Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Dacia Sandero 1.0 LPG
Strona główna » DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

O tym, że Dacia wstydem nie jest, pisaliśmy już nie raz, ale teraz francusko-rumuński mariaż wchodzi na jeszcze wyższy poziom zadowalania klienta.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

O tym, że Dacia wstydem nie jest, pisaliśmy już nie raz, ale teraz francusko-rumuński mariaż wchodzi na jeszcze wyższy poziom zadowalania klienta.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

O tym, że Dacia wstydem nie jest, pisaliśmy już nie raz, ale teraz francusko-rumuński mariaż wchodzi na jeszcze wyższy poziom zadowalania klienta.

Magazyn Motór
Tekst i zdjęcia: Łukasz Kamiński

DACIA SANDERO 1.0 TCE 100 COMFORT LPG |
Dacia Sandero znana jest polskim kierowcom od kilkunastu lat. Pierwsze egzemplarze rozpoczęto produkować w Rumunii w 2008 roku, a auto bazowało konstrukcyjnie na lubianym w naszym kraju Loganie. Szturmem na ulice wdarła się jednak dopiero druga odsłona tego modelu, która pojawiła się w sprzedaży w 2012 roku. Auto rodzinne, taksówki, tanie firmy przewozowe, kurierzy – z coraz zgrabniejszego hatchbacka korzystało coraz większe grono odbiorców. Trzecia jego odsłona więc musiała zadziwić i zrobiła to skutecznie. Jesienią zeszłego roku zaprezentowano najnowszą Dacię Sandero, a na ulicach od początku 2021 roku coraz liczniej możemy zaobserwować ich obecność. Co się głównie zmieniło?

Dacia Sandero 1.0 LPG

Przede wszystkim kompaktowa Dacia nabrała wyrazu. Auto – abstrahując od wiecznych uprzedzeń co do marki – naprawdę może się podobać i bez problemu mogłoby nazywać się chociażby… Renault Clio, z którego ostatnią generacją zresztą dzieli płytę podłogową. Nowocześnie wyglądające auto oferowane jest w bazowej, „gołej” wersji Access, podstawowej, acz dość kompletnej Essential oraz najwyżej pozycjonowaną Comfort. Dwie ostatnie mogą występować także w nieco bardziej lifestylowej odmianie Stepway. Dacia Logan nabiera charakteru zwłaszcza wtedy, kiedy wyposażona jest w reflektory LED. Rzecz jasna nie jest to wyposażenie standardowe, ale warto wyposażyć w nie auto przy konfiguracji, oczywiście nie tylko ze względu na wygląd, ale przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort eksploatacji. Poza tym to wciąż zgrabny kompakt, teraz nieco bardziej muskularny i dojrzały. We wnętrzu zmian jest dużo mniej. Plastiki wciąż wołają o pomstę do nieba, ale to już cecha Dacii – skądś biorą się te oszczędności, które wpływają na cenę. W zasadzie deskę rozdzielczą rozwesela tylko odświeżony system inforozrywki z bardziej atrakcyjnym, dotykowym wyświetlaczem oraz materiałowe wstawki przez całą jej szerokość. Trochę na siłę zdaje się być dołożony uchwyt na telefon, choć warto przyznać, że jest naprawdę przydatny. Na plus także bezprzewodowy Apple Car Play. Próżno szukać jednak we wnętrzu jakiegoś nadmiaru udogodnień, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy. Ani schowków, ani podłokietnika, ani lampek. W bagażniku (328 litrów) z kolei widać kolejne oszczędności i np. metalowe stelaże tylnych oparć. Są za to uchwyty na zakupy – to plus.


Dacia Sandero 1.0 LPG

Ale to, co najbardziej chciałem sprawdzić w nowej Dacii Sandero to benzynowa jednostka napędowa 1.0 o mocy 100 KM, wyposażona w fabryczną instalację LPG. Dynamika – naprawdę w porządku. 11 sekund do setki ponad 180 km/h prędkości maksymalnej to wyniki, które z pewnością wystarczą do codziennego przemieszczania się. Zadowalają koszty eksploatacji. Auto nawet w mieście spala około 8-8,5 litra gazu, na autostradzie zadowalając się 10-11 litrami. Jeśli chodzi o podróżowanie na benzynie, to są to wartości w okolicach 8-9 litrów. Cieszy jednak przede wszystkim to, że na obu zbiornikach jesteśmy w stanie pokonać nawet przeszło 1000 kilometrów. Plusem jest też to, że w zależności od tego, czy podróżujemy na LPG czy benzynie, komputer wskazuje wartości odpowiednie dla danego zasilania (średnie spalanie czy zasięg).

Samochód prowadzi się przewidywalnie. Przewidywalnie jak na Dacię. Zawieszenie daje o sobie znać, ale dość miękko wybiera nierówności, racząc tylko raz na jakiś czas hałasem odbijających się kamieni o… blachę. Bo o plastikowych nadkolach producent nie pomyślał. Nie pomyślał też o tym, że pedał gazu może mieć jakieś płynnie przechodzące stadia działania, a nie 0-1, czyli albo nic (wciskany do połowy) albo w końcu jedziemy (niemal do końca). Są to jednak elementy, do których można się przyzwyczaić, a klientem Dacii nie będzie z pewnością ktoś, kto czepia się tego typu cech. Najtańsze Sandero obecnie przekracza już delikatnie 40 000 zł (poprzednik kosztował 29 900 zł, zmiany są więc odczuwalne, ale i auto wydoroślało), choć łatwo ceną przekroczyć nawet 60 000 zł, jak w przypadku testowanego egzemplarza.

Dacia Sandero 1.0 LPG
Dacia Sandero 1.0 LPG

Tags: Dacia, Dacia Sandero 1.0 LPG, samochody osobowe, Sandero, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Tekst i zdjęcia: Łukasz Kamiński

DACIA SANDERO 1.0 TCE 100 COMFORT LPG |
Dacia Sandero znana jest polskim kierowcom od kilkunastu lat. Pierwsze egzemplarze rozpoczęto produkować w Rumunii w 2008 roku, a auto bazowało konstrukcyjnie na lubianym w naszym kraju Loganie. Szturmem na ulice wdarła się jednak dopiero druga odsłona tego modelu, która pojawiła się w sprzedaży w 2012 roku. Auto rodzinne, taksówki, tanie firmy przewozowe, kurierzy – z coraz zgrabniejszego hatchbacka korzystało coraz większe grono odbiorców. Trzecia jego odsłona więc musiała zadziwić i zrobiła to skutecznie. Jesienią zeszłego roku zaprezentowano najnowszą Dacię Sandero, a na ulicach od początku 2021 roku coraz liczniej możemy zaobserwować ich obecność. Co się głównie zmieniło?

Dacia Sandero 1.0 LPG

Przede wszystkim kompaktowa Dacia nabrała wyrazu. Auto – abstrahując od wiecznych uprzedzeń co do marki – naprawdę może się podobać i bez problemu mogłoby nazywać się chociażby… Renault Clio, z którego ostatnią generacją zresztą dzieli płytę podłogową. Nowocześnie wyglądające auto oferowane jest w bazowej, „gołej” wersji Access, podstawowej, acz dość kompletnej Essential oraz najwyżej pozycjonowaną Comfort. Dwie ostatnie mogą występować także w nieco bardziej lifestylowej odmianie Stepway. Dacia Logan nabiera charakteru zwłaszcza wtedy, kiedy wyposażona jest w reflektory LED. Rzecz jasna nie jest to wyposażenie standardowe, ale warto wyposażyć w nie auto przy konfiguracji, oczywiście nie tylko ze względu na wygląd, ale przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort eksploatacji. Poza tym to wciąż zgrabny kompakt, teraz nieco bardziej muskularny i dojrzały. We wnętrzu zmian jest dużo mniej. Plastiki wciąż wołają o pomstę do nieba, ale to już cecha Dacii – skądś biorą się te oszczędności, które wpływają na cenę. W zasadzie deskę rozdzielczą rozwesela tylko odświeżony system inforozrywki z bardziej atrakcyjnym, dotykowym wyświetlaczem oraz materiałowe wstawki przez całą jej szerokość. Trochę na siłę zdaje się być dołożony uchwyt na telefon, choć warto przyznać, że jest naprawdę przydatny. Na plus także bezprzewodowy Apple Car Play. Próżno szukać jednak we wnętrzu jakiegoś nadmiaru udogodnień, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy. Ani schowków, ani podłokietnika, ani lampek. W bagażniku (328 litrów) z kolei widać kolejne oszczędności i np. metalowe stelaże tylnych oparć. Są za to uchwyty na zakupy – to plus.


Dacia Sandero 1.0 LPG

Ale to, co najbardziej chciałem sprawdzić w nowej Dacii Sandero to benzynowa jednostka napędowa 1.0 o mocy 100 KM, wyposażona w fabryczną instalację LPG. Dynamika – naprawdę w porządku. 11 sekund do setki ponad 180 km/h prędkości maksymalnej to wyniki, które z pewnością wystarczą do codziennego przemieszczania się. Zadowalają koszty eksploatacji. Auto nawet w mieście spala około 8-8,5 litra gazu, na autostradzie zadowalając się 10-11 litrami. Jeśli chodzi o podróżowanie na benzynie, to są to wartości w okolicach 8-9 litrów. Cieszy jednak przede wszystkim to, że na obu zbiornikach jesteśmy w stanie pokonać nawet przeszło 1000 kilometrów. Plusem jest też to, że w zależności od tego, czy podróżujemy na LPG czy benzynie, komputer wskazuje wartości odpowiednie dla danego zasilania (średnie spalanie czy zasięg).

Samochód prowadzi się przewidywalnie. Przewidywalnie jak na Dacię. Zawieszenie daje o sobie znać, ale dość miękko wybiera nierówności, racząc tylko raz na jakiś czas hałasem odbijających się kamieni o… blachę. Bo o plastikowych nadkolach producent nie pomyślał. Nie pomyślał też o tym, że pedał gazu może mieć jakieś płynnie przechodzące stadia działania, a nie 0-1, czyli albo nic (wciskany do połowy) albo w końcu jedziemy (niemal do końca). Są to jednak elementy, do których można się przyzwyczaić, a klientem Dacii nie będzie z pewnością ktoś, kto czepia się tego typu cech. Najtańsze Sandero obecnie przekracza już delikatnie 40 000 zł (poprzednik kosztował 29 900 zł, zmiany są więc odczuwalne, ale i auto wydoroślało), choć łatwo ceną przekroczyć nawet 60 000 zł, jak w przypadku testowanego egzemplarza.

Dacia Sandero 1.0 LPG
Dacia Sandero 1.0 LPG

Tags: Dacia, Dacia Sandero 1.0 LPG, samochody osobowe, Sandero, test
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23
  • Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

    Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

    11:28

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23
  • Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

    Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

    11:28

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry