Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
ferrari
Strona główna » Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Testarossa dla większości dzisiejszych czterdziestolatków była autem z plakatu nad łóżkiem, przedmiotem kłótni w szkole pod tytułem „co jest lepsze, Testarossa czy Countach” i niekwestionowanym symbolem bycia cool, zanim jeszcze wymyślono to słowo. Któż z nas nie chciał odpalić papierosa, założyć białej marynarki i stać się na chwilę Sonnym Crocketem z Miami Vice?

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Testarossa dla większości dzisiejszych czterdziestolatków była autem z plakatu nad łóżkiem, przedmiotem kłótni w szkole pod tytułem „co jest lepsze, Testarossa czy Countach” i niekwestionowanym symbolem bycia cool, zanim jeszcze wymyślono to słowo. Któż z nas nie chciał odpalić papierosa, założyć białej marynarki i stać się na chwilę Sonnym Crocketem z Miami Vice?

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Testarossa dla większości dzisiejszych czterdziestolatków była autem z plakatu nad łóżkiem, przedmiotem kłótni w szkole pod tytułem „co jest lepsze, Testarossa czy Countach” i niekwestionowanym symbolem bycia cool, zanim jeszcze wymyślono to słowo. Któż z nas nie chciał odpalić papierosa, założyć białej marynarki i stać się na chwilę Sonnym Crocketem z Miami Vice?

Magazyn Motór

Ferrari Testarossa historia

Autorzy: Kacper Majdan i Warsawdrive

Pomysł na nazwę „czerwona głowa” – bo tak tłumaczy się „Testarossa” – swoje źródło ma nie w kategorii filmów dla dorosłych, a w głowicach silnika pomalowanych krwistą farbą. Auto zastąpiło Berlinettę Boxer, która nie mogła być sprzedawana na terenie USA ze względu na emisję spalin – Testarossa musiała uporać się z tym problemem. W 5-litrowej jednostce V12, generującej 390 KM i 480 Nm, wykorzystano system techniki 4-zaworowej, pozwalającej skrócić okres równoczesnego otwarcia zaworu ssącego i wydechowego. Nadmiar spalin odszedł w zapomnienie. Spadło też zużycie paliwa, co dla Włochów nie było bez znaczenia, ponieważ gdy w 1984 roku auto wychodziło na rynek, dług publiczny Italii niebezpiecznie zmierzał do wartości bliskiej 100 proc. PKB. Ekonomicznie Testarossa powinna być lepszym kompanem od Berlinetty, ale…

Ferrari Testarossa historia

Ferrari używane na co dzień? Nawet w kontekście współczesnego modelu brzmi to dość nietypowo, ale, jak się okazuje, Testa jest jednym z najbardziej wdzięcznych klasyków na „daily”. Gdzie się nie pojawi, wzbudza pozytywne emocje i reakcje. Mało które auto zbiera na ulicach tyle kciuków, co słynny „parapet”. Ponadczasowy design robi z Testarossy garnitur na każdą okazję – auto idealnie sprawdzi się na randkę, wycieczkę, czy nawet pospolity dojazd do pracy. Niewątpliwie każda z tych przejażdżek będzie stylowa – Ferrari gra w jednej lidze z De Tomaso Panterą, Acurą NSX i Lamborghini Countachem, z pośród których ma najwięcej szyku. 

ferrari testarossa tył

Ferrari Testarossa Historia | Jazda

Jazda Testarossą to bardzo oryginalna przygoda. Samochód jest okrutnie niski i bardzo szeroki, co czuć też w środku. Brak wspomagania kierownicy oraz niski zwis mogą doprowadzić do tego, że któregoś dnia zobaczymy zlanego potem kierowcę, wjeżdżającego tyłem do garażu podziemnego. Oprócz tego trzeba nauczyć się celowania samochodem w pas ruchu, no i zerkania w wysoko umieszczone, charakterystyczne lusterka. Kierownica zdradza leciwe rozwiązania włoskich inżynierów – trudno oczekiwać tu bezpośredniości rodem z aut wyścigowych, ale, jak na sportowe auto tamtej dekady, potrafi pozytywnie zaskoczyć. Potrzeba tylko okoliczności, dobrej pogody i odwagi.

ferrari detale
testarossa wnętrze

Dobre utrzymanie egzemplarza też się przyda, ponieważ złożoność konstrukcji Testarossy to coś, co ma bezpośrednie przełożenie na odczucia płynące z jazdy. Niestety z tym dobrze utrzymanym egzemplarzem może nie być tak łatwo, ponieważ Ferrari zrezygnowało z oficjalnego wsparcia tego modelu i wiele części trzeba dorabiać we własnym zakresie. To definiuje użytkowość tego auta – wielu właścicieli nie jeździ swoim Ferrari, bo uznaje to za zbyt ryzykowne, albo stwierdza, że auto samo w sobie jeździ przeciętnie. Nic bardziej mylnego. Wsiądź, odnajdź się w tamtej epoce, przełknij ślinę i gnaj. Jeśli jesteś w stanie wykrzesać z Testarossy to, co najwspanialsze, przygoda z obcowaniem z nią zostanie w Twojej głowie na wieki. 

ferrari wnętrze

sportowe auta

Ferrari Testarossa Historia | Użytkowanie

Wbrew wielu opiniom, zadbana Testarossa nie jest autem kapryśnym, co przy klasykach z lat 80. może być sporym zaskoczeniem. Jednak nie wymagajmy od niej tego, co oferują współczesne sportowe samochody. Odbiór pojazdu jest ściśle uzależniony od naszego podejścia. Zawieszenie, a nawet dość proste hamulce, oczywiście bez układu ABS, to także archaiczne rozwiązania, ale należy je po prostu dobrze zinterpretować, by docenić drzemiący w nich potencjał. I owszem, hałas, gorąc i pozycja za kierownicą dość mocno odbiegają od odczuć typowych podczas jazdy dzisiejszymi sportowymi samochodami, ale właśnie takie niuanse tworzą magię i wyjątkowość tego auta. 

Włoszka doczekała się licznych rozwinięć w postaci dorzucanych co kilka miesięcy rozwiązań oraz całych modeli – 512TR czy 512M. Jednak to właśnie oryginalna Testarossa pozostanie tą ikoniczną. Co więcej, prezentowany egzemplarz jest jednym z najbardziej dopieszczonych pod kątem zastosowanych rozwiązań, ponieważ przed zaprezentowaniem modelu 512TR wyprodukowano jeszcze tylko sześć takich aut.

ferrari video testarossa

Jakim cudem to auto było jednym z najbardziej cenionych samochodów sportowych swojej dekady? Mało które auto tak jednoznacznie kojarzy się ze sportowym charakterem, definiując jednocześnie swoją epokę. Ale czy nadal możemy mówić tu o sportowcu czystej krwi? Kilkanaście miesięcy temu trafiłem z Testą do słynnego serwisu włoskich aut, gdzie największy znany mi pasjonat motoryzacji z Italii wziął sobie za punkt honoru, aby udowodnić mi, jak wyjątkowy samochód posiadam. Wymagało to masę pracy i trochę nakładów finansowych, ale dziś mój egzemplarz to rasowy sportowiec, który na światłach potrafi zadziwiać auta prawie 30 lat młodsze. Nieustannie zadziwia też moje oko.

czerwone ferrari

Dlaczego sylwetka tego modelu tak bardzo zapadła wszystkim w pamięć? Pięć przetłoczeń po bokach to prawdopodobnie jeden z najbardziej charakterystycznych elementów motoryzacji. Co ciekawe, nie były one artystyczną fanaberią, a koniecznością, spowodowaną przesunięciem chłodnic za kabinę, przed tylne koła. Przed tylną osią znalazła się też skrzynia biegów typu dog-leg, potęgująca sportowy feeling. Żeby uczynić z tego spójną formę, podobne przetłoczenia znalazły się na pasie tylnym łączącym lampy. Często pomijanym smaczkiem był mały emblemat z nazwiskiem Pininfariny, którego firma nie tylko tworzyła każde nadwozie, ale również je lakierowała. To wszystko sprawia, że Testarossa jest przez fanów kochana za wygląd, ale fenomen tego modelu opiera się również na tym, czego nie widać.

ferrari testarossa historia

Z opisywanym Ferrari jest jak z kobietami – kochamy nie same kobiety, a ich wizję zakorzenioną w wyobraźni.

Do wyobraźni nasza bohaterka dostała się dzięki serialowi Miami Vice oraz kultowej grze GTA. Beztroskie życie pod palmami z Crockett’s Theme na walkmanie to coś, za czym tęskni nawet ktoś, kto nigdy tego fizycznie nie doświadczył. Wilk z WallStreet, gdzie ponownie pojawiła się biała Testarossa, odkurzył wspomnienia i sprawił, że w latach 80. zakochaliśmy się na nowo. Z pewnością nie po raz ostatni.

Więcej przeczytasz w #6 Magazynie Motór

Motór #6

Tags: best, ferrari, ferrari testarossa historia, klasyk

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Ferrari Testarossa historia

Autorzy: Kacper Majdan i Warsawdrive

Pomysł na nazwę „czerwona głowa” – bo tak tłumaczy się „Testarossa” – swoje źródło ma nie w kategorii filmów dla dorosłych, a w głowicach silnika pomalowanych krwistą farbą. Auto zastąpiło Berlinettę Boxer, która nie mogła być sprzedawana na terenie USA ze względu na emisję spalin – Testarossa musiała uporać się z tym problemem. W 5-litrowej jednostce V12, generującej 390 KM i 480 Nm, wykorzystano system techniki 4-zaworowej, pozwalającej skrócić okres równoczesnego otwarcia zaworu ssącego i wydechowego. Nadmiar spalin odszedł w zapomnienie. Spadło też zużycie paliwa, co dla Włochów nie było bez znaczenia, ponieważ gdy w 1984 roku auto wychodziło na rynek, dług publiczny Italii niebezpiecznie zmierzał do wartości bliskiej 100 proc. PKB. Ekonomicznie Testarossa powinna być lepszym kompanem od Berlinetty, ale…

Ferrari Testarossa historia

Ferrari używane na co dzień? Nawet w kontekście współczesnego modelu brzmi to dość nietypowo, ale, jak się okazuje, Testa jest jednym z najbardziej wdzięcznych klasyków na „daily”. Gdzie się nie pojawi, wzbudza pozytywne emocje i reakcje. Mało które auto zbiera na ulicach tyle kciuków, co słynny „parapet”. Ponadczasowy design robi z Testarossy garnitur na każdą okazję – auto idealnie sprawdzi się na randkę, wycieczkę, czy nawet pospolity dojazd do pracy. Niewątpliwie każda z tych przejażdżek będzie stylowa – Ferrari gra w jednej lidze z De Tomaso Panterą, Acurą NSX i Lamborghini Countachem, z pośród których ma najwięcej szyku. 

ferrari testarossa tył

Ferrari Testarossa Historia | Jazda

Jazda Testarossą to bardzo oryginalna przygoda. Samochód jest okrutnie niski i bardzo szeroki, co czuć też w środku. Brak wspomagania kierownicy oraz niski zwis mogą doprowadzić do tego, że któregoś dnia zobaczymy zlanego potem kierowcę, wjeżdżającego tyłem do garażu podziemnego. Oprócz tego trzeba nauczyć się celowania samochodem w pas ruchu, no i zerkania w wysoko umieszczone, charakterystyczne lusterka. Kierownica zdradza leciwe rozwiązania włoskich inżynierów – trudno oczekiwać tu bezpośredniości rodem z aut wyścigowych, ale, jak na sportowe auto tamtej dekady, potrafi pozytywnie zaskoczyć. Potrzeba tylko okoliczności, dobrej pogody i odwagi.

ferrari detale
testarossa wnętrze

Dobre utrzymanie egzemplarza też się przyda, ponieważ złożoność konstrukcji Testarossy to coś, co ma bezpośrednie przełożenie na odczucia płynące z jazdy. Niestety z tym dobrze utrzymanym egzemplarzem może nie być tak łatwo, ponieważ Ferrari zrezygnowało z oficjalnego wsparcia tego modelu i wiele części trzeba dorabiać we własnym zakresie. To definiuje użytkowość tego auta – wielu właścicieli nie jeździ swoim Ferrari, bo uznaje to za zbyt ryzykowne, albo stwierdza, że auto samo w sobie jeździ przeciętnie. Nic bardziej mylnego. Wsiądź, odnajdź się w tamtej epoce, przełknij ślinę i gnaj. Jeśli jesteś w stanie wykrzesać z Testarossy to, co najwspanialsze, przygoda z obcowaniem z nią zostanie w Twojej głowie na wieki. 

ferrari wnętrze

sportowe auta

Ferrari Testarossa Historia | Użytkowanie

Wbrew wielu opiniom, zadbana Testarossa nie jest autem kapryśnym, co przy klasykach z lat 80. może być sporym zaskoczeniem. Jednak nie wymagajmy od niej tego, co oferują współczesne sportowe samochody. Odbiór pojazdu jest ściśle uzależniony od naszego podejścia. Zawieszenie, a nawet dość proste hamulce, oczywiście bez układu ABS, to także archaiczne rozwiązania, ale należy je po prostu dobrze zinterpretować, by docenić drzemiący w nich potencjał. I owszem, hałas, gorąc i pozycja za kierownicą dość mocno odbiegają od odczuć typowych podczas jazdy dzisiejszymi sportowymi samochodami, ale właśnie takie niuanse tworzą magię i wyjątkowość tego auta. 

Włoszka doczekała się licznych rozwinięć w postaci dorzucanych co kilka miesięcy rozwiązań oraz całych modeli – 512TR czy 512M. Jednak to właśnie oryginalna Testarossa pozostanie tą ikoniczną. Co więcej, prezentowany egzemplarz jest jednym z najbardziej dopieszczonych pod kątem zastosowanych rozwiązań, ponieważ przed zaprezentowaniem modelu 512TR wyprodukowano jeszcze tylko sześć takich aut.

ferrari video testarossa

Jakim cudem to auto było jednym z najbardziej cenionych samochodów sportowych swojej dekady? Mało które auto tak jednoznacznie kojarzy się ze sportowym charakterem, definiując jednocześnie swoją epokę. Ale czy nadal możemy mówić tu o sportowcu czystej krwi? Kilkanaście miesięcy temu trafiłem z Testą do słynnego serwisu włoskich aut, gdzie największy znany mi pasjonat motoryzacji z Italii wziął sobie za punkt honoru, aby udowodnić mi, jak wyjątkowy samochód posiadam. Wymagało to masę pracy i trochę nakładów finansowych, ale dziś mój egzemplarz to rasowy sportowiec, który na światłach potrafi zadziwiać auta prawie 30 lat młodsze. Nieustannie zadziwia też moje oko.

czerwone ferrari

Dlaczego sylwetka tego modelu tak bardzo zapadła wszystkim w pamięć? Pięć przetłoczeń po bokach to prawdopodobnie jeden z najbardziej charakterystycznych elementów motoryzacji. Co ciekawe, nie były one artystyczną fanaberią, a koniecznością, spowodowaną przesunięciem chłodnic za kabinę, przed tylne koła. Przed tylną osią znalazła się też skrzynia biegów typu dog-leg, potęgująca sportowy feeling. Żeby uczynić z tego spójną formę, podobne przetłoczenia znalazły się na pasie tylnym łączącym lampy. Często pomijanym smaczkiem był mały emblemat z nazwiskiem Pininfariny, którego firma nie tylko tworzyła każde nadwozie, ale również je lakierowała. To wszystko sprawia, że Testarossa jest przez fanów kochana za wygląd, ale fenomen tego modelu opiera się również na tym, czego nie widać.

ferrari testarossa historia

Z opisywanym Ferrari jest jak z kobietami – kochamy nie same kobiety, a ich wizję zakorzenioną w wyobraźni.

Do wyobraźni nasza bohaterka dostała się dzięki serialowi Miami Vice oraz kultowej grze GTA. Beztroskie życie pod palmami z Crockett’s Theme na walkmanie to coś, za czym tęskni nawet ktoś, kto nigdy tego fizycznie nie doświadczył. Wilk z WallStreet, gdzie ponownie pojawiła się biała Testarossa, odkurzył wspomnienia i sprawił, że w latach 80. zakochaliśmy się na nowo. Z pewnością nie po raz ostatni.

Więcej przeczytasz w #6 Magazynie Motór

Motór #6

Tags: best, ferrari, ferrari testarossa historia, klasyk

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry