Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Nowy diesel Mazdy
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – “Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – “Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – “Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Magazyn Motór

Nowy diesel Mazdy |

Lata świetności diesli wydają się być za nami, jednak na rynku znalazł się producent, który chce przywrócić chwałę silnikom wysokoprężnym. W 2020 roku zobaczymy nowy, innowacyjny silnik Mazdy, który naprzeciw obiegowej opinii ma… ograniczać emisję spalin.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Mazda

Kilka tygodni temu pisaliśmy o Daimlerze, który zapowiedział, że nie planuje nowych silników spalinowych. Podobną drogą poszło Volvo. Tymczasem Mazda (która równie duży opór postawiła down-sizingowi), będzie dalej udoskonalać swoje technologie w zakresie silników benzynowych i wysokoprężnych.

Nowy diesel Mazdy

Jakkolwiek kuriozalnie to brzmi – po skandalu Dieselgate, klienci zaczęli kupować jeszcze więcej diesli produkowanych przez koncern VAG. Wydaje się, że konsumenci postanowili korzystać z tych silników, póki rynek na to pozwala. Możliwe, że ten trend wyczuła Mazda, która kolejny raz chce zaakcentować swoją odmienność.

Szef działu badań i rozwoju Mazdy w Europie, szef Christian Schultze:

Trzymamy się silników diesla. Pokażemy, jak czyste i bardzo wydajne mogą być silniki wysokoprężne. Nie ma tak wielu różnic między benzyną a olejem napędowym.

Rok temu Mazda wprowadziła na rynek silnik Skyactiv-X, który łączy cechy diesla oraz benzyny. Wszystko dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą. Zapewnia on większą moc, mniejszą emisję spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym.

Mazda wyznaje zasadę, że jeśli inne układy napędowe staną się opłacalne, to je wprowadzi.

„Jeśli wejdziemy w epokę, w której zrównoważone paliwa z ekonomicznego punktu widzenia będą podobne do obecnych, dlaczego mamy ich nie wykorzystać? Mamy nadzieję, że rządy się obudzą i zobaczą, że elektryfikacja jest jednym ze sposobów, ale są też inne. Skyactiv-X to krok we właściwym kierunku”.

Oczywiście oprócz silników benzynowych i nowej generacji diesla, producent będzie oferował pojazdy elektryczne czy hybrydowe. Pierwszy elektryczny model Mazdy, zostanie pokazany podczas Tokyo Motor Show.

Mazda nie podaje dokładnej specyfikacji tego, co zamierza pokazać w przyszłym roku. Jednak nie to ma największe znaczenie. Producent próbuje udowodnić, że da się dbać o ekologię, nie rezygnując z silników spalinowych. Czy przekona do tego resztę rynku, a co ważniejsze – ekipy rządzące? Będzie niezmiernie trudno.

Tags: diesel, Dieselgate, elektryki, Mazda, Nowy diesel mazdy, skyactiv, Skyactiv-x

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Nowy diesel Mazdy |

Lata świetności diesli wydają się być za nami, jednak na rynku znalazł się producent, który chce przywrócić chwałę silnikom wysokoprężnym. W 2020 roku zobaczymy nowy, innowacyjny silnik Mazdy, który naprzeciw obiegowej opinii ma… ograniczać emisję spalin.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Mazda

Kilka tygodni temu pisaliśmy o Daimlerze, który zapowiedział, że nie planuje nowych silników spalinowych. Podobną drogą poszło Volvo. Tymczasem Mazda (która równie duży opór postawiła down-sizingowi), będzie dalej udoskonalać swoje technologie w zakresie silników benzynowych i wysokoprężnych.

Nowy diesel Mazdy

Jakkolwiek kuriozalnie to brzmi – po skandalu Dieselgate, klienci zaczęli kupować jeszcze więcej diesli produkowanych przez koncern VAG. Wydaje się, że konsumenci postanowili korzystać z tych silników, póki rynek na to pozwala. Możliwe, że ten trend wyczuła Mazda, która kolejny raz chce zaakcentować swoją odmienność.

Szef działu badań i rozwoju Mazdy w Europie, szef Christian Schultze:

Trzymamy się silników diesla. Pokażemy, jak czyste i bardzo wydajne mogą być silniki wysokoprężne. Nie ma tak wielu różnic między benzyną a olejem napędowym.

Rok temu Mazda wprowadziła na rynek silnik Skyactiv-X, który łączy cechy diesla oraz benzyny. Wszystko dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą. Zapewnia on większą moc, mniejszą emisję spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym.

Mazda wyznaje zasadę, że jeśli inne układy napędowe staną się opłacalne, to je wprowadzi.

„Jeśli wejdziemy w epokę, w której zrównoważone paliwa z ekonomicznego punktu widzenia będą podobne do obecnych, dlaczego mamy ich nie wykorzystać? Mamy nadzieję, że rządy się obudzą i zobaczą, że elektryfikacja jest jednym ze sposobów, ale są też inne. Skyactiv-X to krok we właściwym kierunku”.

Oczywiście oprócz silników benzynowych i nowej generacji diesla, producent będzie oferował pojazdy elektryczne czy hybrydowe. Pierwszy elektryczny model Mazdy, zostanie pokazany podczas Tokyo Motor Show.

Mazda nie podaje dokładnej specyfikacji tego, co zamierza pokazać w przyszłym roku. Jednak nie to ma największe znaczenie. Producent próbuje udowodnić, że da się dbać o ekologię, nie rezygnując z silników spalinowych. Czy przekona do tego resztę rynku, a co ważniejsze – ekipy rządzące? Będzie niezmiernie trudno.

Tags: diesel, Dieselgate, elektryki, Mazda, Nowy diesel mazdy, skyactiv, Skyactiv-x

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

19 września 2021|0 Comments
Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry