Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Lamborghini Design 90
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z marką. Niewielu jednak wie, że Lambo ma na koncie również jeden z najrzadszych motórów na świecie. Poznajcie Lamborghini Design 90, czyli pierwsze i niezbyt udane podejście Lamborghini do produkcji jednośladów.

tekst: Artur Skibiński, foto: Bikesrepublic

W latach 80, gdy zaprojektowano Lambo dla Rambo czyli LM-002, ktoś w Sant’Agata podczas siesty w fabryce wpadł na pewien pomysł. Skoro produkujemy Countacha, to może uda się też z dwoma kołami? No nie do końca, ale o tym za chwilę.

Lamborghini Design 90 | Cena

Design 90 został zaprojektowany z pomocą Boxer Bike, czyli firmą, która ręcznie budowała wyścigowe motóry. Głównym inżynierem był Claude Fior. Karoseria zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym, bardzo mocny jak na tamte lata silnik Kawasaki oraz zaimplementowana najnowsza technologia mogła zwiastować pewny sukces. Ale… Włosi zażądali horrendalnej wręcz sumy pieniędzy za swoje dzieło. Desing 90 w chwili premiery kosztował 13,500$ czyli aż DWA RAZY więcej niż ówczesne najszybsze motóry. Co Lambo dawało w tej cenie?

Lamborghini Design 90 | Silnik i unikatowość zawieszenia

Jak na 1986 rok Lamborghini Design 90 oferowało kosmiczne wręcz rozwiązania. Napędzała go 4 cylindrowa rzędówka od Kawasaki, która rozwijała moc blisko 130KM, ważył 170kg i rozpędzał się do 250km/h. To były tak szalone liczby, jak szalone są maszyny z logiem byka. Dodatkowo wyposażony w najmocniejsze ówcześnie hamulce Brembo Gold-Series oraz bardzo ciekawie rozwiązane tylne zawieszenie olejowo-powietrzne Fournalès. Co w nim takiego specjalnego? Sprężone powietrze pełniło fukcję sprężyny, a gęsty olej przepływający przez wiele otworków zapewniał tłumienie. Regulowane kąty zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu również były rzadko spotykane w tamtych czasach. Lamborghini Design 90

Lamborghini Design 90 | Podsumowanie

Najnowsze technologie nie pomogły w sprzedaży pierwszego motóra Lambo. Prócz wysokiej ceny, design zaczerpnięty z modelu Countach, był określany po prostu jako ohydny. Produkcja mimo 50 zamówionych sztuk skończyła się na 6 i do dzisiaj trudno jest sprzedać swój egzemplarz. Kilka dni temu, podczas aukcji H&H, cena wywoławcza wynosiła 58,800$. Oczekiwano sumy $117,700-$124,600, nie znalazł się nikt chętny.

Tags: Design 90, klasyk, lamborghini, Lamborghini Design 90, motocykl, supermotocykl

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z marką. Niewielu jednak wie, że Lambo ma na koncie również jeden z najrzadszych motórów na świecie. Poznajcie Lamborghini Design 90, czyli pierwsze i niezbyt udane podejście Lamborghini do produkcji jednośladów.

tekst: Artur Skibiński, foto: Bikesrepublic

W latach 80, gdy zaprojektowano Lambo dla Rambo czyli LM-002, ktoś w Sant’Agata podczas siesty w fabryce wpadł na pewien pomysł. Skoro produkujemy Countacha, to może uda się też z dwoma kołami? No nie do końca, ale o tym za chwilę.

Lamborghini Design 90 | Cena

Design 90 został zaprojektowany z pomocą Boxer Bike, czyli firmą, która ręcznie budowała wyścigowe motóry. Głównym inżynierem był Claude Fior. Karoseria zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym, bardzo mocny jak na tamte lata silnik Kawasaki oraz zaimplementowana najnowsza technologia mogła zwiastować pewny sukces. Ale… Włosi zażądali horrendalnej wręcz sumy pieniędzy za swoje dzieło. Desing 90 w chwili premiery kosztował 13,500$ czyli aż DWA RAZY więcej niż ówczesne najszybsze motóry. Co Lambo dawało w tej cenie?

Lamborghini Design 90 | Silnik i unikatowość zawieszenia

Jak na 1986 rok Lamborghini Design 90 oferowało kosmiczne wręcz rozwiązania. Napędzała go 4 cylindrowa rzędówka od Kawasaki, która rozwijała moc blisko 130KM, ważył 170kg i rozpędzał się do 250km/h. To były tak szalone liczby, jak szalone są maszyny z logiem byka. Dodatkowo wyposażony w najmocniejsze ówcześnie hamulce Brembo Gold-Series oraz bardzo ciekawie rozwiązane tylne zawieszenie olejowo-powietrzne Fournalès. Co w nim takiego specjalnego? Sprężone powietrze pełniło fukcję sprężyny, a gęsty olej przepływający przez wiele otworków zapewniał tłumienie. Regulowane kąty zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu również były rzadko spotykane w tamtych czasach. Lamborghini Design 90

Lamborghini Design 90 | Podsumowanie

Najnowsze technologie nie pomogły w sprzedaży pierwszego motóra Lambo. Prócz wysokiej ceny, design zaczerpnięty z modelu Countach, był określany po prostu jako ohydny. Produkcja mimo 50 zamówionych sztuk skończyła się na 6 i do dzisiaj trudno jest sprzedać swój egzemplarz. Kilka dni temu, podczas aukcji H&H, cena wywoławcza wynosiła 58,800$. Oczekiwano sumy $117,700-$124,600, nie znalazł się nikt chętny.

Tags: Design 90, klasyk, lamborghini, Lamborghini Design 90, motocykl, supermotocykl
  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

OSTATNIO DODANE

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 911R

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Audi Quattro S1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • EKO Kolekcja Magazynu Motór

    Magazyn Motór
    150,00 zł 100,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Historia MV Agusta – 75 lat emocji

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

    19:26
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Concorde – Historia prawdziwa

    Concorde – Historia prawdziwa

    16:47|0 Comments
  • Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    10:02|0 Comments
  • Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    21:40|0 Comments
  • PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

    PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

    13:17|0 Comments
  • Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

    Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

    11:48|0 Comments
  • Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

    Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

    22:06|0 Comments
  • KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    12:27|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Historia MV Agusta – 75 lat emocji

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

    19:26
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Concorde – Historia prawdziwa

    Concorde – Historia prawdziwa

    16:47|0 Comments
  • Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

    10:02|0 Comments
  • Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

    21:40|0 Comments
  • PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

    PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

    13:17|0 Comments
  • Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

    Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

    11:48|0 Comments
  • Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

    Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

    22:06|0 Comments
  • KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

    12:27|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry