Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Kuba Śmiechowski wywiad
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Urodzony w 1991 roku zawodnik startujący w europejskiej i azjatyckiej serii Le Mans (ELMS, Asian LMS) w kategorii LMP2 i LMP3. W 2019 roku po raz pierwszy wystąpił w 24h Le Mans, gdzie zakwalifikował się wraz z zespołem po zdobyciu mistrzostwa w Asian LMS. W 2020 roku w wyścigu partnerować mu będą Rene Binder oraz Matevos Isaakyan. Kuba Śmiechowski wywiad.

Klaudia Kowalczyk

Kuba Śmiechowski wywiad

KK: Jakie są nastroje w ekipie? Po raz drugi udało wam się zakwalifikować do najważniejszej imprezy w sezonie.

KŚ: Bardzo się cieszymy z tego, że po raz drugi zostaliśmy wybrani do uczestniczenia. Wszyscy wiedzą, że to jest bardzo duże wyzwanie. Do tego startu przygotowujemy się od początku sezonu. Szczególnie po ostatnim wyścigu jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni [ekipa Śmiechowskiego zajęła 7 miejsce w 4-godzinnym wyścigu we Francji – przyp. red.]. Myślę więc, że wchodzimy z dobrym, pozytywnym nastawieniem do tego tygodnia wyścigowego.

KK: W takim razie jak idą przygotowania – zarówno te fizyczne, jak i mentalne?

KŚ: Tu ważniejsze jest przygotowanie mentalne, bo sam tor nie jest bardzo wymagający fizycznie dzięki długim prostym. Tam można odpocząć. Bierzemy jednak udział w 24-godzinnym wyścigu, czyli jedziemy dwie godziny, za trzy godziny znowu kolejne dwie godziny i tak parę razy. To jest najbardziej wymagający element.

KK: I w jaki sposób się do tego przygotować? Zaliczasz nocki bez snu?

KŚ: Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami, więc myślę, że to nie będzie duży problem. Bardziej chodzi o to, żeby móc utrzymać koncentrację i od razu po przebudzeniu być maksymalnie skupionym.

KK: Razem z tobą jedzie dwóch kierowców – Rene Binder i Matevos Isaakyan – jak się dogrywacie? Czy przez pandemię jest to nieco utrudnione?

KŚ: Zarówno Rene i Matevos są bardzo fajnymi ludźmi do współpracy, nie ma żadnych zgrzytów, więc myślę że pod tym względem nie mamy problemów. Można się z nimi pośmiać, można na spokojnie porozmawiać. Są to ludzie, z którymi mogę spędzać wolny czas, więc to pozytywne, bo jeśli jeździ się z kimś dla samego jeżdżenia i wymienienia uwag o aucie to cały expercience Le Mans staje się mniej przyjemny.

KK: Macie możliwość spotykania się ze sobą poza torem?

KŚ: Teraz wszyscy są u siebie i tam się przygotowują. Te restrykcje na szczęście są już mniejsze, więc możemy spotykać się w garażu. Teraz już tego nie robimy. W tym momencie już nie mamy takiej potrzeby. Będziemy na torze od samego początku, więc wtedy się dogramy już do końca.

KK: Jaki cel na ten rok? Ubiegłoroczny został zrealizowany – dojechaliście do mety.

KŚ: Chcielibyśmy się poprawić. Myślę, że co roku celem powinno być osiągnięciem mety. Wyścig jest nieprzewidywalny, wszystko może się wydarzyć. Nie jest to 4-godzinna runda, że gdy coś się stanie to i tak dojedziemy do mety. Mimo, że wszystko sprawdzamy trzy, cztery razy – wszystko się może zdarzyć. Chcemy dojechać. Co przy tym wyjdzie? Zobaczymy.

KK: W tym roku Le Mans odbywa się o nietypowej porze – wczesną jesienią. Co to zmienia?

KŚ: Nie wpływa to na przygotowanie samego auta czy zespołu. Zmieni się przede wszystkim to, ile godzin przejedziemy w nocy. To będzie trochę większym wyzwaniem. Średnie temperatury mają być nieco niższe. Spodziewamy się, że użyjemy miękkich mieszanek opon, a przynajmniej bardziej miękkich, niż użylibyśmy w środku lata.

KK: Kibiców też nie będzie, oczywiście oprócz tych, którzy będą próbowali oglądać wyścig na dziko.

KŚ: Nie zmieni to wiele w naszej jeździe. Jednak to bardzo smutny widok, że nikogo nie ma na trybunach. Dla nas jako kierowców wyścig pozostaje ten sam, cel także się nie zmienia. Nie jesteśmy tam, żeby uśmiechać się do kibiców, tylko po to żeby ścigać się między sobą.

24-godzinny wyścig w Le Mans startuje w sobotę, 19 września o 14:30.

Tags: Kuba Śmiechowski, Kuba Śmiechowski wywiad, le mans, wywiad

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Kuba Śmiechowski wywiad

KK: Jakie są nastroje w ekipie? Po raz drugi udało wam się zakwalifikować do najważniejszej imprezy w sezonie.

KŚ: Bardzo się cieszymy z tego, że po raz drugi zostaliśmy wybrani do uczestniczenia. Wszyscy wiedzą, że to jest bardzo duże wyzwanie. Do tego startu przygotowujemy się od początku sezonu. Szczególnie po ostatnim wyścigu jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni [ekipa Śmiechowskiego zajęła 7 miejsce w 4-godzinnym wyścigu we Francji – przyp. red.]. Myślę więc, że wchodzimy z dobrym, pozytywnym nastawieniem do tego tygodnia wyścigowego.

KK: W takim razie jak idą przygotowania – zarówno te fizyczne, jak i mentalne?

KŚ: Tu ważniejsze jest przygotowanie mentalne, bo sam tor nie jest bardzo wymagający fizycznie dzięki długim prostym. Tam można odpocząć. Bierzemy jednak udział w 24-godzinnym wyścigu, czyli jedziemy dwie godziny, za trzy godziny znowu kolejne dwie godziny i tak parę razy. To jest najbardziej wymagający element.

KK: I w jaki sposób się do tego przygotować? Zaliczasz nocki bez snu?

KŚ: Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami, więc myślę, że to nie będzie duży problem. Bardziej chodzi o to, żeby móc utrzymać koncentrację i od razu po przebudzeniu być maksymalnie skupionym.

KK: Razem z tobą jedzie dwóch kierowców – Rene Binder i Matevos Isaakyan – jak się dogrywacie? Czy przez pandemię jest to nieco utrudnione?

KŚ: Zarówno Rene i Matevos są bardzo fajnymi ludźmi do współpracy, nie ma żadnych zgrzytów, więc myślę że pod tym względem nie mamy problemów. Można się z nimi pośmiać, można na spokojnie porozmawiać. Są to ludzie, z którymi mogę spędzać wolny czas, więc to pozytywne, bo jeśli jeździ się z kimś dla samego jeżdżenia i wymienienia uwag o aucie to cały expercience Le Mans staje się mniej przyjemny.

KK: Macie możliwość spotykania się ze sobą poza torem?

KŚ: Teraz wszyscy są u siebie i tam się przygotowują. Te restrykcje na szczęście są już mniejsze, więc możemy spotykać się w garażu. Teraz już tego nie robimy. W tym momencie już nie mamy takiej potrzeby. Będziemy na torze od samego początku, więc wtedy się dogramy już do końca.

KK: Jaki cel na ten rok? Ubiegłoroczny został zrealizowany – dojechaliście do mety.

KŚ: Chcielibyśmy się poprawić. Myślę, że co roku celem powinno być osiągnięciem mety. Wyścig jest nieprzewidywalny, wszystko może się wydarzyć. Nie jest to 4-godzinna runda, że gdy coś się stanie to i tak dojedziemy do mety. Mimo, że wszystko sprawdzamy trzy, cztery razy – wszystko się może zdarzyć. Chcemy dojechać. Co przy tym wyjdzie? Zobaczymy.

KK: W tym roku Le Mans odbywa się o nietypowej porze – wczesną jesienią. Co to zmienia?

KŚ: Nie wpływa to na przygotowanie samego auta czy zespołu. Zmieni się przede wszystkim to, ile godzin przejedziemy w nocy. To będzie trochę większym wyzwaniem. Średnie temperatury mają być nieco niższe. Spodziewamy się, że użyjemy miękkich mieszanek opon, a przynajmniej bardziej miękkich, niż użylibyśmy w środku lata.

KK: Kibiców też nie będzie, oczywiście oprócz tych, którzy będą próbowali oglądać wyścig na dziko.

KŚ: Nie zmieni to wiele w naszej jeździe. Jednak to bardzo smutny widok, że nikogo nie ma na trybunach. Dla nas jako kierowców wyścig pozostaje ten sam, cel także się nie zmienia. Nie jesteśmy tam, żeby uśmiechać się do kibiców, tylko po to żeby ścigać się między sobą.

24-godzinny wyścig w Le Mans startuje w sobotę, 19 września o 14:30.

Tags: Kuba Śmiechowski, Kuba Śmiechowski wywiad, le mans, wywiad
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Sam na sam z… Akira Nakai San

    Sam na sam z… Akira Nakai San

    14:50
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    13:46

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

    14:55
  • Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

    16:04
  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    Michał Woroch wywiad | Żyć aż do bólu

    08:11
  • Sam na sam z… Akira Nakai San

    Sam na sam z… Akira Nakai San

    14:50
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    Exotic RAGE 2020 | Szczery wywiad z Przemysławem Waszczukiem

    13:46

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry