowym motocyklu Ducati. Teraz możecie go zobaczyć w pełnej okazałości – poznajcie Ducati Panigale V4.

tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: ducati

Już kilka lat temu, w 2008 roku, mieliśmy okazję kupić drogowe V4 od Ducati. Motocykl nazywał się Desmosedici RR i okazał się jedynie drogim i bardzo limitowanym motórem, który nie znalazł zbyt wielu nabywców. Dziś można kupić Ducati V4 w bardziej przystępnej cenie, do tego w aż trzech wersjach: Ducati Panigale V4, V4 S oraz V4 Speciale.

ducati panigale v4 full hd

Ducati Panigale V4 | Pierwsze wrażenie

Na pierwszy rzut oka Panigale V4 wygląda jak poprzedni model po lekkim liftingu, ale nie dajcie się zwieść pięknej Włoszce.

Pod czerwonymi owiewkami kryje się zupełnie nowy silnik V4 o pojemności 1103 cm3,mocy 214 KM i 124 Nm momentu obrotowego.

Ducati Panigale V4 pełnymi garściami czerpie wprost z torów MotoGP, wyposażona jest w najnowsze systemy elektroniczne, a mimo to waży zaledwie 175 kg (masa sucha).

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ciekawym rozwiązaniem jest wał, który kręci się w odwrotną stronę niż w większości silników drogowych. Zazwyczaj wał kręci się w tę samą stronę co koła. Zastosowanie odwrotnej rotacji wału, tak jak w motocyklach MotoGP, ma za zadanie polepszyć prowadzenie i zwinność maszyny. Ponadto takie rozwiązanie obniża przód motóra, który ma mniejsze chęci do wstawania na koło, a także podczas ostrego dohamowania tylne koło będzie miało mniejsze tendencje do odrywania się od nawierzchni.

Silnik obrócony o 42° do tyłu pozwala na zmieszczenie większej chłodnicy, a także przesunięcie wahacza do przodu. Dzięki temu, w porównaniu do 1299 Panigale, poprawił się też rozkład masy.

Ducati Panigale V4 naked bez owiewek

Panigale V4 na golasa

Ducati Panigale V4 | Dane techniczne, wyposażenie

Zawsze chcieliście driftować motórem? Proszę bardzo. Panigale V4, dzięki zaawansowanej elektronice, daje nam tę możliwość. System ABS w połączeniu z DSC (układ przeciwpoślizgowy) i DTC EVO (kontrola trakcji) tak dostosuje moment silnika, że na wyjściu z winkla Panigale V4 pójdzie lekkim ślizgiem, maksymalnie wykorzystując swój potencjał. ducati panigale v4 bok hamulce

Ducati Panigale V4 | Systemy wsparcia na duchu

Podczas jazdy, do wyboru mamy trzy tryby: Race, Sport i Street. Tutaj chyba nic nie trzeba wyjaśniać. Dodatkowo do dyspozycji mamy długą listę systemów pomagających nie zrobić sobie krzywdy.

Ducati Slide Control (DSC) – układ kontrolujący uślizg tyłu
ABS Cornering Bosch EVO – klasyczny ABS
Ducati Traction Control EVO (DTC EVO) – kontrola trakcji
Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – kontrola wznoszenia koła
Ducati Power Launch (DPL) – asystent ruszania
Ducati Quick Shift up/down EVO (DQS EVO) – klasyczny quickshifter
Engine Brake Control EVO (EBC EVO) – asystent hamowania silnikiem
Ducati Electronic Suspension EVO (DES EVO) – sterowanie zawieszeniami

Wszystkie informacje podawane są na nowym wyświetlaczu TFT, a parametry poszczególnych systemów są możemy samemu regulować.

ducati panigale v4W kwestii zawieszenia Ducati poszło grubo, szczególnie w wersji V4 S i V4 Speciale. W „zwykłej” Panigale V4 do dyspozycji mamy regulowane przednie zawieszenie Showa, wspomagane amortyzatorem skrętu Sachs. Sachs dostarczył również tylny, w pełni regulowany, amortyzator.

Wersja V4 S oraz V4 Speciale wyposażone zostały w aktywne zawieszenie Öhlins (tył, przód + amortyzator skrętu) sterowane przez Öhlins Smart EC 2.0. Do wyboru są dwa tryby. W pierwszym, manualnym, sami wybieramy parametry zawieszenia. W trybie Dynamic system automatycznie dostosuje zawieszenie do naszego stylu jazdy oraz warunków panujących na torze czy ulicy.

ducati panigale v4 wheelieDucati Panigale V4 | Hamulce – nowy zacisk Brembo Stylema

Wraz z debiutem Panigale V4, debiutuje też nowy zacisk od Brembo – Brembo Stylema Monobloc. Jest to najnowsza wersja znanego zacisku monoblok M50. Zacisk został zmodernizowany i jest teraz lżejszy o 70 g. By zrównoważyć dodatkowe dwa cylindry, Ducati opracowało nową ramę, tzw. Front Frame. Dzięki niej wersje S oraz Speciale na sucho ważą 175 kg.

Ducati Panigale V4 | CENA

Za technologię zastosowaną w nowym Panigale V4 przyjdzie nam słono zapłacić.

Ceny zaczynają się od:

  • 90 000zł za wersję V4
  • 114 000 zł za wersję V4 S
  • 166 000 zł za wersję V4 Speciale

Zbliża się koniec roku, więc Święty Mikołajuuu… ;)

ducati panigale v4 na torze

Ducati Panigale V4 | W akcji..

Tags: ducati, ducati 2018, ducati panigale v4, nowy model, panigale, panigale v4 silnik, premiera, sebastian mądrachowski
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry