Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mercedes EQC
Strona główna » Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Postępująca elektryfikacja staje się coraz bardziej namacalna. Producenci zaczynają zastępować […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Postępująca elektryfikacja staje się coraz bardziej namacalna. Producenci zaczynają zastępować […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Czy to koniec silników spalinowych w grupie Daimlera?

Postępująca elektryfikacja staje się coraz bardziej namacalna. Producenci zaczynają zastępować […]

Magazyn Motór

Postępująca elektryfikacja staje się coraz bardziej namacalna. Producenci zaczynają zastępować konwencjonalne napędy elektrycznymi. Nie inaczej sytuacja ma się w grupie Daimlera (Mercedes, Smart, Maybach), która rozważa koniec rozwoju silników spalinowych.

Autor: Kacper Majdan

Markus Schaefer, szef rozwoju Daimlera, wypowiedział się na temat przyszłości silników spalinowych na łamach Auto Motor und Sport. Przyznał, że niemiecki koncern na ten moment nie planuje nowych generacji już produkowanych jednostek.

Daimler wprowadza obecnie na rynek najnowszą generację silników spalinowych w różnych modelach jak nowy, rzędowy, sześciocylindrowy silnik w klasie E czy S – ta generacja może być ostatnia.

Obecnie w gamie Mercedesa jedynym, elektrycznym modelem jest EQC. Jednak mogliśmy już zobaczyć koncepcyjne modele elektrycznej klasy V czy S a Smart, należący do rodziny producenta może pochwalić się w 100% zelektryfikowaną linią modelową.

koniec silników spalinowych

Do 2022 roku zaprezentowanych ma zostać aż 10 modeli z serii EQ, więc nie jest już tajemnicą, że to właśnie na napędach elektrycznych koncern skupia się najbardziej, a koniec silników spalinowych jest nieunikniony. Nową strategię rozwoju koncernu pochwalił Elon Musk, którego Tesla ma na koncie współpracę z Daimlerem.

Electric is the future! Congratulations Daimler!! https://t.co/Zg2VSj4tjO

— Elon Musk (@elonmusk) 19 września 2019

Warto przypomnieć, że silniki elektryczne w Mercedesach pojawiły się już we wczesnych latach 90-tych. Właśnie wtedy zaprezentowany został model 190 E Elektro, który bazował na klasycznym Mercedesie 190. Posiadał on dwa silniki elektryczne o mocy 26 koni mechanicznych i około 109 kilometrów zasięgu.

Konkurencja na rynku stale się powiększa. Grupa VAG coraz bardziej rozszerza gamę zelektryfikowanych modeli pokazując Audi e-tron, Porsche Taycan czy Volkswagena ID.3. Nie możemy zapominać też o Volvo, które do 2025 roku chce, by co drugi sprzedawany przez nich samochód był elektryczny.

Tags: #eq, Daimler, mercedes

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Postępująca elektryfikacja staje się coraz bardziej namacalna. Producenci zaczynają zastępować konwencjonalne napędy elektrycznymi. Nie inaczej sytuacja ma się w grupie Daimlera (Mercedes, Smart, Maybach), która rozważa koniec rozwoju silników spalinowych.

Autor: Kacper Majdan

Markus Schaefer, szef rozwoju Daimlera, wypowiedział się na temat przyszłości silników spalinowych na łamach Auto Motor und Sport. Przyznał, że niemiecki koncern na ten moment nie planuje nowych generacji już produkowanych jednostek.

Daimler wprowadza obecnie na rynek najnowszą generację silników spalinowych w różnych modelach jak nowy, rzędowy, sześciocylindrowy silnik w klasie E czy S – ta generacja może być ostatnia.

Obecnie w gamie Mercedesa jedynym, elektrycznym modelem jest EQC. Jednak mogliśmy już zobaczyć koncepcyjne modele elektrycznej klasy V czy S a Smart, należący do rodziny producenta może pochwalić się w 100% zelektryfikowaną linią modelową.

koniec silników spalinowych

Do 2022 roku zaprezentowanych ma zostać aż 10 modeli z serii EQ, więc nie jest już tajemnicą, że to właśnie na napędach elektrycznych koncern skupia się najbardziej, a koniec silników spalinowych jest nieunikniony. Nową strategię rozwoju koncernu pochwalił Elon Musk, którego Tesla ma na koncie współpracę z Daimlerem.

Electric is the future! Congratulations Daimler!! https://t.co/Zg2VSj4tjO

— Elon Musk (@elonmusk) 19 września 2019

Warto przypomnieć, że silniki elektryczne w Mercedesach pojawiły się już we wczesnych latach 90-tych. Właśnie wtedy zaprezentowany został model 190 E Elektro, który bazował na klasycznym Mercedesie 190. Posiadał on dwa silniki elektryczne o mocy 26 koni mechanicznych i około 109 kilometrów zasięgu.

Konkurencja na rynku stale się powiększa. Grupa VAG coraz bardziej rozszerza gamę zelektryfikowanych modeli pokazując Audi e-tron, Porsche Taycan czy Volkswagena ID.3. Nie możemy zapominać też o Volvo, które do 2025 roku chce, by co drugi sprzedawany przez nich samochód był elektryczny.

Tags: #eq, Daimler, mercedes
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry