Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial. Właściwie to mógłbym już skończyć, bo i tak jesteś już myślami przy czerwonym lakierze, ostrej linii nadwozia, ryku silnika w układzie V, a pod nosem wciąż powtarzasz to hipnotyzujące słowo. Ferrari. I jeszcze raz z akcentem na „r”. Kochamy te samochody, bo jak to bywa w życiu, zamiast kierować się rozumem, oddajemy się namiętnościom. I bardzo dobrze!

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial. Właściwie to mógłbym już skończyć, bo i tak jesteś już myślami przy czerwonym lakierze, ostrej linii nadwozia, ryku silnika w układzie V, a pod nosem wciąż powtarzasz to hipnotyzujące słowo. Ferrari. I jeszcze raz z akcentem na „r”. Kochamy te samochody, bo jak to bywa w życiu, zamiast kierować się rozumem, oddajemy się namiętnościom. I bardzo dobrze!

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial: Czerwone bikini

Ferrari Mondial. Właściwie to mógłbym już skończyć, bo i tak jesteś już myślami przy czerwonym lakierze, ostrej linii nadwozia, ryku silnika w układzie V, a pod nosem wciąż powtarzasz to hipnotyzujące słowo. Ferrari. I jeszcze raz z akcentem na „r”. Kochamy te samochody, bo jak to bywa w życiu, zamiast kierować się rozumem, oddajemy się namiętnościom. I bardzo dobrze!

Mateusz Cieślak

Ferrari Mondial

Ferrari MondialDlaczego? Bo motoryzacja z roku na rok przestaje być dziedziną sportu i sztuki, a staje się biznesem, który coraz mniej działa na emocje. Dlatego skorzystajmy z okazji, wsiądźmy do tego czerwonego bolidu i choć na chwilę wróćmy do lat 80.

plakat lancia delta
fox box plakat delta s4

Ferrari Mondial T (Trasversale) było finalną, liczącą jedynie 250 sztuk, ewolucją jednego z najbardziej kontrowersyjnych samochodów w historii marki. Mondialowi zarzucano zbyt pospolity kształt, rodzinny charakter z racji czterech miejsc i nie wiadomo co jeszcze, choć dzisiaj wygląda to jak krytykowanie urody kobiet, które i tak pozostają poza naszym zasięgiem.

Prezentowany eksponat opuścił fabrykę w Maranello w 1989 roku. Za plecami pasażerów pracuje widlasta ósemka o pojemności 3,4 litra, której moc równa się sile 300 włoskich koni. Jego szczęśliwy posiadacz, Michał Dziewa, kupił go w 2010 roku od pierwszego właściciela, który przez ostatnie 10 lat nie miał czasu nim jeździć. Dzięki temu przebieg jest symboliczny, a wszystkie części pozostają oryginalne.

Michał nie planuje modyfikacji, tym bardziej, że Ferrari Mondial dumnie prezentuje żółte tablice rejestracyjne.

Ciekawostka! To jedno z trzech zarejestrowanych Ferrari na Lubelszczyźnie, w dodatku jest z nich najstarsze.

Jeszcze większą ciekawostką jest rodzina, do której trafił. Michał jest członkiem Automobilklubu Lubelskiego, podobnie jak jego tata, z którym regularnie uczestniczą w Mistrzostwach Polski Pojazdów Zabytkowych. Co ważne – z sukcesami. Michał ma na koncie m.in. wygraną w rajdzie w Szczyrku, a jego tata, Ryszard Dziewa, był w 2006 roku wicemistrzem Polski.

W ich rodzinnym garażu spotkamy m.in. Oldsmobile z 1932 roku, Mercedesa 190 SL, V170, W111, Porsche 911 Targa, choć i tak najdłużej zatrzymasz się przy Ferrari Mondial.

Wróćmy do początku i zastanówmy się, za co tak naprawdę kochamy te samochody. Dźwięk? Wypowiadanego słowa Ferrari w towarzystwie. Piękna linia? Kobiety na fotelu pasażera. Czerwony kolor? Twarz sąsiada, kiedy mówisz mu dzień dobry i odjeżdżasz.

ferrari mondial exotic car lublin

A co do namiętności, które porywają nas, kiedy mówimy o samochodach, to przyznam się wam, że odkryłem sekret sportowych samochodów, do których wzdychamy i których plakaty wieszamy nad łóżkiem. Owszem, samochody miewają kobiece kształty, ale to nie wszystko. Tym sekretem są… przednie błotniki. Odgrywają w samochodzie taką samą rolę jak bielizna na kobiecym ciele. Im węższe, im mniejsza powierzchnia dzieli maskę od koła, tym szybsze bicie serca, kiedy na nie patrzymy. Popatrz na błotniki Renault Scenica. I co widzisz? Maryla Rodowicz w pantalonach. A teraz popatrz na błotniki w Ferrari Mondial… Masz rację! To Monica Bellucci w skąpym, czerwonym bikini.

ferrari mondial exotic car lublin

Plakat porsche 911 carrera rsr

ferrari mondial exotic car lublin

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: automobilklub, best, dziewa, ferrari, historia, lubelski, lubelskie, lublin, mercedes, michał, mondial, nocą, porsche, pzm, ryszard, t, tablice, zabytek, żółte

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Ferrari Mondial

Ferrari MondialDlaczego? Bo motoryzacja z roku na rok przestaje być dziedziną sportu i sztuki, a staje się biznesem, który coraz mniej działa na emocje. Dlatego skorzystajmy z okazji, wsiądźmy do tego czerwonego bolidu i choć na chwilę wróćmy do lat 80.

plakat lancia delta
fox box plakat delta s4

Ferrari Mondial T (Trasversale) było finalną, liczącą jedynie 250 sztuk, ewolucją jednego z najbardziej kontrowersyjnych samochodów w historii marki. Mondialowi zarzucano zbyt pospolity kształt, rodzinny charakter z racji czterech miejsc i nie wiadomo co jeszcze, choć dzisiaj wygląda to jak krytykowanie urody kobiet, które i tak pozostają poza naszym zasięgiem.

Prezentowany eksponat opuścił fabrykę w Maranello w 1989 roku. Za plecami pasażerów pracuje widlasta ósemka o pojemności 3,4 litra, której moc równa się sile 300 włoskich koni. Jego szczęśliwy posiadacz, Michał Dziewa, kupił go w 2010 roku od pierwszego właściciela, który przez ostatnie 10 lat nie miał czasu nim jeździć. Dzięki temu przebieg jest symboliczny, a wszystkie części pozostają oryginalne.

Michał nie planuje modyfikacji, tym bardziej, że Ferrari Mondial dumnie prezentuje żółte tablice rejestracyjne.

Ciekawostka! To jedno z trzech zarejestrowanych Ferrari na Lubelszczyźnie, w dodatku jest z nich najstarsze.

Jeszcze większą ciekawostką jest rodzina, do której trafił. Michał jest członkiem Automobilklubu Lubelskiego, podobnie jak jego tata, z którym regularnie uczestniczą w Mistrzostwach Polski Pojazdów Zabytkowych. Co ważne – z sukcesami. Michał ma na koncie m.in. wygraną w rajdzie w Szczyrku, a jego tata, Ryszard Dziewa, był w 2006 roku wicemistrzem Polski.

W ich rodzinnym garażu spotkamy m.in. Oldsmobile z 1932 roku, Mercedesa 190 SL, V170, W111, Porsche 911 Targa, choć i tak najdłużej zatrzymasz się przy Ferrari Mondial.

Wróćmy do początku i zastanówmy się, za co tak naprawdę kochamy te samochody. Dźwięk? Wypowiadanego słowa Ferrari w towarzystwie. Piękna linia? Kobiety na fotelu pasażera. Czerwony kolor? Twarz sąsiada, kiedy mówisz mu dzień dobry i odjeżdżasz.

ferrari mondial exotic car lublin

A co do namiętności, które porywają nas, kiedy mówimy o samochodach, to przyznam się wam, że odkryłem sekret sportowych samochodów, do których wzdychamy i których plakaty wieszamy nad łóżkiem. Owszem, samochody miewają kobiece kształty, ale to nie wszystko. Tym sekretem są… przednie błotniki. Odgrywają w samochodzie taką samą rolę jak bielizna na kobiecym ciele. Im węższe, im mniejsza powierzchnia dzieli maskę od koła, tym szybsze bicie serca, kiedy na nie patrzymy. Popatrz na błotniki Renault Scenica. I co widzisz? Maryla Rodowicz w pantalonach. A teraz popatrz na błotniki w Ferrari Mondial… Masz rację! To Monica Bellucci w skąpym, czerwonym bikini.

ferrari mondial exotic car lublin

Plakat porsche 911 carrera rsr

ferrari mondial exotic car lublin

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

Tags: automobilklub, best, dziewa, ferrari, historia, lubelski, lubelskie, lublin, mercedes, michał, mondial, nocą, porsche, pzm, ryszard, t, tablice, zabytek, żółte

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry