Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Sebastian Mądrachowski

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 roku był najmocniejszym, najlżejszym i najnowocześniejszym motocyklem w swojej klasie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Kiedy pokazano go na targach w Mediolanie, konkurencja zaczęła zwijać stoiska, pracownicy schowali plakietki „wystawca” i ustawili się grzecznie w kolejce, żeby przyjrzeć mu się z bliska. Później rozjechali się do domów i niektórych do dziś nikt nie widział.

Ducati 1199 Panigale – konkurencja

Jedynie BMW i Kawasaki pokazały klasę, dając alternatywę osobom szukającym motocykla NAJ. Rok po premierze Ducati 1199 Panigale Niemcy wypuścili model S1000RR HP4 (169 kg, 200 KM), a Japończycy, w 2015, motocykl H2R (1000ccm turbo, czyli 300 KM z masą ponad 200 kg). Jak to ma się do Panigale? Ducati 1199 Panigale w najmocniejszej wersji ma 205 KM, a na sucho waży – uwaga – 166,5 kg. Jest drobniejszy, węższy i zgrabniejszy niż wszystko, czym kiedykolwiek jeździliście.

ducati 1199 panigale

ducati 1199 panigale

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Zegar i centrum sterowania

To wszystko jest mało ważne, kiedy podchodzi się do tego motocykla i odpala silnik. V2 na ssaniu startuje tak potężnie, że nie słychać nawet własnych myśli. Hałas mierzony na postoju nie mieści się w normach żadnego kraju, gdzie jest sprzedawany – Ducati ma na to odpowiedź: „W ruchu motocykl normy spełnia, więc się odczepcie”. W efekcie urzędy homologacyjne całego świata położyły uszy po sobie i grzecznie przystawiły pieczątkę gdzie trzeba. Brawo Ducati.

Widzieliście kiedyś test motocykla motoGP? Pytanie ważne, bo te testy udają się rzadko. Dziennikarze próbują po kolei, motór niesie ich na pierwszej sekwencji zakrętów, kraksa i tak do skutku… Dopóki nie skończy się zapas motocykli, albo dziennikarzy. Jeżeli któraś redakcja znajdzie byłego zawodnika albo obdarzonego iskrą Bożą wariata, to test udaje się napisać. Ducati 1199 Panigale z kosmiczną mocą, niską wagą i momentem dostępnym od samego dołu byłoby tak samo trudne do jazdy, gdyby nie elektronika.

Ducati 1199 Panigale – elektroniczne wspomagacze

Wspomagaczy jazdy jest dużo.

Kiedy przelatujemy po opcjach na wyświetlaczu TFT zastępującym klasyczne zegary, zauważamy możliwość ustawienia ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA + GPS, DOS, ZUS i UMCS.

Wszystko po to, żeby moto nas nie zabiło. Fajnie, że elektronika działa w miarę niezauważalnie – tak, że rośnie nam ego, chce się więcej i ogólnie nie trzeba się tego motocykla bać. Strach budzi tylko wiedza, że całe wspomaganie można wyłączyć.

ducati 1199 pamigaleMa świetne zawieszenia, silnik V2 z oszałamiającym dźwiękiem, osiągi lepsze niż samochód za milion. Gdybyśmy zaparkowali go w Luwrze obok Mona Lizy, nikogo by to nie zdziwiło. Ot, kolejne dzieło sztuki. Problem pojawiłby się, gdybyśmy chcieli ten motocykl z Luwru zabrać – wtedy zbiegłaby się ochrona.

Ciekawe, że cały czas mówimy o motórze, który jest użytkowany na drogach publicznych. Opisywany egzemplarz na co dzień jeździ po lubelskich nierównościach, a jest za sztywny do wolnej jazdy po dołach. Jeżeli jedziemy szybko, jest stabilniej i nie czuć dziur na kręgosłupie i nadgarstkach. Tylko na prawko trzeba uważać.

Ducati 1199 Panigale opinie | Dlaczego Audi?

Tytułowe Audi wzięło się z faktu, że od 2012 roku to niemiecki koncern Audi AG przejął stuprocentową kontrolę nad Ducati. Chwilę później miała miejsce premiera 1199 Panigale, a nowi właściciele wycenili motocykl na ok. 130 000 zł. Tyle potrafi kosztować dobrze doposażone Audi A5… Wasz wybór.

Tags: 1199, abs, audi, bmw, dtc, ducati, ducati 1199 panigale, h2r, ninja, panigale, sebastian mądrachowski, v2, zapierdalać, zus

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 roku był najmocniejszym, najlżejszym i najnowocześniejszym motocyklem w swojej klasie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Kiedy pokazano go na targach w Mediolanie, konkurencja zaczęła zwijać stoiska, pracownicy schowali plakietki „wystawca” i ustawili się grzecznie w kolejce, żeby przyjrzeć mu się z bliska. Później rozjechali się do domów i niektórych do dziś nikt nie widział.

Ducati 1199 Panigale – konkurencja

Jedynie BMW i Kawasaki pokazały klasę, dając alternatywę osobom szukającym motocykla NAJ. Rok po premierze Ducati 1199 Panigale Niemcy wypuścili model S1000RR HP4 (169 kg, 200 KM), a Japończycy, w 2015, motocykl H2R (1000ccm turbo, czyli 300 KM z masą ponad 200 kg). Jak to ma się do Panigale? Ducati 1199 Panigale w najmocniejszej wersji ma 205 KM, a na sucho waży – uwaga – 166,5 kg. Jest drobniejszy, węższy i zgrabniejszy niż wszystko, czym kiedykolwiek jeździliście.

ducati 1199 panigale

ducati 1199 panigale

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Zegar i centrum sterowania

To wszystko jest mało ważne, kiedy podchodzi się do tego motocykla i odpala silnik. V2 na ssaniu startuje tak potężnie, że nie słychać nawet własnych myśli. Hałas mierzony na postoju nie mieści się w normach żadnego kraju, gdzie jest sprzedawany – Ducati ma na to odpowiedź: „W ruchu motocykl normy spełnia, więc się odczepcie”. W efekcie urzędy homologacyjne całego świata położyły uszy po sobie i grzecznie przystawiły pieczątkę gdzie trzeba. Brawo Ducati.

Widzieliście kiedyś test motocykla motoGP? Pytanie ważne, bo te testy udają się rzadko. Dziennikarze próbują po kolei, motór niesie ich na pierwszej sekwencji zakrętów, kraksa i tak do skutku… Dopóki nie skończy się zapas motocykli, albo dziennikarzy. Jeżeli któraś redakcja znajdzie byłego zawodnika albo obdarzonego iskrą Bożą wariata, to test udaje się napisać. Ducati 1199 Panigale z kosmiczną mocą, niską wagą i momentem dostępnym od samego dołu byłoby tak samo trudne do jazdy, gdyby nie elektronika.

Ducati 1199 Panigale – elektroniczne wspomagacze

Wspomagaczy jazdy jest dużo.

Kiedy przelatujemy po opcjach na wyświetlaczu TFT zastępującym klasyczne zegary, zauważamy możliwość ustawienia ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA + GPS, DOS, ZUS i UMCS.

Wszystko po to, żeby moto nas nie zabiło. Fajnie, że elektronika działa w miarę niezauważalnie – tak, że rośnie nam ego, chce się więcej i ogólnie nie trzeba się tego motocykla bać. Strach budzi tylko wiedza, że całe wspomaganie można wyłączyć.

ducati 1199 pamigaleMa świetne zawieszenia, silnik V2 z oszałamiającym dźwiękiem, osiągi lepsze niż samochód za milion. Gdybyśmy zaparkowali go w Luwrze obok Mona Lizy, nikogo by to nie zdziwiło. Ot, kolejne dzieło sztuki. Problem pojawiłby się, gdybyśmy chcieli ten motocykl z Luwru zabrać – wtedy zbiegłaby się ochrona.

Ciekawe, że cały czas mówimy o motórze, który jest użytkowany na drogach publicznych. Opisywany egzemplarz na co dzień jeździ po lubelskich nierównościach, a jest za sztywny do wolnej jazdy po dołach. Jeżeli jedziemy szybko, jest stabilniej i nie czuć dziur na kręgosłupie i nadgarstkach. Tylko na prawko trzeba uważać.

Ducati 1199 Panigale opinie | Dlaczego Audi?

Tytułowe Audi wzięło się z faktu, że od 2012 roku to niemiecki koncern Audi AG przejął stuprocentową kontrolę nad Ducati. Chwilę później miała miejsce premiera 1199 Panigale, a nowi właściciele wycenili motocykl na ok. 130 000 zł. Tyle potrafi kosztować dobrze doposażone Audi A5… Wasz wybór.

Tags: 1199, abs, audi, bmw, dtc, ducati, ducati 1199 panigale, h2r, ninja, panigale, sebastian mądrachowski, v2, zapierdalać, zus
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • 19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

    11:36
  • Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

    14:50
  • Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

    10:08
  • Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

    16:05
  • Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    Benelli Leoncino 500 „Forza yyy…Italia!”

    12:08
  • BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

    12:55|0 Comments
  • Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

    12:54|0 Comments
  • Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

    13:31|0 Comments
  • YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

    21:57|0 Comments
  • Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

    17:21|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry