Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie […]

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie jest jeszcze youngtimerem ani już nowym samochodem. Ma duży bagażnik i pomieści całą rodzinę. Dopiero kiedy przekręcisz kluczyk i wciśniesz pedał gazu, ten zwyczajny sedan zaczyna zachowywać się dziwnie i szepcze do ucha: „I’ll kill you”.

Tekst: Mateusz Cieślak, Foto: Artur Woszak / Michał Węgrzynek

A jeśli masz osobowość seryjnego zabójcy, to zapewne stworzycie zgrany duet zabijający chęć rywalizacji wśród kierowców poruszających się dużo droższymi i teoretycznie mocniejszymi samochodami. W tym przypadku jest to trio, w skład którego wchodzi Hubert Maj oraz jego Lancery Evo VI.

evo vi first

Hubert przez całe życie marzył o rajdówce na bazie Evo V lub Evo VI, do czego zainspirował go Tommi Mäkinen. „Są bardzo mechaniczne: wewnątrz słychać pracę napędów, przednich i tylnych dyferencjałów. Kiedy zamykasz drzwi, czujesz, jak metal uderza o metal. Ilość awaryjnej elektroniki jest znikoma”. Dwa lata temu postanowił marzenie spełnić i zaczął szukać wersji RS, by zbudować prawdziwie rajdowe auto.

W tym celu kupił białe Evo VI, to wersja RS Sprint, ostatnia z limitowanej serii 12 sztuk na świecie.

„Zwykły” RS był specjalnie przygotowaną bazą do budowania auta wyczynowego, maksymalnie „wychudzony”, nie posiadał przez to klimatyzacji czy elektrycznych szyb. Był za to wyposażony w podzespoły potrzebne w rajdach jak pasywny tylny dyferencjał ze szperą płytkową. Ale to wciąż nie był szczyt możliwości Mitsubishi, auto zostało dodatkowo zmodyfikowane przez RalliArt UK i sprzedawane jako limitowana wersja Sprint, modyfikacje to m.in. sportowe wałki rozrządu i turbina z tytanowymi wirnikami. Myślicie, że to koniec? Firma PRS Palonka zmodyfikowała zawieszenie, zamieniając wszystkie tuleje gumowe na ich twarde odpowiedniki RalliArt, zainstalowała sportowe panewki oraz kute śruby do korbowodów, dodatkowo zainstalowano wzmocnione sprzęgło ACT, zawieszenie BC Racing z regulacją twardości i wysokości. Nie żartowałem – samochód stworzony, by zabijać konkurencję.

evo vi second majmax

Jednak kiedy Hubert zorientował się, że to tak wyjątkowa wersja, zaczął szukać innego Lancera pod budowę rajdówki – tu zaczyna się historia czerwonego bolidu. To replika Evo VI Mäkinen Edition, potocznie nazywana Evo 6.5, zbudowana na cześć fińskiego mistrza świata. Egzemplarz Huberta narodził się w garażu PRS Palonka, auto napędza tradycyjny, dwulitrowy, doładowany silnik ale z kutymi tłokami. Lista modyfikacji jest tak długa, że przytoczę tylko część: szpera LSD Kaaz, amortyzatory Protlum Top Race Custom z regulowaną twardością, siłą dobicia szybkiego i wolnego, komputer silnika MoTeC M800 z podtrzymaniem turbiny, kontrolą startu i 12 programami mocy. Do tego klatka Sparco ze stali chromowo-molibdenowej spawana do nadwozia, hamulce Brembo, wyczynowe klocki polimerowe Ferodo, hydrauliczny hamulec ręczny RalliArt i, uwierzcie mi, dużo, dużo więcej. Do zapamiętania: samochód jest budowany w specyfikacji grupy A zgodnie z homologacją FIA.

lancer evo vi third majmax

Czas na kilka informacji dla zwykłych śmiertelników. Amunicją tych niepozornych sedanów są ukryte krwiożercze konie mechaniczne. Biały RS skrywa ich aż 360 i 460 Nm. W Mäkinenie przez zastosowaną zwężkę w turbinie 34 mm można korzystać z pomocy 276 KM ale aż 502 Nm. Po zdjęciu ograniczenia, moc wzrasta do ok. 400 KM.

Jak zapewnia Hubert, jego Lancery są tanie w użytkowaniu, bo nic się w nich nie psuje. Oprócz przeglądów, najdroższe jest paliwo, bo wystrojone do 100 oktanowej benzyny palą w granicach 30 litrów. A czerwony na odcinku specjalnym ma pragnienie na poziomie 80 l/100 km.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Tak spełniły się marzenia zbudowania auta rajdowego. Po szybkim zrobieniu licencji R1, Hubertowi udało się wystartować w Rajdzie Nadwiślańskim 2015, jednej z eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Razem z pilotem Szymonem Jasińskim zajęli 22 miejsce, ale jak podkreślają, liczyło się przede wszystkim zbieranie doświadczenia, które pomoże w startach w nowym sezonie. Zawodnicy MajMax Team już przygotowują się do występów w klasie historycznej RSMP.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Na szczęście oba Lancery nie kurzą się w garażu, tylko robią to, do czego zostały stworzone – sieją postrach. „Uwielbiam używać go do codziennej jazdy”. Jeśli więc usłyszysz kiedyś dźwięki przypominające nadchodzący koniec świata, być może Hubert będzie w tym czasie odwoził dziecko do szkoły, albo jechał do sklepu po mleko. „Jechałem białym RS-em kiedyś po niemieckiej autostradzie i chciałem zobaczyć, na co go tak naprawdę stać. Wtedy wyciągnął 285 km/h i ciągle mu było mało. Ten samochód jest jakiś chory!”.

Tags: 5, evo, evo 6, evo vi, evolution, hubert maj, lancer, lancer mr, lublin, majmax, mitsubishi, mitsubishi lancer evo vi, mitsumaniaki, palonka, palonka racing, prs, prs palonka, ralliart, Tommi Makkinen Edition

POPRZEDNI

NASTĘPNY

ojcowie japońskiej motoryzacji

Ojcowie japońskiej motoryzacji

Stylowy prezent dla chłopaka to coś do poczytania

To koniec Magazynu Motór… ale początek czegoś NOWEGO. Bardzo mi zależy, żebyś to przeczytał(a)

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

be gentle man

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

GRY

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

AC Cobra – ryzykowne spotkanie

AC Cobra – ryzykowne spotkanie

18 września 2025|0 Comments
Ford Escort RS Cosworth VS. Ford Focus RS | To jest już koniec

Ford Escort RS Cosworth VS. Ford Focus RS | To jest już koniec

16 września 2025|0 Comments
Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

MAGAZYN MOTORYZACYJNY PREZENTY DLA CHŁOPAKA I MĘŻCZYZNY

2025 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry