Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Ekologiczne samochody wyścigowe
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Czy nam się to podoba, czy nie, ekologia wkracza do motosportu. Najświeższym przykładem jest Porsche, które podczas 24h Le Mans używało części ze źródeł odnawialnych.

Magazyn Motór

Ekologiczne samochody wyścigowe

Świat się zmienia, w wakacje Australię nawiedził śnieg, a motorsport ma stać się ekologiczny. Na żadne z tych zjawisk nie mamy realnego wpływu – zostaje się tylko nad nimi pochylić. My skupimy się nad tym drugim, bowiem za sprawą Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR, ekologiczne wyścigi zrobiły kolejny krok. O co chodzi? O pakiet elementów nadwozia, wykonany ze źródeł odnawialnych. Motorsportowe nowum mogliśmy zaobserwować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Ekologiczne samochody wyścigowe | Elementy

Już rok temu dowiedzieliśmy się, że w sportowych modelach ze Stuttgartu boczne drzwi oraz tylne skrzydło są wykonane z mieszanki naturalnych włókien, pozyskanych głównie z surowców odnawialnych. Teraz, w wyżej wspomnianym aucie ekologiczne części obejmują też zderzaki, spoiler, pokrywę przednią i tylną czy dyfuzor. Porsche zapewnia, że zarówno masa, jak i sztywność ekologicznych elementów jest podobna do kompozytów z włókna węglowego. Z czego powstają takie części?

Ogromną rolę odgrywają włókna lnu, których adaptację rozpoczęto w 2016 roku, przy współpracy Porsche, Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa, jednego z instytutów Towarzystwa Fraunhofer oraz szwajcarskiej firmy Bcomp. Oprócz lnu – w przypadku drzwi – znajdziemy balsę, będącym bardzo lekkim drewnem. Materiał ten znamy, chociażby ze... spławików wędkarskich. Warstwowa struktura paneli powstaje z wykorzystaniem znanej metody ciśnieniowego formowania żywicy, stosowanej do produkcji elementów z włókna węglowego. Z kolei w przypadku tylnego skrzydła warstwy są impregnowane żywicą epoksydową, a następnie wypiekane w autoklawie.

Ekologiczne samochody wyścigowe | Kierunek

Czy stosowanie materiałów z odnawialnych źródeł energii to dobry krok? Z pewnością dużo lepszy niż przymusowa elektryfikacja pojazdów, która za sprawą ciężkich akumulatorów wpływa na widowisko – nie od dziś wiadomo, że ciężki samochód sportowy, to zły samochód. Oczywiście względy bezpieczeństwa (w przypadku gaszenia takich baterii podczas kolizji) też nie pozostają bez znaczenia. Porsche zapewnia, że ekologiczne, alternatywne tworzywa są równie bezpieczne, co ich odpowiedniki wykonane z innego materiału. Co będzie następnym, przyjaznym planecie krokiem?

Polub nas na Facebooku!

Tags: 24h le mans, le mans, porsche, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Ekologiczne samochody wyścigowe

Świat się zmienia, w wakacje Australię nawiedził śnieg, a motorsport ma stać się ekologiczny. Na żadne z tych zjawisk nie mamy realnego wpływu – zostaje się tylko nad nimi pochylić. My skupimy się nad tym drugim, bowiem za sprawą Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR, ekologiczne wyścigi zrobiły kolejny krok. O co chodzi? O pakiet elementów nadwozia, wykonany ze źródeł odnawialnych. Motorsportowe nowum mogliśmy zaobserwować podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

10 rzeczy, których nie wiesz o 24h Le Mans

Ekologiczne samochody wyścigowe | Elementy

Już rok temu dowiedzieliśmy się, że w sportowych modelach ze Stuttgartu boczne drzwi oraz tylne skrzydło są wykonane z mieszanki naturalnych włókien, pozyskanych głównie z surowców odnawialnych. Teraz, w wyżej wspomnianym aucie ekologiczne części obejmują też zderzaki, spoiler, pokrywę przednią i tylną czy dyfuzor. Porsche zapewnia, że zarówno masa, jak i sztywność ekologicznych elementów jest podobna do kompozytów z włókna węglowego. Z czego powstają takie części?

Ogromną rolę odgrywają włókna lnu, których adaptację rozpoczęto w 2016 roku, przy współpracy Porsche, Federalnego Ministerstwa Żywności i Rolnictwa, jednego z instytutów Towarzystwa Fraunhofer oraz szwajcarskiej firmy Bcomp. Oprócz lnu – w przypadku drzwi – znajdziemy balsę, będącym bardzo lekkim drewnem. Materiał ten znamy, chociażby ze... spławików wędkarskich. Warstwowa struktura paneli powstaje z wykorzystaniem znanej metody ciśnieniowego formowania żywicy, stosowanej do produkcji elementów z włókna węglowego. Z kolei w przypadku tylnego skrzydła warstwy są impregnowane żywicą epoksydową, a następnie wypiekane w autoklawie.

Ekologiczne samochody wyścigowe | Kierunek

Czy stosowanie materiałów z odnawialnych źródeł energii to dobry krok? Z pewnością dużo lepszy niż przymusowa elektryfikacja pojazdów, która za sprawą ciężkich akumulatorów wpływa na widowisko – nie od dziś wiadomo, że ciężki samochód sportowy, to zły samochód. Oczywiście względy bezpieczeństwa (w przypadku gaszenia takich baterii podczas kolizji) też nie pozostają bez znaczenia. Porsche zapewnia, że ekologiczne, alternatywne tworzywa są równie bezpieczne, co ich odpowiedniki wykonane z innego materiału. Co będzie następnym, przyjaznym planecie krokiem?

Polub nas na Facebooku!

Tags: 24h le mans, le mans, porsche, wyścigi
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07
  • Robert Kubica w DTM – wiemy już wszystko!

    Robert Kubica w DTM – wiemy już wszystko!

    08:56

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07
  • Robert Kubica w DTM – wiemy już wszystko!

    Robert Kubica w DTM – wiemy już wszystko!

    08:56

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry