Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Kuba Śmiechowski wywiad
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Klaudia Kowalczyk

Kuba Śmiechowski wywiad

KK: Jakie są nastroje w ekipie? Po raz drugi udało wam się zakwalifikować do najważniejszej imprezy w sezonie.

KŚ: Bardzo się cieszymy z tego, że po raz drugi zostaliśmy wybrani do uczestniczenia. Wszyscy wiedzą, że to jest bardzo duże wyzwanie. Do tego startu przygotowujemy się od początku sezonu. Szczególnie po ostatnim wyścigu jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni [ekipa Śmiechowskiego zajęła 7 miejsce w 4-godzinnym wyścigu we Francji – przyp. red.]. Myślę więc, że wchodzimy z dobrym, pozytywnym nastawieniem do tego tygodnia wyścigowego.

KK: W takim razie jak idą przygotowania – zarówno te fizyczne, jak i mentalne?

KŚ: Tu ważniejsze jest przygotowanie mentalne, bo sam tor nie jest bardzo wymagający fizycznie dzięki długim prostym. Tam można odpocząć. Bierzemy jednak udział w 24-godzinnym wyścigu, czyli jedziemy dwie godziny, za trzy godziny znowu kolejne dwie godziny i tak parę razy. To jest najbardziej wymagający element.

KK: I w jaki sposób się do tego przygotować? Zaliczasz nocki bez snu?

KŚ: Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami, więc myślę, że to nie będzie duży problem. Bardziej chodzi o to, żeby móc utrzymać koncentrację i od razu po przebudzeniu być maksymalnie skupionym.

KK: Razem z tobą jedzie dwóch kierowców – Rene Binder i Matevos Isaakyan – jak się dogrywacie? Czy przez pandemię jest to nieco utrudnione?

KŚ: Zarówno Rene i Matevos są bardzo fajnymi ludźmi do współpracy, nie ma żadnych zgrzytów, więc myślę że pod tym względem nie mamy problemów. Można się z nimi pośmiać, można na spokojnie porozmawiać. Są to ludzie, z którymi mogę spędzać wolny czas, więc to pozytywne, bo jeśli jeździ się z kimś dla samego jeżdżenia i wymienienia uwag o aucie to cały expercience Le Mans staje się mniej przyjemny.

KK: Macie możliwość spotykania się ze sobą poza torem?

KŚ: Teraz wszyscy są u siebie i tam się przygotowują. Te restrykcje na szczęście są już mniejsze, więc możemy spotykać się w garażu. Teraz już tego nie robimy. W tym momencie już nie mamy takiej potrzeby. Będziemy na torze od samego początku, więc wtedy się dogramy już do końca.

KK: Jaki cel na ten rok? Ubiegłoroczny został zrealizowany – dojechaliście do mety.

KŚ: Chcielibyśmy się poprawić. Myślę, że co roku celem powinno być osiągnięciem mety. Wyścig jest nieprzewidywalny, wszystko może się wydarzyć. Nie jest to 4-godzinna runda, że gdy coś się stanie to i tak dojedziemy do mety. Mimo, że wszystko sprawdzamy trzy, cztery razy – wszystko się może zdarzyć. Chcemy dojechać. Co przy tym wyjdzie? Zobaczymy.

KK: W tym roku Le Mans odbywa się o nietypowej porze – wczesną jesienią. Co to zmienia?

KŚ: Nie wpływa to na przygotowanie samego auta czy zespołu. Zmieni się przede wszystkim to, ile godzin przejedziemy w nocy. To będzie trochę większym wyzwaniem. Średnie temperatury mają być nieco niższe. Spodziewamy się, że użyjemy miękkich mieszanek opon, a przynajmniej bardziej miękkich, niż użylibyśmy w środku lata.

KK: Kibiców też nie będzie, oczywiście oprócz tych, którzy będą próbowali oglądać wyścig na dziko.

KŚ: Nie zmieni to wiele w naszej jeździe. Jednak to bardzo smutny widok, że nikogo nie ma na trybunach. Dla nas jako kierowców wyścig pozostaje ten sam, cel także się nie zmienia. Nie jesteśmy tam, żeby uśmiechać się do kibiców, tylko po to żeby ścigać się między sobą.

24-godzinny wyścig w Le Mans startuje w sobotę, 19 września o 14:30.

Tags: Kuba Śmiechowski, Kuba Śmiechowski wywiad, le mans, wywiad

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Kuba Śmiechowski wywiad

KK: Jakie są nastroje w ekipie? Po raz drugi udało wam się zakwalifikować do najważniejszej imprezy w sezonie.

KŚ: Bardzo się cieszymy z tego, że po raz drugi zostaliśmy wybrani do uczestniczenia. Wszyscy wiedzą, że to jest bardzo duże wyzwanie. Do tego startu przygotowujemy się od początku sezonu. Szczególnie po ostatnim wyścigu jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni [ekipa Śmiechowskiego zajęła 7 miejsce w 4-godzinnym wyścigu we Francji – przyp. red.]. Myślę więc, że wchodzimy z dobrym, pozytywnym nastawieniem do tego tygodnia wyścigowego.

KK: W takim razie jak idą przygotowania – zarówno te fizyczne, jak i mentalne?

KŚ: Tu ważniejsze jest przygotowanie mentalne, bo sam tor nie jest bardzo wymagający fizycznie dzięki długim prostym. Tam można odpocząć. Bierzemy jednak udział w 24-godzinnym wyścigu, czyli jedziemy dwie godziny, za trzy godziny znowu kolejne dwie godziny i tak parę razy. To jest najbardziej wymagający element.

KK: I w jaki sposób się do tego przygotować? Zaliczasz nocki bez snu?

KŚ: Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami, więc myślę, że to nie będzie duży problem. Bardziej chodzi o to, żeby móc utrzymać koncentrację i od razu po przebudzeniu być maksymalnie skupionym.

KK: Razem z tobą jedzie dwóch kierowców – Rene Binder i Matevos Isaakyan – jak się dogrywacie? Czy przez pandemię jest to nieco utrudnione?

KŚ: Zarówno Rene i Matevos są bardzo fajnymi ludźmi do współpracy, nie ma żadnych zgrzytów, więc myślę że pod tym względem nie mamy problemów. Można się z nimi pośmiać, można na spokojnie porozmawiać. Są to ludzie, z którymi mogę spędzać wolny czas, więc to pozytywne, bo jeśli jeździ się z kimś dla samego jeżdżenia i wymienienia uwag o aucie to cały expercience Le Mans staje się mniej przyjemny.

KK: Macie możliwość spotykania się ze sobą poza torem?

KŚ: Teraz wszyscy są u siebie i tam się przygotowują. Te restrykcje na szczęście są już mniejsze, więc możemy spotykać się w garażu. Teraz już tego nie robimy. W tym momencie już nie mamy takiej potrzeby. Będziemy na torze od samego początku, więc wtedy się dogramy już do końca.

KK: Jaki cel na ten rok? Ubiegłoroczny został zrealizowany – dojechaliście do mety.

KŚ: Chcielibyśmy się poprawić. Myślę, że co roku celem powinno być osiągnięciem mety. Wyścig jest nieprzewidywalny, wszystko może się wydarzyć. Nie jest to 4-godzinna runda, że gdy coś się stanie to i tak dojedziemy do mety. Mimo, że wszystko sprawdzamy trzy, cztery razy – wszystko się może zdarzyć. Chcemy dojechać. Co przy tym wyjdzie? Zobaczymy.

KK: W tym roku Le Mans odbywa się o nietypowej porze – wczesną jesienią. Co to zmienia?

KŚ: Nie wpływa to na przygotowanie samego auta czy zespołu. Zmieni się przede wszystkim to, ile godzin przejedziemy w nocy. To będzie trochę większym wyzwaniem. Średnie temperatury mają być nieco niższe. Spodziewamy się, że użyjemy miękkich mieszanek opon, a przynajmniej bardziej miękkich, niż użylibyśmy w środku lata.

KK: Kibiców też nie będzie, oczywiście oprócz tych, którzy będą próbowali oglądać wyścig na dziko.

KŚ: Nie zmieni to wiele w naszej jeździe. Jednak to bardzo smutny widok, że nikogo nie ma na trybunach. Dla nas jako kierowców wyścig pozostaje ten sam, cel także się nie zmienia. Nie jesteśmy tam, żeby uśmiechać się do kibiców, tylko po to żeby ścigać się między sobą.

24-godzinny wyścig w Le Mans startuje w sobotę, 19 września o 14:30.

Tags: Kuba Śmiechowski, Kuba Śmiechowski wywiad, le mans, wywiad

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

20 września 2021
Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

2 maja 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

30 grudnia 2020
Sam na sam z… Akira Nakai San

Sam na sam z… Akira Nakai San

23 grudnia 2020
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

30 października 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry