Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Fiat 500 sylwetka
Strona główna » Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test Fiat 500 obecnej generacji jest z nami […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test Fiat 500 obecnej generacji jest z nami […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test: włoska recepta na miasto

Fiat 500 test Fiat 500 obecnej generacji jest z nami […]

Magazyn Motór
    • Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Fiat 500 test

Fiat 500 obecnej generacji jest z nami już niemal 13 lat. Mikroskopijny lifting nie wpłynął na radykalne zmiany, a auto wciąż cieszy się niespotykaną popularnością. Dlaczego?

Tekst & foto: Łukasz Kamiński

Fiat 500 test | Wstęp

Powodów jest kilka, ale ten podstawowy to po prostu – gorąca Italia i odniesienie do historii. Nawet w pochmurny dzień, spojrzenie na 500-tkę poprawia nastrój, albo przynajmniej mobilizuje do nieco bardziej pozytywnego myślenia. Nie ma sensu odwoływanie się do historii, bo uważam, że obecny Fiat 500 napisał już swoją. Samochód produkowany również w Polsce cieszy się popularnością na całym świecie, a producent zapewne zwleka z poważnymi zmianami do ostatniej chwili, bo jeśli coś jest dobre i się sprzedaje…

Fiat 500
Fiat 500

Fiat 500
Fiat 500

 

Po raz pierwszy prototyp 500-tki ujrzeliśmy już 15 lat temu. Mały Fiacik zmierzył się z czasem jednak wzorowo i nawet przeprowadzony w 2015 roku skromny lifting nadwozia (zderzaki, lampy, atrapa chłodnicy) nie zdawał się konieczny. Liczący nieco ponad 3,5 metra długości samochód to typowy włoski zawadiaka – skromny gabarytem zewnątrz, ale pojemny i przytulny w środku. Nieustannie ciężko odnaleźć się w nim mężczyźnie, ale i tak co najwyżej spojrzą na ciebie z przymróżeniem oka, a nie wytkną palcem.

Fiat 500 to indywidualizm. Bez dwóch zdań. Już każde auto samo w sobie zwraca uwagę, ale producent zawsze starał się podkręcać tę gonitwę za wyróżnieniem się, serwując coraz to ciekawszą odmianę. Również dziś możemy przebierać w specjalnych seriach (które ciężko nazwać limitowanymi, ale faktycznie oferowane są czasowo, a później zastępowane najczęściej inną), które w zasadzie nie są nikomu do niczego potrzebne, ale zawsze przyjemniej mieć coś specjalnego. Testowany przez nas samochód to odmiana Collezione. W teorii i w praktyce to tylko zmienione elementy designu – dwukolorowe malowanie (górna szaro-fioletowa perła mnie urzekła!), specjalne felgi, chromowane akcenty i szklany dach. Sporo modnych zabiegów.

Fiat 500 przód

#5 Magazyn Motór już dostępny!

Fiat 500 test | Wnętrze

W środku dzieje się równie dużo – dominują jasne barwy, w tej serii specjalnej udekorowane marynarską tapicerką w paski. Biel z kremem to udany zabieg dla oka, ale oporny dla użytku codziennego. Wizyta na kompleksowym czyszczeniu i konserwacji przynajmniej kilka razy w roku – obowiązkowa. Uśmiech jednak wciąż nie schodzi z ust. A to przecież jeden z głównych argumentów przemawiających za zakupem 500-tki.

Fiat 500 wnętrze
Fiat 500 deska rozdzielcza
Fiat 500 fotele

Fiat 500 wnętrze

Fiat 500 test | Silnik

Pod maską 69-konne 1.2. Czyli bez emocji, ale jednak w mieście zupełnie wystarcza. Względnie ekonomiczny (maksimum 8 litrów), równie dynamiczny (choć na papierze to przeciętne, prawie 13 sekund do setki) no i z pewnością wyłącznie do miasta. Poza nim auto przestaje być tak słodkie, a zaczyna przerażać. Nie lubi bocznego podmuchu wiatru oraz prędkości autostradowych. Zresztą wówczas cała idea 500 przestaje mieć sens. Nie jest to jednak wadą.

Fiat 500 tył

Fiat 500 test | Odbiór

Fiat 500 Collezione jest świetnym kompanem życia codziennego w miastach. Co prawda dziwi brak takich „udogodnień” jak podłokietnik, pełna regulacja kolumny kierowniczej czy wysokości fotela kierowcy (opcja), ale jeśli chodzi o przestronność z przodu, widoczność i zalety stricte manewrowe to ciężko tu o zbliżonego rywala, który jednocześnie jest odbierany z taką sympatią. Liftingi sprzed kilku lat uzupełniły ubogie w nadmiar funkcji, choć wesołe wnętrze o dotykowy ekran, co odświeżyło nieco odbiór kokpitu. Do montażu nie można mieć zastrzeżeń, co innego sama jakość – czuć tu włoskiego ducha, ale ponownie – ta nacja broni się samą włoskością. I wybacza się im wiele cech, które u rywali uznalibyśmy za niedopuszczalne wady.

Kolejny rok ubolewam nad brakiem w katalogu sensownej przekładni automatycznej. Przydałaby się, szczególnie w mieście. Parkingowe boje ułatwia opcja CITY serwowana w małych Fiatach od lat – rzadko z niej korzystam, ale płeć piękna, której – według mnie – wciąż silniej proponowana jest 500-tka przez jej charakterystyczne cechy, bez wątpienia doceni to właśnie rozwiązanie. Samo prowadzenie Fiata z pewnością nie należy do momentów, w których petrolhead będzie wzdychał. Ale od tego są modele Abarth. Standardowe 500 jest dość sztywno zestrojone (co dziwi), ale w sposób specyficzny – wychyla się na zakrętach, a na dziurach podskakuje, czyli odwrotnie niż życzyłby sobie zapewne przeciętny użytkownik. Ale nie można mieć wszystkiego i to po prostu kolejna cecha, a nie wada (czy znów bronię 500-tki?).

Fiat 500 felgi
Fiat 500 klamki
Fiat 500 maska

 

Fiat 500 test | Podsumowanie

A czy niemal 59 000 zł za testowane auto to sporo? Styl kosztuje, a indywidualizowanie go o kolejne serie, opcje, dodatki i wzory tylko winduje kwotę do wartości, w których można przebierać już nawet w 2 rozmiary większych Golfach. Tylko czy o to w tym wszystkim chodzi? Rzecz jasna nie. Uśmiech na twarzy (twojej i innych), komfort manewrowania i świadomość poruszania się ikoną to coś, co od lat stoi już ponad standardowym cennikiem, czego dowodem jest blisko 2,5 mln wyprodukowanych 500-tek.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: featured, fiat, Fiat 500, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Fiat 500 test

Fiat 500 obecnej generacji jest z nami już niemal 13 lat. Mikroskopijny lifting nie wpłynął na radykalne zmiany, a auto wciąż cieszy się niespotykaną popularnością. Dlaczego?

Tekst & foto: Łukasz Kamiński

Fiat 500 test | Wstęp

Powodów jest kilka, ale ten podstawowy to po prostu – gorąca Italia i odniesienie do historii. Nawet w pochmurny dzień, spojrzenie na 500-tkę poprawia nastrój, albo przynajmniej mobilizuje do nieco bardziej pozytywnego myślenia. Nie ma sensu odwoływanie się do historii, bo uważam, że obecny Fiat 500 napisał już swoją. Samochód produkowany również w Polsce cieszy się popularnością na całym świecie, a producent zapewne zwleka z poważnymi zmianami do ostatniej chwili, bo jeśli coś jest dobre i się sprzedaje…

Fiat 500
Fiat 500

Fiat 500
Fiat 500

 

Po raz pierwszy prototyp 500-tki ujrzeliśmy już 15 lat temu. Mały Fiacik zmierzył się z czasem jednak wzorowo i nawet przeprowadzony w 2015 roku skromny lifting nadwozia (zderzaki, lampy, atrapa chłodnicy) nie zdawał się konieczny. Liczący nieco ponad 3,5 metra długości samochód to typowy włoski zawadiaka – skromny gabarytem zewnątrz, ale pojemny i przytulny w środku. Nieustannie ciężko odnaleźć się w nim mężczyźnie, ale i tak co najwyżej spojrzą na ciebie z przymróżeniem oka, a nie wytkną palcem.

Fiat 500 to indywidualizm. Bez dwóch zdań. Już każde auto samo w sobie zwraca uwagę, ale producent zawsze starał się podkręcać tę gonitwę za wyróżnieniem się, serwując coraz to ciekawszą odmianę. Również dziś możemy przebierać w specjalnych seriach (które ciężko nazwać limitowanymi, ale faktycznie oferowane są czasowo, a później zastępowane najczęściej inną), które w zasadzie nie są nikomu do niczego potrzebne, ale zawsze przyjemniej mieć coś specjalnego. Testowany przez nas samochód to odmiana Collezione. W teorii i w praktyce to tylko zmienione elementy designu – dwukolorowe malowanie (górna szaro-fioletowa perła mnie urzekła!), specjalne felgi, chromowane akcenty i szklany dach. Sporo modnych zabiegów.

Fiat 500 przód

#5 Magazyn Motór już dostępny!

Fiat 500 test | Wnętrze

W środku dzieje się równie dużo – dominują jasne barwy, w tej serii specjalnej udekorowane marynarską tapicerką w paski. Biel z kremem to udany zabieg dla oka, ale oporny dla użytku codziennego. Wizyta na kompleksowym czyszczeniu i konserwacji przynajmniej kilka razy w roku – obowiązkowa. Uśmiech jednak wciąż nie schodzi z ust. A to przecież jeden z głównych argumentów przemawiających za zakupem 500-tki.

Fiat 500 wnętrze
Fiat 500 deska rozdzielcza
Fiat 500 fotele

Fiat 500 wnętrze

Fiat 500 test | Silnik

Pod maską 69-konne 1.2. Czyli bez emocji, ale jednak w mieście zupełnie wystarcza. Względnie ekonomiczny (maksimum 8 litrów), równie dynamiczny (choć na papierze to przeciętne, prawie 13 sekund do setki) no i z pewnością wyłącznie do miasta. Poza nim auto przestaje być tak słodkie, a zaczyna przerażać. Nie lubi bocznego podmuchu wiatru oraz prędkości autostradowych. Zresztą wówczas cała idea 500 przestaje mieć sens. Nie jest to jednak wadą.

Fiat 500 tył

Fiat 500 test | Odbiór

Fiat 500 Collezione jest świetnym kompanem życia codziennego w miastach. Co prawda dziwi brak takich „udogodnień” jak podłokietnik, pełna regulacja kolumny kierowniczej czy wysokości fotela kierowcy (opcja), ale jeśli chodzi o przestronność z przodu, widoczność i zalety stricte manewrowe to ciężko tu o zbliżonego rywala, który jednocześnie jest odbierany z taką sympatią. Liftingi sprzed kilku lat uzupełniły ubogie w nadmiar funkcji, choć wesołe wnętrze o dotykowy ekran, co odświeżyło nieco odbiór kokpitu. Do montażu nie można mieć zastrzeżeń, co innego sama jakość – czuć tu włoskiego ducha, ale ponownie – ta nacja broni się samą włoskością. I wybacza się im wiele cech, które u rywali uznalibyśmy za niedopuszczalne wady.

Kolejny rok ubolewam nad brakiem w katalogu sensownej przekładni automatycznej. Przydałaby się, szczególnie w mieście. Parkingowe boje ułatwia opcja CITY serwowana w małych Fiatach od lat – rzadko z niej korzystam, ale płeć piękna, której – według mnie – wciąż silniej proponowana jest 500-tka przez jej charakterystyczne cechy, bez wątpienia doceni to właśnie rozwiązanie. Samo prowadzenie Fiata z pewnością nie należy do momentów, w których petrolhead będzie wzdychał. Ale od tego są modele Abarth. Standardowe 500 jest dość sztywno zestrojone (co dziwi), ale w sposób specyficzny – wychyla się na zakrętach, a na dziurach podskakuje, czyli odwrotnie niż życzyłby sobie zapewne przeciętny użytkownik. Ale nie można mieć wszystkiego i to po prostu kolejna cecha, a nie wada (czy znów bronię 500-tki?).

Fiat 500 felgi
Fiat 500 klamki
Fiat 500 maska

 

Fiat 500 test | Podsumowanie

A czy niemal 59 000 zł za testowane auto to sporo? Styl kosztuje, a indywidualizowanie go o kolejne serie, opcje, dodatki i wzory tylko winduje kwotę do wartości, w których można przebierać już nawet w 2 rozmiary większych Golfach. Tylko czy o to w tym wszystkim chodzi? Rzecz jasna nie. Uśmiech na twarzy (twojej i innych), komfort manewrowania i świadomość poruszania się ikoną to coś, co od lat stoi już ponad standardowym cennikiem, czego dowodem jest blisko 2,5 mln wyprodukowanych 500-tek.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: featured, fiat, Fiat 500, test

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry