Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Gdyby tak wyglądał każdy Fiat 125p, to porucznik Borewicz nigdy […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Gdyby tak wyglądał każdy Fiat 125p, to porucznik Borewicz nigdy […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Fiat 125p z Pewexu | Klasyk

Gdyby tak wyglądał każdy Fiat 125p, to porucznik Borewicz nigdy […]

Mateusz Cieślak

Gdyby tak wyglądał każdy Fiat 125p, to porucznik Borewicz nigdy nie przesiadłby się do Poloneza, Beatlesi śpiewaliby „All you need is Fiat”, ojciec Rydzyk nie kupiłby Maybacha, a FSO przejęłoby koncern VW.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Fiat 125p – klasycznie on tour | Tak się jednak nie stało i gdyby nie obywatel Jacek Roczniak, krajobraz Lublina prezentowałby się bardziej szaro. Na co dzień jest inżynierem budownictwa wieczystego, a w wolnych chwilach koneserem PRL-owskiego klimatu oraz ekspertem w nadawaniu szyku pojazdom klasycznym. Od 2009 roku działa społecznie na rzecz odrodzenia polskiego ruchu turystycznego na Bałkanach pod egidą Klasycznie on Tour, którą współtworzy wraz z kilkoma towarzyszami.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Ci byli ważni od samego początku. Pomysł był prosty – kupić samochód na wakacje, zglebić, pojeździć i sprzedać na jesieni. W ciągu tygodnia kupili więc 4 Kredensy, z czego 2 zostały do dzisiaj. Jacek znalazł swojego w Świdniku za 850 zł, a był to czerwiec 2007 roku. Dlaczego Fiat 125p? „Pamiętam, jak tata miał takiego, poza tym kolega też takiego kupił do zglebienia kilka lat wcześniej. Byłem zielony w temacie tuningowania, więc liczyłem, że coś mi podpowie”. Moment wybrał idealny, bowiem moda na klasyki miała dopiero nadejść.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Fiat prezentował się przeciętnie. Blacha, co prawda, była w porządku, ale przód od nowszego modelu wskazywał na powypadkową przeszłość. Zamiast renowacji pod hasłem „300 procent normy”, Jacek postawił na plan pięcioletni. Wypłowiały lakier z miejsca pomalował sprayem, sprzęgło podciągnął tak, by dało się jeździć, a reszta musiała poczekać do kolejnego roku. Wówczas wnętrze uległo repasacji, Kredens zyskał nowe obuwie i niższe sprężyny, co wywołało na ulicach Lublina ekscytację jak Coca Cola w 1972. Zwłaszcza, kiedy jechały trzy takie Fiaty.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Pod maską miało być 2.0, ale skończyło się na 1,4 z Rovera. W tym samym czasie skompletował w końcu oryginalny przód, a po nieprzespanej nocy z soboty na niedzielę Kant mógł cieszyć się z nowego lakieru, który wygląda prawie jak oryginalny. Prawie, bo w wyniku nieporozumienia w mieszalni do błękitu wkradł się turkusowy połysk. Ten Fiat 125p otrzymał jeszcze coś, co dziś czyni go tak wyjątkowym – zawieszenie pompowane saturatorem.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.


Jednak sama odbudowa Fiata byłaby rzeczą zbyt pospolitą. „Za dzieciaka jeździłem z rodzicami z przyczepą kempingową na wakacje, potem stała latami na działce. Z czasem zaczęła się przydawać do wyjazdów z kumplami”. Jeden z nich miał taką samą, pomalowali je pod kolor samochodów, założyli szerokie koła i wyruszyli w drogę. Zaczęli od pojezierza łęczyńsko-włodawskiego, a już rok później ich kolorową karawanę przywitała Chorwacja. Potem Bułgaria, a dziś kojarzą ich już całe Bałkany.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Po części znali się już wcześniej. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęli grzebać w samochodach i motocyklach. „Nie kolegujemy się przez samochody, widząc się raz w tygodniu na parkingu, tylko żyjemy ze sobą, przyjaźnimy się cały czas. Samochody są jedynie fajnym dodatkiem”. Nie prześcigają się w swoich projektach, na zlotach stają pod własnym szyldem i dbają tylko o dobrą atmosferę. Przejeżdżają rocznie kilka tysięcy kilometrów, pomagając sobie, gdy któryś z klasyków zacznie strajkować na trasie. „Fiat jest częścią mojego życia, jesteśmy razem już prawie 8 lat. Ale jest tylko samochodem. Nie jest sensem życia, za to klimat, jaki tworzą ludzie z samochodami, już tak”.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Mimo lat, Kredens wciąż wyróżnia się na tle wyrobów tuningopodobnych. Cieszy widokiem przechodniów i kierowców. „Podczas kempingu w Chorwacji podszedł do nas Polak z nastoletnim synem i mówi do niego: "Patrz, ku**a, jak życie wygląda, a nie tylko siedzisz przed komputerem i grasz!”. Co prawda pojawia się także opozycja, zarzucająca zbyt niski prześwit i za małe koła, ale na szczęście jest w mniejszości. „Uwielbiam zostawiać go pod sklepem na połowie parkingu, żeby iść i móc na niego patrzeć. Nie planuję go kiedykolwiek sprzedawać”. Może dlatego, że nie ma już Pewexu.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.


Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.Fiat 125p - klasycznie on tour!

motoroils.pl




Tags: 125p, automobiletorino, cultstyle, fiat, fso, jacek, kant, klasycznie, klasyk, lubelskie, lublin, nocą, pzm, roczniak

POPRZEDNI

NASTĘPNY

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Gdyby tak wyglądał każdy Fiat 125p, to porucznik Borewicz nigdy nie przesiadłby się do Poloneza, Beatlesi śpiewaliby „All you need is Fiat”, ojciec Rydzyk nie kupiłby Maybacha, a FSO przejęłoby koncern VW.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak, Michał Węgrzynek

Fiat 125p – klasycznie on tour | Tak się jednak nie stało i gdyby nie obywatel Jacek Roczniak, krajobraz Lublina prezentowałby się bardziej szaro. Na co dzień jest inżynierem budownictwa wieczystego, a w wolnych chwilach koneserem PRL-owskiego klimatu oraz ekspertem w nadawaniu szyku pojazdom klasycznym. Od 2009 roku działa społecznie na rzecz odrodzenia polskiego ruchu turystycznego na Bałkanach pod egidą Klasycznie on Tour, którą współtworzy wraz z kilkoma towarzyszami.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Ci byli ważni od samego początku. Pomysł był prosty – kupić samochód na wakacje, zglebić, pojeździć i sprzedać na jesieni. W ciągu tygodnia kupili więc 4 Kredensy, z czego 2 zostały do dzisiaj. Jacek znalazł swojego w Świdniku za 850 zł, a był to czerwiec 2007 roku. Dlaczego Fiat 125p? „Pamiętam, jak tata miał takiego, poza tym kolega też takiego kupił do zglebienia kilka lat wcześniej. Byłem zielony w temacie tuningowania, więc liczyłem, że coś mi podpowie”. Moment wybrał idealny, bowiem moda na klasyki miała dopiero nadejść.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Fiat prezentował się przeciętnie. Blacha, co prawda, była w porządku, ale przód od nowszego modelu wskazywał na powypadkową przeszłość. Zamiast renowacji pod hasłem „300 procent normy”, Jacek postawił na plan pięcioletni. Wypłowiały lakier z miejsca pomalował sprayem, sprzęgło podciągnął tak, by dało się jeździć, a reszta musiała poczekać do kolejnego roku. Wówczas wnętrze uległo repasacji, Kredens zyskał nowe obuwie i niższe sprężyny, co wywołało na ulicach Lublina ekscytację jak Coca Cola w 1972. Zwłaszcza, kiedy jechały trzy takie Fiaty.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Pod maską miało być 2.0, ale skończyło się na 1,4 z Rovera. W tym samym czasie skompletował w końcu oryginalny przód, a po nieprzespanej nocy z soboty na niedzielę Kant mógł cieszyć się z nowego lakieru, który wygląda prawie jak oryginalny. Prawie, bo w wyniku nieporozumienia w mieszalni do błękitu wkradł się turkusowy połysk. Ten Fiat 125p otrzymał jeszcze coś, co dziś czyni go tak wyjątkowym – zawieszenie pompowane saturatorem.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.


Jednak sama odbudowa Fiata byłaby rzeczą zbyt pospolitą. „Za dzieciaka jeździłem z rodzicami z przyczepą kempingową na wakacje, potem stała latami na działce. Z czasem zaczęła się przydawać do wyjazdów z kumplami”. Jeden z nich miał taką samą, pomalowali je pod kolor samochodów, założyli szerokie koła i wyruszyli w drogę. Zaczęli od pojezierza łęczyńsko-włodawskiego, a już rok później ich kolorową karawanę przywitała Chorwacja. Potem Bułgaria, a dziś kojarzą ich już całe Bałkany.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Po części znali się już wcześniej. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęli grzebać w samochodach i motocyklach. „Nie kolegujemy się przez samochody, widząc się raz w tygodniu na parkingu, tylko żyjemy ze sobą, przyjaźnimy się cały czas. Samochody są jedynie fajnym dodatkiem”. Nie prześcigają się w swoich projektach, na zlotach stają pod własnym szyldem i dbają tylko o dobrą atmosferę. Przejeżdżają rocznie kilka tysięcy kilometrów, pomagając sobie, gdy któryś z klasyków zacznie strajkować na trasie. „Fiat jest częścią mojego życia, jesteśmy razem już prawie 8 lat. Ale jest tylko samochodem. Nie jest sensem życia, za to klimat, jaki tworzą ludzie z samochodami, już tak”.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.

Mimo lat, Kredens wciąż wyróżnia się na tle wyrobów tuningopodobnych. Cieszy widokiem przechodniów i kierowców. „Podczas kempingu w Chorwacji podszedł do nas Polak z nastoletnim synem i mówi do niego: "Patrz, ku**a, jak życie wygląda, a nie tylko siedzisz przed komputerem i grasz!”. Co prawda pojawia się także opozycja, zarzucająca zbyt niski prześwit i za małe koła, ale na szczęście jest w mniejszości. „Uwielbiam zostawiać go pod sklepem na połowie parkingu, żeby iść i móc na niego patrzeć. Nie planuję go kiedykolwiek sprzedawać”. Może dlatego, że nie ma już Pewexu.

Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.


Klasyczny Fiat 125p Klasycznie on tour Jacek Roczniak klasyk cultstyle.Fiat 125p - klasycznie on tour!

motoroils.pl




Tags: 125p, automobiletorino, cultstyle, fiat, fso, jacek, kant, klasycznie, klasyk, lubelskie, lublin, nocą, pzm, roczniak

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry