Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Yokohama A008P porsche
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Motoryzacja w II RP

Motoryzacja w II RP

4 grudnia 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020
Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

5 października 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Motoryzacja w II RP

Motoryzacja w II RP

4 grudnia 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020
Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

5 października 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry