Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Maserati5000GT-1959MichaelFurman
Strona główna » Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati, o którym prawdopodobnie nie masz pojęcia. Tak w skrócie można podsumować model, który zawitał do garaży najważniejszych ludzi na świecie. Nadwozie wykonywali najwięksi i ponoć nie można znaleźć dwóch identycznych egzemplarzy. Teraz 5000 GT – bo o nim mowa – obchodzi swoje urodziny.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati, o którym prawdopodobnie nie masz pojęcia. Tak w skrócie można podsumować model, który zawitał do garaży najważniejszych ludzi na świecie. Nadwozie wykonywali najwięksi i ponoć nie można znaleźć dwóch identycznych egzemplarzy. Teraz 5000 GT – bo o nim mowa – obchodzi swoje urodziny.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati 5000 GT: wszystkiego najlepszego, nieznajomy!

Maserati, o którym prawdopodobnie nie masz pojęcia. Tak w skrócie można podsumować model, który zawitał do garaży najważniejszych ludzi na świecie. Nadwozie wykonywali najwięksi i ponoć nie można znaleźć dwóch identycznych egzemplarzy. Teraz 5000 GT – bo o nim mowa – obchodzi swoje urodziny.

Magazyn Motór

Maserati 5000 GT | Garnitur szyty na miarę

Maserati świętuje 60. rocznicę wyjątkowego i powszechnie nieznanego auta, które zbudowano na prośbę Shaha of Persia – ostatniego szacha Iranu z dynastii Pahlawi, jednocześnie będącego pasjonatem samochodów. Historię zapoczątkowała jazda modelem 3500 GT, którym Pahlawi był zachwycony. Jedyny problem stanowiła rozczarowująca moc. Ze względu na rangę i prestiż klienta, ówczesny dyrektor techniczny Giulio Alfier postanowił całkowicie przebudować samochód.

Projekt przebudowy pojazdu o nazwie wewnętrznej AM103 doprowadził do powstania zupełnie nowego auta, którego sercem był silnik V8 z modelu 450S, znanego jako Maserati racing barchetta. Pojemność zwiększona do blisko litrów w połączeniu z nadwoziem 2+2 coupé zaowocowała tytułowym modelem.

https://motormag.pl/2019/01/maserati-mistral-4000-granturismo-cena/

Maserati 5000 GT przód

Maserati 5000 GT | Nadwozia… do wyboru

Maserati 5000 GT pokazane na targach Turin Motor Show w 1959 roku miało nadwozie stworzone przez Carrozzeria Touring w „nakładzie” tylko trzech egzemplarzy. Ze względu na prestiżowego klienta zyskało przydomek „Shah of Persia”. Oprócz Carrozzeria Touring, za nadwozia odpowiedzialni byli: Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone. Największą popularnością cieszyły się karoserie Carrozzeria Allemano. Ubrały aż 22 auta.

Maserati 5000 GT wnętrze
Model 5000 GT odniósł ogromny sukces na najbardziej prestiżowym rynku. Klientami był Karim Aga Khan, szef Fiata Gianni Agnelli, biznesmen Ferdinando Innocenti, aktor Stewart Granger czy prezydent Meksyku Adolfo López Mateos. Dzięki temu modelowi Maserati dołączyło do grona producentów, którzy stworzyli auto dla garstki najważniejszych ludzi na świecie. Powstały tylko 34 sztuki.

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: 5000 GT, featured, maserati, Maserati 5000 GT, Mistral, Modena, Pininfarina

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Maserati 5000 GT | Garnitur szyty na miarę

Maserati świętuje 60. rocznicę wyjątkowego i powszechnie nieznanego auta, które zbudowano na prośbę Shaha of Persia – ostatniego szacha Iranu z dynastii Pahlawi, jednocześnie będącego pasjonatem samochodów. Historię zapoczątkowała jazda modelem 3500 GT, którym Pahlawi był zachwycony. Jedyny problem stanowiła rozczarowująca moc. Ze względu na rangę i prestiż klienta, ówczesny dyrektor techniczny Giulio Alfier postanowił całkowicie przebudować samochód.

Projekt przebudowy pojazdu o nazwie wewnętrznej AM103 doprowadził do powstania zupełnie nowego auta, którego sercem był silnik V8 z modelu 450S, znanego jako Maserati racing barchetta. Pojemność zwiększona do blisko litrów w połączeniu z nadwoziem 2+2 coupé zaowocowała tytułowym modelem.

https://motormag.pl/2019/01/maserati-mistral-4000-granturismo-cena/

Maserati 5000 GT przód

Maserati 5000 GT | Nadwozia… do wyboru

Maserati 5000 GT pokazane na targach Turin Motor Show w 1959 roku miało nadwozie stworzone przez Carrozzeria Touring w „nakładzie” tylko trzech egzemplarzy. Ze względu na prestiżowego klienta zyskało przydomek „Shah of Persia”. Oprócz Carrozzeria Touring, za nadwozia odpowiedzialni byli: Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone. Największą popularnością cieszyły się karoserie Carrozzeria Allemano. Ubrały aż 22 auta.

Maserati 5000 GT wnętrze
Model 5000 GT odniósł ogromny sukces na najbardziej prestiżowym rynku. Klientami był Karim Aga Khan, szef Fiata Gianni Agnelli, biznesmen Ferdinando Innocenti, aktor Stewart Granger czy prezydent Meksyku Adolfo López Mateos. Dzięki temu modelowi Maserati dołączyło do grona producentów, którzy stworzyli auto dla garstki najważniejszych ludzi na świecie. Powstały tylko 34 sztuki.

Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!

Tags: 5000 GT, featured, maserati, Maserati 5000 GT, Mistral, Modena, Pininfarina
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry