Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ekologiczne samochody wyścigowe
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Magazyn Motór

Ekologiczne samochody wyścigowe

Świat się zmienia, w wakacje Australię nawiedził śnieg, a motorsport ma stać się ekologiczny. Na żadne z tych zjawisk nie mamy realnego wpływu – zostaje się tylko nad nimi pochylić. My skupimy się nad tym drugim, bowiem za sprawą Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR, ekologiczne wyścigi zrobiły kolejny krok. O co chodzi? O pakiet elementów nadwozia, wykonany ze źródeł odnawialnych. Motorsportowe nowum mogliśmy zaobserwować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Ekologiczne samochody wyścigowe | Elementy

Już rok temu dowiedzieliśmy się, że w sportowych modelach ze Stuttgartu boczne drzwi oraz tylne skrzydło są wykonane z mieszanki naturalnych włókien, pozyskanych głównie z surowców odnawialnych. Teraz, w wyżej wspomnianym aucie ekologiczne części obejmują też zderzaki, spoiler, pokrywę przednią i tylną czy dyfuzor. Porsche zapewnia, że zarówno masa, jak i sztywność ekologicznych elementów jest podobna do kompozytów z włókna węglowego. Z czego powstają takie części?

Ogromną rolę odgrywają włókna lnu, których adaptację rozpoczęto w 2016 roku, przy współpracy Porsche, Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa, jednego z instytutów Towarzystwa Fraunhofer oraz szwajcarskiej firmy Bcomp. Oprócz lnu – w przypadku drzwi – znajdziemy balsę, będącym bardzo lekkim drewnem. Materiał ten znamy, chociażby ze... spławików wędkarskich. Warstwowa struktura paneli powstaje z wykorzystaniem znanej metody ciśnieniowego formowania żywicy, stosowanej do produkcji elementów z włókna węglowego. Z kolei w przypadku tylnego skrzydła warstwy są impregnowane żywicą epoksydową, a następnie wypiekane w autoklawie.

Ekologiczne samochody wyścigowe | Kierunek

Czy stosowanie materiałów z odnawialnych źródeł energii to dobry krok? Z pewnością dużo lepszy niż przymusowa elektryfikacja pojazdów, która za sprawą ciężkich akumulatorów wpływa na widowisko – nie od dziś wiadomo, że ciężki samochód sportowy, to zły samochód. Oczywiście względy bezpieczeństwa (w przypadku gaszenia takich baterii podczas kolizji) też nie pozostają bez znaczenia. Porsche zapewnia, że ekologiczne, alternatywne tworzywa są równie bezpieczne, co ich odpowiedniki wykonane z innego materiału. Co będzie następnym, przyjaznym planecie krokiem?

Polub nas na Facebooku!

Tags: 24h le mans, le mans, porsche, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Ekologiczne samochody wyścigowe

Świat się zmienia, w wakacje Australię nawiedził śnieg, a motorsport ma stać się ekologiczny. Na żadne z tych zjawisk nie mamy realnego wpływu – zostaje się tylko nad nimi pochylić. My skupimy się nad tym drugim, bowiem za sprawą Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR, ekologiczne wyścigi zrobiły kolejny krok. O co chodzi? O pakiet elementów nadwozia, wykonany ze źródeł odnawialnych. Motorsportowe nowum mogliśmy zaobserwować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Ekologiczne samochody wyścigowe | Elementy

Już rok temu dowiedzieliśmy się, że w sportowych modelach ze Stuttgartu boczne drzwi oraz tylne skrzydło są wykonane z mieszanki naturalnych włókien, pozyskanych głównie z surowców odnawialnych. Teraz, w wyżej wspomnianym aucie ekologiczne części obejmują też zderzaki, spoiler, pokrywę przednią i tylną czy dyfuzor. Porsche zapewnia, że zarówno masa, jak i sztywność ekologicznych elementów jest podobna do kompozytów z włókna węglowego. Z czego powstają takie części?

Ogromną rolę odgrywają włókna lnu, których adaptację rozpoczęto w 2016 roku, przy współpracy Porsche, Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa, jednego z instytutów Towarzystwa Fraunhofer oraz szwajcarskiej firmy Bcomp. Oprócz lnu – w przypadku drzwi – znajdziemy balsę, będącym bardzo lekkim drewnem. Materiał ten znamy, chociażby ze... spławików wędkarskich. Warstwowa struktura paneli powstaje z wykorzystaniem znanej metody ciśnieniowego formowania żywicy, stosowanej do produkcji elementów z włókna węglowego. Z kolei w przypadku tylnego skrzydła warstwy są impregnowane żywicą epoksydową, a następnie wypiekane w autoklawie.

Ekologiczne samochody wyścigowe | Kierunek

Czy stosowanie materiałów z odnawialnych źródeł energii to dobry krok? Z pewnością dużo lepszy niż przymusowa elektryfikacja pojazdów, która za sprawą ciężkich akumulatorów wpływa na widowisko – nie od dziś wiadomo, że ciężki samochód sportowy, to zły samochód. Oczywiście względy bezpieczeństwa (w przypadku gaszenia takich baterii podczas kolizji) też nie pozostają bez znaczenia. Porsche zapewnia, że ekologiczne, alternatywne tworzywa są równie bezpieczne, co ich odpowiedniki wykonane z innego materiału. Co będzie następnym, przyjaznym planecie krokiem?

Polub nas na Facebooku!

Tags: 24h le mans, le mans, porsche, wyścigi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020
Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

21 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020
Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

21 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry