Aston Martin DBX, Bentley Bentayga czy Rolls-Royce Cullinan – te auta potwierdzają tezę, że limuzyną nie musi być już wielki, czarny sedan. Od kilku lat świat wariuje na punkcie SUV-ów, rynek aut luksusowych nie jest wyjątkiem. Teraz do gry wkracza Mercedes-Maybach GLS.
Tekst: Kacper Majdan, foto: Mercedes
Mercedes-Maybach GLS | Silnik
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC – bo tak brzmi pełna nazwa – to rzucenie rękawicy markom jak Bentley czy Rolls-Royce. Pytanie tylko, czy brak silnika V12 pod maską to decyzja, która pozwoli Mercedesowi tę batalię wygrać . Z perspektywy normalnego użytkownika jednostka V8 biturbo o mocy 558 KM i 730 Nm powinna być wystarczająca, ale normalni ludzie nie kupują takich aut. Bentley czy Rolls-Royce mają dwunastocylindrowe silniki, dlatego w tym aspekcie to brytyjscy producenci są górą.
Mercedes-Maybach GLS | Wnętrze
Tak łatwo nie będzie natomiast w kwestii luksusu, który otacza kierowcę i pasażerów. Deska rozdzielcza w standardzie pokryta jest skórą nappa, dodatkowo możemy dokupić np. skórzane poduszki. W standardzie nie zabraknie też panoramicznego okna dachowego czy wentylowanych foteli z funkcją masażu. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak w wyposażeniu dodatkowym. Pomiędzy tylnymi fotelami może znaleźć się konsola z rozkładanymi stolikami, czy lodówką z miejscem na szampana. Katalog akcesoriów zawiera srebrne kieliszki.
Zobacz również: Aston Martin DBX
We wnętrzu znalazła się przegroda umiejscowiona za tylnymi siedzeniami, która dba o stałą temperaturę wnętrza i dodatkowy komfort akustyczny. Podobne rozwiązanie zastosowano w Volvo XC90 Excellence. O komfort pasażerów zadba też specjalny program jazdy Maybach, skupiający się na osobach zajmujących tylne siedzenia – te również nie pozostały bez zmian. Możemy je rozłożyć do pozycji prawie leżącej, a dzięki dodatkowemu podnóżkowi nie będą one odstawać od siedzisk oferowanych w luksusowych samolotach.
Komunikat prasowy nie zawiera ceny, która prawdopodobnie nie przykryje jego wyglądu – a szkoda.
Zaobserwuj nas na naszym nowym koncie na Twitterze!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Aston Martin DBX, Bentley Bentayga czy Rolls-Royce Cullinan – te auta potwierdzają tezę, że limuzyną nie musi być już wielki, czarny sedan. Od kilku lat świat wariuje na punkcie SUV-ów, rynek aut luksusowych nie jest wyjątkiem. Teraz do gry wkracza Mercedes-Maybach GLS.
Tekst: Kacper Majdan, foto: Mercedes
Mercedes-Maybach GLS | Silnik
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC – bo tak brzmi pełna nazwa – to rzucenie rękawicy markom jak Bentley czy Rolls-Royce. Pytanie tylko, czy brak silnika V12 pod maską to decyzja, która pozwoli Mercedesowi tę batalię wygrać . Z perspektywy normalnego użytkownika jednostka V8 biturbo o mocy 558 KM i 730 Nm powinna być wystarczająca, ale normalni ludzie nie kupują takich aut. Bentley czy Rolls-Royce mają dwunastocylindrowe silniki, dlatego w tym aspekcie to brytyjscy producenci są górą.
Mercedes-Maybach GLS | Wnętrze
Tak łatwo nie będzie natomiast w kwestii luksusu, który otacza kierowcę i pasażerów. Deska rozdzielcza w standardzie pokryta jest skórą nappa, dodatkowo możemy dokupić np. skórzane poduszki. W standardzie nie zabraknie też panoramicznego okna dachowego czy wentylowanych foteli z funkcją masażu. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak w wyposażeniu dodatkowym. Pomiędzy tylnymi fotelami może znaleźć się konsola z rozkładanymi stolikami, czy lodówką z miejscem na szampana. Katalog akcesoriów zawiera srebrne kieliszki.
Zobacz również: Aston Martin DBX
We wnętrzu znalazła się przegroda umiejscowiona za tylnymi siedzeniami, która dba o stałą temperaturę wnętrza i dodatkowy komfort akustyczny. Podobne rozwiązanie zastosowano w Volvo XC90 Excellence. O komfort pasażerów zadba też specjalny program jazdy Maybach, skupiający się na osobach zajmujących tylne siedzenia – te również nie pozostały bez zmian. Możemy je rozłożyć do pozycji prawie leżącej, a dzięki dodatkowemu podnóżkowi nie będą one odstawać od siedzisk oferowanych w luksusowych samolotach.
Komunikat prasowy nie zawiera ceny, która prawdopodobnie nie przykryje jego wyglądu – a szkoda.