Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
ducati panigale v4 front
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati PANIGALE V4 | Najlepsze Ducati w historii?

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje […]

Sebastian Mądrachowski

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje o nowym silniku V4, wszyscy wypatrywali wieści o nowym motocyklu Ducati. Teraz możecie go zobaczyć w pełnej okazałości – poznajcie Ducati Panigale V4.

tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: ducati

Już kilka lat temu, w 2008 roku, mieliśmy okazję kupić drogowe V4 od Ducati. Motocykl nazywał się Desmosedici RR i okazał się jedynie drogim i bardzo limitowanym motórem, który nie znalazł zbyt wielu nabywców. Dziś można kupić Ducati V4 w bardziej przystępnej cenie, do tego w aż trzech wersjach: Ducati Panigale V4, V4 S oraz V4 Speciale.

ducati panigale v4 full hd

Ducati Panigale V4 | Pierwsze wrażenie

Na pierwszy rzut oka Panigale V4 wygląda jak poprzedni model po lekkim liftingu, ale nie dajcie się zwieść pięknej Włoszce.

Pod czerwonymi owiewkami kryje się zupełnie nowy silnik V4 o pojemności 1103 cm3,mocy 214 KM i 124 Nm momentu obrotowego.

Ducati Panigale V4 pełnymi garściami czerpie wprost z torów MotoGP, wyposażona jest w najnowsze systemy elektroniczne, a mimo to waży zaledwie 175 kg (masa sucha).

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ciekawym rozwiązaniem jest wał, który kręci się w odwrotną stronę niż w większości silników drogowych. Zazwyczaj wał kręci się w tę samą stronę co koła. Zastosowanie odwrotnej rotacji wału, tak jak w motocyklach MotoGP, ma za zadanie polepszyć prowadzenie i zwinność maszyny. Ponadto takie rozwiązanie obniża przód motóra, który ma mniejsze chęci do wstawania na koło, a także podczas ostrego dohamowania tylne koło będzie miało mniejsze tendencje do odrywania się od nawierzchni.

Silnik obrócony o 42° do tyłu pozwala na zmieszczenie większej chłodnicy, a także przesunięcie wahacza do przodu. Dzięki temu, w porównaniu do 1299 Panigale, poprawił się też rozkład masy.

Ducati Panigale V4 naked bez owiewek

Panigale V4 na golasa

Ducati Panigale V4 | Dane techniczne, wyposażenie

Zawsze chcieliście driftować motórem? Proszę bardzo. Panigale V4, dzięki zaawansowanej elektronice, daje nam tę możliwość. System ABS w połączeniu z DSC (układ przeciwpoślizgowy) i DTC EVO (kontrola trakcji) tak dostosuje moment silnika, że na wyjściu z winkla Panigale V4 pójdzie lekkim ślizgiem, maksymalnie wykorzystując swój potencjał. ducati panigale v4 bok hamulce

Ducati Panigale V4 | Systemy wsparcia na duchu

Podczas jazdy, do wyboru mamy trzy tryby: Race, Sport i Street. Tutaj chyba nic nie trzeba wyjaśniać. Dodatkowo do dyspozycji mamy długą listę systemów pomagających nie zrobić sobie krzywdy.

Ducati Slide Control (DSC) – układ kontrolujący uślizg tyłu
ABS Cornering Bosch EVO – klasyczny ABS
Ducati Traction Control EVO (DTC EVO) – kontrola trakcji
Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – kontrola wznoszenia koła
Ducati Power Launch (DPL) – asystent ruszania
Ducati Quick Shift up/down EVO (DQS EVO) – klasyczny quickshifter
Engine Brake Control EVO (EBC EVO) – asystent hamowania silnikiem
Ducati Electronic Suspension EVO (DES EVO) – sterowanie zawieszeniami

Wszystkie informacje podawane są na nowym wyświetlaczu TFT, a parametry poszczególnych systemów są możemy samemu regulować.

ducati panigale v4W kwestii zawieszenia Ducati poszło grubo, szczególnie w wersji V4 S i V4 Speciale. W “zwykłej” Panigale V4 do dyspozycji mamy regulowane przednie zawieszenie Showa, wspomagane amortyzatorem skrętu Sachs. Sachs dostarczył również tylny, w pełni regulowany, amortyzator.

Wersja V4 S oraz V4 Speciale wyposażone zostały w aktywne zawieszenie Öhlins (tył, przód + amortyzator skrętu) sterowane przez Öhlins Smart EC 2.0. Do wyboru są dwa tryby. W pierwszym, manualnym, sami wybieramy parametry zawieszenia. W trybie Dynamic system automatycznie dostosuje zawieszenie do naszego stylu jazdy oraz warunków panujących na torze czy ulicy.

ducati panigale v4 wheelieDucati Panigale V4 | Hamulce – nowy zacisk Brembo Stylema

Wraz z debiutem Panigale V4, debiutuje też nowy zacisk od Brembo – Brembo Stylema Monobloc. Jest to najnowsza wersja znanego zacisku monoblok M50. Zacisk został zmodernizowany i jest teraz lżejszy o 70 g. By zrównoważyć dodatkowe dwa cylindry, Ducati opracowało nową ramę, tzw. Front Frame. Dzięki niej wersje S oraz Speciale na sucho ważą 175 kg.

Ducati Panigale V4 | CENA

Za technologię zastosowaną w nowym Panigale V4 przyjdzie nam słono zapłacić.

Ceny zaczynają się od:

  • 90 000zł za wersję V4
  • 114 000 zł za wersję V4 S
  • 166 000 zł za wersję V4 Speciale

Zbliża się koniec roku, więc Święty Mikołajuuu… ;)

ducati panigale v4 na torze

Ducati Panigale V4 | W akcji..

Tags: ducati, ducati 2018, ducati panigale v4, nowy model, panigale, panigale v4 silnik, premiera, sebastian mądrachowski

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Ducati kazało długo czekać na ten motocykl. Kiedy wyciekły informacje o nowym silniku V4, wszyscy wypatrywali wieści o nowym motocyklu Ducati. Teraz możecie go zobaczyć w pełnej okazałości – poznajcie Ducati Panigale V4.

tekst: Artur Skibiński, Mor / foto: ducati

Już kilka lat temu, w 2008 roku, mieliśmy okazję kupić drogowe V4 od Ducati. Motocykl nazywał się Desmosedici RR i okazał się jedynie drogim i bardzo limitowanym motórem, który nie znalazł zbyt wielu nabywców. Dziś można kupić Ducati V4 w bardziej przystępnej cenie, do tego w aż trzech wersjach: Ducati Panigale V4, V4 S oraz V4 Speciale.

ducati panigale v4 full hd

Ducati Panigale V4 | Pierwsze wrażenie

Na pierwszy rzut oka Panigale V4 wygląda jak poprzedni model po lekkim liftingu, ale nie dajcie się zwieść pięknej Włoszce.

Pod czerwonymi owiewkami kryje się zupełnie nowy silnik V4 o pojemności 1103 cm3,mocy 214 KM i 124 Nm momentu obrotowego.

Ducati Panigale V4 pełnymi garściami czerpie wprost z torów MotoGP, wyposażona jest w najnowsze systemy elektroniczne, a mimo to waży zaledwie 175 kg (masa sucha).

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ducati Panigale V4 | Silnik

Ciekawym rozwiązaniem jest wał, który kręci się w odwrotną stronę niż w większości silników drogowych. Zazwyczaj wał kręci się w tę samą stronę co koła. Zastosowanie odwrotnej rotacji wału, tak jak w motocyklach MotoGP, ma za zadanie polepszyć prowadzenie i zwinność maszyny. Ponadto takie rozwiązanie obniża przód motóra, który ma mniejsze chęci do wstawania na koło, a także podczas ostrego dohamowania tylne koło będzie miało mniejsze tendencje do odrywania się od nawierzchni.

Silnik obrócony o 42° do tyłu pozwala na zmieszczenie większej chłodnicy, a także przesunięcie wahacza do przodu. Dzięki temu, w porównaniu do 1299 Panigale, poprawił się też rozkład masy.

Ducati Panigale V4 naked bez owiewek

Panigale V4 na golasa

Ducati Panigale V4 | Dane techniczne, wyposażenie

Zawsze chcieliście driftować motórem? Proszę bardzo. Panigale V4, dzięki zaawansowanej elektronice, daje nam tę możliwość. System ABS w połączeniu z DSC (układ przeciwpoślizgowy) i DTC EVO (kontrola trakcji) tak dostosuje moment silnika, że na wyjściu z winkla Panigale V4 pójdzie lekkim ślizgiem, maksymalnie wykorzystując swój potencjał. ducati panigale v4 bok hamulce

Ducati Panigale V4 | Systemy wsparcia na duchu

Podczas jazdy, do wyboru mamy trzy tryby: Race, Sport i Street. Tutaj chyba nic nie trzeba wyjaśniać. Dodatkowo do dyspozycji mamy długą listę systemów pomagających nie zrobić sobie krzywdy.

Ducati Slide Control (DSC) – układ kontrolujący uślizg tyłu
ABS Cornering Bosch EVO – klasyczny ABS
Ducati Traction Control EVO (DTC EVO) – kontrola trakcji
Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – kontrola wznoszenia koła
Ducati Power Launch (DPL) – asystent ruszania
Ducati Quick Shift up/down EVO (DQS EVO) – klasyczny quickshifter
Engine Brake Control EVO (EBC EVO) – asystent hamowania silnikiem
Ducati Electronic Suspension EVO (DES EVO) – sterowanie zawieszeniami

Wszystkie informacje podawane są na nowym wyświetlaczu TFT, a parametry poszczególnych systemów są możemy samemu regulować.

ducati panigale v4W kwestii zawieszenia Ducati poszło grubo, szczególnie w wersji V4 S i V4 Speciale. W “zwykłej” Panigale V4 do dyspozycji mamy regulowane przednie zawieszenie Showa, wspomagane amortyzatorem skrętu Sachs. Sachs dostarczył również tylny, w pełni regulowany, amortyzator.

Wersja V4 S oraz V4 Speciale wyposażone zostały w aktywne zawieszenie Öhlins (tył, przód + amortyzator skrętu) sterowane przez Öhlins Smart EC 2.0. Do wyboru są dwa tryby. W pierwszym, manualnym, sami wybieramy parametry zawieszenia. W trybie Dynamic system automatycznie dostosuje zawieszenie do naszego stylu jazdy oraz warunków panujących na torze czy ulicy.

ducati panigale v4 wheelieDucati Panigale V4 | Hamulce – nowy zacisk Brembo Stylema

Wraz z debiutem Panigale V4, debiutuje też nowy zacisk od Brembo – Brembo Stylema Monobloc. Jest to najnowsza wersja znanego zacisku monoblok M50. Zacisk został zmodernizowany i jest teraz lżejszy o 70 g. By zrównoważyć dodatkowe dwa cylindry, Ducati opracowało nową ramę, tzw. Front Frame. Dzięki niej wersje S oraz Speciale na sucho ważą 175 kg.

Ducati Panigale V4 | CENA

Za technologię zastosowaną w nowym Panigale V4 przyjdzie nam słono zapłacić.

Ceny zaczynają się od:

  • 90 000zł za wersję V4
  • 114 000 zł za wersję V4 S
  • 166 000 zł za wersję V4 Speciale

Zbliża się koniec roku, więc Święty Mikołajuuu… ;)

ducati panigale v4 na torze

Ducati Panigale V4 | W akcji..

Tags: ducati, ducati 2018, ducati panigale v4, nowy model, panigale, panigale v4 silnik, premiera, sebastian mądrachowski

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry