Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek […]

Mateusz Cieślak

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek Sakowski, Lublin

Na ulicy wygląda jak pilot Messerschmitta, który wylądował, by kupić sobie fajki. Z tunerskiej wojny na rozmiar felgi czy błyszczący lakier zrezygnował jednak na samym starcie, bo, jak mówi, tuning zaczyna się dopiero, kiedy tniesz podłużnice.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Maras, Maruan, a klasycznie – Marek Sakowski. Na motórze jeździ od szóstego roku życia. Pierwszą przejażdżkę wspomina z uśmiechem: „Odkręciłem manetkę gazu i wyrwałem się ojcu”. Do dziś skutecznie ucieka przed szablonowością i sezonowymi trendami, czego przykładem jest jego Mercedes W115 Mark Royale.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

W Polsce Mercedes W115 znany głównie jako Kubuś, a na zachodzie Strich-Acht, w nawiązaniu do roku premiery (pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1968). Z bliźniaczym W114 różnił się jedynie silnikami. W historii marki ze Stuttgartu odznaczył się żywotnością, nowoczesnym zawieszeniem oraz wysokim komfortem jazdy. Jednak powody, dla których Marek kupił W115 są zdecydowanie bardziej romantyczne.

MERCEDES W115 TUNING | Skąd pomysł?

Wszystko zaczęło się w 2011 roku w Chorwacji podczas wakacyjnego tripu kamperami. „Spotkałem tam W115-tki stojące w krzakach, porzucone, całe w glonach. Od razu spodobała mi się linia tego samochodu – smutny z przodu, płaski bagażnik, szeroki: ale zajebiście wyglądałby na glebie!” – wspomina. Trzy miesiące po powrocie Kubuś stał już w jego garażu. Był czerwony, wyglądał przyzwoicie i jeździł jak normalny samochód. Niestety, trafił w okrutne ręce.

MERCEDES W115 TUNING | Baza

Podczas trwających dwa tygodnie monsunowych ulew nad Lublinem, Marek wziął się za rozbieranie, by z Mercedesa zrobić ładnego klasyka – przynajmniej takie były założenia. Droga ku temu nie była łatwa – podłoga miała 5 warstw, a karoseria sprawiała wrażenie napompowanej przez ogrom szpachli, która miejscami osiągała 2 cm grubości.

„Wyglądał, jakby Michał Anioł zszedł na ziemię, aby go wyszpachlować”

MERCEDES W115 TUNING | Początki

Po krótkim czasie z W115-tki została goła buda i… niewiele więcej. Od tego momentu zaczęła się prawdziwa sztuka. Cała komora silnika, fartuchy boczne, przegroda oraz podłoga zostały wymienione, a podłużnice solidnie przerobione. W celu zamontowania air ride’u Marek przemeblował także zawieszenie, sięgając po nieludzkie rozwiązania, jak np. amortyzatory od Seicento. Z karoserią było nieco więcej przypadku.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Kiedy wstawiał tylny błotnik, kolega zaproponował, żeby zostawił go bez lakieru. I tak zrobił. Później obdzierał lakier z innych elementów, ponieważ chciał dokładnie oczyścić Mercedesa z przeszłości. Wszystko za pomocą palnika i szpachelki. I widział, że to co stworzył, było dobre. Tak nastał dzień i poranek, kiedy to ktoś inny zaproponował, by zostawił także spawy i łaty. Tym razem również nie odmówił. Szkoda, że nikt nie podpowiedział mu, by dorobił skrzydła.

MERCEDES W115 TUNING | Ile pracy?

Bilans wygląda następująco: 18 miesięcy pracy, 15 metrów spawów i zniszczony garaż. „Ten samochód nauczył mnie spawać, ciąć blacharkę. Zrobiłem go własnymi rękami, używając jedynie młotka, imadła, palnika, spawarki i najtańszej szlifierki” – snuje dalej wspomnienia. I choć projekt zbiera nagrody na ważnych imprezach, Marek nie chowa go pod kocem. „Takie auta buduje się po to, żeby sprawiały przyjemność. To samochód, nie pomnik. Ma służyć do zabawy”. Nawet jeśli wygląda jak niemiecki samolot wojskowy.

MERCEDES W115 TUNING |
Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes w115 Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 tuning | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku:

Tags: klasyk, luftwaffe, mark, mercedes, royale, w115

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Mercedes W115 Tuning | Mercedes W115 Mark Royale Edition, Marek Sakowski, Lublin

Na ulicy wygląda jak pilot Messerschmitta, który wylądował, by kupić sobie fajki. Z tunerskiej wojny na rozmiar felgi czy błyszczący lakier zrezygnował jednak na samym starcie, bo, jak mówi, tuning zaczyna się dopiero, kiedy tniesz podłużnice.

tekst: Mateusz Cieślak, foto: Artur Woszak

Maras, Maruan, a klasycznie – Marek Sakowski. Na motórze jeździ od szóstego roku życia. Pierwszą przejażdżkę wspomina z uśmiechem: „Odkręciłem manetkę gazu i wyrwałem się ojcu”. Do dziś skutecznie ucieka przed szablonowością i sezonowymi trendami, czego przykładem jest jego Mercedes W115 Mark Royale.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

W Polsce Mercedes W115 znany głównie jako Kubuś, a na zachodzie Strich-Acht, w nawiązaniu do roku premiery (pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1968). Z bliźniaczym W114 różnił się jedynie silnikami. W historii marki ze Stuttgartu odznaczył się żywotnością, nowoczesnym zawieszeniem oraz wysokim komfortem jazdy. Jednak powody, dla których Marek kupił W115 są zdecydowanie bardziej romantyczne.

MERCEDES W115 TUNING | Skąd pomysł?

Wszystko zaczęło się w 2011 roku w Chorwacji podczas wakacyjnego tripu kamperami. „Spotkałem tam W115-tki stojące w krzakach, porzucone, całe w glonach. Od razu spodobała mi się linia tego samochodu – smutny z przodu, płaski bagażnik, szeroki: ale zajebiście wyglądałby na glebie!” – wspomina. Trzy miesiące po powrocie Kubuś stał już w jego garażu. Był czerwony, wyglądał przyzwoicie i jeździł jak normalny samochód. Niestety, trafił w okrutne ręce.

MERCEDES W115 TUNING | Baza

Podczas trwających dwa tygodnie monsunowych ulew nad Lublinem, Marek wziął się za rozbieranie, by z Mercedesa zrobić ładnego klasyka – przynajmniej takie były założenia. Droga ku temu nie była łatwa – podłoga miała 5 warstw, a karoseria sprawiała wrażenie napompowanej przez ogrom szpachli, która miejscami osiągała 2 cm grubości.

„Wyglądał, jakby Michał Anioł zszedł na ziemię, aby go wyszpachlować”

MERCEDES W115 TUNING | Początki

Po krótkim czasie z W115-tki została goła buda i… niewiele więcej. Od tego momentu zaczęła się prawdziwa sztuka. Cała komora silnika, fartuchy boczne, przegroda oraz podłoga zostały wymienione, a podłużnice solidnie przerobione. W celu zamontowania air ride’u Marek przemeblował także zawieszenie, sięgając po nieludzkie rozwiązania, jak np. amortyzatory od Seicento. Z karoserią było nieco więcej przypadku.

Mercedes w115 tuning Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Kiedy wstawiał tylny błotnik, kolega zaproponował, żeby zostawił go bez lakieru. I tak zrobił. Później obdzierał lakier z innych elementów, ponieważ chciał dokładnie oczyścić Mercedesa z przeszłości. Wszystko za pomocą palnika i szpachelki. I widział, że to co stworzył, było dobre. Tak nastał dzień i poranek, kiedy to ktoś inny zaproponował, by zostawił także spawy i łaty. Tym razem również nie odmówił. Szkoda, że nikt nie podpowiedział mu, by dorobił skrzydła.

MERCEDES W115 TUNING | Ile pracy?

Bilans wygląda następująco: 18 miesięcy pracy, 15 metrów spawów i zniszczony garaż. „Ten samochód nauczył mnie spawać, ciąć blacharkę. Zrobiłem go własnymi rękami, używając jedynie młotka, imadła, palnika, spawarki i najtańszej szlifierki” – snuje dalej wspomnienia. I choć projekt zbiera nagrody na ważnych imprezach, Marek nie chowa go pod kocem. „Takie auta buduje się po to, żeby sprawiały przyjemność. To samochód, nie pomnik. Ma służyć do zabawy”. Nawet jeśli wygląda jak niemiecki samolot wojskowy.

MERCEDES W115 TUNING |
Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes w115 Mark Royale Luftwaffe Marek Sakowski Lublin

MERCEDES W115 TUNING | Mercedes Luftwaffe Edition

Mercedes W115 tuning | Poniżej znajdziesz 5 najlepszych sportowych Mercedesów, które na rynek trafiły w XX-wieku:

Tags: klasyk, luftwaffe, mark, mercedes, royale, w115
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry