Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Motorynka Romet PONY M-50-2 model: Klaudia Gola
Strona główna » Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2 | Rok 1986, trzy dekady temu, […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2 | Rok 1986, trzy dekady temu, […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2: lekcja histerii

Motorynka Romet PONY M2 | Rok 1986, trzy dekady temu, […]

Sebastian Mądrachowski

Motorynka Romet PONY M2 |

Rok 1986, trzy dekady temu, piękne czasy. Na księdza wołało się Zorro, na muchy mówiło tapty, świat nie stał w miejscu. Właśnie wzniesiono pierwszy moduł Stacji Kosmicznej Mir, Michael Jordan zdobył swoje rekordowe 63 punkty w jednym meczu NBA, a chwilę później wybuchł reaktor w Czarnobylu. Wszystkiemu przygrywało The Final Countdown szwedzkiej grupy Europe. Działo się.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

A u nas? Po staremu: w telewizji dali serial Alternatywy 4, chociaż prawdziwej alternatywy nadal nie było. Ceny chleba, mięsa i gazet rosły. Problem pojawił się dopiero, kiedy o 15% skoczyła cena alkoholu. Jak to u nas.

motorynka Romet PONY + kawasaki zx7r

motorynka Romet PONY vs. kawasaki zx7r

Motorynka Romet PONY M2: Zakłady Rowerowe Romet, historia modelu

W tamtym czasie bardzo ważną rolę wychowawczą spełniały bydgoskie Zakłady Rowerowe Romet. Od 1978 roku z uporem maniaka klepały gadżet edukacyjny, który zmotoryzował ówczesną młodzież. Kaganek oświaty wymyślony przez Rometa miał niecałe 1.7KM, napędzał się do 40 km/h, spalając przy tym nieco ponad 2 l. mieszanki na każde przejechane 100 km.

Motorynka Romet prędkościomierza nie miała, klaksonu zresztą też, a i tak stała się marzeniem każdego nielata z tamtych czasów.

Motorynka Romet PONY

Redakcyjne gadżety edukacyjne: Motorynka Romet Pony + Kawasaki ZX7R

Motorynka Romet M2: druga generacja pędzidła wszech-czasów

Egzemplarz, który wpadł nam w ręce, powstał w 1986 roku. To druga generacja motorynki Romet – model Pony 50-M-2. Od pierwszego wypustu różnił się tym, że biegi zmieniało się już nogą, zamontowano też inną, znaną z Komarka, kanapę. Całe ustrojstwo waży około 40 kg i na potrzeby sesji zdjęciowej przyjechało zapakowane do bagażnika w zwykłym sedanie.

Miniaturyzacja i kompaktowa konstrukcja – tak się zdobywało serca 30 lat temu!

Motorynka Romet PONY M2: dane techniczne

Dziś walory edukacyjne nie imponują: zawieszenie teleskopowe o skoku 65 mm z przodu, z tyłu wahacz wleczony i amortyzatory o skoku 50 mm. Zbiornik o pojemności 5,5 l. pozwalał na przejechanie ok. 200 km na malutkich, 9-calowych, kołach! A przecież się jeździło…

Non-stop się jeździło, bo jak człowiek poznał się z motorynką, to rower był dla leszczy, prawda?

motorynka Romet PONY making of #1
motorynka Romet PONY making of #1
motorynka Romet PONY making of #2
motorynka Romet making of #2
motorynka Romet PONY making of #3
motorynka Romet making of #3

_

Motorynka Romet PONY M2: dziś

Teraz trochę się pozmieniało. Rydwan wpier%^lu lat 70., 80. i 90-tych ma dopuszczalną masę całkowitą 100 kg. Dziś nawet najbardziej niedożywieni zawodnicy z tamtych lat przekraczają jego możliwości konstrukcyjne. Odbiło się to na kondycji zakładów rowerowych Romet w Bydgoszczy.

W 1994 roku firma zrobiła badanie rynku i okazało się, że tamci klienci już wyrośli, małolaty zaczynają powoli wzdychać do konstrukcji zachodnich imperialistów i nie zostaje nic innego, jak spakować zabawki i przenieść się do innej piaskownicy. A szkoda.

Gdzie dziś byłaby spora część z nas, gdyby nie poczciwa motoryna?

Motorynka. Spójrzcie na nią i wyobraźcie sobie, że kiedyś tak właśnie wyglądał pierwszy krok do sportowych motocykli, które dziś przelatują obok nas ulicami…

Motorynka Romet PONY m-50-2 model Klaudia Gola

Model: motorynka Romet PONY / Klaudia Gola, fot. VOSH

Tags: motoryna, motorynka, motorynka romet, romet, Romet Pony, Romet PONY M-50-2, sebastian mądrachowski, zaklady rowerowe romet

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Motorynka Romet PONY M2 |

Rok 1986, trzy dekady temu, piękne czasy. Na księdza wołało się Zorro, na muchy mówiło tapty, świat nie stał w miejscu. Właśnie wzniesiono pierwszy moduł Stacji Kosmicznej Mir, Michael Jordan zdobył swoje rekordowe 63 punkty w jednym meczu NBA, a chwilę później wybuchł reaktor w Czarnobylu. Wszystkiemu przygrywało The Final Countdown szwedzkiej grupy Europe. Działo się.

Tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

A u nas? Po staremu: w telewizji dali serial Alternatywy 4, chociaż prawdziwej alternatywy nadal nie było. Ceny chleba, mięsa i gazet rosły. Problem pojawił się dopiero, kiedy o 15% skoczyła cena alkoholu. Jak to u nas.

motorynka Romet PONY + kawasaki zx7r

motorynka Romet PONY vs. kawasaki zx7r

Motorynka Romet PONY M2: Zakłady Rowerowe Romet, historia modelu

W tamtym czasie bardzo ważną rolę wychowawczą spełniały bydgoskie Zakłady Rowerowe Romet. Od 1978 roku z uporem maniaka klepały gadżet edukacyjny, który zmotoryzował ówczesną młodzież. Kaganek oświaty wymyślony przez Rometa miał niecałe 1.7KM, napędzał się do 40 km/h, spalając przy tym nieco ponad 2 l. mieszanki na każde przejechane 100 km.

Motorynka Romet prędkościomierza nie miała, klaksonu zresztą też, a i tak stała się marzeniem każdego nielata z tamtych czasów.

Motorynka Romet PONY

Redakcyjne gadżety edukacyjne: Motorynka Romet Pony + Kawasaki ZX7R

Motorynka Romet M2: druga generacja pędzidła wszech-czasów

Egzemplarz, który wpadł nam w ręce, powstał w 1986 roku. To druga generacja motorynki Romet – model Pony 50-M-2. Od pierwszego wypustu różnił się tym, że biegi zmieniało się już nogą, zamontowano też inną, znaną z Komarka, kanapę. Całe ustrojstwo waży około 40 kg i na potrzeby sesji zdjęciowej przyjechało zapakowane do bagażnika w zwykłym sedanie.

Miniaturyzacja i kompaktowa konstrukcja – tak się zdobywało serca 30 lat temu!

Motorynka Romet PONY M2: dane techniczne

Dziś walory edukacyjne nie imponują: zawieszenie teleskopowe o skoku 65 mm z przodu, z tyłu wahacz wleczony i amortyzatory o skoku 50 mm. Zbiornik o pojemności 5,5 l. pozwalał na przejechanie ok. 200 km na malutkich, 9-calowych, kołach! A przecież się jeździło…

Non-stop się jeździło, bo jak człowiek poznał się z motorynką, to rower był dla leszczy, prawda?

motorynka Romet PONY making of #1
motorynka Romet PONY making of #1
motorynka Romet PONY making of #2
motorynka Romet making of #2
motorynka Romet PONY making of #3
motorynka Romet making of #3

_

Motorynka Romet PONY M2: dziś

Teraz trochę się pozmieniało. Rydwan wpier%^lu lat 70., 80. i 90-tych ma dopuszczalną masę całkowitą 100 kg. Dziś nawet najbardziej niedożywieni zawodnicy z tamtych lat przekraczają jego możliwości konstrukcyjne. Odbiło się to na kondycji zakładów rowerowych Romet w Bydgoszczy.

W 1994 roku firma zrobiła badanie rynku i okazało się, że tamci klienci już wyrośli, małolaty zaczynają powoli wzdychać do konstrukcji zachodnich imperialistów i nie zostaje nic innego, jak spakować zabawki i przenieść się do innej piaskownicy. A szkoda.

Gdzie dziś byłaby spora część z nas, gdyby nie poczciwa motoryna?

Motorynka. Spójrzcie na nią i wyobraźcie sobie, że kiedyś tak właśnie wyglądał pierwszy krok do sportowych motocykli, które dziś przelatują obok nas ulicami…

Motorynka Romet PONY m-50-2 model Klaudia Gola

Model: motorynka Romet PONY / Klaudia Gola, fot. VOSH

Tags: motoryna, motorynka, motorynka romet, romet, Romet Pony, Romet PONY M-50-2, sebastian mądrachowski, zaklady rowerowe romet

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

30 marca 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

6 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

30 marca 2021
Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

25 marca 2021
Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

Porozmawiajmy o lifestyle’u  | Motocyklowy lifestyle

7 grudnia 2020
Moto Guzzi V11 Le Mans

Moto Guzzi V11 Le Mans

26 sierpnia 2020
Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

14 lipca 2020
Ariel model B i F – rocznik 1929

Ariel model B i F – rocznik 1929

21 stycznia 2020|0 Comments
NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

NSU 251 OSL 1938 salon Polska od motocyklisty

2 października 2019|0 Comments
Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

Honda RC30 VFR750R, kamień milowy w rozwoju japońskich motórów

10 czerwca 2019|0 Comments
Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

Lamborghini Design 90, czyli pierwszy motocykl spod znaku byka

6 czerwca 2019|0 Comments
Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

Victoria KR 8 1934 r. | UNIKAT!

19 lutego 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry