Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Mariusz Stec GSMP
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec o GSMP: „Wracam do starej miłości!” | Wywiad

Mariusz Stec GSMP | Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec […]

Mateusz Cieślak

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Mariusz Stec GSMP |

Po kilku latach nieobecności Mariusz Stec – pięciokrotny Mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wraca do startów na wyścigowych trasach.

Tekst: Artur Skibiński, foto: Stec Motorsport

Kibiców ucieszyła wiadomość, że wracasz do rywalizacji w GSMP. Skąd taka decyzja?
Mariusz Stec: Z konieczności. Wiesz jak jest. Jeździsz z innymi. Trochę uczysz, trochę podpowiadasz. No i w końcu sam chcesz zrobić coś ciekawego. Dlatego spełniam swoje marzenie i zmierzam do jeżdżenia w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Dlaczego nie zdecydowałeś się kontynuować startów w RSMP po mistrzowskim sezonie?
Bo musiałbym kupić R5. (śmiech) A tak całkiem serio, to zakończyliśmy sezon na liście priorytetowej, na piątym miejscu w generalce. Zdobyliśmy tytuł Mistrza Polska RSMP 2016 w grupie Open N. To dla mnie bardzo duży sukces. Ponadto zdecydowałem się pomóc Ursus Rally Team. To angażujące przedsięwzięcie. Zawsze chciałem pracować z dobrym zespołem i świetnym sponsorem. Teraz mam podwójne szczęście, bo wszyscy z którymi pracuje tacy właśnie są, zarówno w RSMP jak i GSMP. Tu wielkie podziękowania dla Sonax Polska, Magneti Marelli CheckStars za zrozumienie czym jest motorsport. Mariusz Stec GSMP

Domyślam się, że samo wspieranie techniczne zespołu URSUS Rally Team nie wystarczy komuś takiemu jak Ty.
Wspieranie techniczne wiele uczy, ale też pokazało mi, że lata spędzone w aucie, wszystkie moje doświadczenia pozwalają wygrywać nie tylko mi, ale i zespołowi, któremu doradzam. To zaj… świetne uczucie. (śmiech)

23. czerwca startujesz w Gorlicach. Co czuje dawny mistrz gór na chwilę przed powrotem?
Ogromne podniecenie i zapach benzyny. Ale będziemy szli…

Kto zasiądzie na fotelu pilota? (śmiech)
(śmiech) Oczywiście w GSMP nie ma pilota, to typowe wyścigi. Jedyna ich różnica jest taka, że ścigamy się pod górę. Jest jeden wytyczony, kręty odcinek trasy. Zawodnicy przejeżdżają go cztery razy. Dwa razy treningowo i dwa razy wyścigowo. Fantastyczne widowisko dla całych rodzin.

Mariusz Stec GSMP – samochód

Fiesta Proto świetnie radzi sobie na rajdowych trasach. Jak przygotowaliście ją pod wyścigi górskie?
To kompletnie inne auto pod względem technicznym, inaczej zestrojone. W RSMP nastawiamy się na długi dystans przejazdu. Tutaj mam być jak najszybciej na górze. Jedziemy w klasie E1+2000, a to oznacza możliwość wielu modyfikacji i zastosowanie nieograniczonej mocy silnika. Tutaj Fiesta wytrzyma nawet 800-900 KM, ale tym razem pojedziemy dużo słabszą wersją, za to lżejszą. Możliwe, że uda nam się zejść poniżej 1100kg + ja. Czyli prawie 1200 kg ze mną.

mariusz stec gsmp

Mariusz Stec GSMP: projekt Fiesty Proto

Czy łatwo przychodzi Ci przełączanie się z trybu rajdów do trybu wyścigów górskich? W końcu różnica jest dosyć spora.
To trochę jak z jazdą samochodem ze skrzynią automatyczną i manualną. Są tacy, którzy muszą się uczyć, przestawiać i próbować, a są tacy co wsiadają i jadą. Ja należę do tych drugich. Nie da się jednak zapomnieć, że te dwie dyscypliny bardzo mocno się uzupełniają. Jedziesz RSMP, masz lepszy dryg w GSMP. Jeździsz w GSMP, nie są ci straszne prędkości i jechanie na limicie w RSMP. Jest wiele takich elementów.

Na którą rundę czekasz najbardziej?
Kocham Korczynę jeśli chodzi o GSMP. Magura jest czymś nowym dla mnie, więc podchodzę do niej jak do pierwszej randki. Trzeba jednak oddać wszystkim organizatorom, że trasy zawsze były i są na najwyższym poziomie w pięknych okolicach.

Czy wyścigi górskie z racji braku marginesu błędu są bardziej niebezpieczne niż odcinki rajdowe?
GSMP to tzw. Łup łup. Walisz z jednej, z drugiej i fury nie ma. Zahaczysz o pobocze, to suniesz dachem 300 m. a potem ci się fura pali (Mariusz Stec wspomina tu swój wypadek w Sopocie, do którego doszło na 100 metrów przed metą – przyp. red.). Ale RSMP są równie niebezpieczne tylko może czasu jest więcej pomiędzy zakrętami, a odcinki dłuższe przez co jeden błąd nie kosztuje cię przegranej.

Jeździsz w sposób bardzo widowiskowy, co kibicom podobało się zawsze. Mamy nadzieję, że to się nie zmieni.
Nie, no jeszcze pamiętam jak to się robi. Nie jestem jeszcze starcem, wracam tylko do starej miłości.

Mariusz Stec GSMP – dawniej:
Tags: górskie, gsmp, mariusz, mariusz stec gsmp, Mariusz Stec wyścigi górskie, motorsport, stec, wyścigi

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

8 czerwca 2023|0 Comments
Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

4 stycznia 2021
Obecność Yokohamy w motosporcie

Obecność Yokohamy w motosporcie

18 listopada 2020
Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

29 września 2020
Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): “Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

16 września 2020
Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

13 maja 2020
Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

9 maja 2020
Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

7 maja 2020
Bolid F1 kontra myśliwiec

Bolid F1 kontra myśliwiec

27 marca 2020
Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

7 marca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry