Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Yokohama A008P porsche
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Yokohama A008P – powrót legendy

Yokohama A008P – powrót legendy

W 1988 roku zapisano nową stronę w historii Yokohamy. Był to moment, który zapowiedział narodziny A008P – opony o wysokich osiągach zaprojektowanych wyłącznie dla Porsche. Tym sposobem A008P zostało wykorzystane w legendarnym 911. Obecnie Yokohama koncentruje się na wspieraniu miłośników klasycznych samochodów szeroką gamą ogumienia stworzoną specjalnie do nich.

Magazyn Motór

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Yokohama A008P

Aby napęd 911 był wydajniejszy, Porsche potrzebowało możliwie najlepszych opon. W 1982 Yokohama podjęła rękawicę i rozpoczęła prace. Już rok później zaczęto opracowywać pierwsze ogumienie do 15-calowych felg w 911 Carrera 3.2. Kluczowym wymaganiem była mieszanka, pozwalająca osiągać dobre wyniki w suchych warunkach. Ostatecznie A008P było oferowane w ponad dziesięciu modelach producenta ze Stuttgartu.

Yokohama A008P | Konstrukcja

Stabilność, trwałość i pewność prowadzenia były niezwykle istotne przy tego typu produkcie. Oprócz tego, wszelkie standardy bezpieczeństwa musiały być zachowane – w końcu bardzo wysokie osiągi Porsche tego wymagały. A008P spełniało to wszystko. Dzięki stalowym wzmocnieniom po zewnętrznej stronie zlikwidowano wypaczanie podczas pokonywania zakrętów, a wysoka gęstość materiału była wstanie połączyć komfort z wysokimi osiągami.

Yokohama A008P Porsche

Podwójna warstwa mieszanki bieżnika zapewnia dobrą przyczepność oraz odporność na wysokie temperatury, które pojawiają się przy dużych prędkościach. Gdy połączymy to z wysoką sztywnością ściany bocznej, otrzymamy produkt wspomagający dokładne, płynne prowadzenie niezależnie od warunków.

Opona ma unikalny asymetryczny wzór bieżnika, który wywodzi się z doświadczenia Yokohamy w sportach motorowych.
Zastosowanie prostych żeber bez rowków prowadzących na zewnątrz opony, poprawia przyczepność w suchych warunkach. Aby wyciągnąć możliwie najlepsze osiągi z A008P, Yokohama tak jak w przypadku wzoru bieżnika zaprojektowała asymetryczny profil.

Yokohama A008P | Porsche i Yokohama w świecie wyścigów

Porsche odnotowało wiele doskonałych wyścigów, startując na wyścigowych oponach ADVAN. Na początku lat osiemdziesiątych na całym świecie wiele legendarnych samochodów wyścigowych (956 i 962, 962C) używało opon sportowych opon Yokohamy. Pojawiały się one w Le Mans, IMSA i JSPC.

YOKOHAMA POLSKA NA FACEBOOKU

Yokohama ADVAN w Porsche 956 i 962C wygrała cztery mistrzostwa All-Japan Endurance / All-Japan Sports Prototype Championship od 1985 roku, w tym trzy kolejne zwycięstwa. Poza tym 911RSR-T wygrał All-Japan GT Championship w 1994 roku.

Yokohama A008P porsche

Yokohama A008P | Dlaczego warto inwestować w opony do klasyków?

Opony do aut klasycznych to produkt premium, stanowiący wartość dodaną do naszego klasyka. Nie bez znaczenia pozostaje też bezpieczeństwo, które w przypadku tych opon jest zwyczajnie większe, ponieważ takie ogumienie dostosowane jest do zawieszenia czy układu hamulcowego naszego klasyka, co poprawia też prowadzenie i czucie auta za kierownicą.

Teraz Yokohama A008P wraca.

Tags: 911, 911RSR-T, A008P, Advan, IMSA, JSPC, le mans, porsche, Porsche 956, Porsche 962, Porsche 962C, yokohama

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Motoryzacja w II RP

Motoryzacja w II RP

4 grudnia 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020
Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

5 października 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Motoryzacja w II RP

Motoryzacja w II RP

4 grudnia 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

12 października 2020
Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

5 października 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry