Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior: poziom Porsche Supercup jest astronomiczny

Piotr Parys Junior Porsche Supercup | Piotr Parys Junior stanie […]

Mateusz Cieślak
Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior stanie się w ten weekend najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup. 17-letni kierowca wyścigowy z Lublina wystartuje w dniach 13-14 maja w wyścigu na torze Circuit de Barcelona-Catalunya tuż przed zawodnikami Formuły 1.

Rozmawiał: Mikołaj Wójcik, foto: materiały prasowe

Przed Tobą najważniejszy sezon w karierze. Za chwilę możesz stać się najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup!

Tak, to prawda. Jednak staram się nie myśleć o takich rzeczach, tylko skupiam się na samej jeździe i dotarciu na metę na jak najlepszym miejscu. W mojej karierze pojawiają się coraz większe wyzwania, wyścigi coraz większej rangi, ale na każdy sezon mam postawiony cel, który staram się osiągnąć. Przygotowuję się najlepiej jak umiem, poznając nowych ludzi i nowe techniki – zaczynając od profesjonalnej diety, przez pracę z psychologiem aż po np. poznawanie telemetrii wyścigowej. Z każdym sezonem wprowadzam coraz więcej tych elementów do swojej jazdy, dzięki czemu staję się coraz lepszym kierowcą. Jednak do każdego sezonu podchodzę z wielką pokorą i dystansem, nie inaczej jest w tym momencie. Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Jesteś bardzo skromnym chłopakiem, mimo że masz już wiele sukcesów na koncie i za chwilę w wieku 17 lat zadebiutujesz w Porsche Supercup. Czy u innych zawodników widzisz taką samą pokorę?

Na pewno jest to kwestia charakteru i podejścia. Ja wolę mniej mówić, a więcej robić. Nie można sobie też stawiać za wysokich celów i podchodzić zbyt pewnie do pewnych spraw, bo to zazwyczaj nie wychodzi. Ja się skupiam przede wszystkim na pracy i uważam, że takie podejście jest prawidłowe, bo jeśli dam z siebie wszystko, to wynik przyjdzie sam. Wiadomo, że na końcowy rezultat wpływają też inne czynniki, jak np. szczęście i inne rzeczy niezależne od nas. Największy wpływ mam na wykonaną pracę, więc skupiam się przede wszystkim na tym.

Jak Porsche Supercup wygląda z bliska?

W zeszłym roku startowałem w Porsche w Porsche GT3 Cup Challenge, która rozgrywana była w Europie. Seria Porsche Supercup to już zawody o randze mistrzostw świata. Kolejna sprawa to fakt, że jedziemy przed wyścigiem Formuły 1 i ogląda nas już milionowa publiczność przed telewizorami i na trybunach. Poziom zawodników jest tu astronomicznie wyższy niż we wszystkich moich poprzednich seriach, przez co wbicie się do pierwszej dziesiątki jest ogromnym sukcesem. Czołówka Porsche Supercup to zawodnicy, którzy nierzadko mają za sobą starty w WEC czy nawet F1.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

A jakie zmiany czekają Cię jeśli chodzi o samochód?

Samochód różni sie teoretycznie tylko silnikiem oraz wizualnie. Mamy cztery litry pojemności i 485 KM. W serii GT3 było 3.8 litra oraz 460 koni. Różnica jest niewielka, na prostej jedziemy o pięć kilometrów na godzinę szybciej. Jeśli chodzi o zmiany wizualne, to w Supercup mamy zmieniony przedni zderzak, który ma dawać więcej docisku. Największa różnica jest w prowadzeniu. Charakterystka jazdy co prawda się nie zmienia, tor jazdy zostaje ten sam, ale trzeba się przestawić, że jedziesz ciut szybciej na prostej i masz większą przyczepność na kołach.

Jak wygląda Twój plan minimum na ten sezon?

Będę mierzył się z czołówką światową, moim celem jest wbić się w pierwszą dziesiątkę. Najlepszy debiut w Supercup to siódme miejsce na koniec roku. To też jakiś cel, ale nie chcę się zbytnio podpalać, bo wiem, jaki tutaj jest poziom. Widzę siebie w tej serii przez kilka najbliższych lat, więc będzie jeszcze szansa walczyć o wyższe lokaty.

Dlaczego wybrałeś Porsche?

Ze względu na możliwości i drogę, jaką mogłem przejść. Poza tym są to świetne auta, bardzo zbliżone do cywilnych samochodów wizualnie i silnikowo. Zawsze jak oglądałem Porsche Supercup to marzyłem o starcie w wyścigu przed Formułą 1. To według mnie najlepsza droga jaka mogłem obrać oraz najlepszy samochód do startów w poważnych seriach.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Czy młodzi zawodnicy nie są za szybko pchani do poważnych wyścigów?

Jeśli ktoś sobie radzi, to nie widzę w tym żadnego problemu. Wiek to jest sprawa umowna. Ja dostałem szansę i udało mi się z nią poradzić. Max Verstappen też sobie poradził w F1 i nie zostawał w tyle nawet w pierwszym sezonie. Jest wiele podobnych przykładów.  Uważam, że mój wiek jest moim atutem. Nie czuję presji, bo dlaczego mam się martwić tym, że przegrywam z utytułowanymi rywalami. Dla nich przegrana ze mną byłaby porażka, ale w drugą stronę to już tak nie działa. Mam jeszcze dużo czasu, żeby dojść do ich poziomu. Jestem najmłodszy w Supercup, przez co mniej się ode mnie wymaga, a to pozwala mi się skupić na jeździe. Nauka i zebrane doświadczenie są dla mnie najważniejsze. Pracuje ile tylko mogę i daję z siebie wszystko, zobaczymy co będzie na koniec sezonu.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

 

Tags: parys, parys junior, piotr parys, porsche, porsche supercup, supercup, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior stanie się w ten weekend najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup. 17-letni kierowca wyścigowy z Lublina wystartuje w dniach 13-14 maja w wyścigu na torze Circuit de Barcelona-Catalunya tuż przed zawodnikami Formuły 1.

Rozmawiał: Mikołaj Wójcik, foto: materiały prasowe

Przed Tobą najważniejszy sezon w karierze. Za chwilę możesz stać się najmłodszym debiutantem w historii Porsche Supercup!

Tak, to prawda. Jednak staram się nie myśleć o takich rzeczach, tylko skupiam się na samej jeździe i dotarciu na metę na jak najlepszym miejscu. W mojej karierze pojawiają się coraz większe wyzwania, wyścigi coraz większej rangi, ale na każdy sezon mam postawiony cel, który staram się osiągnąć. Przygotowuję się najlepiej jak umiem, poznając nowych ludzi i nowe techniki – zaczynając od profesjonalnej diety, przez pracę z psychologiem aż po np. poznawanie telemetrii wyścigowej. Z każdym sezonem wprowadzam coraz więcej tych elementów do swojej jazdy, dzięki czemu staję się coraz lepszym kierowcą. Jednak do każdego sezonu podchodzę z wielką pokorą i dystansem, nie inaczej jest w tym momencie. Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Jesteś bardzo skromnym chłopakiem, mimo że masz już wiele sukcesów na koncie i za chwilę w wieku 17 lat zadebiutujesz w Porsche Supercup. Czy u innych zawodników widzisz taką samą pokorę?

Na pewno jest to kwestia charakteru i podejścia. Ja wolę mniej mówić, a więcej robić. Nie można sobie też stawiać za wysokich celów i podchodzić zbyt pewnie do pewnych spraw, bo to zazwyczaj nie wychodzi. Ja się skupiam przede wszystkim na pracy i uważam, że takie podejście jest prawidłowe, bo jeśli dam z siebie wszystko, to wynik przyjdzie sam. Wiadomo, że na końcowy rezultat wpływają też inne czynniki, jak np. szczęście i inne rzeczy niezależne od nas. Największy wpływ mam na wykonaną pracę, więc skupiam się przede wszystkim na tym.

Jak Porsche Supercup wygląda z bliska?

W zeszłym roku startowałem w Porsche w Porsche GT3 Cup Challenge, która rozgrywana była w Europie. Seria Porsche Supercup to już zawody o randze mistrzostw świata. Kolejna sprawa to fakt, że jedziemy przed wyścigiem Formuły 1 i ogląda nas już milionowa publiczność przed telewizorami i na trybunach. Poziom zawodników jest tu astronomicznie wyższy niż we wszystkich moich poprzednich seriach, przez co wbicie się do pierwszej dziesiątki jest ogromnym sukcesem. Czołówka Porsche Supercup to zawodnicy, którzy nierzadko mają za sobą starty w WEC czy nawet F1.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

A jakie zmiany czekają Cię jeśli chodzi o samochód?

Samochód różni sie teoretycznie tylko silnikiem oraz wizualnie. Mamy cztery litry pojemności i 485 KM. W serii GT3 było 3.8 litra oraz 460 koni. Różnica jest niewielka, na prostej jedziemy o pięć kilometrów na godzinę szybciej. Jeśli chodzi o zmiany wizualne, to w Supercup mamy zmieniony przedni zderzak, który ma dawać więcej docisku. Największa różnica jest w prowadzeniu. Charakterystka jazdy co prawda się nie zmienia, tor jazdy zostaje ten sam, ale trzeba się przestawić, że jedziesz ciut szybciej na prostej i masz większą przyczepność na kołach.

Jak wygląda Twój plan minimum na ten sezon?

Będę mierzył się z czołówką światową, moim celem jest wbić się w pierwszą dziesiątkę. Najlepszy debiut w Supercup to siódme miejsce na koniec roku. To też jakiś cel, ale nie chcę się zbytnio podpalać, bo wiem, jaki tutaj jest poziom. Widzę siebie w tej serii przez kilka najbliższych lat, więc będzie jeszcze szansa walczyć o wyższe lokaty.

Dlaczego wybrałeś Porsche?

Ze względu na możliwości i drogę, jaką mogłem przejść. Poza tym są to świetne auta, bardzo zbliżone do cywilnych samochodów wizualnie i silnikowo. Zawsze jak oglądałem Porsche Supercup to marzyłem o starcie w wyścigu przed Formułą 1. To według mnie najlepsza droga jaka mogłem obrać oraz najlepszy samochód do startów w poważnych seriach.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup |

Czy młodzi zawodnicy nie są za szybko pchani do poważnych wyścigów?

Jeśli ktoś sobie radzi, to nie widzę w tym żadnego problemu. Wiek to jest sprawa umowna. Ja dostałem szansę i udało mi się z nią poradzić. Max Verstappen też sobie poradził w F1 i nie zostawał w tyle nawet w pierwszym sezonie. Jest wiele podobnych przykładów.  Uważam, że mój wiek jest moim atutem. Nie czuję presji, bo dlaczego mam się martwić tym, że przegrywam z utytułowanymi rywalami. Dla nich przegrana ze mną byłaby porażka, ale w drugą stronę to już tak nie działa. Mam jeszcze dużo czasu, żeby dojść do ich poziomu. Jestem najmłodszy w Supercup, przez co mniej się ode mnie wymaga, a to pozwala mi się skupić na jeździe. Nauka i zebrane doświadczenie są dla mnie najważniejsze. Pracuje ile tylko mogę i daję z siebie wszystko, zobaczymy co będzie na koniec sezonu.

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

Piotr Parys Junior Porsche Supercup

 

Tags: parys, parys junior, piotr parys, porsche, porsche supercup, supercup, wyścigi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 934 Vaillant

Plakaty
70,00 zł – 160,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry