Audi A5 2017 2.0 TFSI 252KM | Savoir-vivre to znajomość zwyczajów i reguł grzeczności obowiązujących w danym środowisku. Nowe Audi A5 jest wyrazem dobrych manier swojego właściciela w każdej sytuacji – zarówno na spotkaniu biznesowym, podczas zabawy na torze, a nawet w trakcie przygotowań do Rajdu Dakar!
Specjalnie dla Was sprawdziliśmy co na temat nowego Audi A5 sądzi motocyklista Orlen Team, Kuba Piątek.
Audi A5 2.0 TFSI – nowy model
Audi A5 to luksusowy samochód sportowy typu grand tourer. Pierwsza generacja produkowana była od 2007 roku i bazowała na modelu A4. Nowa A5-tka pojawiła się na początku 2017 roku i czeka ją nie lada wyzwanie – zastąpić auto, które dzieliło i rządziło w swojej klasie przez całą dekadę. Wiele wskazuje na to, że mamy godnego następcę.
Patrząc na bryłę nowego Audi A5 uwagę zwraca przede wszystkim równowaga proporcji. Nadwozie jest ewolucją poprzedniej generacji, uwzględniającą aktualnie panujące trendy.
„A5 podoba mi się najbardziej ze wszystkich modeli Audi i bardzo się ucieszyłem, że będę mógł ją przetestować. W porównaniu do poprzedniego modelu wygląda jeszcze bardziej zadziornie.”
– mówi Kuba Piątek. Wydłużona sylwetka nowego A5, krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz szeroki rozstaw osi sugerują skrywany wewnątrz potencjał.
Nowe Audi A5 2017 – warianty silnikowe
Polski klient może wybierać spośród trzech silników benzynowych TFSI i trzech diesli TDI. Moc jednostek napędowych waha się między 150, a 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa do 22 procent, natomiast o 17 procent wzrosła moc.
Z silnikami może współpracować 6-biegowy manual, 7-stopniowy dwusprzęgłowy Stronic lub 9-stopniowy Tiptronic. Standardowo napędzane są koła przednie, a napęd na wszystkiego koła (quattro) dostępny jest opcjonalnie z silnikami 2.0 TFSI, 2.0 TDI i 3.0 TDI. W przypadku silnika 3.0 TDI V6 i 3.0 TFSI V6 quattro stanowi wyposażenie seryjne.
Nowe Audi A5 – czas przejść do naszej testówki
Razem z Kubą testowaliśmy chyba najbardziej optymalny motor dla tego modelu, czyli benzynowe 2.0 TFSI o mocy 252 KM.
Audi posiada trzy tryby jazdy, głównie jeździłem na komforcie, chociaż czasami przełączałem na Dynamic i byłem bardzo mile zaskoczony. Dzisiejsze 2.0 odpowiada wrażeniom jakie kilka lat temu generowało 4.2l. Spalanie też potrafi pozytywnie zaskoczyć, w cyklu mieszanym A5 zużywało 8 litrów na 100 km. Dla mnie bomba!
– twierdzi reprezentant Polski.
Czym jest Audi bez napędu Quattro? Na pewno ciekawym samochodem, ale zostaje pewien niedosyt, prawda? Na szczęście nasza testówka była napędzana na wszystkie cztery koła. „Wielkim plusem A5 jest napęd Quattro. Na co dzień jeżdżę motocyklem terenowym, który z natury jest bardzo nadsterowny. A5-tka pozwalała mi na stabilną jazdę nawet na luźnej czy mokrej nawierzchni. Po wyczerpującym treningu na motocyklu oczekuję od samochodu komfortu i pewności prowadzenia… No i nie muszę jeździć w kasku”. Niby żart, ale reprezentant Polski w najtrudniejszym terenowym rajdzie świata raczej wie co mówi. Napęd Quattro to połowa sukcesu tego samochodu.
Audi A5 2.0 TFSI – wyposażenie
Silnik i układ napędowy w samochodzie klasy premium to nie wszystko. Audi A5 2017 wyposażone jest jak dziecko nadgorliwej matki przed wycieczką szkolną – dodatków jest więcej niż wychowawczyni może ogarnąć. Zamiast analogowych zegarów znajdziemy tutaj wirtualny kokpit z 12-calowym wyświetlaczem. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation+ oraz 8-calowym monitorem na konsoli środkowej, kokpit wygląda jak wnętrze statku kosmicznego. Na szczęście całość nie wprawia w zakłopotanie. W standardzie mamy pakiet Audi Connect – Safety & Service. Obejmuje on funkcje takie jak: telefon alarmowy w razie wypadku, zawiadomienie online o usterce, ustalenie terminu wizyty w serwisie Audi, a także funkcje zdalnego sterowania za pomocą aplikacji MMI Connect App w smartfonach.
Samochód w łatwy sposób łączy się z telefonem. Nie trzeba go wyciągać z kieszeni, żeby obsługiwać połączenia, muzykę czy nawigację. Po prostu wsiadasz, odpalasz i korzystasz. Aha, no i ma niesamowite nagłośnienie
– tak Kuba Piątek docenił system nagłośnieniowy Bang & Olufsen z technologią dźwięku 3D, który gra w Audi A5.
Audi A5 2017 – wsparcia nigdy za dużo
Nad naszym bezpieczeństwem czuwa aktywny asystent pasa ruchu, który ułatwia utrzymanie samochodu na obranym torze jazdy. Z kolei System Audi Pre Sense chroni przed najechaniem na pojazd znajdujący się przed nami. Asystent jazdy w korkach utrzymuje auto w równym odstępie od jadącego przed nim pojazdu i sam rusza po krótkim zatrzymaniu. Do tego mamy asystenta parkowania, asystenta ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, asystenta manewru omijania, asystenta skręcania oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi Pre Sense City. Zapewne znajdzie się także asystent asystujący asystentowi – ten samochód ma wszystko!
Audi A5, Audi S5 i Audi RS5
Czas na coś, co Tygryski lubią najbardziej, czyli najmocniejsze odmiany S i RS. Audi S5 dysponuje nowym 3-litrowym silnikiem V6 turbo o mocy 354 KM. Według producenta zużywa jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sekundy.
Z kolei topowa odmiana RS5 pożegnała się z dotychczasowym motorem 4.2 V8 na rzecz nowej V6-tki o pojemności 2.9 litra biturbo (tak, jest mniejsza niż w wersji S5). Efekt? 450 KM i 600 Nm momentu. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy (poprzednik osiągał “setkę” w 4,5 s), a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h. Masa własna wynosi 1655 kg (o 60 kg mniej niż do tej pory). Audi ewoluuje i choć niektóre kroki wydają się drastyczne, to liczby tylko potwierdzają, że obrany kierunek jest słuszny.
PODSUMOWANIE
Audi A5 2017 Coupe, które widzicie na zdjęciach, jest samochodem inteligentnie dopasowującym się do oczekiwań wymagających kierowców. Złośliwi powiedzą, że to jedynie face lifting poprzednika, ale wystarczy chwila bliższego kontaktu, by przekonać się, że to zupełnie nowe auto, które zachowało najlepsze cechy poprzednika.
„Przejechałem nim 2000 km po całej Polsce, często po nierównościach. Mogę powiedzieć, że w tym niemieckim samochodzie wszędzie czułem się jak na niemieckich drogach. Zauważyłem, że jego natura diametralnie zmienia się w zależności od trybu jazdy. Kiedy trzeba, jest komfortowy. Kiedy chce się poszaleć, staje się sztywny i zadziorny. Dla mnie to samochód, który pomaga odnaleźć się w wielu drogowych sytuacjach.”
Na koniec zapytaliśmy Kubę o szkolną ocenę dla Audi A5 2017. Bez wahania odpowiedział:
A5 na pięć!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Audi A5 2017 2.0 TFSI 252KM | Savoir-vivre to znajomość zwyczajów i reguł grzeczności obowiązujących w danym środowisku. Nowe Audi A5 jest wyrazem dobrych manier swojego właściciela w każdej sytuacji – zarówno na spotkaniu biznesowym, podczas zabawy na torze, a nawet w trakcie przygotowań do Rajdu Dakar!
Specjalnie dla Was sprawdziliśmy co na temat nowego Audi A5 sądzi motocyklista Orlen Team, Kuba Piątek.
Audi A5 2.0 TFSI – nowy model
Audi A5 to luksusowy samochód sportowy typu grand tourer. Pierwsza generacja produkowana była od 2007 roku i bazowała na modelu A4. Nowa A5-tka pojawiła się na początku 2017 roku i czeka ją nie lada wyzwanie – zastąpić auto, które dzieliło i rządziło w swojej klasie przez całą dekadę. Wiele wskazuje na to, że mamy godnego następcę.
Patrząc na bryłę nowego Audi A5 uwagę zwraca przede wszystkim równowaga proporcji. Nadwozie jest ewolucją poprzedniej generacji, uwzględniającą aktualnie panujące trendy.
„A5 podoba mi się najbardziej ze wszystkich modeli Audi i bardzo się ucieszyłem, że będę mógł ją przetestować. W porównaniu do poprzedniego modelu wygląda jeszcze bardziej zadziornie.”
– mówi Kuba Piątek. Wydłużona sylwetka nowego A5, krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz szeroki rozstaw osi sugerują skrywany wewnątrz potencjał.
Nowe Audi A5 2017 – warianty silnikowe
Polski klient może wybierać spośród trzech silników benzynowych TFSI i trzech diesli TDI. Moc jednostek napędowych waha się między 150, a 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa do 22 procent, natomiast o 17 procent wzrosła moc.
Z silnikami może współpracować 6-biegowy manual, 7-stopniowy dwusprzęgłowy Stronic lub 9-stopniowy Tiptronic. Standardowo napędzane są koła przednie, a napęd na wszystkiego koła (quattro) dostępny jest opcjonalnie z silnikami 2.0 TFSI, 2.0 TDI i 3.0 TDI. W przypadku silnika 3.0 TDI V6 i 3.0 TFSI V6 quattro stanowi wyposażenie seryjne.
Nowe Audi A5 – czas przejść do naszej testówki
Razem z Kubą testowaliśmy chyba najbardziej optymalny motor dla tego modelu, czyli benzynowe 2.0 TFSI o mocy 252 KM.
Audi posiada trzy tryby jazdy, głównie jeździłem na komforcie, chociaż czasami przełączałem na Dynamic i byłem bardzo mile zaskoczony. Dzisiejsze 2.0 odpowiada wrażeniom jakie kilka lat temu generowało 4.2l. Spalanie też potrafi pozytywnie zaskoczyć, w cyklu mieszanym A5 zużywało 8 litrów na 100 km. Dla mnie bomba!
– twierdzi reprezentant Polski.
Czym jest Audi bez napędu Quattro? Na pewno ciekawym samochodem, ale zostaje pewien niedosyt, prawda? Na szczęście nasza testówka była napędzana na wszystkie cztery koła. „Wielkim plusem A5 jest napęd Quattro. Na co dzień jeżdżę motocyklem terenowym, który z natury jest bardzo nadsterowny. A5-tka pozwalała mi na stabilną jazdę nawet na luźnej czy mokrej nawierzchni. Po wyczerpującym treningu na motocyklu oczekuję od samochodu komfortu i pewności prowadzenia… No i nie muszę jeździć w kasku”. Niby żart, ale reprezentant Polski w najtrudniejszym terenowym rajdzie świata raczej wie co mówi. Napęd Quattro to połowa sukcesu tego samochodu.
Audi A5 2.0 TFSI – wyposażenie
Silnik i układ napędowy w samochodzie klasy premium to nie wszystko. Audi A5 2017 wyposażone jest jak dziecko nadgorliwej matki przed wycieczką szkolną – dodatków jest więcej niż wychowawczyni może ogarnąć. Zamiast analogowych zegarów znajdziemy tutaj wirtualny kokpit z 12-calowym wyświetlaczem. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation+ oraz 8-calowym monitorem na konsoli środkowej, kokpit wygląda jak wnętrze statku kosmicznego. Na szczęście całość nie wprawia w zakłopotanie. W standardzie mamy pakiet Audi Connect – Safety & Service. Obejmuje on funkcje takie jak: telefon alarmowy w razie wypadku, zawiadomienie online o usterce, ustalenie terminu wizyty w serwisie Audi, a także funkcje zdalnego sterowania za pomocą aplikacji MMI Connect App w smartfonach.
Samochód w łatwy sposób łączy się z telefonem. Nie trzeba go wyciągać z kieszeni, żeby obsługiwać połączenia, muzykę czy nawigację. Po prostu wsiadasz, odpalasz i korzystasz. Aha, no i ma niesamowite nagłośnienie
– tak Kuba Piątek docenił system nagłośnieniowy Bang & Olufsen z technologią dźwięku 3D, który gra w Audi A5.
Audi A5 2017 – wsparcia nigdy za dużo
Nad naszym bezpieczeństwem czuwa aktywny asystent pasa ruchu, który ułatwia utrzymanie samochodu na obranym torze jazdy. Z kolei System Audi Pre Sense chroni przed najechaniem na pojazd znajdujący się przed nami. Asystent jazdy w korkach utrzymuje auto w równym odstępie od jadącego przed nim pojazdu i sam rusza po krótkim zatrzymaniu. Do tego mamy asystenta parkowania, asystenta ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, asystenta manewru omijania, asystenta skręcania oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi Pre Sense City. Zapewne znajdzie się także asystent asystujący asystentowi – ten samochód ma wszystko!
Audi A5, Audi S5 i Audi RS5
Czas na coś, co Tygryski lubią najbardziej, czyli najmocniejsze odmiany S i RS. Audi S5 dysponuje nowym 3-litrowym silnikiem V6 turbo o mocy 354 KM. Według producenta zużywa jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sekundy.
Z kolei topowa odmiana RS5 pożegnała się z dotychczasowym motorem 4.2 V8 na rzecz nowej V6-tki o pojemności 2.9 litra biturbo (tak, jest mniejsza niż w wersji S5). Efekt? 450 KM i 600 Nm momentu. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy (poprzednik osiągał “setkę” w 4,5 s), a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h. Masa własna wynosi 1655 kg (o 60 kg mniej niż do tej pory). Audi ewoluuje i choć niektóre kroki wydają się drastyczne, to liczby tylko potwierdzają, że obrany kierunek jest słuszny.
PODSUMOWANIE
Audi A5 2017 Coupe, które widzicie na zdjęciach, jest samochodem inteligentnie dopasowującym się do oczekiwań wymagających kierowców. Złośliwi powiedzą, że to jedynie face lifting poprzednika, ale wystarczy chwila bliższego kontaktu, by przekonać się, że to zupełnie nowe auto, które zachowało najlepsze cechy poprzednika.
„Przejechałem nim 2000 km po całej Polsce, często po nierównościach. Mogę powiedzieć, że w tym niemieckim samochodzie wszędzie czułem się jak na niemieckich drogach. Zauważyłem, że jego natura diametralnie zmienia się w zależności od trybu jazdy. Kiedy trzeba, jest komfortowy. Kiedy chce się poszaleć, staje się sztywny i zadziorny. Dla mnie to samochód, który pomaga odnaleźć się w wielu drogowych sytuacjach.”
Na koniec zapytaliśmy Kubę o szkolną ocenę dla Audi A5 2017. Bez wahania odpowiedział:
A5 na pięć!