Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Test pierwszego motocykla Audi

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 […]

Sebastian Mądrachowski

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 roku był najmocniejszym, najlżejszym i najnowocześniejszym motocyklem w swojej klasie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Kiedy pokazano go na targach w Mediolanie, konkurencja zaczęła zwijać stoiska, pracownicy schowali plakietki „wystawca” i ustawili się grzecznie w kolejce, żeby przyjrzeć mu się z bliska. Później rozjechali się do domów i niektórych do dziś nikt nie widział.

Ducati 1199 Panigale – konkurencja

Jedynie BMW i Kawasaki pokazały klasę, dając alternatywę osobom szukającym motocykla NAJ. Rok po premierze Ducati 1199 Panigale Niemcy wypuścili model S1000RR HP4 (169 kg, 200 KM), a Japończycy, w 2015, motocykl H2R (1000ccm turbo, czyli 300 KM z masą ponad 200 kg). Jak to ma się do Panigale? Ducati 1199 Panigale w najmocniejszej wersji ma 205 KM, a na sucho waży – uwaga – 166,5 kg. Jest drobniejszy, węższy i zgrabniejszy niż wszystko, czym kiedykolwiek jeździliście.

ducati 1199 panigale

ducati 1199 panigale

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Zegar i centrum sterowania

To wszystko jest mało ważne, kiedy podchodzi się do tego motocykla i odpala silnik. V2 na ssaniu startuje tak potężnie, że nie słychać nawet własnych myśli. Hałas mierzony na postoju nie mieści się w normach żadnego kraju, gdzie jest sprzedawany – Ducati ma na to odpowiedź: „W ruchu motocykl normy spełnia, więc się odczepcie”. W efekcie urzędy homologacyjne całego świata położyły uszy po sobie i grzecznie przystawiły pieczątkę gdzie trzeba. Brawo Ducati.

Widzieliście kiedyś test motocykla motoGP? Pytanie ważne, bo te testy udają się rzadko. Dziennikarze próbują po kolei, motór niesie ich na pierwszej sekwencji zakrętów, kraksa i tak do skutku… Dopóki nie skończy się zapas motocykli, albo dziennikarzy. Jeżeli któraś redakcja znajdzie byłego zawodnika albo obdarzonego iskrą Bożą wariata, to test udaje się napisać. Ducati 1199 Panigale z kosmiczną mocą, niską wagą i momentem dostępnym od samego dołu byłoby tak samo trudne do jazdy, gdyby nie elektronika.

Ducati 1199 Panigale – elektroniczne wspomagacze

Wspomagaczy jazdy jest dużo.

Kiedy przelatujemy po opcjach na wyświetlaczu TFT zastępującym klasyczne zegary, zauważamy możliwość ustawienia ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA + GPS, DOS, ZUS i UMCS.

Wszystko po to, żeby moto nas nie zabiło. Fajnie, że elektronika działa w miarę niezauważalnie – tak, że rośnie nam ego, chce się więcej i ogólnie nie trzeba się tego motocykla bać. Strach budzi tylko wiedza, że całe wspomaganie można wyłączyć.

ducati 1199 pamigaleMa świetne zawieszenia, silnik V2 z oszałamiającym dźwiękiem, osiągi lepsze niż samochód za milion. Gdybyśmy zaparkowali go w Luwrze obok Mona Lizy, nikogo by to nie zdziwiło. Ot, kolejne dzieło sztuki. Problem pojawiłby się, gdybyśmy chcieli ten motocykl z Luwru zabrać – wtedy zbiegłaby się ochrona.

Ciekawe, że cały czas mówimy o motórze, który jest użytkowany na drogach publicznych. Opisywany egzemplarz na co dzień jeździ po lubelskich nierównościach, a jest za sztywny do wolnej jazdy po dołach. Jeżeli jedziemy szybko, jest stabilniej i nie czuć dziur na kręgosłupie i nadgarstkach. Tylko na prawko trzeba uważać.

Ducati 1199 Panigale opinie | Dlaczego Audi?

Tytułowe Audi wzięło się z faktu, że od 2012 roku to niemiecki koncern Audi AG przejął stuprocentową kontrolę nad Ducati. Chwilę później miała miejsce premiera 1199 Panigale, a nowi właściciele wycenili motocykl na ok. 130 000 zł. Tyle potrafi kosztować dobrze doposażone Audi A5… Wasz wybór.

Tags: 1199, abs, audi, bmw, dtc, ducati, ducati 1199 panigale, h2r, ninja, panigale, sebastian mądrachowski, v2, zapierdalać, zus

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Ducati 1199 Panigale OPINIE | W momencie premiery w 2012 roku był najmocniejszym, najlżejszym i najnowocześniejszym motocyklem w swojej klasie.

Tekst: Sebastian Mądrachowski / Foto: Artur Woszak

Kiedy pokazano go na targach w Mediolanie, konkurencja zaczęła zwijać stoiska, pracownicy schowali plakietki „wystawca” i ustawili się grzecznie w kolejce, żeby przyjrzeć mu się z bliska. Później rozjechali się do domów i niektórych do dziś nikt nie widział.

Ducati 1199 Panigale – konkurencja

Jedynie BMW i Kawasaki pokazały klasę, dając alternatywę osobom szukającym motocykla NAJ. Rok po premierze Ducati 1199 Panigale Niemcy wypuścili model S1000RR HP4 (169 kg, 200 KM), a Japończycy, w 2015, motocykl H2R (1000ccm turbo, czyli 300 KM z masą ponad 200 kg). Jak to ma się do Panigale? Ducati 1199 Panigale w najmocniejszej wersji ma 205 KM, a na sucho waży – uwaga – 166,5 kg. Jest drobniejszy, węższy i zgrabniejszy niż wszystko, czym kiedykolwiek jeździliście.

ducati 1199 panigale

ducati 1199 panigale

Ducati 1199 Panigale OPINIE | Zegar i centrum sterowania

To wszystko jest mało ważne, kiedy podchodzi się do tego motocykla i odpala silnik. V2 na ssaniu startuje tak potężnie, że nie słychać nawet własnych myśli. Hałas mierzony na postoju nie mieści się w normach żadnego kraju, gdzie jest sprzedawany – Ducati ma na to odpowiedź: „W ruchu motocykl normy spełnia, więc się odczepcie”. W efekcie urzędy homologacyjne całego świata położyły uszy po sobie i grzecznie przystawiły pieczątkę gdzie trzeba. Brawo Ducati.

Widzieliście kiedyś test motocykla motoGP? Pytanie ważne, bo te testy udają się rzadko. Dziennikarze próbują po kolei, motór niesie ich na pierwszej sekwencji zakrętów, kraksa i tak do skutku… Dopóki nie skończy się zapas motocykli, albo dziennikarzy. Jeżeli któraś redakcja znajdzie byłego zawodnika albo obdarzonego iskrą Bożą wariata, to test udaje się napisać. Ducati 1199 Panigale z kosmiczną mocą, niską wagą i momentem dostępnym od samego dołu byłoby tak samo trudne do jazdy, gdyby nie elektronika.

Ducati 1199 Panigale – elektroniczne wspomagacze

Wspomagaczy jazdy jest dużo.

Kiedy przelatujemy po opcjach na wyświetlaczu TFT zastępującym klasyczne zegary, zauważamy możliwość ustawienia ABS, DTC, DWC, EBC, DQS, DDA + GPS, DOS, ZUS i UMCS.

Wszystko po to, żeby moto nas nie zabiło. Fajnie, że elektronika działa w miarę niezauważalnie – tak, że rośnie nam ego, chce się więcej i ogólnie nie trzeba się tego motocykla bać. Strach budzi tylko wiedza, że całe wspomaganie można wyłączyć.

ducati 1199 pamigaleMa świetne zawieszenia, silnik V2 z oszałamiającym dźwiękiem, osiągi lepsze niż samochód za milion. Gdybyśmy zaparkowali go w Luwrze obok Mona Lizy, nikogo by to nie zdziwiło. Ot, kolejne dzieło sztuki. Problem pojawiłby się, gdybyśmy chcieli ten motocykl z Luwru zabrać – wtedy zbiegłaby się ochrona.

Ciekawe, że cały czas mówimy o motórze, który jest użytkowany na drogach publicznych. Opisywany egzemplarz na co dzień jeździ po lubelskich nierównościach, a jest za sztywny do wolnej jazdy po dołach. Jeżeli jedziemy szybko, jest stabilniej i nie czuć dziur na kręgosłupie i nadgarstkach. Tylko na prawko trzeba uważać.

Ducati 1199 Panigale opinie | Dlaczego Audi?

Tytułowe Audi wzięło się z faktu, że od 2012 roku to niemiecki koncern Audi AG przejął stuprocentową kontrolę nad Ducati. Chwilę później miała miejsce premiera 1199 Panigale, a nowi właściciele wycenili motocykl na ok. 130 000 zł. Tyle potrafi kosztować dobrze doposażone Audi A5… Wasz wybór.

Tags: 1199, abs, audi, bmw, dtc, ducati, ducati 1199 panigale, h2r, ninja, panigale, sebastian mądrachowski, v2, zapierdalać, zus

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

19 stycznia Harley-Davidson zaprezentuje premiery na rok 2021… ONLINE!

18 grudnia 2020
Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

13 października 2020
Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

Triumph Bonneville Bobber – czy Elvis Presley i Steve McQueen mieli rację?

11 czerwca 2020
Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

Harley Davidson Livewire | PIEKŁO ZAMARZŁO!

12 lutego 2020
Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

Benelli Leoncino 500 “Forza yyy…Italia!”

13 grudnia 2019
BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

BMW G310R opinie | Miejski nicpoń!

17 stycznia 2019|0 Comments
Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

Pitbike – CO TO? Mini wydatek, maxi frajda!

15 stycznia 2019|0 Comments
Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

Husqvarna SVARTPILEN 401 | Szkoła uwodzenia

8 stycznia 2019|0 Comments
YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

YAMAHA R1 RN32 | Opinie: jak jeździ?

8 października 2018|0 Comments
Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

Yamaha XSR 700: Są powody do mruczenia…

6 lipca 2017|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry