Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Maserati GranTurismo Zéda
Strona główna » Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda Coś się zaczyna, coś się kończy. Koniec […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda Coś się zaczyna, coś się kończy. Koniec […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda „a taki był ładny, włoski…”

Maserati GranTurismo Zéda Coś się zaczyna, coś się kończy. Koniec […]

Magazyn Motór

Maserati GranTurismo Zéda

Coś się zaczyna, coś się kończy. Koniec produkcji samochodu zawsze jest smutnym momentem, dlatego pożegnanie się z Maserati GranTurismo oraz GranCabrio nie należy do przyjemnych. Po 12 latach auto zaprojektowane przez Pininfarinę zjeżdża z taśmy produkcyjnej…

Tekst: Kacper Majdan, foto: Maserati

Maserati nie robi wokół siebie szumu w stylu Lamborghini, ale gdy mija nas na ulicy, zawsze się za nim odwracamy. GranTurismo czy GranCabrio to samochody, które nie wywołują negatywnych odczuć. Idąc krok dalej styl, w jakim zostało stworzone, powoduje uśmiech na twarzy każdego petrol-heada.

Koniec produkcji, producent postanowił uczcić limitowaną wersję auta. Maserati nazwało ją Zéda, a jej nietypowa kolorystyka ma symbolizować nieustanną ewolucję marki. Na surowym nadwoziu stopniowo pojawiają się kolejne warstwy lakieru, które ostatecznie przechodzą w słynny Maserati Blue.

W oczekiwaniu na pojawienie się nowego, w pełni elektrycznego Maserati GranTurismo, przedstawiamy specjalne GranTurismo Zéda.

Maserati GranTurismo Zéda

Maserati GranTurismo Zéda | Z V8 do elektryka

Podczas naszego testu Maserati Quatroporte padło zdanie, które w wyjątkowy sposób obrazuje właściwości włoskiego V8, napędzającego wyżej wspomniane modele:

Nie lubię w nim wyłączać silnika…

V8 montowane w Maserati otula swoim brzmieniem tak bardzo, że nie nigdy chcemy wyłączać silnika. Co więcej, silnik ten uważany jest za jedno z najlepiej brzmiących V8 kiedykolwiek. Gdzie pojawia się faktyczny problem końca GranTurismo? W przypadku następcy nie będzie czego wyłączać…

Druga generacja serii Gran będzie elektryczna. Szczerze mówiąc, ciężko mi wyobrazić sobie teraz uczucia fana czy właściciela tego modelu. Dokładna specyfikacja następców nie jest jeszcze znana, ale na ulicach zobaczymy je w 2021 roku (GranTurismo) i 2022 (GranCabrio). No właśnie – zobaczymy, nie usłyszymy.

Droga obrana przez producenta z Modeny jest dość kontrowersyjna. Nikogo nie dziwi elektryfikacja, ale dlaczego kultowy (pomimo jednej generacji) model zastępuje się elektrykiem? Szczególnie gdy mówimy o aucie typu GT, które z założenia ma pokonywać długie dystanse, a technologia aut elektrycznych nadal na to nie pozwala – gdzie tu logika?

Maserati GranTurismo Zéda | Make long story short

Jakby ktoś nie wiedział… GranTurismo to czteromiejscowe, dwudrzwiowe coupé, napędzane przez 8-cylindrowy silnik Ferrari, generujący 460 KM. Zaprojektowano je jako nowoczesną interpretację Maserati A6 1500. W 2009 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, do GranTurismo dołączyło GranCabrio. Przez 12 lat produkcji sprzedano ponad 40 000 samochodów, z czego 28 805 to GranTurismo, a 11 715 to GranCabrio.

Maserati GranTurismo Zéda

Zakończenie produkcji serii Gran rozpoczyna remont fabryki, w której powstawać mają przyszłe modele. Parafrazując klasyka „a taki był ładny, Włoski…”.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: ferrari, GranCabrio, granturismo, maserati, Maserati GranTurismo Zéda, Pininfarina, Quatroporte, v8, Zéda

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Maserati GranTurismo Zéda

Coś się zaczyna, coś się kończy. Koniec produkcji samochodu zawsze jest smutnym momentem, dlatego pożegnanie się z Maserati GranTurismo oraz GranCabrio nie należy do przyjemnych. Po 12 latach auto zaprojektowane przez Pininfarinę zjeżdża z taśmy produkcyjnej…

Tekst: Kacper Majdan, foto: Maserati

Maserati nie robi wokół siebie szumu w stylu Lamborghini, ale gdy mija nas na ulicy, zawsze się za nim odwracamy. GranTurismo czy GranCabrio to samochody, które nie wywołują negatywnych odczuć. Idąc krok dalej styl, w jakim zostało stworzone, powoduje uśmiech na twarzy każdego petrol-heada.

Koniec produkcji, producent postanowił uczcić limitowaną wersję auta. Maserati nazwało ją Zéda, a jej nietypowa kolorystyka ma symbolizować nieustanną ewolucję marki. Na surowym nadwoziu stopniowo pojawiają się kolejne warstwy lakieru, które ostatecznie przechodzą w słynny Maserati Blue.

W oczekiwaniu na pojawienie się nowego, w pełni elektrycznego Maserati GranTurismo, przedstawiamy specjalne GranTurismo Zéda.

Maserati GranTurismo Zéda

Maserati GranTurismo Zéda | Z V8 do elektryka

Podczas naszego testu Maserati Quatroporte padło zdanie, które w wyjątkowy sposób obrazuje właściwości włoskiego V8, napędzającego wyżej wspomniane modele:

Nie lubię w nim wyłączać silnika…

V8 montowane w Maserati otula swoim brzmieniem tak bardzo, że nie nigdy chcemy wyłączać silnika. Co więcej, silnik ten uważany jest za jedno z najlepiej brzmiących V8 kiedykolwiek. Gdzie pojawia się faktyczny problem końca GranTurismo? W przypadku następcy nie będzie czego wyłączać…

Druga generacja serii Gran będzie elektryczna. Szczerze mówiąc, ciężko mi wyobrazić sobie teraz uczucia fana czy właściciela tego modelu. Dokładna specyfikacja następców nie jest jeszcze znana, ale na ulicach zobaczymy je w 2021 roku (GranTurismo) i 2022 (GranCabrio). No właśnie – zobaczymy, nie usłyszymy.

Droga obrana przez producenta z Modeny jest dość kontrowersyjna. Nikogo nie dziwi elektryfikacja, ale dlaczego kultowy (pomimo jednej generacji) model zastępuje się elektrykiem? Szczególnie gdy mówimy o aucie typu GT, które z założenia ma pokonywać długie dystanse, a technologia aut elektrycznych nadal na to nie pozwala – gdzie tu logika?

Maserati GranTurismo Zéda | Make long story short

Jakby ktoś nie wiedział… GranTurismo to czteromiejscowe, dwudrzwiowe coupé, napędzane przez 8-cylindrowy silnik Ferrari, generujący 460 KM. Zaprojektowano je jako nowoczesną interpretację Maserati A6 1500. W 2009 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, do GranTurismo dołączyło GranCabrio. Przez 12 lat produkcji sprzedano ponad 40 000 samochodów, z czego 28 805 to GranTurismo, a 11 715 to GranCabrio.

Maserati GranTurismo Zéda

Zakończenie produkcji serii Gran rozpoczyna remont fabryki, w której powstawać mają przyszłe modele. Parafrazując klasyka „a taki był ładny, Włoski…”.

Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!

Tags: ferrari, GranCabrio, granturismo, maserati, Maserati GranTurismo Zéda, Pininfarina, Quatroporte, v8, Zéda
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry