Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

EVO VI: Morderca o twarzy dziecka

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie […]

Mateusz Cieślak

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie jest jeszcze youngtimerem ani już nowym samochodem. Ma duży bagażnik i pomieści całą rodzinę. Dopiero kiedy przekręcisz kluczyk i wciśniesz pedał gazu, ten zwyczajny sedan zaczyna zachowywać się dziwnie i szepcze do ucha: „I’ll kill you”.

Tekst: Mateusz Cieślak, Foto: Artur Woszak / Michał Węgrzynek

A jeśli masz osobowość seryjnego zabójcy, to zapewne stworzycie zgrany duet zabijający chęć rywalizacji wśród kierowców poruszających się dużo droższymi i teoretycznie mocniejszymi samochodami. W tym przypadku jest to trio, w skład którego wchodzi Hubert Maj oraz jego Lancery Evo VI.

evo vi first

Hubert przez całe życie marzył o rajdówce na bazie Evo V lub Evo VI, do czego zainspirował go Tommi Mäkinen. „Są bardzo mechaniczne: wewnątrz słychać pracę napędów, przednich i tylnych dyferencjałów. Kiedy zamykasz drzwi, czujesz, jak metal uderza o metal. Ilość awaryjnej elektroniki jest znikoma”. Dwa lata temu postanowił marzenie spełnić i zaczął szukać wersji RS, by zbudować prawdziwie rajdowe auto.

W tym celu kupił białe Evo VI, to wersja RS Sprint, ostatnia z limitowanej serii 12 sztuk na świecie.

„Zwykły” RS był specjalnie przygotowaną bazą do budowania auta wyczynowego, maksymalnie „wychudzony”, nie posiadał przez to klimatyzacji czy elektrycznych szyb. Był za to wyposażony w podzespoły potrzebne w rajdach jak pasywny tylny dyferencjał ze szperą płytkową. Ale to wciąż nie był szczyt możliwości Mitsubishi, auto zostało dodatkowo zmodyfikowane przez RalliArt UK i sprzedawane jako limitowana wersja Sprint, modyfikacje to m.in. sportowe wałki rozrządu i turbina z tytanowymi wirnikami. Myślicie, że to koniec? Firma PRS Palonka zmodyfikowała zawieszenie, zamieniając wszystkie tuleje gumowe na ich twarde odpowiedniki RalliArt, zainstalowała sportowe panewki oraz kute śruby do korbowodów, dodatkowo zainstalowano wzmocnione sprzęgło ACT, zawieszenie BC Racing z regulacją twardości i wysokości. Nie żartowałem – samochód stworzony, by zabijać konkurencję.

evo vi second majmax

Jednak kiedy Hubert zorientował się, że to tak wyjątkowa wersja, zaczął szukać innego Lancera pod budowę rajdówki – tu zaczyna się historia czerwonego bolidu. To replika Evo VI Mäkinen Edition, potocznie nazywana Evo 6.5, zbudowana na cześć fińskiego mistrza świata. Egzemplarz Huberta narodził się w garażu PRS Palonka, auto napędza tradycyjny, dwulitrowy, doładowany silnik ale z kutymi tłokami. Lista modyfikacji jest tak długa, że przytoczę tylko część: szpera LSD Kaaz, amortyzatory Protlum Top Race Custom z regulowaną twardością, siłą dobicia szybkiego i wolnego, komputer silnika MoTeC M800 z podtrzymaniem turbiny, kontrolą startu i 12 programami mocy. Do tego klatka Sparco ze stali chromowo-molibdenowej spawana do nadwozia, hamulce Brembo, wyczynowe klocki polimerowe Ferodo, hydrauliczny hamulec ręczny RalliArt i, uwierzcie mi, dużo, dużo więcej. Do zapamiętania: samochód jest budowany w specyfikacji grupy A zgodnie z homologacją FIA.

lancer evo vi third majmax

Czas na kilka informacji dla zwykłych śmiertelników. Amunicją tych niepozornych sedanów są ukryte krwiożercze konie mechaniczne. Biały RS skrywa ich aż 360 i 460 Nm. W Mäkinenie przez zastosowaną zwężkę w turbinie 34 mm można korzystać z pomocy 276 KM ale aż 502 Nm. Po zdjęciu ograniczenia, moc wzrasta do ok. 400 KM.

Jak zapewnia Hubert, jego Lancery są tanie w użytkowaniu, bo nic się w nich nie psuje. Oprócz przeglądów, najdroższe jest paliwo, bo wystrojone do 100 oktanowej benzyny palą w granicach 30 litrów. A czerwony na odcinku specjalnym ma pragnienie na poziomie 80 l/100 km.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Tak spełniły się marzenia zbudowania auta rajdowego. Po szybkim zrobieniu licencji R1, Hubertowi udało się wystartować w Rajdzie Nadwiślańskim 2015, jednej z eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Razem z pilotem Szymonem Jasińskim zajęli 22 miejsce, ale jak podkreślają, liczyło się przede wszystkim zbieranie doświadczenia, które pomoże w startach w nowym sezonie. Zawodnicy MajMax Team już przygotowują się do występów w klasie historycznej RSMP.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Na szczęście oba Lancery nie kurzą się w garażu, tylko robią to, do czego zostały stworzone – sieją postrach. „Uwielbiam używać go do codziennej jazdy”. Jeśli więc usłyszysz kiedyś dźwięki przypominające nadchodzący koniec świata, być może Hubert będzie w tym czasie odwoził dziecko do szkoły, albo jechał do sklepu po mleko. „Jechałem białym RS-em kiedyś po niemieckiej autostradzie i chciałem zobaczyć, na co go tak naprawdę stać. Wtedy wyciągnął 285 km/h i ciągle mu było mało. Ten samochód jest jakiś chory!”.

Tags: 5, evo, evo 6, evo vi, evolution, hubert maj, lancer, lancer mr, lublin, majmax, mitsubishi, mitsubishi lancer evo vi, mitsumaniaki, palonka, palonka racing, prs, prs palonka, ralliart, Tommi Makkinen Edition

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Evo VI. Po zdjęciu spojlera wygląda jak zwykła Carisma. Nie jest jeszcze youngtimerem ani już nowym samochodem. Ma duży bagażnik i pomieści całą rodzinę. Dopiero kiedy przekręcisz kluczyk i wciśniesz pedał gazu, ten zwyczajny sedan zaczyna zachowywać się dziwnie i szepcze do ucha: „I’ll kill you”.

Tekst: Mateusz Cieślak, Foto: Artur Woszak / Michał Węgrzynek

A jeśli masz osobowość seryjnego zabójcy, to zapewne stworzycie zgrany duet zabijający chęć rywalizacji wśród kierowców poruszających się dużo droższymi i teoretycznie mocniejszymi samochodami. W tym przypadku jest to trio, w skład którego wchodzi Hubert Maj oraz jego Lancery Evo VI.

evo vi first

Hubert przez całe życie marzył o rajdówce na bazie Evo V lub Evo VI, do czego zainspirował go Tommi Mäkinen. „Są bardzo mechaniczne: wewnątrz słychać pracę napędów, przednich i tylnych dyferencjałów. Kiedy zamykasz drzwi, czujesz, jak metal uderza o metal. Ilość awaryjnej elektroniki jest znikoma”. Dwa lata temu postanowił marzenie spełnić i zaczął szukać wersji RS, by zbudować prawdziwie rajdowe auto.

W tym celu kupił białe Evo VI, to wersja RS Sprint, ostatnia z limitowanej serii 12 sztuk na świecie.

„Zwykły” RS był specjalnie przygotowaną bazą do budowania auta wyczynowego, maksymalnie „wychudzony”, nie posiadał przez to klimatyzacji czy elektrycznych szyb. Był za to wyposażony w podzespoły potrzebne w rajdach jak pasywny tylny dyferencjał ze szperą płytkową. Ale to wciąż nie był szczyt możliwości Mitsubishi, auto zostało dodatkowo zmodyfikowane przez RalliArt UK i sprzedawane jako limitowana wersja Sprint, modyfikacje to m.in. sportowe wałki rozrządu i turbina z tytanowymi wirnikami. Myślicie, że to koniec? Firma PRS Palonka zmodyfikowała zawieszenie, zamieniając wszystkie tuleje gumowe na ich twarde odpowiedniki RalliArt, zainstalowała sportowe panewki oraz kute śruby do korbowodów, dodatkowo zainstalowano wzmocnione sprzęgło ACT, zawieszenie BC Racing z regulacją twardości i wysokości. Nie żartowałem – samochód stworzony, by zabijać konkurencję.

evo vi second majmax

Jednak kiedy Hubert zorientował się, że to tak wyjątkowa wersja, zaczął szukać innego Lancera pod budowę rajdówki – tu zaczyna się historia czerwonego bolidu. To replika Evo VI Mäkinen Edition, potocznie nazywana Evo 6.5, zbudowana na cześć fińskiego mistrza świata. Egzemplarz Huberta narodził się w garażu PRS Palonka, auto napędza tradycyjny, dwulitrowy, doładowany silnik ale z kutymi tłokami. Lista modyfikacji jest tak długa, że przytoczę tylko część: szpera LSD Kaaz, amortyzatory Protlum Top Race Custom z regulowaną twardością, siłą dobicia szybkiego i wolnego, komputer silnika MoTeC M800 z podtrzymaniem turbiny, kontrolą startu i 12 programami mocy. Do tego klatka Sparco ze stali chromowo-molibdenowej spawana do nadwozia, hamulce Brembo, wyczynowe klocki polimerowe Ferodo, hydrauliczny hamulec ręczny RalliArt i, uwierzcie mi, dużo, dużo więcej. Do zapamiętania: samochód jest budowany w specyfikacji grupy A zgodnie z homologacją FIA.

lancer evo vi third majmax

Czas na kilka informacji dla zwykłych śmiertelników. Amunicją tych niepozornych sedanów są ukryte krwiożercze konie mechaniczne. Biały RS skrywa ich aż 360 i 460 Nm. W Mäkinenie przez zastosowaną zwężkę w turbinie 34 mm można korzystać z pomocy 276 KM ale aż 502 Nm. Po zdjęciu ograniczenia, moc wzrasta do ok. 400 KM.

Jak zapewnia Hubert, jego Lancery są tanie w użytkowaniu, bo nic się w nich nie psuje. Oprócz przeglądów, najdroższe jest paliwo, bo wystrojone do 100 oktanowej benzyny palą w granicach 30 litrów. A czerwony na odcinku specjalnym ma pragnienie na poziomie 80 l/100 km.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Tak spełniły się marzenia zbudowania auta rajdowego. Po szybkim zrobieniu licencji R1, Hubertowi udało się wystartować w Rajdzie Nadwiślańskim 2015, jednej z eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Razem z pilotem Szymonem Jasińskim zajęli 22 miejsce, ale jak podkreślają, liczyło się przede wszystkim zbieranie doświadczenia, które pomoże w startach w nowym sezonie. Zawodnicy MajMax Team już przygotowują się do występów w klasie historycznej RSMP.

mitsubishi lancer evo vi majmax ralliart

Na szczęście oba Lancery nie kurzą się w garażu, tylko robią to, do czego zostały stworzone – sieją postrach. „Uwielbiam używać go do codziennej jazdy”. Jeśli więc usłyszysz kiedyś dźwięki przypominające nadchodzący koniec świata, być może Hubert będzie w tym czasie odwoził dziecko do szkoły, albo jechał do sklepu po mleko. „Jechałem białym RS-em kiedyś po niemieckiej autostradzie i chciałem zobaczyć, na co go tak naprawdę stać. Wtedy wyciągnął 285 km/h i ciągle mu było mało. Ten samochód jest jakiś chory!”.

Tags: 5, evo, evo 6, evo vi, evolution, hubert maj, lancer, lancer mr, lublin, majmax, mitsubishi, mitsubishi lancer evo vi, mitsumaniaki, palonka, palonka racing, prs, prs palonka, ralliart, Tommi Makkinen Edition

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020
Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

3 stycznia 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
Saab 21 – Złe dobrego początki

Saab 21 – Złe dobrego początki

9 grudnia 2020
Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

2 listopada 2020
Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

20 października 2020
Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

21 września 2020
Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

3 sierpnia 2020
Volvo 1800S test – Zimny elegant

Volvo 1800S test – Zimny elegant

15 maja 2020
Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

14 kwietnia 2020
Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

31 marca 2020
Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

3 stycznia 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry