Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

Japoński producent ogumienia jest nieodłącznym partnerem sportów motorowych. Yokohama dostarcza opony dla wielu serii wyścigowych, które często kończy zajmując najwyższe miejsca na podium. Udział w motosporcie jest dla firmy jednym z kluczowych czynników rozwoju technologii produkcji opon.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

Japoński producent ogumienia jest nieodłącznym partnerem sportów motorowych. Yokohama dostarcza opony dla wielu serii wyścigowych, które często kończy zajmując najwyższe miejsca na podium. Udział w motosporcie jest dla firmy jednym z kluczowych czynników rozwoju technologii produkcji opon.

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

Japoński producent ogumienia jest nieodłącznym partnerem sportów motorowych. Yokohama dostarcza opony dla wielu serii wyścigowych, które często kończy zajmując najwyższe miejsca na podium. Udział w motosporcie jest dla firmy jednym z kluczowych czynników rozwoju technologii produkcji opon.

Magazyn Motór

Pustynny off-road

Pojazd wyposażony w specjalnie wzmocnione opony GEOLANDAR M/T G003 wygrał ostatnie wyścigi pustynne BlueWater Desert Challenge, które odbyły się w dniach 22-25 października br. w Parker, Arizona, Stany Zjednoczone. Była to ciężarówka typu trick truck 2WD Jimco prowadzona przez Justina Loftona. Yokohama Tire zdobyła tu pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej TT. GEOLANDAR M/T G003 zapewnia doskonałe osiągi na całej gamie nawierzchni terenowych oraz wyjątkowo długą żywotność. Opona ma mocną i agresywną konstrukcję, która potęguje wrażenia z jazdy w terenie. Opony Yokohama GEOLANDAR dowiodły swoich doskonałych osiągów terenowych w wielu wyścigach w ostatnich latach, w tym w mistrzostwach w wyścigu APL SMOKIN ‘WHEELS 2018 na Guam oraz w mistrzostwach klas w 2019 Tatts Finke Desert Race, najbardziej ekstremalnych wyścigach terenowych Australii.

Yokohama

Całodobowa próba w Niemczech

W dniach 26-27 września br. Yokohama tradycyjnie pojawiła się na Nürburgringu, czyli niemieckim obiekcie uważanym za jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata. Przy padającym deszczu i mgle odbyła się 48. edycja tego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Zwycięstwo w klasie SP8T odniosło 73. BMW M4 GT4 z zespołu Walkenhorst Motorsport wyposażone w opony ADVAN 005 i ADVAN 006. Spośród 97 samochodów uczestniczących w ADAC TOTAL 24h-Rennen siedem korzystało z opon marki Yokohama.

Co więcej, zespół wyścigowy Walkenhorst Motorsport zdobył ROWE Speed-Trophy przyznane mistrzowi serii Nürburgring Endurance Series (NLS), a David Pittard, jeden z kierowców zespołu, został uznany za mistrza w najwyższej klasie SP9 Pro.

Yokohama

Czas na Formułę

Pod koniec września 2020 r. w Japonii, na torze Okayama International Circuit, kierowca Sho Tsuboi odniósł premierowe zwycięstwo w Super Formule. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu JMS P.MU/CERUMO INGING, Hiroaki Ishiura.

W serii określanej jako „brama do bycia najlepszym kierowcą w Kraju Kwitnącej Wiśni”, czyli Super Formule Lights, z powodzeniem rywalizowali Ritomo Miyata (Vantelin Team Tom’s) oraz Sena Sakaguchi (Kondo Racing). Wygrali kolejno 17 i 18 października zawody na torze Sportsland Sugo, dominując przez cały sezon w swojej klasie.

Dostawcą opon dla mistrzostw Japonii w seriach: Super Formuła, Super Formuła Lights (następca Japońskiej Formuły 3) oraz Super-FJ jest Yokohama. Mistrzostwa zdominowały dwa flagowe modele marki z serii ADVAN, model A005 (stosowany do jazdy na suchej nawierzchni) oraz A006 (do jazdy na mokrej nawierzchni).

Elitarna Super GT

Dobrych rezultatów nie zabrakło też w elitarnej serii Super GT, w której zawodnicy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Sukces podczas 5. rundy Super GT w klasie GT300 na Fuji Speedway 3-4 października odniósł zespół Realize Nissan Automobile Technical College GT-R z kierowcami: Kiyoto Fujinamim i Joao Paulo de Oliveirą. Podobnie jak przed rokiem Yokohama wsparła trzy zespoły startujące w wyścigach GT500: KONDO RACING, TGR TEAM WedsSport BANDOH i TEAM MUGEN oraz aż dwadzieścia w GT300. Samochody GT300 są dużo bardziej zróżnicowane pod względem typu w porównaniu do wyższej klasy. Pojazdy GT500 zostały ujednolicone zgodnie ze specyfikacjami klasy 1, stosowanymi w niemieckiej serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się w Japonii oraz Azji Południowo-Wschodniej.

Yokohama

Wysokie góry też niestraszne

Opon Yokohamy nie zabrakło też pod koniec sierpnia 2020 r. na 98 Pikes Peak International Hill Climb, czyli wyścigu górskim z historią sięgającą 1916 roku. Wyścig ten znany jest również jako „Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów w górach Kolorado, USA. Triumfatorem tegorocznej, 98. edycji został Clint Vahsholtz, który startował w kategorii Open Wheel w aucie 2013 Ford Open. Jak powiedział, podstawą jego zwycięskiego przejazdu były opony ADVAN A005. W wyścigu bardzo dobrze wypadło również kilka innych samochodów wyposażonych w opony ADVAN, zajmując: 2. miejsce w dywizji Unlimited, 3. w dywizji Open Wheel i 3. w dywizji Pikes Peak Open.

Yokohama

Mikroskala

Yokohama pozostała też w najmniejszych pojazdach, wspierając zespoły rywalizujące w najważniejszej w Japonii serii wyścigów kartingowych – OK All Japan Karting Championship. Ogumienie w mniejszej skali miało zapewnić kierowcom i zespołom triumf w tej klasie. Ponadto Yokohama zdecydowała się na obecność w kategorii FP-Junior Cadets w mistrzostwach Japonii Juniorów Kartingowych, dostarczając opony ADVAN SLJ (ADJ) jako ogumienie kontrolne do jazdy na suchych torach. Poza Japonią opony znalazły się na azjatyckich Karting Open Championship oraz na Filipinach.

Wykorzystywanie ogumienia Yokohamy w ekstremalnych warunkach sportów motorowych ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa opon przeznaczonych do ruchu drogowego. Od ponad 40 lat w wydarzeniach sportowych na całym świecie wykorzystywane są opony serii ADVAN. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tym ogumieniu zapewniają przede wszystkim solidną przyczepność i trakcję, wysoką wytrzymałość oraz bezpieczeństwo jazdy.

Partnerem Magazynu Motór w 2020 jest Yokohama Polska

 

Tags: motorsport, opony, yokohama

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Pustynny off-road

Pojazd wyposażony w specjalnie wzmocnione opony GEOLANDAR M/T G003 wygrał ostatnie wyścigi pustynne BlueWater Desert Challenge, które odbyły się w dniach 22-25 października br. w Parker, Arizona, Stany Zjednoczone. Była to ciężarówka typu trick truck 2WD Jimco prowadzona przez Justina Loftona. Yokohama Tire zdobyła tu pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej TT. GEOLANDAR M/T G003 zapewnia doskonałe osiągi na całej gamie nawierzchni terenowych oraz wyjątkowo długą żywotność. Opona ma mocną i agresywną konstrukcję, która potęguje wrażenia z jazdy w terenie. Opony Yokohama GEOLANDAR dowiodły swoich doskonałych osiągów terenowych w wielu wyścigach w ostatnich latach, w tym w mistrzostwach w wyścigu APL SMOKIN ‘WHEELS 2018 na Guam oraz w mistrzostwach klas w 2019 Tatts Finke Desert Race, najbardziej ekstremalnych wyścigach terenowych Australii.

Yokohama

Całodobowa próba w Niemczech

W dniach 26-27 września br. Yokohama tradycyjnie pojawiła się na Nürburgringu, czyli niemieckim obiekcie uważanym za jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata. Przy padającym deszczu i mgle odbyła się 48. edycja tego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Zwycięstwo w klasie SP8T odniosło 73. BMW M4 GT4 z zespołu Walkenhorst Motorsport wyposażone w opony ADVAN 005 i ADVAN 006. Spośród 97 samochodów uczestniczących w ADAC TOTAL 24h-Rennen siedem korzystało z opon marki Yokohama.

Co więcej, zespół wyścigowy Walkenhorst Motorsport zdobył ROWE Speed-Trophy przyznane mistrzowi serii Nürburgring Endurance Series (NLS), a David Pittard, jeden z kierowców zespołu, został uznany za mistrza w najwyższej klasie SP9 Pro.

Yokohama

Czas na Formułę

Pod koniec września 2020 r. w Japonii, na torze Okayama International Circuit, kierowca Sho Tsuboi odniósł premierowe zwycięstwo w Super Formule. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu JMS P.MU/CERUMO INGING, Hiroaki Ishiura.

W serii określanej jako „brama do bycia najlepszym kierowcą w Kraju Kwitnącej Wiśni”, czyli Super Formule Lights, z powodzeniem rywalizowali Ritomo Miyata (Vantelin Team Tom’s) oraz Sena Sakaguchi (Kondo Racing). Wygrali kolejno 17 i 18 października zawody na torze Sportsland Sugo, dominując przez cały sezon w swojej klasie.

Dostawcą opon dla mistrzostw Japonii w seriach: Super Formuła, Super Formuła Lights (następca Japońskiej Formuły 3) oraz Super-FJ jest Yokohama. Mistrzostwa zdominowały dwa flagowe modele marki z serii ADVAN, model A005 (stosowany do jazdy na suchej nawierzchni) oraz A006 (do jazdy na mokrej nawierzchni).

Elitarna Super GT

Dobrych rezultatów nie zabrakło też w elitarnej serii Super GT, w której zawodnicy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Sukces podczas 5. rundy Super GT w klasie GT300 na Fuji Speedway 3-4 października odniósł zespół Realize Nissan Automobile Technical College GT-R z kierowcami: Kiyoto Fujinamim i Joao Paulo de Oliveirą. Podobnie jak przed rokiem Yokohama wsparła trzy zespoły startujące w wyścigach GT500: KONDO RACING, TGR TEAM WedsSport BANDOH i TEAM MUGEN oraz aż dwadzieścia w GT300. Samochody GT300 są dużo bardziej zróżnicowane pod względem typu w porównaniu do wyższej klasy. Pojazdy GT500 zostały ujednolicone zgodnie ze specyfikacjami klasy 1, stosowanymi w niemieckiej serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się w Japonii oraz Azji Południowo-Wschodniej.

Yokohama

Wysokie góry też niestraszne

Opon Yokohamy nie zabrakło też pod koniec sierpnia 2020 r. na 98 Pikes Peak International Hill Climb, czyli wyścigu górskim z historią sięgającą 1916 roku. Wyścig ten znany jest również jako „Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów w górach Kolorado, USA. Triumfatorem tegorocznej, 98. edycji został Clint Vahsholtz, który startował w kategorii Open Wheel w aucie 2013 Ford Open. Jak powiedział, podstawą jego zwycięskiego przejazdu były opony ADVAN A005. W wyścigu bardzo dobrze wypadło również kilka innych samochodów wyposażonych w opony ADVAN, zajmując: 2. miejsce w dywizji Unlimited, 3. w dywizji Open Wheel i 3. w dywizji Pikes Peak Open.

Yokohama

Mikroskala

Yokohama pozostała też w najmniejszych pojazdach, wspierając zespoły rywalizujące w najważniejszej w Japonii serii wyścigów kartingowych – OK All Japan Karting Championship. Ogumienie w mniejszej skali miało zapewnić kierowcom i zespołom triumf w tej klasie. Ponadto Yokohama zdecydowała się na obecność w kategorii FP-Junior Cadets w mistrzostwach Japonii Juniorów Kartingowych, dostarczając opony ADVAN SLJ (ADJ) jako ogumienie kontrolne do jazdy na suchych torach. Poza Japonią opony znalazły się na azjatyckich Karting Open Championship oraz na Filipinach.

Wykorzystywanie ogumienia Yokohamy w ekstremalnych warunkach sportów motorowych ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa opon przeznaczonych do ruchu drogowego. Od ponad 40 lat w wydarzeniach sportowych na całym świecie wykorzystywane są opony serii ADVAN. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tym ogumieniu zapewniają przede wszystkim solidną przyczepność i trakcję, wysoką wytrzymałość oraz bezpieczeństwo jazdy.

Partnerem Magazynu Motór w 2020 jest Yokohama Polska

 

Tags: motorsport, opony, yokohama

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020
Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

21 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020
Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

21 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry