Maserati 5000 GT | Garnitur szyty na miarę
Maserati świętuje 60. rocznicę wyjątkowego i powszechnie nieznanego auta, które zbudowano na prośbę Shaha of Persia – ostatniego szacha Iranu z dynastii Pahlawi, jednocześnie będącego pasjonatem samochodów. Historię zapoczątkowała jazda modelem 3500 GT, którym Pahlawi był zachwycony. Jedyny problem stanowiła rozczarowująca moc. Ze względu na rangę i prestiż klienta, ówczesny dyrektor techniczny Giulio Alfier postanowił całkowicie przebudować samochód.
Projekt przebudowy pojazdu o nazwie wewnętrznej AM103 doprowadził do powstania zupełnie nowego auta, którego sercem był silnik V8 z modelu 450S, znanego jako Maserati racing barchetta. Pojemność zwiększona do blisko litrów w połączeniu z nadwoziem 2+2 coupé zaowocowała tytułowym modelem.
https://motormag.pl/2019/01/maserati-mistral-4000-granturismo-cena/
Maserati 5000 GT | Nadwozia… do wyboru
Maserati 5000 GT pokazane na targach Turin Motor Show w 1959 roku miało nadwozie stworzone przez Carrozzeria Touring w „nakładzie” tylko trzech egzemplarzy. Ze względu na prestiżowego klienta zyskało przydomek „Shah of Persia”. Oprócz Carrozzeria Touring, za nadwozia odpowiedzialni byli: Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone. Największą popularnością cieszyły się karoserie Carrozzeria Allemano. Ubrały aż 22 auta.
Model 5000 GT odniósł ogromny sukces na najbardziej prestiżowym rynku. Klientami był Karim Aga Khan, szef Fiata Gianni Agnelli, biznesmen Ferdinando Innocenti, aktor Stewart Granger czy prezydent Meksyku Adolfo López Mateos. Dzięki temu modelowi Maserati dołączyło do grona producentów, którzy stworzyli auto dla garstki najważniejszych ludzi na świecie. Powstały tylko 34 sztuki.
Nie zapomnij obserwować nas na Facebooku i Instagramie!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Maserati 5000 GT | Garnitur szyty na miarę
Maserati świętuje 60. rocznicę wyjątkowego i powszechnie nieznanego auta, które zbudowano na prośbę Shaha of Persia – ostatniego szacha Iranu z dynastii Pahlawi, jednocześnie będącego pasjonatem samochodów. Historię zapoczątkowała jazda modelem 3500 GT, którym Pahlawi był zachwycony. Jedyny problem stanowiła rozczarowująca moc. Ze względu na rangę i prestiż klienta, ówczesny dyrektor techniczny Giulio Alfier postanowił całkowicie przebudować samochód.
Projekt przebudowy pojazdu o nazwie wewnętrznej AM103 doprowadził do powstania zupełnie nowego auta, którego sercem był silnik V8 z modelu 450S, znanego jako Maserati racing barchetta. Pojemność zwiększona do blisko litrów w połączeniu z nadwoziem 2+2 coupé zaowocowała tytułowym modelem.
https://motormag.pl/2019/01/maserati-mistral-4000-granturismo-cena/
Maserati 5000 GT | Nadwozia… do wyboru
Maserati 5000 GT pokazane na targach Turin Motor Show w 1959 roku miało nadwozie stworzone przez Carrozzeria Touring w „nakładzie” tylko trzech egzemplarzy. Ze względu na prestiżowego klienta zyskało przydomek „Shah of Persia”. Oprócz Carrozzeria Touring, za nadwozia odpowiedzialni byli: Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone. Największą popularnością cieszyły się karoserie Carrozzeria Allemano. Ubrały aż 22 auta.
Model 5000 GT odniósł ogromny sukces na najbardziej prestiżowym rynku. Klientami był Karim Aga Khan, szef Fiata Gianni Agnelli, biznesmen Ferdinando Innocenti, aktor Stewart Granger czy prezydent Meksyku Adolfo López Mateos. Dzięki temu modelowi Maserati dołączyło do grona producentów, którzy stworzyli auto dla garstki najważniejszych ludzi na świecie. Powstały tylko 34 sztuki.