Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Kuba Śmiechowski #34 Ligier Inter Europol Competition
Strona główna » Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Tegoroczna edycja Le Mans jest wyjątkowa dla polskich kibiców. Na […]

Klaudia Kowalczyk
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Tegoroczna edycja Le Mans jest wyjątkowa dla polskich kibiców. Na […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Kuba Śmiechowski jedzie w Le Mans!

Tegoroczna edycja Le Mans jest wyjątkowa dla polskich kibiców. Na […]

Klaudia Kowalczyk

Tegoroczna edycja Le Mans jest wyjątkowa dla polskich kibiców. Na starcie zobaczymy reprezentantów naszego kraju! Kuba Śmiechowski oraz Inter Europol Competition wystartują w najważniejszych zawodach długodystansowych na świecie.

Autor: Klaudia Kowalczyk | Zdjęcia: Inter Europol Competition

Ekipa w składzie Kuba Śmiechowski, James Winslow (GB) i Nigel Moore (GB) wystartuje w sobotę, 15 czerwca w 87. edycji 24h Le Mans. Panowie zasiądą za kierownicą Ligiera JS P217 z silnikiem V8 Gibsona i będą jedną z sześciu załóg jadących tym prototypem w klasie LMP2. Jak ich rozpoznać? Bolid z numerem #34 jest pomalowany w zielono-żółte barwy Inter Europol Competition.

Co ciekawe, polski zespół zamknął stawkę tegorocznego 24h Le Mans jako ostatni kwalifikujący się do startów. W konsekwencji było mniej czasu na przygotowania. Ponadto, będzie to debiut ekipy w tym wyścigu.

Kuba Śmiechowski współdzieli kokpit z dwoma bardziej doświadczonymi zawodnikami. James Winslow trzykrotnie już startował w Le Mans w klasie LMP2. Najwyższym miejscem na mecie, jakie uzyskał była 17 pozycja w 2016 roku. Nastąpił on w tym roku Leo Roussela, który musiał się wycofać ze względu na kontuzję pleców. Drugi z kierowców, Nigel Moore, to dwukrotny uczestnik 24-godzinnego wyścigu. W 2017 roku uzyskał 9 lokatę w klasie LMP2.

Kim jest Kuba Śmiechowski?

Stało się tradycją, że młodzi kierowcy wyścigowi zakochują się w sporcie motorowym w kartingu. Tak też było w przypadku Kuby Śmiechowskiego, 27-latka z Warszawy. Gdy miał 14 lat, ojciec zabrał go na tor w Lublinie. W 2009 roku zdobył tytuł Kartingowego Mistrza Polski, co pozwoliło mu na przejście do bolidów jednomiejscowych – Formuły Renault 2.0. Kuba Śmiechowski ma na koncie także mistrzostwo serii BOSS GP (2014), VdeV Endurance Series (2016, 2017) oraz Asian Le Mans Series (2019). Ten ostatni tytuł dał Inter Europol Competition kwalifikację do 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Okazuje się, że polski zespół jest w stanie wystawić samochód w jednej z najwyższych wyścigowych serii i być w niej konkurencyjnym, co jeszcze 20 lat temu byłoby nie do pomyślenia.

Co mówią kierowcy po sesji treningowej przed 24-godzinnymi zmaganiami?

W pierwszej sesji treningowej Inter Europol Competition zajął 18 miejsce w swojej klasie (27 miejsce w klasyfikacji generalnej). Próba ta przebiegła bez jakichkolwiek problemów i służyła kierowcom do zapoznania się z nitką Circuit de la Sarthe.

„Pierwszy przejazd po tym torze był dla mnie czymś wyjątkowym. Z każdym kółkiem wczuwałem się bardziej w rytm tego toru. Wielkim zaskoczeniem było dla mnie, że tor był aż tak brudny. Jeszcze nigdy nie widziałem takich ilości kurzu wylatującego spod samochodu. Tor jest przyjemny i bardzo mi się podoba.” – mówił Kuba Śmiechowski.

Ostatecznie, po trzech sesjach kwalifikacyjnych, ekipa zakwalifikowała się na 26 pozycji w klasyfikacji ogólnej. W klasie LMP2 natomiast polsko-brytyjskie trio zajmie 18. pole startowe.

Ostatnim Polakiem, który wystartował w Le Mans był Kuba Giermaziak w edycji w 2015 roku. Kierujący Ferrari 458 Italia dojechał na siódmym miejscu w klasie GTE Am. W klasyfikacji generalnej wraz z Michaelem Avenattim oraz Abdulazizem al Faisalem zajął 36 lokatę.

Wyścig 24h Le Mans rozpocznie się 15 czerwca 2019 roku o godzinie 15:00, a zakończy dokładnie po 24 godzinach. Jest to już ostatni raz, gdy na gridzie zobaczymy klasy LMP1 oraz GT-Pro. Zastąpić je mają supersamochody przystosowane na potrzeby długodystansowego wyścigu. Chęć startu w 2020 roku wyraził już między innymi Aston Martin.

Sprawdź również:

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Tags: 24h, Asian Le Mans Series, BOSS GP, Kuba Śmiechowski, le mans, LMP2, Polak Le Mans, Śmiechowski, VdeV Endurance Series

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Tegoroczna edycja Le Mans jest wyjątkowa dla polskich kibiców. Na starcie zobaczymy reprezentantów naszego kraju! Kuba Śmiechowski oraz Inter Europol Competition wystartują w najważniejszych zawodach długodystansowych na świecie.

Autor: Klaudia Kowalczyk | Zdjęcia: Inter Europol Competition

Ekipa w składzie Kuba Śmiechowski, James Winslow (GB) i Nigel Moore (GB) wystartuje w sobotę, 15 czerwca w 87. edycji 24h Le Mans. Panowie zasiądą za kierownicą Ligiera JS P217 z silnikiem V8 Gibsona i będą jedną z sześciu załóg jadących tym prototypem w klasie LMP2. Jak ich rozpoznać? Bolid z numerem #34 jest pomalowany w zielono-żółte barwy Inter Europol Competition.

Co ciekawe, polski zespół zamknął stawkę tegorocznego 24h Le Mans jako ostatni kwalifikujący się do startów. W konsekwencji było mniej czasu na przygotowania. Ponadto, będzie to debiut ekipy w tym wyścigu.

Kuba Śmiechowski współdzieli kokpit z dwoma bardziej doświadczonymi zawodnikami. James Winslow trzykrotnie już startował w Le Mans w klasie LMP2. Najwyższym miejscem na mecie, jakie uzyskał była 17 pozycja w 2016 roku. Nastąpił on w tym roku Leo Roussela, który musiał się wycofać ze względu na kontuzję pleców. Drugi z kierowców, Nigel Moore, to dwukrotny uczestnik 24-godzinnego wyścigu. W 2017 roku uzyskał 9 lokatę w klasie LMP2.

Kim jest Kuba Śmiechowski?

Stało się tradycją, że młodzi kierowcy wyścigowi zakochują się w sporcie motorowym w kartingu. Tak też było w przypadku Kuby Śmiechowskiego, 27-latka z Warszawy. Gdy miał 14 lat, ojciec zabrał go na tor w Lublinie. W 2009 roku zdobył tytuł Kartingowego Mistrza Polski, co pozwoliło mu na przejście do bolidów jednomiejscowych – Formuły Renault 2.0. Kuba Śmiechowski ma na koncie także mistrzostwo serii BOSS GP (2014), VdeV Endurance Series (2016, 2017) oraz Asian Le Mans Series (2019). Ten ostatni tytuł dał Inter Europol Competition kwalifikację do 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Okazuje się, że polski zespół jest w stanie wystawić samochód w jednej z najwyższych wyścigowych serii i być w niej konkurencyjnym, co jeszcze 20 lat temu byłoby nie do pomyślenia.

Co mówią kierowcy po sesji treningowej przed 24-godzinnymi zmaganiami?

W pierwszej sesji treningowej Inter Europol Competition zajął 18 miejsce w swojej klasie (27 miejsce w klasyfikacji generalnej). Próba ta przebiegła bez jakichkolwiek problemów i służyła kierowcom do zapoznania się z nitką Circuit de la Sarthe.

„Pierwszy przejazd po tym torze był dla mnie czymś wyjątkowym. Z każdym kółkiem wczuwałem się bardziej w rytm tego toru. Wielkim zaskoczeniem było dla mnie, że tor był aż tak brudny. Jeszcze nigdy nie widziałem takich ilości kurzu wylatującego spod samochodu. Tor jest przyjemny i bardzo mi się podoba.” – mówił Kuba Śmiechowski.

Ostatecznie, po trzech sesjach kwalifikacyjnych, ekipa zakwalifikowała się na 26 pozycji w klasyfikacji ogólnej. W klasie LMP2 natomiast polsko-brytyjskie trio zajmie 18. pole startowe.

Ostatnim Polakiem, który wystartował w Le Mans był Kuba Giermaziak w edycji w 2015 roku. Kierujący Ferrari 458 Italia dojechał na siódmym miejscu w klasie GTE Am. W klasyfikacji generalnej wraz z Michaelem Avenattim oraz Abdulazizem al Faisalem zajął 36 lokatę.

Wyścig 24h Le Mans rozpocznie się 15 czerwca 2019 roku o godzinie 15:00, a zakończy dokładnie po 24 godzinach. Jest to już ostatni raz, gdy na gridzie zobaczymy klasy LMP1 oraz GT-Pro. Zastąpić je mają supersamochody przystosowane na potrzeby długodystansowego wyścigu. Chęć startu w 2020 roku wyraził już między innymi Aston Martin.

Sprawdź również:

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Tags: 24h, Asian Le Mans Series, BOSS GP, Kuba Śmiechowski, le mans, LMP2, Polak Le Mans, Śmiechowski, VdeV Endurance Series

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry