Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Varsopolis
Strona główna » Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Czy spotkanie właścicieli pojazdów zabytkowych zawsze musi się kojarzyć z festynem na rynku w towarzystwie kopcących Syren i turystów? Choć to na swój sposób interesujący format tego typu imprez, stołeczne Varsopolis sięga po wyższą, nasączoną zachodnim stylem kulturę.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Czy spotkanie właścicieli pojazdów zabytkowych zawsze musi się kojarzyć z festynem na rynku w towarzystwie kopcących Syren i turystów? Choć to na swój sposób interesujący format tego typu imprez, stołeczne Varsopolis sięga po wyższą, nasączoną zachodnim stylem kulturę.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Czy spotkanie właścicieli pojazdów zabytkowych zawsze musi się kojarzyć z festynem na rynku w towarzystwie kopcących Syren i turystów? Choć to na swój sposób interesujący format tego typu imprez, stołeczne Varsopolis sięga po wyższą, nasączoną zachodnim stylem kulturę.

Magazyn Motór

Varsopolis

Scenariusz banalnej, statycznej imprezy znamy ze zlotów pojazdów zabytkowych w zasadzie już od lat 90. Coraz częstsza obecność rodaków na zagranicznych wydarzeniach sceny klasycznej motoryzacji sprawiła jednak, że znaczne grono Polaków pragnęło imprezy zgoła odmiennej. Eleganckie kapelusze, muzyka na poziomie, goście znani ze środowiska motoryzacyjnego (nie tylko polskiego), twarze z telewizji i konferansjer mający do powiedzenia nieco więcej niż to, co przygotowane w notatkach – to kaliber, którego Europa jest świadoma już dłuższy czas. Do nas jakościowe spotkania czy konkursy elegancji dopiero zmierzają, a  do międzynarodowej klasy dąży zaledwie kilka imprez. 

bmw
varsopolis

Jedną z nich jest organizowane od 2017 roku Varsopolis, będące, w zależności od roku, mieszanką spotkania, rajdu i konkursu elegancji z krwi i kości. Jednak to, co najbardziej istotne, to odwołania do historii. Organizatorzy często przypominają, że starają się zbudować swego rodzaju pomost pomiędzy spotkaniami stołecznych elit w latach 30. a dzisiejszym ruchem kolekcjonerskim oraz pasją do oldtimerów. Już wtedy, wraz z próbami szerzenia świadomości motoryzacyjnej, a później staraniami związanymi z uruchomieniem powojennej produkcji aut w Polsce, miłośnicy motoryzacji i elegancji dążyli do regularnych spotkań „na poziomie”. Niejako ich kontynuacją jest właśnie Varsopolis.

Pierwsza edycja dała pokaz możliwości przede wszystkim w postaci wyboru doskonałego miejsca organizacji. W warszawskim Zamku Ujazdowskim spotkały się pokolenia wyjątkowych aut – od najnowszych i najszybszych technologicznych majstersztyków, po klasycznie piękne auta marzeń sprzed wielu dekad, które stanowiły trzon spotkania. Pojawienie się Varsopolis na mapie stołecznych spotkań (choć pierwsza edycja przyjęła nazwę Capital Classic Cars) zainicjował polski przedstawiciel manufaktury Montblanc, znanej przede wszystkim z produkcji instrumentów piśmienniczych, modnych akcesoriów, ale także prestiżowych zegarków. Stylowo ubrane damy, gentlemani, jazzowa muzyka rozbrzmiewająca między smukłymi karoseriami elitarnych klasyków i cieszące oko okoliczne zabudowania, a to wszystko zlokalizowane niemal w samym centrum warszawskich Łazienek – takie elementy są niezwykle wartościowe oraz przyciągają pasjonatów i kolekcjonerów aut.

varsopolis

Rok później wzdłuż ulicy Agrykola publiczność w wysmakowanych strojach radowała się z obecności zabytkowych aut, odtwarzając atmosferę najlepszych przedwojennych tradycji stolicy. Trzeba jednak nadmienić, że nieustannie rozmawiamy o spotkaniu właścicieli aut obytych z europejskimi i globalnymi imprezami tego typu, wobec czego w czasie Varsopolis zobaczymy raczej auta spektakularne, takie jak Ferrari czy Porsche, niż powszechne zabytki bloku wschodniego. Po raz pierwszy odbył się wówczas także rajd na regularność, w którym oprócz właścicieli aut wzięli udział np. aktorzy: Janusz Chabior i Antek Królikowski. Trasa prowadziła śladami ostatniego oficjalnego wyścigu stołecznego, który odbył się w 1938 roku. Organizatorzy podkreślali też inne rocznice i odwoływali się do istotnych wydarzeń, jak chociażby 90. rocznica pierwszego startu Polaków: Jana Rippera i Michała Harkawego w Rajdzie Monte Carlo.

samochody zabytkowe

W tym roku Varsopolis ponownie przeniosło uczestników i gości w czasy II Rzeczpospolitej. W młodej stolicy regularnie odbywały się konkursy elegancji, wystawy i rajdy gromadzące nie tylko okazałe, należące do europejskiej czołówki limuzyny i kabriolety, ale i licznych celebrytów. 2019 rok to powrót do korzeni, tym razem okolic Starego Miasta. Parking Hotelu Bellotto wypełnił się motoryzacyjnymi znakomitościami. Przy akompaniamencie muzyki fortepianowej stylowo odziani uczestnicy i goście debatowali o klasycznej motoryzacji i starej Warszawie. Concours d’Elegance Varsopolis – bo to pełna nazwa ostatniego spotkania – to również światowe twarze. W jury oceniającym takie auta jak Lancia Stratos, Sprint Speciale czy Jaguar E-Type pojawili się m.in. Tadeusz Jelec, polski designer pracujący od ćwierć wieku dla Jaguara, czy Johann Philip Rathgen, CEO jednego z najbardziej poważanych serwisów o klasykach – classicdriver.com, wchodzący także w skład jury wielu międzynarodowych konkursów z Concorso d’Eleganza Villa d’Este na czele. Obok nich swoje werdykty wydawali także inni, znani z polskiej i zagranicznej sceny motoryzacyjnej specjaliści od aut klasycznych, jak i twórcy tych najnowszych.

konkurs elegancji
warszawskie łazienki

Patryk Mikiciuk
varsopolis

Atmosfera życia przedwojennej, motoryzacyjnej Warszawy i celebracja jej dziedzictwa to coś, co trzeba poczuć na własnej skórze. Żadna relacja czy opowieść nie opisze klimatu i miksu doznań płynących z połączenia wyjątkowego designu, elegancji, muzyki i kultury okraszonych odniesieniem do tego, co w stołecznej historii najlepsze. To także edukacja w zakresie dziejów Polski, postrzeganych poprzez styl życia, idee inteligencji i najlepsze tradycje kosmopolitycznej, tętniącej życiem Warszawy.

Artykuł pochodzi z #5 Magazynu Motór

Motór #5

Polub nas na Facebooku!

Tags: Varsopolis

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Varsopolis

Scenariusz banalnej, statycznej imprezy znamy ze zlotów pojazdów zabytkowych w zasadzie już od lat 90. Coraz częstsza obecność rodaków na zagranicznych wydarzeniach sceny klasycznej motoryzacji sprawiła jednak, że znaczne grono Polaków pragnęło imprezy zgoła odmiennej. Eleganckie kapelusze, muzyka na poziomie, goście znani ze środowiska motoryzacyjnego (nie tylko polskiego), twarze z telewizji i konferansjer mający do powiedzenia nieco więcej niż to, co przygotowane w notatkach – to kaliber, którego Europa jest świadoma już dłuższy czas. Do nas jakościowe spotkania czy konkursy elegancji dopiero zmierzają, a  do międzynarodowej klasy dąży zaledwie kilka imprez. 

bmw
varsopolis

Jedną z nich jest organizowane od 2017 roku Varsopolis, będące, w zależności od roku, mieszanką spotkania, rajdu i konkursu elegancji z krwi i kości. Jednak to, co najbardziej istotne, to odwołania do historii. Organizatorzy często przypominają, że starają się zbudować swego rodzaju pomost pomiędzy spotkaniami stołecznych elit w latach 30. a dzisiejszym ruchem kolekcjonerskim oraz pasją do oldtimerów. Już wtedy, wraz z próbami szerzenia świadomości motoryzacyjnej, a później staraniami związanymi z uruchomieniem powojennej produkcji aut w Polsce, miłośnicy motoryzacji i elegancji dążyli do regularnych spotkań „na poziomie”. Niejako ich kontynuacją jest właśnie Varsopolis.

Pierwsza edycja dała pokaz możliwości przede wszystkim w postaci wyboru doskonałego miejsca organizacji. W warszawskim Zamku Ujazdowskim spotkały się pokolenia wyjątkowych aut – od najnowszych i najszybszych technologicznych majstersztyków, po klasycznie piękne auta marzeń sprzed wielu dekad, które stanowiły trzon spotkania. Pojawienie się Varsopolis na mapie stołecznych spotkań (choć pierwsza edycja przyjęła nazwę Capital Classic Cars) zainicjował polski przedstawiciel manufaktury Montblanc, znanej przede wszystkim z produkcji instrumentów piśmienniczych, modnych akcesoriów, ale także prestiżowych zegarków. Stylowo ubrane damy, gentlemani, jazzowa muzyka rozbrzmiewająca między smukłymi karoseriami elitarnych klasyków i cieszące oko okoliczne zabudowania, a to wszystko zlokalizowane niemal w samym centrum warszawskich Łazienek – takie elementy są niezwykle wartościowe oraz przyciągają pasjonatów i kolekcjonerów aut.

varsopolis

Rok później wzdłuż ulicy Agrykola publiczność w wysmakowanych strojach radowała się z obecności zabytkowych aut, odtwarzając atmosferę najlepszych przedwojennych tradycji stolicy. Trzeba jednak nadmienić, że nieustannie rozmawiamy o spotkaniu właścicieli aut obytych z europejskimi i globalnymi imprezami tego typu, wobec czego w czasie Varsopolis zobaczymy raczej auta spektakularne, takie jak Ferrari czy Porsche, niż powszechne zabytki bloku wschodniego. Po raz pierwszy odbył się wówczas także rajd na regularność, w którym oprócz właścicieli aut wzięli udział np. aktorzy: Janusz Chabior i Antek Królikowski. Trasa prowadziła śladami ostatniego oficjalnego wyścigu stołecznego, który odbył się w 1938 roku. Organizatorzy podkreślali też inne rocznice i odwoływali się do istotnych wydarzeń, jak chociażby 90. rocznica pierwszego startu Polaków: Jana Rippera i Michała Harkawego w Rajdzie Monte Carlo.

samochody zabytkowe

W tym roku Varsopolis ponownie przeniosło uczestników i gości w czasy II Rzeczpospolitej. W młodej stolicy regularnie odbywały się konkursy elegancji, wystawy i rajdy gromadzące nie tylko okazałe, należące do europejskiej czołówki limuzyny i kabriolety, ale i licznych celebrytów. 2019 rok to powrót do korzeni, tym razem okolic Starego Miasta. Parking Hotelu Bellotto wypełnił się motoryzacyjnymi znakomitościami. Przy akompaniamencie muzyki fortepianowej stylowo odziani uczestnicy i goście debatowali o klasycznej motoryzacji i starej Warszawie. Concours d’Elegance Varsopolis – bo to pełna nazwa ostatniego spotkania – to również światowe twarze. W jury oceniającym takie auta jak Lancia Stratos, Sprint Speciale czy Jaguar E-Type pojawili się m.in. Tadeusz Jelec, polski designer pracujący od ćwierć wieku dla Jaguara, czy Johann Philip Rathgen, CEO jednego z najbardziej poważanych serwisów o klasykach – classicdriver.com, wchodzący także w skład jury wielu międzynarodowych konkursów z Concorso d’Eleganza Villa d’Este na czele. Obok nich swoje werdykty wydawali także inni, znani z polskiej i zagranicznej sceny motoryzacyjnej specjaliści od aut klasycznych, jak i twórcy tych najnowszych.

konkurs elegancji
warszawskie łazienki

Patryk Mikiciuk
varsopolis

Atmosfera życia przedwojennej, motoryzacyjnej Warszawy i celebracja jej dziedzictwa to coś, co trzeba poczuć na własnej skórze. Żadna relacja czy opowieść nie opisze klimatu i miksu doznań płynących z połączenia wyjątkowego designu, elegancji, muzyki i kultury okraszonych odniesieniem do tego, co w stołecznej historii najlepsze. To także edukacja w zakresie dziejów Polski, postrzeganych poprzez styl życia, idee inteligencji i najlepsze tradycje kosmopolitycznej, tętniącej życiem Warszawy.

Artykuł pochodzi z #5 Magazynu Motór

Motór #5

Polub nas na Facebooku!

Tags: Varsopolis

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

14 kwietnia 2022|0 Comments
Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

6 grudnia 2021
Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

2 listopada 2021
Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

7 października 2021
Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry