Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Subaru Impreza P1
Strona główna » Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 | Motoryzacja to pole walki. Wśród wielu […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 | Motoryzacja to pole walki. Wśród wielu […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 – dziecko wojny | KLASYK

Subaru Impreza P1 | Motoryzacja to pole walki. Wśród wielu […]

Mateusz Cieślak

Subaru Impreza P1 |

Motoryzacja to pole walki. Wśród wielu pojedynczych starć rozgrywają się bitwy oraz toczą całe wojny. W tym przypadku żołnierzami są auta, jedne z nich pełnią funkcję mięsa armatniego, o innych pisze się książki.

Zdecydowanie do tej drugiej grupy trzeba zaliczyć Subaru Imprezę P1. Brzmi jak bombardowane miasto, na twarzy ma wymalowaną złość i jeździ, jakby uciekało przed śmiercią.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek

Subaru Impreza P1 – początki marki

Historia marki Subaru nierozerwalnie związana jest z wojną. Losy japońskiego producenta sięgają czasów I Wojny Światowej, a dokładniej 1917 roku. Wtedy to Japończyk Chikuhei Nakajima, uważany za pioniera japońskiej techniki lotniczej, założył przedsiębiorstwo Nakajima Aircraft Company. Myśliwce tej firmy były wysoko cenione, ale po przegranej Japonii w II Wojnie Światowej przedsiębiorstwo zostało zdemilitaryzowane i podzielone na dwanaście oddziałów. W 1953 roku sześć z nich połączono ponownie pod nazwą Fuji Heavy Industries, które istnieje do dzisiaj.

Subaru Impreza P1 front

Subaru Impreza P1 | Dziecko wojny

To wyjaśnia, skąd w logo marki pojawiło się sześć gwiazd. Subaru w języku japońskim oznacza Plejady (najbardziej znaną gromadę gwiazd w gwiazdozbiorze Byka), ale można przetłumaczyć to słowo również jako „zjednoczenie”. Subaru musiało regularnie jednoczyć się w walce z konkurencją i opinią społeczną. W 1955 roku do sprzedaży wszedł pierwszy model – Subaru 1500. Był mocno zaawansowany technicznie, jak na lata 50., ale z niewiadomych przyczyn nie przyjął się na rynku.

Subaru Impreza P1 bok / side

Subaru Impreza P1 | Bok

Subaru Impreza P1 – pionierzy rozwiązań technologicznych

Firma skupiła się na produkcji autobusów, ale to model 360 wzbudził ponowne zainteresowanie marką. Jego masowa sprzedaż na nowo zmotoryzowała Kraj Kwitnącej Wiśni. Kiedy wydawało się, że Subaru wypracowało stabilną pozycję na rynku, kolejne premiery wywoływały nowe spory. Dotyczyły one wprowadzania na rynek takich nowości jak m.in. przedni napęd czy poprzecznie ułożony silnik. Dzisiaj te rozwiązania są standardem, ale w latach 60. wcale nie były takie oczywiste. W 1971 roku Subaru zaprezentowało światu model Leone – był to pierwszy samochód osobowy z napędem na cztery koła, który trafił do produkcji masowej. Pod maską pojawił się silnik typu boxer z przeciwległymi cylindrami i horyzontalnie umieszczonymi tłokami. Subaru coraz śmielej prezentowało własną filozofię, choć wielu pukało się w czoło.

Subaru Impreza P1 interior wnętrze

Subaru Impreza P1 | wnętrze – centrum dowodzenia

Subaru Impreza P1 – pierwsza generacja

Następca Subaru Leone, model Legacy, rozpoczął rajdową historię marki. Miał skuteczny napęd, mocny silnik, ale zbyt duża masa pozwoliła mu odnieść tylko jedno zwycięstwo w mistrzostwach świata. Subaru, zamiast zwykłego szeregowego, potrzebowało żołnierza jednostki specjalnej, który pojawił się w 1992 roku. Nazywał się Impreza i miał pozostawiać niezatarte wrażenie (z ang. to impress). Trzeba przyznać, że mu się to udało.

Subaru Impreza P1 halogen

Subaru Impreza P1 | Cechy szczególne

Pierwsza generacja Imprezy produkowana była od 1992 do 2000 roku. Topowe wersje przeznaczone były głównie na rynek japoński (od WRX – 240 KM, przez WRX STi – 280 KM, aż po edycje specjalne z mocą sięgającą 300 KM, jak np. w S201 STI). W Europie najmocniejszą odmianą Imprezy z turbo było GT, które zarówno w sedanie, jak i sport wagonie miało 211 KM (od 1999 roku 218 KM). Na przestrzeni lat Subaru wypuściło wiele edycji specjalnych, większość z nich była związana z sukcesami na trasach WRC. Jedną z nich masz okazję oglądać na zdjęciach.

Subaru Impreza P1

Subaru Impreza P1 | Klasyk!

Subaru Impreza P1 – co mamy pod maską? | dane techniczne

Subaru Impreza P1 była specjalną wersją przygotowaną przez brytyjską firmę Prodrive, która obsługiwała Subaru w rajdach WRC. Auto trafiło do sprzedaży na początku 2000 roku, a za jego podstawę posłużyło japońskie coupe Type R STi. Pod maską pracuje dwulitrowy, doładowany boxer połączony z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Impreza P1 otrzymała wyczynowe zawieszenie dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach oraz wzmocnione hamulce. Całość ozdobił nowy pakiet aerodynamiczny przygotowany przez Petera Stevensa, tego samego faceta, który zaprojektował legendarnego McLarena F1.

Subaru Impreza P1 wing spojler

Subaru Impreza P1 | Skrzydło

Subaru Impreza P1 – osiągi | Dane techniczne

Teraz najważniejsze – Impreza P1 może pochwalić się mocą 280 KM i 363 Nm przy zaledwie 1295 kg. Nie był to szczyt możliwości, zwłaszcza że zakuty silnik i zamknięty blok mógłby wytrzymać dużo większą moc. Mimo wszystko samochód rozpędzał się do ponad 240 km/h, a pierwszą setkę osiągał w czasie 4,8 sekundy. To szybciej niż Aston-Martin DB9 5,9 V12! Pierwotnie limitowaną serię planowano na 500 egzemplarzy, ale ze względu na duże powodzenie sprzedano ich ponad 1000.

Subaru Impreza P1 | Spojrzenie zabójcy?

Subaru Impreza P1 | Spojrzenie zabójcy?

Polem wielu zaciętych bitew były dla Imprezy Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata. Auto w rękach nieżyjącego już Colina McRae zdobyło w 1995 roku podwójną koronę WRC (tytuł w klasyfikacji kierowców i konstruktorów). W dwóch kolejnych latach Impreza wygrywała dla Subaru tytuły w klasyfikacji producentów. Jednym z największych rywali Imprezy na rajdowych trasach było Mitsubishi Lancer Evolution.

Subaru Impreza P1 best foto

Subaru Impreza P1 jak z obrazka!

Subaru Impreza P1 – rywalizacja

Rywalizacja tych dwóch aut z czasem przeniosła się na publiczne ulice i nasilała się z każdą kolejną generacją. Niebiesko-czerwona wojna skończyła się w 2014 roku wraz z zakończeniem produkcji Lancera Evo X, a Subaru wygrało największą kampanię w swojej historii. Epokowe zwycięstwo udowodniło, że na pozór dziwne rozwiązania okazały się niezwykle skuteczne. Radość z tego triumfu może mieć jednak wyjątkowo gorzki posmak, ponieważ marka spod znaku Plejady straciła rywala, dzięki któremu sama stała się tak wyjątkowa. W końcu największy postęp dokonuje się w czasie wojny.

Subaru Impreza P1

Subaru Impreza P1!

Specjalnie podziękowania za pomoc w przygotowaniu tego materiału dla PRS Palonka Rally i ODTJ Lublin.

Zainteresowała Cię historia Subaru Imprezy P1 i jej konfrontacji z Mitsubishi?

Spójrz na tę opowieść z drugiej strony: Mitsubishi Lancer Evo X

Tags: impreza p1, impreza p1 dane techniczne, klasyczne subaru, klasyki, subaru impreza, subaru impreza p1, Subaru Impreza P1 – dziecko wojny

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Subaru Impreza P1 |

Motoryzacja to pole walki. Wśród wielu pojedynczych starć rozgrywają się bitwy oraz toczą całe wojny. W tym przypadku żołnierzami są auta, jedne z nich pełnią funkcję mięsa armatniego, o innych pisze się książki.

Zdecydowanie do tej drugiej grupy trzeba zaliczyć Subaru Imprezę P1. Brzmi jak bombardowane miasto, na twarzy ma wymalowaną złość i jeździ, jakby uciekało przed śmiercią.

Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Michał Węgrzynek

Subaru Impreza P1 – początki marki

Historia marki Subaru nierozerwalnie związana jest z wojną. Losy japońskiego producenta sięgają czasów I Wojny Światowej, a dokładniej 1917 roku. Wtedy to Japończyk Chikuhei Nakajima, uważany za pioniera japońskiej techniki lotniczej, założył przedsiębiorstwo Nakajima Aircraft Company. Myśliwce tej firmy były wysoko cenione, ale po przegranej Japonii w II Wojnie Światowej przedsiębiorstwo zostało zdemilitaryzowane i podzielone na dwanaście oddziałów. W 1953 roku sześć z nich połączono ponownie pod nazwą Fuji Heavy Industries, które istnieje do dzisiaj.

Subaru Impreza P1 front

Subaru Impreza P1 | Dziecko wojny

To wyjaśnia, skąd w logo marki pojawiło się sześć gwiazd. Subaru w języku japońskim oznacza Plejady (najbardziej znaną gromadę gwiazd w gwiazdozbiorze Byka), ale można przetłumaczyć to słowo również jako „zjednoczenie”. Subaru musiało regularnie jednoczyć się w walce z konkurencją i opinią społeczną. W 1955 roku do sprzedaży wszedł pierwszy model – Subaru 1500. Był mocno zaawansowany technicznie, jak na lata 50., ale z niewiadomych przyczyn nie przyjął się na rynku.

Subaru Impreza P1 bok / side

Subaru Impreza P1 | Bok

Subaru Impreza P1 – pionierzy rozwiązań technologicznych

Firma skupiła się na produkcji autobusów, ale to model 360 wzbudził ponowne zainteresowanie marką. Jego masowa sprzedaż na nowo zmotoryzowała Kraj Kwitnącej Wiśni. Kiedy wydawało się, że Subaru wypracowało stabilną pozycję na rynku, kolejne premiery wywoływały nowe spory. Dotyczyły one wprowadzania na rynek takich nowości jak m.in. przedni napęd czy poprzecznie ułożony silnik. Dzisiaj te rozwiązania są standardem, ale w latach 60. wcale nie były takie oczywiste. W 1971 roku Subaru zaprezentowało światu model Leone – był to pierwszy samochód osobowy z napędem na cztery koła, który trafił do produkcji masowej. Pod maską pojawił się silnik typu boxer z przeciwległymi cylindrami i horyzontalnie umieszczonymi tłokami. Subaru coraz śmielej prezentowało własną filozofię, choć wielu pukało się w czoło.

Subaru Impreza P1 interior wnętrze

Subaru Impreza P1 | wnętrze – centrum dowodzenia

Subaru Impreza P1 – pierwsza generacja

Następca Subaru Leone, model Legacy, rozpoczął rajdową historię marki. Miał skuteczny napęd, mocny silnik, ale zbyt duża masa pozwoliła mu odnieść tylko jedno zwycięstwo w mistrzostwach świata. Subaru, zamiast zwykłego szeregowego, potrzebowało żołnierza jednostki specjalnej, który pojawił się w 1992 roku. Nazywał się Impreza i miał pozostawiać niezatarte wrażenie (z ang. to impress). Trzeba przyznać, że mu się to udało.

Subaru Impreza P1 halogen

Subaru Impreza P1 | Cechy szczególne

Pierwsza generacja Imprezy produkowana była od 1992 do 2000 roku. Topowe wersje przeznaczone były głównie na rynek japoński (od WRX – 240 KM, przez WRX STi – 280 KM, aż po edycje specjalne z mocą sięgającą 300 KM, jak np. w S201 STI). W Europie najmocniejszą odmianą Imprezy z turbo było GT, które zarówno w sedanie, jak i sport wagonie miało 211 KM (od 1999 roku 218 KM). Na przestrzeni lat Subaru wypuściło wiele edycji specjalnych, większość z nich była związana z sukcesami na trasach WRC. Jedną z nich masz okazję oglądać na zdjęciach.

Subaru Impreza P1

Subaru Impreza P1 | Klasyk!

Subaru Impreza P1 – co mamy pod maską? | dane techniczne

Subaru Impreza P1 była specjalną wersją przygotowaną przez brytyjską firmę Prodrive, która obsługiwała Subaru w rajdach WRC. Auto trafiło do sprzedaży na początku 2000 roku, a za jego podstawę posłużyło japońskie coupe Type R STi. Pod maską pracuje dwulitrowy, doładowany boxer połączony z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Impreza P1 otrzymała wyczynowe zawieszenie dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach oraz wzmocnione hamulce. Całość ozdobił nowy pakiet aerodynamiczny przygotowany przez Petera Stevensa, tego samego faceta, który zaprojektował legendarnego McLarena F1.

Subaru Impreza P1 wing spojler

Subaru Impreza P1 | Skrzydło

Subaru Impreza P1 – osiągi | Dane techniczne

Teraz najważniejsze – Impreza P1 może pochwalić się mocą 280 KM i 363 Nm przy zaledwie 1295 kg. Nie był to szczyt możliwości, zwłaszcza że zakuty silnik i zamknięty blok mógłby wytrzymać dużo większą moc. Mimo wszystko samochód rozpędzał się do ponad 240 km/h, a pierwszą setkę osiągał w czasie 4,8 sekundy. To szybciej niż Aston-Martin DB9 5,9 V12! Pierwotnie limitowaną serię planowano na 500 egzemplarzy, ale ze względu na duże powodzenie sprzedano ich ponad 1000.

Subaru Impreza P1 | Spojrzenie zabójcy?

Subaru Impreza P1 | Spojrzenie zabójcy?

Polem wielu zaciętych bitew były dla Imprezy Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata. Auto w rękach nieżyjącego już Colina McRae zdobyło w 1995 roku podwójną koronę WRC (tytuł w klasyfikacji kierowców i konstruktorów). W dwóch kolejnych latach Impreza wygrywała dla Subaru tytuły w klasyfikacji producentów. Jednym z największych rywali Imprezy na rajdowych trasach było Mitsubishi Lancer Evolution.

Subaru Impreza P1 best foto

Subaru Impreza P1 jak z obrazka!

Subaru Impreza P1 – rywalizacja

Rywalizacja tych dwóch aut z czasem przeniosła się na publiczne ulice i nasilała się z każdą kolejną generacją. Niebiesko-czerwona wojna skończyła się w 2014 roku wraz z zakończeniem produkcji Lancera Evo X, a Subaru wygrało największą kampanię w swojej historii. Epokowe zwycięstwo udowodniło, że na pozór dziwne rozwiązania okazały się niezwykle skuteczne. Radość z tego triumfu może mieć jednak wyjątkowo gorzki posmak, ponieważ marka spod znaku Plejady straciła rywala, dzięki któremu sama stała się tak wyjątkowa. W końcu największy postęp dokonuje się w czasie wojny.

Subaru Impreza P1

Subaru Impreza P1!

Specjalnie podziękowania za pomoc w przygotowaniu tego materiału dla PRS Palonka Rally i ODTJ Lublin.

Zainteresowała Cię historia Subaru Imprezy P1 i jej konfrontacji z Mitsubishi?

Spójrz na tę opowieść z drugiej strony: Mitsubishi Lancer Evo X

Tags: impreza p1, impreza p1 dane techniczne, klasyczne subaru, klasyki, subaru impreza, subaru impreza p1, Subaru Impreza P1 – dziecko wojny
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    Cadillac Ignacego Jana Paderewskiego na sprzedaż!

    09:18
  • Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    Varsopolis – klasyczna elegancja w centrum warszawskich Łazienek

    06:47
  • Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    Ferrari Testarossa historia – Ognista głowa

    08:02
  • Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    Peugeot 205 GTI Le Mans – Pocket Rocket

    14:39
  • Volvo 1800S test – Zimny elegant

    Volvo 1800S test – Zimny elegant

    09:29
  • Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    Porsche 911 993 4S test – Ostatni haust powietrza

    11:37
  • Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    Lancia Hyena Zagato – jeszcze lepsza Delta Integrale?

    15:00
  • Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    Rolls-Royce Bentley Maybach – Niemcy dyktują luksus część II

    14:21

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry