Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Yokohama A008P porsche
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry