Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Choć 500L zawsze pozostawał w cieniu bazowej 500-tki i rzadko obserwujemy go na drogach, model ten wciąż jest w ofercie. Czy ma do zaoferowania coś wartego uwagi?

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Choć 500L zawsze pozostawał w cieniu bazowej 500-tki i rzadko obserwujemy go na drogach, model ten wciąż jest w ofercie. Czy ma do zaoferowania coś wartego uwagi?

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Choć 500L zawsze pozostawał w cieniu bazowej 500-tki i rzadko obserwujemy go na drogach, model ten wciąż jest w ofercie. Czy ma do zaoferowania coś wartego uwagi?

Magazyn Motór
Tekst i zdjęcia: Łukasz Kamiński

FIAT 500L SPORT MULTIJET |
Pytanie jest zasadne, zwłaszcza, że w przyszłym roku minie 10 lat od rozpoczęcia produkcji 500L. Nie ma co się łudzić, że zarówno rodzinne 500L, jak i lifestylowe 500X są tylko tłem dla trzonu sprzedaży, który pełni podstawowy Fiat 500. Przez ten czas Włosi przeprowadzili tylko jeden dyskretny lifting, który odmłodził auto w niewielkim stopniu. Liczby nie pozostawiają złudzeń, sprzedaż z roku na rok maleje, choć i tak jest spektakularnie niska. W 2019 w Europie sprzedano 36,5 tysiąca 500L, w roku ubiegłym już ponad 40% mniej. W USA – tak, tam auto również jest oferowane, od kilku lat liczby nie przekraczają tysiąca sprzedanych aut. Czy na rynku jest jeszcze miejsce na radosnego minivana?

FIAT 500L SPORT MULTIJET

Auto wciąż wydaje się atrakcyjne. Linia bazowego Fiata 500 jest ponadczasowa, a to właśnie o nią oparto design 500L. Z oferty już jakiś czas temu zniknęła wersja 500L Living, nieco dłuższa, mocno nieproporcjonalna, klientom pozostawiając tylko podstawową, w różnych odsłonach stylistycznych. Fiat 500L cechuje się także świetnym współczynnikiem oporu powietrza równnym 0,30 Cx. Gabarytami można powiedzieć, że Fiat jest wymierającym gatunkiem – typowym minivanem, jakie znamy sprzed wielu lat, dalekie od obecnie znanych crossoverów. Na czym polega ta przewaga? A no chociażby na tym, że w przeciwieństwie do choćby dłuższych hatchbacków, w 500L bez problemu przetransportujemy komplet koszykarzy z bagażem. Wewnątrz odczucia są wręcz egzotyczne, rzadko spotyka się samochód o tak ogromnej przestrzeni dookoła, zwłaszcza nad głową. Wrażenie to potęguje także pokaźne przeszklenie wnętrza, na co wpływają przede wszystkim znacznej wielkości okna przy słupkach A, a w testowanym egzemplarzu także przeszklony dach o wielkości 1,5 metra kwadratowego. Zewnętrzne gabaryty podpowiadają raczej niewielkiego kompakta, a w środku wita nas 455-litrowy bagażnik oraz mnóstwo foremnych kształtów dla pokaźnej rodziny. Kufer ponadto posiada ustawny system „Cargo Magic Space” dzięki któremu możemy segregować przewożone przedmioty w zależności od gabarytów, masy, stanu ubrudzenia czy wilgotności, a wszystko dzieje się w sposób bezpieczny i uporządkowany.

FIAT 500L SPORT MULTIJET wnętrze
FIAT 500L SPORT MULTIJET bagażnik

Pomijając budowę samochodu służącą zwłaszcza pakowności i funkcjonalności, Fiat 500L to nieustannie auto, w którym lifestyle ma istotne znaczenie. Testowana odmiana Sport wyróżnia się czerwonymi wstawkami (lusterka, zaciski, czy dekle obręczy), które zwłaszcza przy kontrastowym czarnym lakierze i felgach tej samej barwy sprawiają, że samochód jest jeszcze bardziej wyrazisty. W środku zmian jest równie niewiele, ale są odczuwalne. Zmodernizowano zwłaszcza koło kierownicy oraz system inforozrywki, dzięki czemu użytkowanie rodzinnej 500-tki jest teraz przyjemniejsze i prostsze. Wpływ na to mają także liczne schowki, ulokowane w całym wnętrzu pojazdu. Tu także zawitały detale wersji Sport, w postaci chociażby matowego wykończenia deski rozdzielczej, aluminiowego drążka zmiany biegów, czy czerwonych akcentów na tapicerce.

FIAT 500L SPORT MULTIJET

A jak jeździ Fiat 500L SPORT MULTIJET, przez niektórych uważany za wypełnienie luki po legendarnej Multipli? Testowane auto wyposażone było w kolejny wymierający powoli gatunek – najzwyklejsze, wysokoprężne 1.6 o mocy 120 KM. Silnik nieźle spisujący się w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią, dzięki czemu średnie spalanie to okolice 5-6 litrów. W zależności od rejonu użytkowania, na 50-litrowym zbiorniku pokonamy od 500 do nawet 900 km, jeśli będziemy utrzymywali płynną jazdę oraz prędkość w zakresie 80-100 km/h. W 500L w 2017 roku zmieniono także zawieszenie, które nieco lepiej spisuje się w zakrętach, w ciąż racząc należytym komfortem na nierównościach. Nie jest to idealny kandydat do szybkiego pokonywania zjazdów z autostrady, ale w codziennym użytku bez wątpienia spisze się nieźle. Kabina ponadto jest całkiem dobrze wyciszona, a większe szumy przedostają się do wnętrza dopiero przy 130-140 km/h. Samochód ponadto wyposażony został w pokrętło trybów pracy – Normal, Traction+ oraz Gravity Control. Te dwa ostatnie wspierają przy niższych prędkościach i odpowiednimi nastawami kontroli trakcji imitują poniekąd napęd obu osi. Wspierane jest także zjeżdżenie ze wzniesień.

FIAT 500L SPORT MULTIJET światło
FIAT 500L SPORT MULTIJET radio

W życiu codziennym Fiat 500L jest miłym kompanem. Radzi sobie w korkach, na ciasnych parkingach (choć nie jest to miejska 500-tka), a także w trasie. Bez wątpienia jednak nie będzie to samochód dedykowany tym, którzy lubią mocniej wcisnąć pedał gazu lub efektywniej przyspieszać. 500L z dieslem pod maską trzeba poznać by skutecznie wykorzystywać jego potencjał i raczej wariant ten wybiorą osoby skłonne do spokojnych, pozamiejskich wojaży w kilka osób. Warto spieszyć się z zakupem, bo biorąc pod uwagę, że pogłoski mówią o pozostaniu w ofercie w niedługim czasie wyłącznie elektrycznych Fiatów 500, byt 500L tym bardziej staje pod znakiem zapytania. W roku 2021 w ofercie został już tylko benzynowy silnik 1.4 o mocy 95 KM, którego ceny startują od 62 900 zł. Testowana odmiana Sport jest najdroższa i kosztuje przyzwoite 72 300 zł, po promocyjnych obniżkach. Diesel był o 18 000 zł droższy, ale to już przeszłość. Być może Fiat 500L jest ciekawym wyborem dla konserwatystów? Mi przypomniał całkiem przyjemne, niestety powoli odległe lata analogowej, przyjemnej do obcowania motoryzacji.
Skrzynia
Felga

FIAT 500L SPORT MULTIJET

Tags: 500L Sport Multijet, fiat, Fiat 500L Sport Multijet, minivan, samochody

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Tekst i zdjęcia: Łukasz Kamiński

FIAT 500L SPORT MULTIJET |
Pytanie jest zasadne, zwłaszcza, że w przyszłym roku minie 10 lat od rozpoczęcia produkcji 500L. Nie ma co się łudzić, że zarówno rodzinne 500L, jak i lifestylowe 500X są tylko tłem dla trzonu sprzedaży, który pełni podstawowy Fiat 500. Przez ten czas Włosi przeprowadzili tylko jeden dyskretny lifting, który odmłodził auto w niewielkim stopniu. Liczby nie pozostawiają złudzeń, sprzedaż z roku na rok maleje, choć i tak jest spektakularnie niska. W 2019 w Europie sprzedano 36,5 tysiąca 500L, w roku ubiegłym już ponad 40% mniej. W USA – tak, tam auto również jest oferowane, od kilku lat liczby nie przekraczają tysiąca sprzedanych aut. Czy na rynku jest jeszcze miejsce na radosnego minivana?

FIAT 500L SPORT MULTIJET

Auto wciąż wydaje się atrakcyjne. Linia bazowego Fiata 500 jest ponadczasowa, a to właśnie o nią oparto design 500L. Z oferty już jakiś czas temu zniknęła wersja 500L Living, nieco dłuższa, mocno nieproporcjonalna, klientom pozostawiając tylko podstawową, w różnych odsłonach stylistycznych. Fiat 500L cechuje się także świetnym współczynnikiem oporu powietrza równnym 0,30 Cx. Gabarytami można powiedzieć, że Fiat jest wymierającym gatunkiem – typowym minivanem, jakie znamy sprzed wielu lat, dalekie od obecnie znanych crossoverów. Na czym polega ta przewaga? A no chociażby na tym, że w przeciwieństwie do choćby dłuższych hatchbacków, w 500L bez problemu przetransportujemy komplet koszykarzy z bagażem. Wewnątrz odczucia są wręcz egzotyczne, rzadko spotyka się samochód o tak ogromnej przestrzeni dookoła, zwłaszcza nad głową. Wrażenie to potęguje także pokaźne przeszklenie wnętrza, na co wpływają przede wszystkim znacznej wielkości okna przy słupkach A, a w testowanym egzemplarzu także przeszklony dach o wielkości 1,5 metra kwadratowego. Zewnętrzne gabaryty podpowiadają raczej niewielkiego kompakta, a w środku wita nas 455-litrowy bagażnik oraz mnóstwo foremnych kształtów dla pokaźnej rodziny. Kufer ponadto posiada ustawny system „Cargo Magic Space” dzięki któremu możemy segregować przewożone przedmioty w zależności od gabarytów, masy, stanu ubrudzenia czy wilgotności, a wszystko dzieje się w sposób bezpieczny i uporządkowany.

FIAT 500L SPORT MULTIJET wnętrze
FIAT 500L SPORT MULTIJET bagażnik

Pomijając budowę samochodu służącą zwłaszcza pakowności i funkcjonalności, Fiat 500L to nieustannie auto, w którym lifestyle ma istotne znaczenie. Testowana odmiana Sport wyróżnia się czerwonymi wstawkami (lusterka, zaciski, czy dekle obręczy), które zwłaszcza przy kontrastowym czarnym lakierze i felgach tej samej barwy sprawiają, że samochód jest jeszcze bardziej wyrazisty. W środku zmian jest równie niewiele, ale są odczuwalne. Zmodernizowano zwłaszcza koło kierownicy oraz system inforozrywki, dzięki czemu użytkowanie rodzinnej 500-tki jest teraz przyjemniejsze i prostsze. Wpływ na to mają także liczne schowki, ulokowane w całym wnętrzu pojazdu. Tu także zawitały detale wersji Sport, w postaci chociażby matowego wykończenia deski rozdzielczej, aluminiowego drążka zmiany biegów, czy czerwonych akcentów na tapicerce.

FIAT 500L SPORT MULTIJET

A jak jeździ Fiat 500L SPORT MULTIJET, przez niektórych uważany za wypełnienie luki po legendarnej Multipli? Testowane auto wyposażone było w kolejny wymierający powoli gatunek – najzwyklejsze, wysokoprężne 1.6 o mocy 120 KM. Silnik nieźle spisujący się w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią, dzięki czemu średnie spalanie to okolice 5-6 litrów. W zależności od rejonu użytkowania, na 50-litrowym zbiorniku pokonamy od 500 do nawet 900 km, jeśli będziemy utrzymywali płynną jazdę oraz prędkość w zakresie 80-100 km/h. W 500L w 2017 roku zmieniono także zawieszenie, które nieco lepiej spisuje się w zakrętach, w ciąż racząc należytym komfortem na nierównościach. Nie jest to idealny kandydat do szybkiego pokonywania zjazdów z autostrady, ale w codziennym użytku bez wątpienia spisze się nieźle. Kabina ponadto jest całkiem dobrze wyciszona, a większe szumy przedostają się do wnętrza dopiero przy 130-140 km/h. Samochód ponadto wyposażony został w pokrętło trybów pracy – Normal, Traction+ oraz Gravity Control. Te dwa ostatnie wspierają przy niższych prędkościach i odpowiednimi nastawami kontroli trakcji imitują poniekąd napęd obu osi. Wspierane jest także zjeżdżenie ze wzniesień.

FIAT 500L SPORT MULTIJET światło
FIAT 500L SPORT MULTIJET radio

W życiu codziennym Fiat 500L jest miłym kompanem. Radzi sobie w korkach, na ciasnych parkingach (choć nie jest to miejska 500-tka), a także w trasie. Bez wątpienia jednak nie będzie to samochód dedykowany tym, którzy lubią mocniej wcisnąć pedał gazu lub efektywniej przyspieszać. 500L z dieslem pod maską trzeba poznać by skutecznie wykorzystywać jego potencjał i raczej wariant ten wybiorą osoby skłonne do spokojnych, pozamiejskich wojaży w kilka osób. Warto spieszyć się z zakupem, bo biorąc pod uwagę, że pogłoski mówią o pozostaniu w ofercie w niedługim czasie wyłącznie elektrycznych Fiatów 500, byt 500L tym bardziej staje pod znakiem zapytania. W roku 2021 w ofercie został już tylko benzynowy silnik 1.4 o mocy 95 KM, którego ceny startują od 62 900 zł. Testowana odmiana Sport jest najdroższa i kosztuje przyzwoite 72 300 zł, po promocyjnych obniżkach. Diesel był o 18 000 zł droższy, ale to już przeszłość. Być może Fiat 500L jest ciekawym wyborem dla konserwatystów? Mi przypomniał całkiem przyjemne, niestety powoli odległe lata analogowej, przyjemnej do obcowania motoryzacji.
Skrzynia
Felga

FIAT 500L SPORT MULTIJET

Tags: 500L Sport Multijet, fiat, Fiat 500L Sport Multijet, minivan, samochody

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021
Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

1 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021
Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

Renault Captur E-Tech – z małym, wielkim „ale”

1 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry