Nowe BMW serii 2
Napęd na przód w nowym, czterodrzwiowym coupé BMW – fani śmigła na masce krzyczą zapewne „Helena, mam zawał!”. Powitajcie nowe BMW serii 2!
Tekst: Kacper Majdan, foto: BMW
Takim okrzykom trudno będzie się dziwić. Wiele odbiorców nie nazwie auta z przednim napędem „prawdziwym BMW”. Sprawa ma się podobnie z czterodrzwiowym coupé – “czy coupé nie powinno mieć jednej pary drzwi?”. BMW jednak odpowiada na potrzeby i trendy rynku. Według ówczesnego prezesa BMW (wypowiedź z 2010 roku), 80% kierowców serii 1 (na niej oparta jest seria 2), nie wiedziała, że ich auto ma napęd na tylną oś.
W tym miejscu pozwolę sobie zacytować oficjalny komunikat, na którym śmiało możecie wyżyć się w komentarzach:
Odpowiednio do sportowego wyglądu BMW serii 2 Gran Coupé ma wyznaczać standardy w swojej klasie pod względem dynamiki jazdy. Podstawę ku temu stanowi nowoczesna konstrukcja z napędem przednim.
Seria 2 pierwszy raz występuje odmianie Gran Coupé. Światowa premiera odbędzie się na targach Los Angeles Motor Show, jednak BMW odsłoniło już wszystkie karty dotyczące samochodu. Pod maską w pierwszej kolejności zobaczymy jeden silnik wysokoprężny i dwa benzynowe:
- 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 140 KM (218i)
- 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 306 KM (M235i xDrive)
- 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna o mocy 190 KM (220d)
Mówiąc o dynamice jazdy, BMW wspomniało również o nowej kontroli trakcji, która ma być jeszcze bardziej czuła. Ciężko zatem się połapać, czy nowy model ma wyznaczać standardy w swojej klasie pod względem dynamiki jazdy, czy w nakładaniu na kierowcę kolejnego kagańca.
Technologia ARB umożliwia jeszcze bardziej czułą i szybszą kontrolę trakcji.
Sprawdź również: nowe BMW X5 M i X6 M
Poza zmienionym nadwoziem, seria 2 Gran Coupé jest bliźniaczym modelem niedawno pokazanej serii 1. Nie zmieniło się ani wnętrze, ani systemy dostępne na pokładzie (np. opcjonalny, aktywny regulator prędkości czy system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przed kolizją przy zmianie pasa ruchu).
Ceny zaczynają się od 31 950 € (ok. 137 000 PLN) za podstawowy model 218i oraz od 51 900 € (ok. 223 000 PLN) za topowe M235i xDrive.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Nowe BMW serii 2
Napęd na przód w nowym, czterodrzwiowym coupé BMW – fani śmigła na masce krzyczą zapewne „Helena, mam zawał!”. Powitajcie nowe BMW serii 2!
Tekst: Kacper Majdan, foto: BMW
Takim okrzykom trudno będzie się dziwić. Wiele odbiorców nie nazwie auta z przednim napędem „prawdziwym BMW”. Sprawa ma się podobnie z czterodrzwiowym coupé – “czy coupé nie powinno mieć jednej pary drzwi?”. BMW jednak odpowiada na potrzeby i trendy rynku. Według ówczesnego prezesa BMW (wypowiedź z 2010 roku), 80% kierowców serii 1 (na niej oparta jest seria 2), nie wiedziała, że ich auto ma napęd na tylną oś.
W tym miejscu pozwolę sobie zacytować oficjalny komunikat, na którym śmiało możecie wyżyć się w komentarzach:
Odpowiednio do sportowego wyglądu BMW serii 2 Gran Coupé ma wyznaczać standardy w swojej klasie pod względem dynamiki jazdy. Podstawę ku temu stanowi nowoczesna konstrukcja z napędem przednim.
Seria 2 pierwszy raz występuje odmianie Gran Coupé. Światowa premiera odbędzie się na targach Los Angeles Motor Show, jednak BMW odsłoniło już wszystkie karty dotyczące samochodu. Pod maską w pierwszej kolejności zobaczymy jeden silnik wysokoprężny i dwa benzynowe:
- 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 140 KM (218i)
- 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 306 KM (M235i xDrive)
- 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna o mocy 190 KM (220d)
Mówiąc o dynamice jazdy, BMW wspomniało również o nowej kontroli trakcji, która ma być jeszcze bardziej czuła. Ciężko zatem się połapać, czy nowy model ma wyznaczać standardy w swojej klasie pod względem dynamiki jazdy, czy w nakładaniu na kierowcę kolejnego kagańca.
Technologia ARB umożliwia jeszcze bardziej czułą i szybszą kontrolę trakcji.
Sprawdź również: nowe BMW X5 M i X6 M
Poza zmienionym nadwoziem, seria 2 Gran Coupé jest bliźniaczym modelem niedawno pokazanej serii 1. Nie zmieniło się ani wnętrze, ani systemy dostępne na pokładzie (np. opcjonalny, aktywny regulator prędkości czy system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przed kolizją przy zmianie pasa ruchu).
Ceny zaczynają się od 31 950 € (ok. 137 000 PLN) za podstawowy model 218i oraz od 51 900 € (ok. 223 000 PLN) za topowe M235i xDrive.