Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Aston Martin DBX przód
Strona główna » Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

To musiało się stać. Lamborghini ma Urusa, Bentley ma Bentaygę […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

To musiało się stać. Lamborghini ma Urusa, Bentley ma Bentaygę […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

Aston Martin DBX – Jak wszyscy to i my

To musiało się stać. Lamborghini ma Urusa, Bentley ma Bentaygę […]

Magazyn Motór

To musiało się stać. Lamborghini ma Urusa, Bentley ma Bentaygę a Aston Martin nie miał nic. Tę lukę wypełnić ma świeżo pokazany Aston Martin DBX, którego zapowiedź zobaczyliśmy podczas targów w Genewie w 2015 roku.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Aston Martin

Nikogo nie powinny dziwić takie auta w takich markach. Nakręcają one sprzedaż, co idealnie pokazują przypadki Porsche i Lamborghini. Niemiecki producent znajdował się w dość kiepskiej sytuacji finansowej, na którą idealnym lekarstwem był model Cayenne. W przypadku Lamborghini model Urus zapracował na 96% wzrostu sprzedaży – dlaczego Aston Martin miałby tego nie wykorzystać?

Design nowego DBX bezpiecznie nawiązuje do innych modeli marki. Smaczkami stylistycznymi mają być chowane klamki czy połączony pas świateł LED z tyłu. Auto ma ładną linię i nie pomylimy go z konkurencją. We wnętrzu jest tak, jak powinno być. Auto ocieka luksusem i ekranami. Oprócz skóry czy wstawek z drewna mamy też przyciski ze szkła, co jest miłym dodatkiem.

Aston Martin DBX wnętrze
Aston Martin DBX tył

Pod maską SUV-a z Gaydon kryje się podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 od AMG. Auto rozwija moc 550 KM i 700 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 4,5 sekundy, a wskazówka zatrzyma się na 291 km/h. No i tu Aston ma pierwszy problem – jest słabszy od konkurencji. Dla przykładu Lamborghini Urus ma 650 KM, 850 Nm, do setki rozpędza się w 3,6 sekundy, a maksymalnie pojedzie 305 km/h. Jestem jednak pewien, że za jakiś czas pojawią się mocniejsze odmiany DBX-a.

Zobacz również: Aston Martin 007 DBS Superleggera

Aston Martin DBX

Samochód ma za to przodować w dziedzinie technologii. Na pokładzie znalazło się adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie oparte o 48-woltową instalację elektryczną. Ma ono w mgnieniu oka reagować na to, co dzieje się na drodze. 

Według szefa marki, Aston Martin DBX dla wielu klientów będzie pierwszym Aston Martinem, dlatego jest tak ważny. Ponoć to najbardziej zaawansowany model brytyjskiej marki na rynku. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale u naszych sąsiadów startować będą z pułapu 193,500 euro. 

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Aston Martin, Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, DBX, featured, lamborghini urus, Porsche Cayenne, suv

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

To musiało się stać. Lamborghini ma Urusa, Bentley ma Bentaygę a Aston Martin nie miał nic. Tę lukę wypełnić ma świeżo pokazany Aston Martin DBX, którego zapowiedź zobaczyliśmy podczas targów w Genewie w 2015 roku.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Aston Martin

Nikogo nie powinny dziwić takie auta w takich markach. Nakręcają one sprzedaż, co idealnie pokazują przypadki Porsche i Lamborghini. Niemiecki producent znajdował się w dość kiepskiej sytuacji finansowej, na którą idealnym lekarstwem był model Cayenne. W przypadku Lamborghini model Urus zapracował na 96% wzrostu sprzedaży – dlaczego Aston Martin miałby tego nie wykorzystać?

Design nowego DBX bezpiecznie nawiązuje do innych modeli marki. Smaczkami stylistycznymi mają być chowane klamki czy połączony pas świateł LED z tyłu. Auto ma ładną linię i nie pomylimy go z konkurencją. We wnętrzu jest tak, jak powinno być. Auto ocieka luksusem i ekranami. Oprócz skóry czy wstawek z drewna mamy też przyciski ze szkła, co jest miłym dodatkiem.

Aston Martin DBX wnętrze
Aston Martin DBX tył

Pod maską SUV-a z Gaydon kryje się podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 od AMG. Auto rozwija moc 550 KM i 700 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 4,5 sekundy, a wskazówka zatrzyma się na 291 km/h. No i tu Aston ma pierwszy problem – jest słabszy od konkurencji. Dla przykładu Lamborghini Urus ma 650 KM, 850 Nm, do setki rozpędza się w 3,6 sekundy, a maksymalnie pojedzie 305 km/h. Jestem jednak pewien, że za jakiś czas pojawią się mocniejsze odmiany DBX-a.

Zobacz również: Aston Martin 007 DBS Superleggera

Aston Martin DBX

Samochód ma za to przodować w dziedzinie technologii. Na pokładzie znalazło się adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie oparte o 48-woltową instalację elektryczną. Ma ono w mgnieniu oka reagować na to, co dzieje się na drodze. 

Według szefa marki, Aston Martin DBX dla wielu klientów będzie pierwszym Aston Martinem, dlatego jest tak ważny. Ponoć to najbardziej zaawansowany model brytyjskiej marki na rynku. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale u naszych sąsiadów startować będą z pułapu 193,500 euro. 

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: Aston Martin, Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, DBX, featured, lamborghini urus, Porsche Cayenne, suv
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry