BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się małą trzysetką od BMW można podzielić na dwie grupy. Na tych, którzy się nią z miejsca zachwycili, oraz na tych, którzy wstydzą się tego przyznać.
Ci drudzy, siadając na swoje “duże” motóry i tak w głębi duszy myślą jak dobrze bawili się na małym G310R.
Tekst: Artur Skibiński / foto: Artur Skibiński / BMW
Na całym świecie panuje trend downsizingu. Nie ominęło to także motocykli, ale w sumie nie oznacza to nic złego. Nie można każdego przekonać, że litrowy supersport to doskonały wybór do jazdy po mieście. Właśnie w takim środowisku małe motocykle mają rację bytu i to w mieście najmniejsze BMW czuje się jak ryba w wodzie.
BMW G310R opinie | Dane techniczne i spalanie
Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM, waga “na mokro” poniżej 160kg, prowadzenie proste jak jazda rowerem. Zasięg ponad 300km przy spalaniu 3,3l oraz świetnie brzmiący wydech Akrapovic. Czy do codziennej jazdy w miejskim zgiełku potrzeba więcej?
BMW G310R opinie | Konkurencja
Na rynku mamy dostępnych kilka motocykli na kat. A2 różnych marek, produkowanych w Indiach. Czym BMW chce odróżnić się od KTMa, Kawasaki czy najtańszego Bajaja?
Przede wszystkim uwagę przykuwa nietypowa konstrukcja silnika. BMW chwali się zminimalizowaną z modelu S1000RR, odwróconą głowicą (wydech z tyłu głowicy) z dwoma wałkami rozrządu, oraz cylindrem pochylonym do tyłu. Pozwala to na przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnego koła, a tak skonstruowany silnik można przesunąć do przodu.
Co na tym zyskujemy? Zwiększa to zwinność i lekkość prowadzenia maszyny, a także daje możliwość zastosowania dłuższego wahacza, który z kolei przekłada się na większą stabilność bez zwiększenia rozstawu osi. Dzięki temu małe BMW G310R prowadzi się dziecinnie prosto. Co jeszcze ma na to wpływ? Zawieszenie KYB. Z przodu mamy dwa amortyzatory upside-down o grubości 41 mm i regulowanej sile tłumienia. Z tyłu centralnie zamocowany amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny.
BMW G310R opinie | Hamulce
Kiedy przy akompaniamencie wydechu Gorana Van Akrapovica rozpędzimy się od świateł do świateł, wyhamuje nas przednia tarcza o średnicy 300mm, oraz 4-tłoczkowy zacisk z tajemniczo brzmiącym opisem BYBRE. Co to znaczy? Jest to nic innego, jak bliźniacza marka Brembo, stworzona specjalnie dla tańszych motocykli. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 240mm i jedno-tłoczkowy zacisk, czyli zestaw, z którego będziemy korzystać raczej rzadko, ze względu na skuteczność hamowania przedniego zestawu. Dzięki systemowi ABS bez stresu zatrzymamy się w niemalże każdej sytuacji.
BMW G310R opinie | Układ wydechowy
Wrażenia z jazdy wzmacnia pełny wydech Akrapovica (eliminujący katalizator), dostępny jako opcja. Szybkie ruchy manetką generują grzmoty, które usłyszy każdy w korku, przez który się przeciskamy. Akrap doda nam kilka koni mechanicznych, których chciałoby się mieć jeszcze więcej, bo mimo dźwięków furii małego BMW, zostaje ono z tyłu w porównaniu do większości motocykli na drodze.
BMW G310R opinie | Zegary
Kokpit oferuje nam wszelkie potrzebne informacje na temat naszej trzysetki. Prędkość, obroty, wskaźnik biegu, shiftlight, pozostała ilość paliwa czy wskaźnik rezerwy. Każdy kierowca bez problemu odczyta ważne dla niego informacje, takie jak dzienne przebiegi, spalanie czy zasięg. Jednak jak na BMW, zegary są nieco za mało bajeranckie i pozbawione charakteru.
Minusem jest również charakterystyka oddawania mocy. Silnik trzeba kręcić blisko czerwonego pola, by poruszać się dynamicznie. Skrzynia biegów również ma zauważalną wadę, bieg neutralny jest czasem trudny do znalezienia podczas postoju na światłach.
BMW G310R opinie | Cena
Cena podstawowej wersji BMW G310R w czarnym kolorze wynosi 21,500zł.
Jest to nieco drożej niż oferowany przez Bajaja Dominar 400, oraz mniej niż musimy zapłacić za Yamahę MT-03 czy za Kawasaki Ninję 400. Czy warto? BMW oferuje nam ciekawy silnik, banana na twarzy, kiedy straszymy staruszki Akrapem oraz świadomość posiadania motocykla marki premium.
Małe BMW pozwoli początkującym kierowcom wejść w świat motocyklizmu. Kilku z nich na dłużej zatrzyma G310R, jednak większa część szybko zapragnie mieć mocniejszą maszynę i pójdzie w kierunku większych pojemności, na przykład scramblera BMW.
Opinię o BMW G310R wyrobiliśmy sobie dzięki dealerowi BMW ZK Motors Kielce, dzięki!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
BMW G310R opinie | Osoby, które miały okazję przejechać się małą trzysetką od BMW można podzielić na dwie grupy. Na tych, którzy się nią z miejsca zachwycili, oraz na tych, którzy wstydzą się tego przyznać.
Ci drudzy, siadając na swoje “duże” motóry i tak w głębi duszy myślą jak dobrze bawili się na małym G310R.
Tekst: Artur Skibiński / foto: Artur Skibiński / BMW
Na całym świecie panuje trend downsizingu. Nie ominęło to także motocykli, ale w sumie nie oznacza to nic złego. Nie można każdego przekonać, że litrowy supersport to doskonały wybór do jazdy po mieście. Właśnie w takim środowisku małe motocykle mają rację bytu i to w mieście najmniejsze BMW czuje się jak ryba w wodzie.
BMW G310R opinie | Dane techniczne i spalanie
Silnik o pojemności 313cm3 i mocy 34KM, waga “na mokro” poniżej 160kg, prowadzenie proste jak jazda rowerem. Zasięg ponad 300km przy spalaniu 3,3l oraz świetnie brzmiący wydech Akrapovic. Czy do codziennej jazdy w miejskim zgiełku potrzeba więcej?
BMW G310R opinie | Konkurencja
Na rynku mamy dostępnych kilka motocykli na kat. A2 różnych marek, produkowanych w Indiach. Czym BMW chce odróżnić się od KTMa, Kawasaki czy najtańszego Bajaja?
Przede wszystkim uwagę przykuwa nietypowa konstrukcja silnika. BMW chwali się zminimalizowaną z modelu S1000RR, odwróconą głowicą (wydech z tyłu głowicy) z dwoma wałkami rozrządu, oraz cylindrem pochylonym do tyłu. Pozwala to na przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnego koła, a tak skonstruowany silnik można przesunąć do przodu.
Co na tym zyskujemy? Zwiększa to zwinność i lekkość prowadzenia maszyny, a także daje możliwość zastosowania dłuższego wahacza, który z kolei przekłada się na większą stabilność bez zwiększenia rozstawu osi. Dzięki temu małe BMW G310R prowadzi się dziecinnie prosto. Co jeszcze ma na to wpływ? Zawieszenie KYB. Z przodu mamy dwa amortyzatory upside-down o grubości 41 mm i regulowanej sile tłumienia. Z tyłu centralnie zamocowany amortyzator z regulacją wstępnego napięcia sprężyny.
BMW G310R opinie | Hamulce
Kiedy przy akompaniamencie wydechu Gorana Van Akrapovica rozpędzimy się od świateł do świateł, wyhamuje nas przednia tarcza o średnicy 300mm, oraz 4-tłoczkowy zacisk z tajemniczo brzmiącym opisem BYBRE. Co to znaczy? Jest to nic innego, jak bliźniacza marka Brembo, stworzona specjalnie dla tańszych motocykli. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 240mm i jedno-tłoczkowy zacisk, czyli zestaw, z którego będziemy korzystać raczej rzadko, ze względu na skuteczność hamowania przedniego zestawu. Dzięki systemowi ABS bez stresu zatrzymamy się w niemalże każdej sytuacji.
BMW G310R opinie | Układ wydechowy
Wrażenia z jazdy wzmacnia pełny wydech Akrapovica (eliminujący katalizator), dostępny jako opcja. Szybkie ruchy manetką generują grzmoty, które usłyszy każdy w korku, przez który się przeciskamy. Akrap doda nam kilka koni mechanicznych, których chciałoby się mieć jeszcze więcej, bo mimo dźwięków furii małego BMW, zostaje ono z tyłu w porównaniu do większości motocykli na drodze.
BMW G310R opinie | Zegary
Kokpit oferuje nam wszelkie potrzebne informacje na temat naszej trzysetki. Prędkość, obroty, wskaźnik biegu, shiftlight, pozostała ilość paliwa czy wskaźnik rezerwy. Każdy kierowca bez problemu odczyta ważne dla niego informacje, takie jak dzienne przebiegi, spalanie czy zasięg. Jednak jak na BMW, zegary są nieco za mało bajeranckie i pozbawione charakteru.
Minusem jest również charakterystyka oddawania mocy. Silnik trzeba kręcić blisko czerwonego pola, by poruszać się dynamicznie. Skrzynia biegów również ma zauważalną wadę, bieg neutralny jest czasem trudny do znalezienia podczas postoju na światłach.
BMW G310R opinie | Cena
Cena podstawowej wersji BMW G310R w czarnym kolorze wynosi 21,500zł.
Jest to nieco drożej niż oferowany przez Bajaja Dominar 400, oraz mniej niż musimy zapłacić za Yamahę MT-03 czy za Kawasaki Ninję 400. Czy warto? BMW oferuje nam ciekawy silnik, banana na twarzy, kiedy straszymy staruszki Akrapem oraz świadomość posiadania motocykla marki premium.
Małe BMW pozwoli początkującym kierowcom wejść w świat motocyklizmu. Kilku z nich na dłużej zatrzyma G310R, jednak większa część szybko zapragnie mieć mocniejszą maszynę i pójdzie w kierunku większych pojemności, na przykład scramblera BMW.