Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Mateusz Cieślak
Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior stanie się w ten weekend najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup. 17-letni kierowca wyścigowy z Lublina wystartuje w dniach 13-14 maja w wyścigu na torze Circuit de Barcelona-Catalunya tuż przed zawodnikami Formuły 1.

Rozmawiał: Mikołaj Wójcik, foto: materiały prasowe

Przed Tobą najważniejszy sezon w karierze. Za chwilę możesz stać się najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup!

Tak, to prawda. Jednak staram się nie myśleć o takich rzeczach, tylko skupiam się na samej jeździe i dotarciu na metę na jak najlepszym miejscu. W mojej karierze pojawiają się coraz większe wyzwania, wyścigi coraz większej rangi, ale na każdy sezon mam postawiony cel, który staram się osiągnąć. Przygotowuję się najlepiej jak umiem, poznając nowych ludzi i nowe techniki – zaczynając od profesjonalnej diety, przez pracę z psychologiem aż po np. poznawanie telemetrii wyścigowej. Z każdym sezonem wprowadzam coraz więcej tych elementów do swojej jazdy, dzięki czemu staję się coraz lepszym kierowcą. Jednak do każdego sezonu podchodzę z wielką pokorą i dystansem, nie inaczej jest w tym momencie. Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Jesteś bardzo skromnym chłopakiem, mimo że masz już wiele sukcesów na koncie i za chwilę w wieku 17 lat zadebiutujesz w Porsche Supercup. Czy u innych zawodników widzisz taką samą pokorę?

Na pewno jest to kwestia charakteru i podejścia. Ja wolę mniej mówić, a więcej robić. Nie można sobie też stawiać za wysokich celów i podchodzić zbyt pewnie do pewnych spraw, bo to zazwyczaj nie wychodzi. Ja się skupiam przede wszystkim na pracy i uważam, że takie podejście jest prawidłowe, bo jeśli dam z siebie wszystko, to wynik przyjdzie sam. Wiadomo, że na końcowy rezultat wpływają też inne czynniki, jak np. szczęście i inne rzeczy niezależne od nas. Największy wpływ mam na wykonaną pracę, więc skupiam się przede wszystkim na tym.

Jak Porsche Supercup wygląda z bliska?

W zeszłym roku startowałem w Porsche w Porsche GT3 Cup Challenge, która rozgrywana była w Europie. Seria Porsche Supercup to już zawody o randze mistrzostw świata. Kolejna sprawa to fakt, że jedziemy przed wyścigiem Formuły 1 i ogląda nas już milionowa publiczność przed telewizorami i na trybunach. Poziom zawodników jest tu astronomicznie wyższy niż we wszystkich moich poprzednich seriach, przez co wbicie się do pierwszej dziesiątki jest ogromnym sukcesem. Czołówka Porsche Supercup to zawodnicy, którzy nierzadko mają za sobą starty w WEC czy nawet F1.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

A jakie zmiany czekają Cię jeśli chodzi o samochód?

Samochód różni sie teoretycznie tylko silnikiem oraz wizualnie. Mamy cztery litry pojemności i 485 KM. W serii GT3 było 3.8 litra oraz 460 koni. Różnica jest niewielka, na prostej jedziemy o pięć kilometrów na godzinę szybciej. Jeśli chodzi o zmiany wizualne, to w Supercup mamy zmieniony przedni zderzak, który ma dawać więcej docisku. Największa różnica jest w prowadzeniu. Charakterystka jazdy co prawda się nie zmienia, tor jazdy zostaje ten sam, ale trzeba się przestawić, że jedziesz ciut szybciej na prostej i masz większą przyczepność na kołach.

Jak wygląda Twój plan minimum na ten sezon?

Będę mierzył się z czołówką światową, moim celem jest wbić się w pierwszą dziesiątkę. Najlepszy debiut w Supercup to siódme miejsce na koniec roku. To też jakiś cel, ale nie chcę się zbytnio podpalać, bo wiem, jaki tutaj jest poziom. Widzę siebie w tej serii przez kilka najbliższych lat, więc będzie jeszcze szansa walczyć o wyższe lokaty.

Dlaczego wybrałeś Porsche?

Ze względu na możliwości i drogę, jaką mogłem przejść. Poza tym są to świetne auta, bardzo zbliżone do cywilnych samochodów wizualnie i silnikowo. Zawsze jak oglądałem Porsche Supercup to marzyłem o starcie w wyścigu przed Formułą 1. To według mnie najlepsza droga jaka mogłem obrać oraz najlepszy samochód do startów w poważnych seriach.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Czy młodzi zawodnicy nie są za szybko pchani do poważnych wyścigów?

Jeśli ktoś sobie radzi, to nie widzę w tym żadnego problemu. Wiek to jest sprawa umowna. Ja dostałem szansę i udało mi się z nią poradzić. Max Verstappen też sobie poradził w F1 i nie zostawał w tyle nawet w pierwszym sezonie. Jest wiele podobnych przykładów.  Uważam, że mój wiek jest moim atutem. Nie czuję presji, bo dlaczego mam się martwić tym, że przegrywam z utytułowanymi rywalami. Dla nich przegrana ze mną byłaby porażka, ale w drugą stronę to już tak nie działa. Mam jeszcze dużo czasu, żeby dojść do ich poziomu. Jestem najmłodszy w Supercup, przez co mniej się ode mnie wymaga, a to pozwala mi się skupić na jeździe. Nauka i zebrane doświadczenie są dla mnie najważniejsze. Pracuje ile tylko mogę i daję z siebie wszystko, zobaczymy co będzie na koniec sezonu.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

 

Tags: parys, parys junior, piotr parys, porsche, porsche supercup, supercup, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior stanie się w ten weekend najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup. 17-letni kierowca wyścigowy z Lublina wystartuje w dniach 13-14 maja w wyścigu na torze Circuit de Barcelona-Catalunya tuż przed zawodnikami Formuły 1.

Rozmawiał: Mikołaj Wójcik, foto: materiały prasowe

Przed Tobą najważniejszy sezon w karierze. Za chwilę możesz stać się najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup!

Tak, to prawda. Jednak staram się nie myśleć o takich rzeczach, tylko skupiam się na samej jeździe i dotarciu na metę na jak najlepszym miejscu. W mojej karierze pojawiają się coraz większe wyzwania, wyścigi coraz większej rangi, ale na każdy sezon mam postawiony cel, który staram się osiągnąć. Przygotowuję się najlepiej jak umiem, poznając nowych ludzi i nowe techniki – zaczynając od profesjonalnej diety, przez pracę z psychologiem aż po np. poznawanie telemetrii wyścigowej. Z każdym sezonem wprowadzam coraz więcej tych elementów do swojej jazdy, dzięki czemu staję się coraz lepszym kierowcą. Jednak do każdego sezonu podchodzę z wielką pokorą i dystansem, nie inaczej jest w tym momencie. Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Jesteś bardzo skromnym chłopakiem, mimo że masz już wiele sukcesów na koncie i za chwilę w wieku 17 lat zadebiutujesz w Porsche Supercup. Czy u innych zawodników widzisz taką samą pokorę?

Na pewno jest to kwestia charakteru i podejścia. Ja wolę mniej mówić, a więcej robić. Nie można sobie też stawiać za wysokich celów i podchodzić zbyt pewnie do pewnych spraw, bo to zazwyczaj nie wychodzi. Ja się skupiam przede wszystkim na pracy i uważam, że takie podejście jest prawidłowe, bo jeśli dam z siebie wszystko, to wynik przyjdzie sam. Wiadomo, że na końcowy rezultat wpływają też inne czynniki, jak np. szczęście i inne rzeczy niezależne od nas. Największy wpływ mam na wykonaną pracę, więc skupiam się przede wszystkim na tym.

Jak Porsche Supercup wygląda z bliska?

W zeszłym roku startowałem w Porsche w Porsche GT3 Cup Challenge, która rozgrywana była w Europie. Seria Porsche Supercup to już zawody o randze mistrzostw świata. Kolejna sprawa to fakt, że jedziemy przed wyścigiem Formuły 1 i ogląda nas już milionowa publiczność przed telewizorami i na trybunach. Poziom zawodników jest tu astronomicznie wyższy niż we wszystkich moich poprzednich seriach, przez co wbicie się do pierwszej dziesiątki jest ogromnym sukcesem. Czołówka Porsche Supercup to zawodnicy, którzy nierzadko mają za sobą starty w WEC czy nawet F1.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

A jakie zmiany czekają Cię jeśli chodzi o samochód?

Samochód różni sie teoretycznie tylko silnikiem oraz wizualnie. Mamy cztery litry pojemności i 485 KM. W serii GT3 było 3.8 litra oraz 460 koni. Różnica jest niewielka, na prostej jedziemy o pięć kilometrów na godzinę szybciej. Jeśli chodzi o zmiany wizualne, to w Supercup mamy zmieniony przedni zderzak, który ma dawać więcej docisku. Największa różnica jest w prowadzeniu. Charakterystka jazdy co prawda się nie zmienia, tor jazdy zostaje ten sam, ale trzeba się przestawić, że jedziesz ciut szybciej na prostej i masz większą przyczepność na kołach.

Jak wygląda Twój plan minimum na ten sezon?

Będę mierzył się z czołówką światową, moim celem jest wbić się w pierwszą dziesiątkę. Najlepszy debiut w Supercup to siódme miejsce na koniec roku. To też jakiś cel, ale nie chcę się zbytnio podpalać, bo wiem, jaki tutaj jest poziom. Widzę siebie w tej serii przez kilka najbliższych lat, więc będzie jeszcze szansa walczyć o wyższe lokaty.

Dlaczego wybrałeś Porsche?

Ze względu na możliwości i drogę, jaką mogłem przejść. Poza tym są to świetne auta, bardzo zbliżone do cywilnych samochodów wizualnie i silnikowo. Zawsze jak oglądałem Porsche Supercup to marzyłem o starcie w wyścigu przed Formułą 1. To według mnie najlepsza droga jaka mogłem obrać oraz najlepszy samochód do startów w poważnych seriach.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Czy młodzi zawodnicy nie są za szybko pchani do poważnych wyścigów?

Jeśli ktoś sobie radzi, to nie widzę w tym żadnego problemu. Wiek to jest sprawa umowna. Ja dostałem szansę i udało mi się z nią poradzić. Max Verstappen też sobie poradził w F1 i nie zostawał w tyle nawet w pierwszym sezonie. Jest wiele podobnych przykładów.  Uważam, że mój wiek jest moim atutem. Nie czuję presji, bo dlaczego mam się martwić tym, że przegrywam z utytułowanymi rywalami. Dla nich przegrana ze mną byłaby porażka, ale w drugą stronę to już tak nie działa. Mam jeszcze dużo czasu, żeby dojść do ich poziomu. Jestem najmłodszy w Supercup, przez co mniej się ode mnie wymaga, a to pozwala mi się skupić na jeździe. Nauka i zebrane doświadczenie są dla mnie najważniejsze. Pracuje ile tylko mogę i daję z siebie wszystko, zobaczymy co będzie na koniec sezonu.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

 

Tags: parys, parys junior, piotr parys, porsche, porsche supercup, supercup, wyścigi
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry