Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Porsche Taycan
Strona główna » Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

To najważniejsza premiera Porsche ostatnich lat. Pierwszy raz o w […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

To najważniejsza premiera Porsche ostatnich lat. Pierwszy raz o w […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

Porsche Taycan oficjalnie zaprezentowany!

To najważniejsza premiera Porsche ostatnich lat. Pierwszy raz o w […]

Magazyn Motór

To najważniejsza premiera Porsche ostatnich lat. Pierwszy raz o w pełni elektrycznym modelu marki ze Stuttgartu usłyszeliśmy w 2015 roku. Wtedy model koncepcyjny nazywał się Mission E, teraz jest to Porsche Taycan. Czas na oficjalną premierę.

Autor: Kacper Majdan

Porsche Taycan | początki

Blisko cztery lata temu napisaliśmy newsa o koncepcyjnym, elektrycznym Porsche Mission E. Od tego czasu producent karmił nas zapowiedziami, pokazami na Goodwood czy zdjęciami z toru. Jakby tego było mało, ambasadorem projektu został Mark Webber, który tylko potęgował oczekiwanie na oficjalną premierę.

Porsche doskonale zdaje sobie sprawę z rangi, jaką są samochody elektryczne pośród których prym wiedzie Tesla. Jednak to właśnie niemiecki producent aut sportowych chce na poważnie zaatakować imperium, które stworzył Elon Musk. Zapowiedziane Mission E miało być szybkie i jeszcze szybciej się ładować. Oprócz tego, miało być prawdziwym Porsche posiadającym dna modelu 918. Co z tego wyszło?

Porsche Taycan sylwetka

Porsche Taycan | napęd

Taycan posiada akumulatory o pojemności 93,4 kWh. Według normy WLTP pozwalać to będzie na przejechanie dystansu 412 kilometrów. Co jednak ważniejsze, dzięki bardzo szybkiemu ładowaniu (270 kW), w 5 minut możemy naładować baterie wystarczająco, by przejechać kolejne 100 kilometrów.

Elektryczne Porsche ma już na swoim koncie kilka rekordów. Z czasem 7 minut 42 sekundy na torze Nürburgring jest najszybszym autem w swojej klasie. Oprócz tego, w ciągu 24 godzin pokonało 3425 kilometrów, co również plasuje je na szczycie.

Oczywiście (co potwierdza czas z zielonego piekła) Porsche to głównie osiągi. Do 100 km/h Taycan rozpędzi się w 2,8 sekundy, do 200 km/h w 9,2 sekundy a maksymalna prędkość wyniesie 260 km/h. Takie wyniki pozwala osiągnąć moc 761 KM i 1050 Nm. Jak w tym porównaniu wypadnie główny konkurent, Tesla?

Model S Performance dysponuje zasięgiem ok. 590 kilometrów, do setki przyśpiesza w 3 sekundy (2.6 sekundy z dodatkowo płatnym trybem Ludicrous) a maksymalnie jest w stanie pojechać 261 km/h. Wersja performance posiada akumulator 100 kWh, który będziemy mogli ładować z maksymalną mocą 200 kW.

Porsche Taycan przód i tył

Porsche Taycan | wnętrze

Taycan jest pierwszym modelem w historii marki, w którym zegary całkowicie zastąpiono ekranem. Przed kierowcą znajdzie się wykrzywiony wyświetlacz, nawiązujący swoim kształtem do innych modeli.

Warto zaznaczyć, że elektryczna nowość Porsche będzie również pierwszym na świecie samochodem, całkowicie zintegrowanym z platformą do streamingu muzyki Apple Music. Jak przyznał Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu:

Porsche i Apple Music idealnie do siebie pasują – łączą nas wspólne wartości i tak samo nieustępliwe podejście do doświadczenia użytkownika, inżynierii jakości, designu oraz innowacji.

Porsche Taycan Apple Music

Czym zaowocuje współpraca z Apple? Przez trzy lata, na pokładzie Tycana użytkownicy będą mogli korzystać z bezpłatnego transferu danych. Pojawią się również wyselekcjonowane przez Porsche playlisty a całym systemem Apple Music będzie można sterować za pomocą spersonalizowanej obsługi głosowej. Ponadto nowi i obecni właściciele Porsche otrzymają bezpłatny dostęp do usługi przez 6 miesięcy.

Sam dostęp do muzyki oczywiście nie wystarczy, dlatego jak w przypadku innych modeli producenta tak i Tycana będzie można wyposażyć w system audio Burmester, który dodatkowo będzie wzbogacony o funkcję Apple Digital Masters. Pozwala to dostarczać taką jakość dźwięku, jaka według artystów i inżynierów dźwięku powinna być słyszana przez odbiorcę.

Porsche Taycan wnętrze

Ceny oraz dostępność modelu w Polsce nie są jeszcze znane.

Tags: porsche, premiera, samochody elektryczne, Taycan

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

To najważniejsza premiera Porsche ostatnich lat. Pierwszy raz o w pełni elektrycznym modelu marki ze Stuttgartu usłyszeliśmy w 2015 roku. Wtedy model koncepcyjny nazywał się Mission E, teraz jest to Porsche Taycan. Czas na oficjalną premierę.

Autor: Kacper Majdan

Porsche Taycan | początki

Blisko cztery lata temu napisaliśmy newsa o koncepcyjnym, elektrycznym Porsche Mission E. Od tego czasu producent karmił nas zapowiedziami, pokazami na Goodwood czy zdjęciami z toru. Jakby tego było mało, ambasadorem projektu został Mark Webber, który tylko potęgował oczekiwanie na oficjalną premierę.

Porsche doskonale zdaje sobie sprawę z rangi, jaką są samochody elektryczne pośród których prym wiedzie Tesla. Jednak to właśnie niemiecki producent aut sportowych chce na poważnie zaatakować imperium, które stworzył Elon Musk. Zapowiedziane Mission E miało być szybkie i jeszcze szybciej się ładować. Oprócz tego, miało być prawdziwym Porsche posiadającym dna modelu 918. Co z tego wyszło?

Porsche Taycan sylwetka

Porsche Taycan | napęd

Taycan posiada akumulatory o pojemności 93,4 kWh. Według normy WLTP pozwalać to będzie na przejechanie dystansu 412 kilometrów. Co jednak ważniejsze, dzięki bardzo szybkiemu ładowaniu (270 kW), w 5 minut możemy naładować baterie wystarczająco, by przejechać kolejne 100 kilometrów.

Elektryczne Porsche ma już na swoim koncie kilka rekordów. Z czasem 7 minut 42 sekundy na torze Nürburgring jest najszybszym autem w swojej klasie. Oprócz tego, w ciągu 24 godzin pokonało 3425 kilometrów, co również plasuje je na szczycie.

Oczywiście (co potwierdza czas z zielonego piekła) Porsche to głównie osiągi. Do 100 km/h Taycan rozpędzi się w 2,8 sekundy, do 200 km/h w 9,2 sekundy a maksymalna prędkość wyniesie 260 km/h. Takie wyniki pozwala osiągnąć moc 761 KM i 1050 Nm. Jak w tym porównaniu wypadnie główny konkurent, Tesla?

Model S Performance dysponuje zasięgiem ok. 590 kilometrów, do setki przyśpiesza w 3 sekundy (2.6 sekundy z dodatkowo płatnym trybem Ludicrous) a maksymalnie jest w stanie pojechać 261 km/h. Wersja performance posiada akumulator 100 kWh, który będziemy mogli ładować z maksymalną mocą 200 kW.

Porsche Taycan przód i tył

Porsche Taycan | wnętrze

Taycan jest pierwszym modelem w historii marki, w którym zegary całkowicie zastąpiono ekranem. Przed kierowcą znajdzie się wykrzywiony wyświetlacz, nawiązujący swoim kształtem do innych modeli.

Warto zaznaczyć, że elektryczna nowość Porsche będzie również pierwszym na świecie samochodem, całkowicie zintegrowanym z platformą do streamingu muzyki Apple Music. Jak przyznał Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu:

Porsche i Apple Music idealnie do siebie pasują – łączą nas wspólne wartości i tak samo nieustępliwe podejście do doświadczenia użytkownika, inżynierii jakości, designu oraz innowacji.

Porsche Taycan Apple Music

Czym zaowocuje współpraca z Apple? Przez trzy lata, na pokładzie Tycana użytkownicy będą mogli korzystać z bezpłatnego transferu danych. Pojawią się również wyselekcjonowane przez Porsche playlisty a całym systemem Apple Music będzie można sterować za pomocą spersonalizowanej obsługi głosowej. Ponadto nowi i obecni właściciele Porsche otrzymają bezpłatny dostęp do usługi przez 6 miesięcy.

Sam dostęp do muzyki oczywiście nie wystarczy, dlatego jak w przypadku innych modeli producenta tak i Tycana będzie można wyposażyć w system audio Burmester, który dodatkowo będzie wzbogacony o funkcję Apple Digital Masters. Pozwala to dostarczać taką jakość dźwięku, jaka według artystów i inżynierów dźwięku powinna być słyszana przez odbiorcę.

Porsche Taycan wnętrze

Ceny oraz dostępność modelu w Polsce nie są jeszcze znane.

Tags: porsche, premiera, samochody elektryczne, Taycan

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry