Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Lamborghini Design 90
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie […]

Magazyn Motór

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z marką. Niewielu jednak wie, że Lambo ma na koncie również jeden z najrzadszych motórów na świecie. Poznajcie Lamborghini Design 90, czyli pierwsze i niezbyt udane podejście Lamborghini do produkcji jednośladów.

tekst: Artur Skibiński, foto: Bikesrepublic

W latach 80, gdy zaprojektowano Lambo dla Rambo czyli LM-002, ktoś w Sant’Agata podczas siesty w fabryce wpadł na pewien pomysł. Skoro produkujemy Countacha, to może uda się też z dwoma kołami? No nie do końca, ale o tym za chwilę.

Lamborghini Design 90 | Cena

Design 90 został zaprojektowany z pomocą Boxer Bike, czyli firmą, która ręcznie budowała wyścigowe motóry. Głównym inżynierem był Claude Fior. Karoseria zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym, bardzo mocny jak na tamte lata silnik Kawasaki oraz zaimplementowana najnowsza technologia mogła zwiastować pewny sukces. Ale… Włosi zażądali horrendalnej wręcz sumy pieniędzy za swoje dzieło. Desing 90 w chwili premiery kosztował 13,500$ czyli aż DWA RAZY więcej niż ówczesne najszybsze motóry. Co Lambo dawało w tej cenie?

Lamborghini Design 90 | Silnik i unikatowość zawieszenia

Jak na 1986 rok Lamborghini Design 90 oferowało kosmiczne wręcz rozwiązania. Napędzała go 4 cylindrowa rzędówka od Kawasaki, która rozwijała moc blisko 130KM, ważył 170kg i rozpędzał się do 250km/h. To były tak szalone liczby, jak szalone są maszyny z logiem byka. Dodatkowo wyposażony w najmocniejsze ówcześnie hamulce Brembo Gold-Series oraz bardzo ciekawie rozwiązane tylne zawieszenie olejowo-powietrzne Fournalès. Co w nim takiego specjalnego? Sprężone powietrze pełniło fukcję sprężyny, a gęsty olej przepływający przez wiele otworków zapewniał tłumienie. Regulowane kąty zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu również były rzadko spotykane w tamtych czasach. Lamborghini Design 90

Lamborghini Design 90 | Podsumowanie

Najnowsze technologie nie pomogły w sprzedaży pierwszego motóra Lambo. Prócz wysokiej ceny, design zaczerpnięty z modelu Countach, był określany po prostu jako ohydny. Produkcja mimo 50 zamówionych sztuk skończyła się na 6 i do dzisiaj trudno jest sprzedać swój egzemplarz. Kilka dni temu, podczas aukcji H&H, cena wywoławcza wynosiła 58,800$. Oczekiwano sumy $117,700-$124,600, nie znalazł się nikt chętny.

Tags: Design 90, klasyk, lamborghini, Lamborghini Design 90, motocykl, supermotocykl

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Lamborghini produkuje zarówno supersamochody jak i maszyny rolnicze. To wie każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z marką. Niewielu jednak wie, że Lambo ma na koncie również jeden z najrzadszych motórów na świecie. Poznajcie Lamborghini Design 90, czyli pierwsze i niezbyt udane podejście Lamborghini do produkcji jednośladów.

tekst: Artur Skibiński, foto: Bikesrepublic

W latach 80, gdy zaprojektowano Lambo dla Rambo czyli LM-002, ktoś w Sant’Agata podczas siesty w fabryce wpadł na pewien pomysł. Skoro produkujemy Countacha, to może uda się też z dwoma kołami? No nie do końca, ale o tym za chwilę.

Lamborghini Design 90 | Cena

Design 90 został zaprojektowany z pomocą Boxer Bike, czyli firmą, która ręcznie budowała wyścigowe motóry. Głównym inżynierem był Claude Fior. Karoseria zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym, bardzo mocny jak na tamte lata silnik Kawasaki oraz zaimplementowana najnowsza technologia mogła zwiastować pewny sukces. Ale… Włosi zażądali horrendalnej wręcz sumy pieniędzy za swoje dzieło. Desing 90 w chwili premiery kosztował 13,500$ czyli aż DWA RAZY więcej niż ówczesne najszybsze motóry. Co Lambo dawało w tej cenie?

Lamborghini Design 90 | Silnik i unikatowość zawieszenia

Jak na 1986 rok Lamborghini Design 90 oferowało kosmiczne wręcz rozwiązania. Napędzała go 4 cylindrowa rzędówka od Kawasaki, która rozwijała moc blisko 130KM, ważył 170kg i rozpędzał się do 250km/h. To były tak szalone liczby, jak szalone są maszyny z logiem byka. Dodatkowo wyposażony w najmocniejsze ówcześnie hamulce Brembo Gold-Series oraz bardzo ciekawie rozwiązane tylne zawieszenie olejowo-powietrzne Fournalès. Co w nim takiego specjalnego? Sprężone powietrze pełniło fukcję sprężyny, a gęsty olej przepływający przez wiele otworków zapewniał tłumienie. Regulowane kąty zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu również były rzadko spotykane w tamtych czasach. Lamborghini Design 90

Lamborghini Design 90 | Podsumowanie

Najnowsze technologie nie pomogły w sprzedaży pierwszego motóra Lambo. Prócz wysokiej ceny, design zaczerpnięty z modelu Countach, był określany po prostu jako ohydny. Produkcja mimo 50 zamówionych sztuk skończyła się na 6 i do dzisiaj trudno jest sprzedać swój egzemplarz. Kilka dni temu, podczas aukcji H&H, cena wywoławcza wynosiła 58,800$. Oczekiwano sumy $117,700-$124,600, nie znalazł się nikt chętny.

Tags: Design 90, klasyk, lamborghini, Lamborghini Design 90, motocykl, supermotocykl

Gry

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

30 marca 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

7 lutego 2019|0 Comments
PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

14 stycznia 2019|0 Comments
Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

29 sierpnia 2018|0 Comments
Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

10 lutego 2018|0 Comments
KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

10 marca 2017|0 Comments
Yamaha R7 OW-02 | Seria: pojazdy unikatowe

Yamaha R7 OW-02 | Seria: pojazdy unikatowe

21 lutego 2017|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

30 marca 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

Tor MONZA, Włochy | Europejski owal

7 lutego 2019|0 Comments
PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

PROM kosmiczny COLUMBIA | Kosmiczna ciężarówka

14 stycznia 2019|0 Comments
Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

Najstarszy tor wyścigowy: Brooklands

29 sierpnia 2018|0 Comments
Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

Suzuki GSX-R 750 Olejak | Pierwszy, legendarny, GSXR!

10 lutego 2018|0 Comments
KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

KAWASAKI RACING | 5 minut z: Akira Yanagawa

10 marca 2017|0 Comments
Yamaha R7 OW-02 | Seria: pojazdy unikatowe

Yamaha R7 OW-02 | Seria: pojazdy unikatowe

21 lutego 2017|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry