Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mariusz Stec GSMP
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry