Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Jaguar F-Type P300 test
Strona główna » Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Świat motoryzacji podzielił się na pół w obliczu premiery nowego Jaguara F-Type z czterocylindrowym silnikiem. Czy jest to przykład upadku brytyjskiej marki? Czy może zgrabne lądowanie na cztery łapy w obliczu rynkowych realiów?

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Świat motoryzacji podzielił się na pół w obliczu premiery nowego Jaguara F-Type z czterocylindrowym silnikiem. Czy jest to przykład upadku brytyjskiej marki? Czy może zgrabne lądowanie na cztery łapy w obliczu rynkowych realiów?

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Świat motoryzacji podzielił się na pół w obliczu premiery nowego Jaguara F-Type z czterocylindrowym silnikiem. Czy jest to przykład upadku brytyjskiej marki? Czy może zgrabne lądowanie na cztery łapy w obliczu rynkowych realiów?

Magazyn Motór

Jaguar F-Type P300 test

Jaguar F-Type P300 test | Gatunkowe naśladownictwo

„On zaczął!” – krzyknął Jaguar, wskazując łapką z ostrymi pazurkami na stojące w kącie, delikatnie zawstydzone Porsche. Zgadza się – to 718 Cayman, największy rywal F-Type’a, był pierwszym kompaktowym sportowcem „szlachetnej” marki z 4-cylindrową jednostką pod maską. Pojawiły się niezdecydowane cmoknięcia i gdybania, bo obydwa auta jeździły dotąd z godnymi podziwu silnikami. W Porsche rządził sześciocylindrowy boxer, a Jaguary napędzały widlaste jednostki z sześcioma lub ośmioma cylindrami. Rynek wymógł jednak niższe ceny, mniejszą emisję spalin i rozsądniejsze zużycie paliwa. Spoza tego schematu w ostatnim czasie wyrwało się jeszcze porównywalne z wymienionymi Alpine A110, które zbudowano jednak głównie z fascynacji historią i niską masą, przez co bliżej mu do minimalistycznego Lotusa Elise lub purystycznej Alfy Romeo 4C. W pazurki Jaguara swoje shurikeny celuje też Nissan ze swoim już dość leciwym 370Z. Nie zapominajmy o dojrzałym, choć nieco nudnym Audi TT, które kierowane jest jednak do odbiorcy o nieco innych preferencjach. W przeciwnym narożniku zostaje więc tylko Porsche, choć każde z tych coupé podąża nieco inną drogą.

Jaguar F-Type P300 test

Jaguar F-Type P300 test | Kocie ruchy

F-Type, w szczególności w nadwoziu coupé, pomimo sześciu lat na rynku zupełnie się nie zestarzał. W specjalnym niebieskim lakierze Ultra Blue Metallic przyciąga uwagę bardziej niż dużo droższe auta. Długa maska i niski dach płynnie przechodzący w króciutki, zadarty jak u nastroszonego kota tył. Sterczący na jego krańcu spoiler wygląda niczym ogon. Auto jest niezwykle zgrabne. Zdecydowanie bliżej mu do elegancji Astona Martina niż bezpruderyjnej agresji Lotusa lub dystyngowanego, ale jednak kipiącego inżynieryjnym dopracowaniem Porsche. Proporcje wręcz wzorowe. W środku dzieje się niewiele mniej. Oko zawiesisz na wszystkim, bo i wszystko jest tu inne niż można się spodziewać – oczywiście jeśli w F-Typie jeszcze nie gościłeś i do tej pory rozpatrywałeś go w kryteriach stricte sportowego wozu.

Jaguar F-Type P300 test

Jak na Brytyjczyka przystało (pozwolicie, że o indyjskich właścicielach wspominał nie będę), po otwarciu drzwi wita elegancją. W oczy rzuca się wysoki tunel środkowy oddzielający pasażerów i muskularne, prężące się atletycznie fotele. Dużo tu detali, drobnostek pracujących na odbiór całości. Choć kokpitu również nie odświeżano od czasu premiery (to już 6 lat!), to wciąż wygląda na aktualny i dość atrakcyjny. Zasiadanie za kółkiem nie wymaga jednocześnie gięcia kręgosłupa w chińskie „8”, co u rywali nie bywa tak oczywiste.

F-Type tył

Jaguar F-Type P300 test | Gibkość kota

Nie ma co ukrywać, że w przeciwieństwie do 718 (wybaczcie, tych porównań nie unikniemy), Jaguar jest bardziej klasą GT, niż rasowym sportowcem. I czuć to w czasie jazdy. Auto oczywiście z ambicją godną tego segmentu atakuje zakręty i hamuje. Złego słowa nie powiem też o zawieszeniu (osobiście gustuję w alternatywach łączących stabilność i pewność prowadzenia z gwarancją nieukruszonych zębów). Wyczuwalne są jednak delikatne wychylenia nadwozia i opóźnienia w przekazywaniu komend kierownicą na koła. Sytuacja poprawia się nieco po zmianie nastawów pracy podzespołów samochodu na sportowe. W gruncie rzeczy cieszy jednak to, że Jaguar pozostał brytyjski (jak Bentley czy Aston Martin) i wbrew szufladkowaniu z innymi autami, podąża swoją drogą – ze stylem i gracją serwując komfort i sport (lub odwrotnie).

jaguar

Jaguar F-Type P300 test | Długości pazura

Jaguar F-Type jeszcze do niedawna najbardziej odpowiadał mi w słabszym stadium agresji – wersji „S” z doładowanym kompresorem V6 pod maską. Auto było nieco bardziej zwinne, lepiej wyważone i bardziej posłuszne kierowcy względem niekiedy brutalnej odmiany „R” z 550-konnym V8, często przyrównywanej do amerykańskich muscle cars. Aspekty dźwiękowe oczywiście pomijamy, bo tu mistrz był tylko jeden. Głos zapowiedzi czterocylindrowej wersji odebrany został więc dwuznacznie – mniej mocy, ale teoretycznie więcej kociej zwinności przez mniejszą masę na przedniej osi. A w praktyce?

F-Type P300 silnik

Pod nazwą P300 kryje się moc silnika, która na papierze zapowiada przyzwoite emocje. Kierujący raczej zawiedziony nie będzie, chyba że owe emocje spłyci do wyłącznie banalnych oczekiwań co do przyspieszenia. Setka w 5,7 sekundy to rzecz jasna nie najgorszy rezultat, ale model ten powstał dla osób ceniących głównie prezencję i prowadzenie.

Rzecz jasna na prostej też daje dużo frajdy, niekiedy jednak brakuje odrobiny mocy. To głównie psychiczne rządze. Jaguar F-Type P300 jest skrojonym na miarę i przemyślanym autem, które z powodzeniem sprawdzi się jako daily. Wydech nie rozrywa bębenków (brakuje mu efektownych międzygazów i strzałów, z których wersje „S” i „R” słynęły), skrzynia jest wystarczająco szybka i inteligentna. Jeśli chodzi o jazdę – nie ma tu zbyt wielu wad. Spodziewałem się gorszych doznań, choć w przypadku 718 Cayman odczucia były podobne. Czyżbyśmy byli przeczuleni na punkcie „cięcia” cylindrów? Być może w tym szaleństwie jest metoda i jako uzupełnienie linii modelowej, tak podstawowe, ale jednak wydajne jednostki napędowe nie są złym rozwiązaniem?

F-Type wnętrze

Jaguar fotele

P300 przyciski
Jaguar zegary

Więcej przeczytasz w #4 Magazynie Motór

Motór #4

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: best, F-Type P300, Jaguar

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Jaguar F-Type P300 test

Jaguar F-Type P300 test | Gatunkowe naśladownictwo

„On zaczął!” – krzyknął Jaguar, wskazując łapką z ostrymi pazurkami na stojące w kącie, delikatnie zawstydzone Porsche. Zgadza się – to 718 Cayman, największy rywal F-Type’a, był pierwszym kompaktowym sportowcem „szlachetnej” marki z 4-cylindrową jednostką pod maską. Pojawiły się niezdecydowane cmoknięcia i gdybania, bo obydwa auta jeździły dotąd z godnymi podziwu silnikami. W Porsche rządził sześciocylindrowy boxer, a Jaguary napędzały widlaste jednostki z sześcioma lub ośmioma cylindrami. Rynek wymógł jednak niższe ceny, mniejszą emisję spalin i rozsądniejsze zużycie paliwa. Spoza tego schematu w ostatnim czasie wyrwało się jeszcze porównywalne z wymienionymi Alpine A110, które zbudowano jednak głównie z fascynacji historią i niską masą, przez co bliżej mu do minimalistycznego Lotusa Elise lub purystycznej Alfy Romeo 4C. W pazurki Jaguara swoje shurikeny celuje też Nissan ze swoim już dość leciwym 370Z. Nie zapominajmy o dojrzałym, choć nieco nudnym Audi TT, które kierowane jest jednak do odbiorcy o nieco innych preferencjach. W przeciwnym narożniku zostaje więc tylko Porsche, choć każde z tych coupé podąża nieco inną drogą.

Jaguar F-Type P300 test

Jaguar F-Type P300 test | Kocie ruchy

F-Type, w szczególności w nadwoziu coupé, pomimo sześciu lat na rynku zupełnie się nie zestarzał. W specjalnym niebieskim lakierze Ultra Blue Metallic przyciąga uwagę bardziej niż dużo droższe auta. Długa maska i niski dach płynnie przechodzący w króciutki, zadarty jak u nastroszonego kota tył. Sterczący na jego krańcu spoiler wygląda niczym ogon. Auto jest niezwykle zgrabne. Zdecydowanie bliżej mu do elegancji Astona Martina niż bezpruderyjnej agresji Lotusa lub dystyngowanego, ale jednak kipiącego inżynieryjnym dopracowaniem Porsche. Proporcje wręcz wzorowe. W środku dzieje się niewiele mniej. Oko zawiesisz na wszystkim, bo i wszystko jest tu inne niż można się spodziewać – oczywiście jeśli w F-Typie jeszcze nie gościłeś i do tej pory rozpatrywałeś go w kryteriach stricte sportowego wozu.

Jaguar F-Type P300 test

Jak na Brytyjczyka przystało (pozwolicie, że o indyjskich właścicielach wspominał nie będę), po otwarciu drzwi wita elegancją. W oczy rzuca się wysoki tunel środkowy oddzielający pasażerów i muskularne, prężące się atletycznie fotele. Dużo tu detali, drobnostek pracujących na odbiór całości. Choć kokpitu również nie odświeżano od czasu premiery (to już 6 lat!), to wciąż wygląda na aktualny i dość atrakcyjny. Zasiadanie za kółkiem nie wymaga jednocześnie gięcia kręgosłupa w chińskie „8”, co u rywali nie bywa tak oczywiste.

F-Type tył

Jaguar F-Type P300 test | Gibkość kota

Nie ma co ukrywać, że w przeciwieństwie do 718 (wybaczcie, tych porównań nie unikniemy), Jaguar jest bardziej klasą GT, niż rasowym sportowcem. I czuć to w czasie jazdy. Auto oczywiście z ambicją godną tego segmentu atakuje zakręty i hamuje. Złego słowa nie powiem też o zawieszeniu (osobiście gustuję w alternatywach łączących stabilność i pewność prowadzenia z gwarancją nieukruszonych zębów). Wyczuwalne są jednak delikatne wychylenia nadwozia i opóźnienia w przekazywaniu komend kierownicą na koła. Sytuacja poprawia się nieco po zmianie nastawów pracy podzespołów samochodu na sportowe. W gruncie rzeczy cieszy jednak to, że Jaguar pozostał brytyjski (jak Bentley czy Aston Martin) i wbrew szufladkowaniu z innymi autami, podąża swoją drogą – ze stylem i gracją serwując komfort i sport (lub odwrotnie).

jaguar

Jaguar F-Type P300 test | Długości pazura

Jaguar F-Type jeszcze do niedawna najbardziej odpowiadał mi w słabszym stadium agresji – wersji „S” z doładowanym kompresorem V6 pod maską. Auto było nieco bardziej zwinne, lepiej wyważone i bardziej posłuszne kierowcy względem niekiedy brutalnej odmiany „R” z 550-konnym V8, często przyrównywanej do amerykańskich muscle cars. Aspekty dźwiękowe oczywiście pomijamy, bo tu mistrz był tylko jeden. Głos zapowiedzi czterocylindrowej wersji odebrany został więc dwuznacznie – mniej mocy, ale teoretycznie więcej kociej zwinności przez mniejszą masę na przedniej osi. A w praktyce?

F-Type P300 silnik

Pod nazwą P300 kryje się moc silnika, która na papierze zapowiada przyzwoite emocje. Kierujący raczej zawiedziony nie będzie, chyba że owe emocje spłyci do wyłącznie banalnych oczekiwań co do przyspieszenia. Setka w 5,7 sekundy to rzecz jasna nie najgorszy rezultat, ale model ten powstał dla osób ceniących głównie prezencję i prowadzenie.

Rzecz jasna na prostej też daje dużo frajdy, niekiedy jednak brakuje odrobiny mocy. To głównie psychiczne rządze. Jaguar F-Type P300 jest skrojonym na miarę i przemyślanym autem, które z powodzeniem sprawdzi się jako daily. Wydech nie rozrywa bębenków (brakuje mu efektownych międzygazów i strzałów, z których wersje „S” i „R” słynęły), skrzynia jest wystarczająco szybka i inteligentna. Jeśli chodzi o jazdę – nie ma tu zbyt wielu wad. Spodziewałem się gorszych doznań, choć w przypadku 718 Cayman odczucia były podobne. Czyżbyśmy byli przeczuleni na punkcie „cięcia” cylindrów? Być może w tym szaleństwie jest metoda i jako uzupełnienie linii modelowej, tak podstawowe, ale jednak wydajne jednostki napędowe nie są złym rozwiązaniem?

F-Type wnętrze

Jaguar fotele

P300 przyciski
Jaguar zegary

Więcej przeczytasz w #4 Magazynie Motór

Motór #4

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: best, F-Type P300, Jaguar

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry