Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mariusz Stec GSMP
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry