Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Nowy diesel Mazdy
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy – „Nas trendy nie dotyczą”

Nowy diesel Mazdy | Lata świetności diesli wydają się być […]

Magazyn Motór

Nowy diesel Mazdy |

Lata świetności diesli wydają się być za nami, jednak na rynku znalazł się producent, który chce przywrócić chwałę silnikom wysokoprężnym. W 2020 roku zobaczymy nowy, innowacyjny silnik Mazdy, który naprzeciw obiegowej opinii ma… ograniczać emisję spalin.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Mazda

Kilka tygodni temu pisaliśmy o Daimlerze, który zapowiedział, że nie planuje nowych silników spalinowych. Podobną drogą poszło Volvo. Tymczasem Mazda (która równie duży opór postawiła down-sizingowi), będzie dalej udoskonalać swoje technologie w zakresie silników benzynowych i wysokoprężnych.

Nowy diesel Mazdy

Jakkolwiek kuriozalnie to brzmi – po skandalu Dieselgate, klienci zaczęli kupować jeszcze więcej diesli produkowanych przez koncern VAG. Wydaje się, że konsumenci postanowili korzystać z tych silników, póki rynek na to pozwala. Możliwe, że ten trend wyczuła Mazda, która kolejny raz chce zaakcentować swoją odmienność.

Szef działu badań i rozwoju Mazdy w Europie, szef Christian Schultze:

Trzymamy się silników diesla. Pokażemy, jak czyste i bardzo wydajne mogą być silniki wysokoprężne. Nie ma tak wielu różnic między benzyną a olejem napędowym.

Rok temu Mazda wprowadziła na rynek silnik Skyactiv-X, który łączy cechy diesla oraz benzyny. Wszystko dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą. Zapewnia on większą moc, mniejszą emisję spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym.

Mazda wyznaje zasadę, że jeśli inne układy napędowe staną się opłacalne, to je wprowadzi.

„Jeśli wejdziemy w epokę, w której zrównoważone paliwa z ekonomicznego punktu widzenia będą podobne do obecnych, dlaczego mamy ich nie wykorzystać? Mamy nadzieję, że rządy się obudzą i zobaczą, że elektryfikacja jest jednym ze sposobów, ale są też inne. Skyactiv-X to krok we właściwym kierunku”.

Oczywiście oprócz silników benzynowych i nowej generacji diesla, producent będzie oferował pojazdy elektryczne czy hybrydowe. Pierwszy elektryczny model Mazdy, zostanie pokazany podczas Tokyo Motor Show.

Mazda nie podaje dokładnej specyfikacji tego, co zamierza pokazać w przyszłym roku. Jednak nie to ma największe znaczenie. Producent próbuje udowodnić, że da się dbać o ekologię, nie rezygnując z silników spalinowych. Czy przekona do tego resztę rynku, a co ważniejsze – ekipy rządzące? Będzie niezmiernie trudno.

Tags: diesel, Dieselgate, elektryki, Mazda, Nowy diesel mazdy, skyactiv, Skyactiv-x

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Nowy diesel Mazdy |

Lata świetności diesli wydają się być za nami, jednak na rynku znalazł się producent, który chce przywrócić chwałę silnikom wysokoprężnym. W 2020 roku zobaczymy nowy, innowacyjny silnik Mazdy, który naprzeciw obiegowej opinii ma… ograniczać emisję spalin.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Mazda

Kilka tygodni temu pisaliśmy o Daimlerze, który zapowiedział, że nie planuje nowych silników spalinowych. Podobną drogą poszło Volvo. Tymczasem Mazda (która równie duży opór postawiła down-sizingowi), będzie dalej udoskonalać swoje technologie w zakresie silników benzynowych i wysokoprężnych.

Nowy diesel Mazdy

Jakkolwiek kuriozalnie to brzmi – po skandalu Dieselgate, klienci zaczęli kupować jeszcze więcej diesli produkowanych przez koncern VAG. Wydaje się, że konsumenci postanowili korzystać z tych silników, póki rynek na to pozwala. Możliwe, że ten trend wyczuła Mazda, która kolejny raz chce zaakcentować swoją odmienność.

Szef działu badań i rozwoju Mazdy w Europie, szef Christian Schultze:

Trzymamy się silników diesla. Pokażemy, jak czyste i bardzo wydajne mogą być silniki wysokoprężne. Nie ma tak wielu różnic między benzyną a olejem napędowym.

Rok temu Mazda wprowadziła na rynek silnik Skyactiv-X, który łączy cechy diesla oraz benzyny. Wszystko dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą. Zapewnia on większą moc, mniejszą emisję spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym.

Mazda wyznaje zasadę, że jeśli inne układy napędowe staną się opłacalne, to je wprowadzi.

„Jeśli wejdziemy w epokę, w której zrównoważone paliwa z ekonomicznego punktu widzenia będą podobne do obecnych, dlaczego mamy ich nie wykorzystać? Mamy nadzieję, że rządy się obudzą i zobaczą, że elektryfikacja jest jednym ze sposobów, ale są też inne. Skyactiv-X to krok we właściwym kierunku”.

Oczywiście oprócz silników benzynowych i nowej generacji diesla, producent będzie oferował pojazdy elektryczne czy hybrydowe. Pierwszy elektryczny model Mazdy, zostanie pokazany podczas Tokyo Motor Show.

Mazda nie podaje dokładnej specyfikacji tego, co zamierza pokazać w przyszłym roku. Jednak nie to ma największe znaczenie. Producent próbuje udowodnić, że da się dbać o ekologię, nie rezygnując z silników spalinowych. Czy przekona do tego resztę rynku, a co ważniejsze – ekipy rządzące? Będzie niezmiernie trudno.

Tags: diesel, Dieselgate, elektryki, Mazda, Nowy diesel mazdy, skyactiv, Skyactiv-x
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry