Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek Sakowski, Lublin

Na ulicy wygląda jak pilot Messerschmitta, który wylądował, by kupić sobie fajki. Z tunerskiej wojny na rozmiar felgi czy błyszczący lakier zrezygnował jednak na samym starcie, bo, jak mówi, tuning zaczyna się dopiero, kiedy tniesz podłużnice.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Maras, Maruan, a klasycznie – Marek Sakowski. Na motórze jeździ od szóstego roku życia. Pierwszą przejażdżkę wspomina z uśmiechem: „Odkręciłem manetkę gazu i wyrwałem się ojcu”. Do dziś skutecznie ucieka przed szablonowością i sezonowymi trendami, czego przykładem jest jego Mercedes W115 Mark Royale.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

W Polsce Mercedes W115 znany głównie jako Kubuś, a na zachodzie Strich-Acht, w nawiązaniu do roku premiery (pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1968). Z bliźniaczym W114 różnił się jedynie silnikami. W historii marki ze Stuttgartu odznaczył się żywotnością, nowoczesnym zawieszeniem oraz wysokim komfortem jazdy. Jednak powody, dla których Marek kupił W115 są zdecydowanie bardziej romantyczne.

MERCEDES W115 TUNING | Skąd pomysł?

Wszystko zaczęło się w 2011 roku w Chorwacji podczas wakacyjnego tripu kamperami. „Spotkałem tam W115-tki stojące w krzakach, porzucone, całe w glonach. Od razu spodobała mi się linia tego samochodu – smutny z przodu, płaski bagażnik, szeroki: ale zajebiście wyglądałby na glebie!” – wspomina. Trzy miesiące po powrocie Kubuś stał już w jego garażu. Był czerwony, wyglądał przyzwoicie i jeździł jak normalny samochód. Niestety, trafił w okrutne ręce.

MERCEDES W115 TUNING | Baza

Podczas trwających dwa tygodnie monsunowych ulew nad Lublinem, Marek wziął się za rozbieranie, by z Mercedesa zrobić ładnego klasyka – przynajmniej takie były założenia. Droga ku temu nie była łatwa – podłoga miała 5 warstw, a karoseria sprawiała wrażenie napompowanej przez ogrom szpachli, która miejscami osiągała 2 cm grubości.

„Wyglądał, jakby Michał Anioł zszedł na ziemię, aby go wyszpachlować”

MERCEDES W115 TUNING | Początki

Po krótkim czasie z W115-tki została goła buda i… niewiele więcej. Od tego momentu zaczęła się prawdziwa sztuka. Cała komora silnika, fartuchy boczne, przegroda oraz podłoga zostały wymienione, a podłużnice solidnie przerobione. W celu zamontowania air ride’u Marek przemeblował także zawieszenie, sięgając po nieludzkie rozwiązania, jak np. amortyzatory od Seicento. Z karoserią było nieco więcej przypadku.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Kiedy wstawiał tylny błotnik, kolega zaproponował, żeby zostawił go bez lakieru. I tak zrobił. Później obdzierał lakier z innych elementów, ponieważ chciał dokładnie oczyścić Mercedesa z przeszłości. Wszystko za pomocą palnika i szpachelki. I widział, że to co stworzył, było dobre. Tak nastał dzień i poranek, kiedy to ktoś inny zaproponował, by zostawił także spawy i łaty. Tym razem również nie odmówił. Szkoda, że nikt nie podpowiedział mu, by dorobił skrzydła.

MERCEDES W115 TUNING | Ile pracy?

Bilans wygląda następująco: 18 miesięcy pracy, 15 metrów spawów i zniszczony garaż. „Ten samochód nauczył mnie spawać, ciąć blacharkę. Zrobiłem go własnymi rękami, używając jedynie młotka, imadła, palnika, spawarki i najtańszej szlifierki” – snuje dalej wspomnienia. I choć projekt zbiera nagrody na ważnych imprezach, Marek nie chowa go pod kocem. „Takie auta buduje się po to, żeby sprawiały przyjemność. To samochód, nie pomnik. Ma służyć do zabawy”. Nawet jeśli wygląda jak niemiecki samolot wojskowy.

MERCEDES W115 TUNING |
Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes w115 Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 tuning | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku:

Tags: klasyk, luftwaffe, mark, mercedes, royale, w115

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek Sakowski, Lublin

Na ulicy wygląda jak pilot Messerschmitta, który wylądował, by kupić sobie fajki. Z tunerskiej wojny na rozmiar felgi czy błyszczący lakier zrezygnował jednak na samym starcie, bo, jak mówi, tuning zaczyna się dopiero, kiedy tniesz podłużnice.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Maras, Maruan, a klasycznie – Marek Sakowski. Na motórze jeździ od szóstego roku życia. Pierwszą przejażdżkę wspomina z uśmiechem: „Odkręciłem manetkę gazu i wyrwałem się ojcu”. Do dziś skutecznie ucieka przed szablonowością i sezonowymi trendami, czego przykładem jest jego Mercedes W115 Mark Royale.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

W Polsce Mercedes W115 znany głównie jako Kubuś, a na zachodzie Strich-Acht, w nawiązaniu do roku premiery (pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1968). Z bliźniaczym W114 różnił się jedynie silnikami. W historii marki ze Stuttgartu odznaczył się żywotnością, nowoczesnym zawieszeniem oraz wysokim komfortem jazdy. Jednak powody, dla których Marek kupił W115 są zdecydowanie bardziej romantyczne.

MERCEDES W115 TUNING | Skąd pomysł?

Wszystko zaczęło się w 2011 roku w Chorwacji podczas wakacyjnego tripu kamperami. „Spotkałem tam W115-tki stojące w krzakach, porzucone, całe w glonach. Od razu spodobała mi się linia tego samochodu – smutny z przodu, płaski bagażnik, szeroki: ale zajebiście wyglądałby na glebie!” – wspomina. Trzy miesiące po powrocie Kubuś stał już w jego garażu. Był czerwony, wyglądał przyzwoicie i jeździł jak normalny samochód. Niestety, trafił w okrutne ręce.

MERCEDES W115 TUNING | Baza

Podczas trwających dwa tygodnie monsunowych ulew nad Lublinem, Marek wziął się za rozbieranie, by z Mercedesa zrobić ładnego klasyka – przynajmniej takie były założenia. Droga ku temu nie była łatwa – podłoga miała 5 warstw, a karoseria sprawiała wrażenie napompowanej przez ogrom szpachli, która miejscami osiągała 2 cm grubości.

„Wyglądał, jakby Michał Anioł zszedł na ziemię, aby go wyszpachlować”

MERCEDES W115 TUNING | Początki

Po krótkim czasie z W115-tki została goła buda i… niewiele więcej. Od tego momentu zaczęła się prawdziwa sztuka. Cała komora silnika, fartuchy boczne, przegroda oraz podłoga zostały wymienione, a podłużnice solidnie przerobione. W celu zamontowania air ride’u Marek przemeblował także zawieszenie, sięgając po nieludzkie rozwiązania, jak np. amortyzatory od Seicento. Z karoserią było nieco więcej przypadku.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Kiedy wstawiał tylny błotnik, kolega zaproponował, żeby zostawił go bez lakieru. I tak zrobił. Później obdzierał lakier z innych elementów, ponieważ chciał dokładnie oczyścić Mercedesa z przeszłości. Wszystko za pomocą palnika i szpachelki. I widział, że to co stworzył, było dobre. Tak nastał dzień i poranek, kiedy to ktoś inny zaproponował, by zostawił także spawy i łaty. Tym razem również nie odmówił. Szkoda, że nikt nie podpowiedział mu, by dorobił skrzydła.

MERCEDES W115 TUNING | Ile pracy?

Bilans wygląda następująco: 18 miesięcy pracy, 15 metrów spawów i zniszczony garaż. „Ten samochód nauczył mnie spawać, ciąć blacharkę. Zrobiłem go własnymi rękami, używając jedynie młotka, imadła, palnika, spawarki i najtańszej szlifierki” – snuje dalej wspomnienia. I choć projekt zbiera nagrody na ważnych imprezach, Marek nie chowa go pod kocem. „Takie auta buduje się po to, żeby sprawiały przyjemność. To samochód, nie pomnik. Ma służyć do zabawy”. Nawet jeśli wygląda jak niemiecki samolot wojskowy.

MERCEDES W115 TUNING |
Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes w115 Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 tuning | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku:

Tags: klasyk, luftwaffe, mark, mercedes, royale, w115

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry