Do niedawna 4,5 sekundy do 100 km/h było domeną super samochodów. Teraz takie osiągi możemy otrzymać w praktycznym SUV-ie. Powitajcie nowe Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.
Autor: Kacper Majdan, foto: Audi
Druga generacja Audi RS Q3 jest równocześnie jedynym SUV-em z przydomkiem RS w gamie niemieckiego producenta. Pod maską nowości z Ingolstadt zagości znana już jednostka 2.5 TFSI, która od 9 lat jest silnikiem roku w przedziale od 2 do 2.5 litra. Między innymi dzięki wykonaniu skrzyni korbowej z aluminium motor jest aż o 26 kg lżejszy.
Pięciocylindrowy silnik z dywizjonu Audi Sport, dysponuje mocą 400 KM i 480 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości 250 km/h, a po zdjęciu blokady nawet 280 km/h. Jednostkę zespolono z 7-stopniową skrzynią S tronic. Moc stale przenoszona będzie na 4 koła.
Nowe Audi RS Q3 poza tradycyjnymi trybami jazdy oferuje również tryby alternatywne (podobne do tych w BMW): RS1 i RS2. Na kierownicy pojawił się przycisk „RS MODE”, który przeniesie nas do szybkiego uruchamiania tych trybów. Kierowca do dyspozycji ma również standardowy, progresywny układ kierowniczy, który został zestrojony specjalnie do modeli RS.
Nadwozie Audi RS Q3 obniżono o 10 mm względem modelu Q3. Opcjonalnie możemy dokupić adaptacyjne amortyzatory RS sport plus. Poza nimi w cenniku pojawiły się również ceramiczne tarcze hamulcowe czy 21-calowe felgi.
Wnętrze zorientowane zostało na kierowcę. Ekran Audi virtual cockpit plus dostarcza informacji na temat ciśnienia w oponach, momentu obrotowego, mocy wyjściowej, czasów pokonywania okrążeni, sił G i oczywiście przyspieszenia. Nie zabrakło też sportowych foteli obitych skórą i Alcantarą.
Auto w salonach pojawi się pod koniec 2019 roku. Cena startować będzie z pułapu ok. 280 000 złotych.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Do niedawna 4,5 sekundy do 100 km/h było domeną super samochodów. Teraz takie osiągi możemy otrzymać w praktycznym SUV-ie. Powitajcie nowe Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.
Autor: Kacper Majdan, foto: Audi
Druga generacja Audi RS Q3 jest równocześnie jedynym SUV-em z przydomkiem RS w gamie niemieckiego producenta. Pod maską nowości z Ingolstadt zagości znana już jednostka 2.5 TFSI, która od 9 lat jest silnikiem roku w przedziale od 2 do 2.5 litra. Między innymi dzięki wykonaniu skrzyni korbowej z aluminium motor jest aż o 26 kg lżejszy.
Pięciocylindrowy silnik z dywizjonu Audi Sport, dysponuje mocą 400 KM i 480 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości 250 km/h, a po zdjęciu blokady nawet 280 km/h. Jednostkę zespolono z 7-stopniową skrzynią S tronic. Moc stale przenoszona będzie na 4 koła.
Nowe Audi RS Q3 poza tradycyjnymi trybami jazdy oferuje również tryby alternatywne (podobne do tych w BMW): RS1 i RS2. Na kierownicy pojawił się przycisk „RS MODE”, który przeniesie nas do szybkiego uruchamiania tych trybów. Kierowca do dyspozycji ma również standardowy, progresywny układ kierowniczy, który został zestrojony specjalnie do modeli RS.
Nadwozie Audi RS Q3 obniżono o 10 mm względem modelu Q3. Opcjonalnie możemy dokupić adaptacyjne amortyzatory RS sport plus. Poza nimi w cenniku pojawiły się również ceramiczne tarcze hamulcowe czy 21-calowe felgi.
Wnętrze zorientowane zostało na kierowcę. Ekran Audi virtual cockpit plus dostarcza informacji na temat ciśnienia w oponach, momentu obrotowego, mocy wyjściowej, czasów pokonywania okrążeni, sił G i oczywiście przyspieszenia. Nie zabrakło też sportowych foteli obitych skórą i Alcantarą.
Auto w salonach pojawi się pod koniec 2019 roku. Cena startować będzie z pułapu ok. 280 000 złotych.