Renault Megane RS 2020
Po co robić facelifting, zamiast przedstawić nowy model? Wszystko rozbija się o koszty. Przecież taniej jest wyremontować dom, zamiast wybudować nowy, prawda? Rachunkowość mamy za sobą – przejdźmy do auta.
Pomimo pięciu lat na rynku elementy nadwozia i sylwetka ciągle wyglądały świeżo, dlatego zmiany zewnątrz są raczej symboliczne, a należą do nich np. nowe reflektory LED Pure Vision. Wewnątrz znajdziemy odświeżony system info-rozrywki i nowe, wirtualne zegary.
Renault Megane RS 2020 tak jak wersja przed faceliftingiem napędzane będzie czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.8 TCe, znanym również z Alpine A110 i A110 S. Od teraz, auto będzie dysponować mocą 300 KM (podobnie jak wersja Trophy). Moment obrotowy wzrósł do 420 Nm w wersji z automatyczną skrzynią biegów EDC i do 400 Nm w wersji z manualną skrzynią biegów.
Wersja Trophy RS to auto z założenia przeznaczone do jazdy po torze. Wyróżnia je sportowe zawieszenie CUP, zawierające mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, który ułatwia pokonywanie zakrętów. Amortyzatory i sprężyny w wersji Trophy są twardsze – względem standardowego Megane RS – nawet o 30%, a stabilizator poprzedni o 10%. Do RS Trophy możemy zamówić opcjonalne fotele Recaro.
Wisienką na torcie jest dodanie mechanicznego zaworu do układu wydechowego, umożliwiającego ręczną modyfikację ścieżki dźwiękowej silnika.
Renault Megane RS testowaliśmy już na łamach Magazynu Motór. Napisaliśmy wtedy:
Nowe Megane ocieka nowoczesnością. Dla wielu (pewnie większości) będzie to naturalna kolej rzeczy i atut. Przecież po to rozwijamy technologię, aby z niej korzystać. Są jednak puryści, którzy tęsknią za zapachem mixolu i szybami na korbkę – czy w pełni skreślą nowe R.S.? No cóż, dodatków do paliwa dolewać nie trzeba, prądu na pokładzie też jest dostatek i sięgnął także szyb, ale na szczęście Megane nie straciło charakteru. Już teraz wiem, dlaczego Francuzi kazali dość długo czekać na R.S.
Odświeżone Renault Megane pojawi się w sprzedaży latem tego roku.
Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Renault Megane RS 2020
Po co robić facelifting, zamiast przedstawić nowy model? Wszystko rozbija się o koszty. Przecież taniej jest wyremontować dom, zamiast wybudować nowy, prawda? Rachunkowość mamy za sobą – przejdźmy do auta.
Pomimo pięciu lat na rynku elementy nadwozia i sylwetka ciągle wyglądały świeżo, dlatego zmiany zewnątrz są raczej symboliczne, a należą do nich np. nowe reflektory LED Pure Vision. Wewnątrz znajdziemy odświeżony system info-rozrywki i nowe, wirtualne zegary.
Renault Megane RS 2020 tak jak wersja przed faceliftingiem napędzane będzie czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.8 TCe, znanym również z Alpine A110 i A110 S. Od teraz, auto będzie dysponować mocą 300 KM (podobnie jak wersja Trophy). Moment obrotowy wzrósł do 420 Nm w wersji z automatyczną skrzynią biegów EDC i do 400 Nm w wersji z manualną skrzynią biegów.
Wersja Trophy RS to auto z założenia przeznaczone do jazdy po torze. Wyróżnia je sportowe zawieszenie CUP, zawierające mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, który ułatwia pokonywanie zakrętów. Amortyzatory i sprężyny w wersji Trophy są twardsze – względem standardowego Megane RS – nawet o 30%, a stabilizator poprzedni o 10%. Do RS Trophy możemy zamówić opcjonalne fotele Recaro.
Wisienką na torcie jest dodanie mechanicznego zaworu do układu wydechowego, umożliwiającego ręczną modyfikację ścieżki dźwiękowej silnika.
Renault Megane RS testowaliśmy już na łamach Magazynu Motór. Napisaliśmy wtedy:
Nowe Megane ocieka nowoczesnością. Dla wielu (pewnie większości) będzie to naturalna kolej rzeczy i atut. Przecież po to rozwijamy technologię, aby z niej korzystać. Są jednak puryści, którzy tęsknią za zapachem mixolu i szybami na korbkę – czy w pełni skreślą nowe R.S.? No cóż, dodatków do paliwa dolewać nie trzeba, prądu na pokładzie też jest dostatek i sięgnął także szyb, ale na szczęście Megane nie straciło charakteru. Już teraz wiem, dlaczego Francuzi kazali dość długo czekać na R.S.
Odświeżone Renault Megane pojawi się w sprzedaży latem tego roku.