Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa w MotoGP

Samochody bezpieczeństwa motoGP | Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP […]

Mateusz Cieślak

Samochody bezpieczeństwa motoGP |

Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP składa się z kilkunastu aut i motocykli. Każdy pojazd odgrywa istotną rolę, a nadrzędnym zadaniem zespołu jest zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przebiegu każdego wyścigu. Od 1999 roku samochody bezpieczeństwa dla serii MotoGP dostarcza BMW M.

Samochody i motocykle bezpieczeństwa są gotowe do działania, gdy pojazdy wyścigowe stoją jeszcze w garażach. Na dzień przed zawodami i w każdy wyścigowy poranek pokonują okrążenia na czas, aby sprawdzić poprawność działania systemów pomiaru czasu i zbierania danych. Później samochody bezpieczeństwa, samochody medyczne i samochód specjalisty ds. bezpieczeństwa wykonują powolne okrążenie, podczas którego sprawdza się poszczególne stanowiska stewardów.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

W trakcie każdego wyścigu samochód bezpieczeństwa jest gotowy, aby zabrać Dyrektora Medycznego na miejsce każdego wypadku. Samochody medyczne, poza kierowcą, przewożą także pielęgniarkę oraz lekarza FIM. Auta te są wyposażone w cały sprzęt niezbędny do ustabilizowania pacjenta w stanie krytycznym: defibrylator, maskę tlenową, lekarstwa, itp.

Jeden samochód medyczny jest przygotowany do wyjazdu z alejki serwisowej, a drugi znajduje się po drugiej stronie toru, w połowie okrążenia. Dzięki temu dotarcie do ofiary wypadku jest możliwe w bardzo krótkim czasie, niezależnie od miejsca kraksy.

W przypadku sytuacji alarmowej, np. wypadku, wycieku oleju lub pogorszenia warunków jazdy, Specjalista ds. Bezpieczeństwa FIM jest przewożony do odpowiedniego miejsca samochodem bezpieczeństwa, aby ocenić sytuację.

Samochody Bezpieczeństwa MotoGP – role

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

Wszystkie pojazdy posiadają własne, precyzyjnie zdefiniowane role. Wszystko rozpoczyna się od przygotowań do startu poszczególnych wyścigów. Około pół godziny przed startem Samochód Bezpieczeństwa, Samochód Medyczny oraz Motocykle Bezpieczeństwa zajmują swoje miejsca przed motocyklami. Dziesięć minut przed startem dwa Motocykle Bezpieczeństwa robią jedno okrążenie przed wyruszeniem do alejki serwisowej.

Na dziewięć minut przed startem rusza samochód bezpieczeństwa, robi jedno okrążenie testowe i zatrzymuje się z boku trasy. Porządkowy za pomocą żółtej flagi oznacza pozycję samochodu. Drugi Samochód Bezpieczeństwa wykonuje okrążenie na pięć minut przed startem, podczas którego sprawdza, czy tor jest w idealnym stanie. Później wraca do linii start/meta i zajmuje miejsce za motocyklami wyścigowymi.

Podczas okrążenia testowego Samochód Bezpieczeństwa jedzie za pogonią wokół toru, po czym zjeżdża do alejki serwisowej. Po okrążeniu testowym ponownie wyrusza Samochód Medyczny. Jedzie na pole startowe, gdzie ustawia się za ostatnim motocyklem. Podczas okrążenia otwierającego Samochód Medyczny jedzie za pogonią, aby natychmiast zareagować w razie poważnego wypadku. Po pierwszym okrążeniu Samochód Medyczny ustawia się przy wyjeździe z alejki serwisowej.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

Skomplikowane manewry mają zminimalizować wszelkie ryzyko i ograniczyć prawdopodobieństwo jakiegokolwiek wypadku losowego. W relacjach TV widzimy te samochody jedynie w krótkich momentach neutralizacji/zamrożenia wyścigu, a tak naprawdę pełnią bardzo ważną rolę zabezpieczaniu całego toru.

Tags: bmw m, bmw s1000rr, motogp, safety car, samochody bezpieczeństwa

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Samochody bezpieczeństwa motoGP |

Flota samochodów bezpieczeństwa podczas zawodów MotoGP składa się z kilkunastu aut i motocykli. Każdy pojazd odgrywa istotną rolę, a nadrzędnym zadaniem zespołu jest zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przebiegu każdego wyścigu. Od 1999 roku samochody bezpieczeństwa dla serii MotoGP dostarcza BMW M.

Samochody i motocykle bezpieczeństwa są gotowe do działania, gdy pojazdy wyścigowe stoją jeszcze w garażach. Na dzień przed zawodami i w każdy wyścigowy poranek pokonują okrążenia na czas, aby sprawdzić poprawność działania systemów pomiaru czasu i zbierania danych. Później samochody bezpieczeństwa, samochody medyczne i samochód specjalisty ds. bezpieczeństwa wykonują powolne okrążenie, podczas którego sprawdza się poszczególne stanowiska stewardów.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

W trakcie każdego wyścigu samochód bezpieczeństwa jest gotowy, aby zabrać Dyrektora Medycznego na miejsce każdego wypadku. Samochody medyczne, poza kierowcą, przewożą także pielęgniarkę oraz lekarza FIM. Auta te są wyposażone w cały sprzęt niezbędny do ustabilizowania pacjenta w stanie krytycznym: defibrylator, maskę tlenową, lekarstwa, itp.

Jeden samochód medyczny jest przygotowany do wyjazdu z alejki serwisowej, a drugi znajduje się po drugiej stronie toru, w połowie okrążenia. Dzięki temu dotarcie do ofiary wypadku jest możliwe w bardzo krótkim czasie, niezależnie od miejsca kraksy.

W przypadku sytuacji alarmowej, np. wypadku, wycieku oleju lub pogorszenia warunków jazdy, Specjalista ds. Bezpieczeństwa FIM jest przewożony do odpowiedniego miejsca samochodem bezpieczeństwa, aby ocenić sytuację.

Samochody Bezpieczeństwa MotoGP – role

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2

Samochody bezpieczeństwa motoGP

Wszystkie pojazdy posiadają własne, precyzyjnie zdefiniowane role. Wszystko rozpoczyna się od przygotowań do startu poszczególnych wyścigów. Około pół godziny przed startem Samochód Bezpieczeństwa, Samochód Medyczny oraz Motocykle Bezpieczeństwa zajmują swoje miejsca przed motocyklami. Dziesięć minut przed startem dwa Motocykle Bezpieczeństwa robią jedno okrążenie przed wyruszeniem do alejki serwisowej.

Na dziewięć minut przed startem rusza samochód bezpieczeństwa, robi jedno okrążenie testowe i zatrzymuje się z boku trasy. Porządkowy za pomocą żółtej flagi oznacza pozycję samochodu. Drugi Samochód Bezpieczeństwa wykonuje okrążenie na pięć minut przed startem, podczas którego sprawdza, czy tor jest w idealnym stanie. Później wraca do linii start/meta i zajmuje miejsce za motocyklami wyścigowymi.

Podczas okrążenia testowego Samochód Bezpieczeństwa jedzie za pogonią wokół toru, po czym zjeżdża do alejki serwisowej. Po okrążeniu testowym ponownie wyrusza Samochód Medyczny. Jedzie na pole startowe, gdzie ustawia się za ostatnim motocyklem. Podczas okrążenia otwierającego Samochód Medyczny jedzie za pogonią, aby natychmiast zareagować w razie poważnego wypadku. Po pierwszym okrążeniu Samochód Medyczny ustawia się przy wyjeździe z alejki serwisowej.

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP
samochody bezpieczeństwa motogp safety car bmw m2
Samochody bezpieczeństwa motoGP

Skomplikowane manewry mają zminimalizować wszelkie ryzyko i ograniczyć prawdopodobieństwo jakiegokolwiek wypadku losowego. W relacjach TV widzimy te samochody jedynie w krótkich momentach neutralizacji/zamrożenia wyścigu, a tak naprawdę pełnią bardzo ważną rolę zabezpieczaniu całego toru.

Tags: bmw m, bmw s1000rr, motogp, safety car, samochody bezpieczeństwa
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    WSBK 2020 | Jonathan Rea i Kawasaki szósty raz z rzędu na szczycie

    18:24
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    Marek Szkopek wywiad: „Lepiej zjechać kółko wcześniej i mieć pewność, że nadal będziemy w grze.”

    13:58
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry