Bolid Audi e-tron FE04 już po oficjalnych testach przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły E. Kierowcy bardzo pochlebnie oceniają auto.
Podczas 3-dniowych testów na torze w hiszpańskiej Walencji team Audi Sport Schaeffler „wykręcił” najwięcej kilometrów spośród wszystkich obecnych na testach zespołów. Czasy okrążeń elektrycznych bolidów wyścigowych Audi były bardzo obiecujące.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Bolid Audi e-tron FE04 | Audi w Formule E
Kierowca fabryczny, Niemiec Daniel Abt, oraz obrońca mistrzowskiego tytułu, Brazylijczyk Lucas di Grassi, razem ze swoimi czterema bolidami Audi Sport ABT Schaeffler, przeszli w Hiszpanii przez wyczerpujący program testowy. Temperatury na torze dochodziły do 30 stopni Celsjusza w cieniu. Plan jazd testowych skupiał się na symulacji wyścigów i optymalizacji zarządzania energią układu motor-generator MGU, charakteryzującego się tylko jednym biegiem poruszającym bolid do przodu.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Bolid Audi e-tron FE04 | Audi Sport Schaeffler
Pomimo wysokich temperatur, wszystkie cztery Audi e-tron FE04, przez całe trzy dni testów, działały bez zarzutów. Obaj zawodnicy – Daniel Abt i Lucas di Grassi – pokonali 474 okrążenia toru Circuit Ricardo Tomo w Walencji. Przekłada się to na przejechany dystans 1466 kilometrów. To tyle, ile kierowcy przejeżdżają podczas całego sezonu Formuły E.
Zarówno Abt, jak i di Grassi przez cały czas trzymali się w czołówce, choć czasy bezwzględne miały w tym wypadku drugorzędne znaczenie. W regulaminie testów zapisano dwukrotne w ciągu dnia ładowanie jednego bolidu do pełnej mocy 200 kW. Dodatkowo, już podczas jazd, zmodyfikowano konfigurację toru, dodając drugą szykanę na prostej startowej.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Formuła E | Start sezonu 2017/2018
Aż do otwarcia sezonu w Hongkongu, które odbędzie się 2 i 3 grudnia, jakiekolwiek dalsze testy i próby bolidów Formuły E są zabronione. Cztery egzemplarze Audi e-tron FE04 zostaną teraz rozmontowane i ponownie złożone w kwaterze głównej teamu w niemieckim Kempten. W połowie listopada odpłyną z Anglii wprost do Hongkongu.
Bolid Audi e-tron FE04 | Wypowiedzi przed sezonem 2017/2018:
Allan McNish, kierownik zespołu: „Już od początku Daniel i Lucas sygnalizowali mi, że czują się w swych bolidach bardzo dobrze i potwierdzali, że wykonaliśmy dobrą robotę i ogromny krok naprzód jeśli chodzi o napęd. Tak naprawdę, to dopiero podczas inauguracji sezonu w Hongkongu zobaczymy w jakim miejscu jesteśmy. Jesteśmy zadowoleni z wyników testów w Walencji, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Bolid Audi e-tron FE04 jest szybki i niezawodny. Będziemy jeszcze kontynuować prace nad optymalizacją zarządzania energią i nad oprogramowaniem, które póki co jest jeszcze w fazie prób i symulacji.”
Bolid Audi e-tron FE04 | Lucas Di Grassi
Lucas di Grassi, obecny mistrz Formuły E: „Testy oceniam bardzo pozytywnie. Wierzę, że nasz bolid Audi jest bardzo konkurencyjny. Team wykonał kawał dobrej roboty. Wykorzystaliśmy te trzy dni optymalnie, po to, by jak najlepiej przygotować się do inauguracyjnego wyścigu sezonu w Hongkongu. Najlepsze czasy okrążeń były bardzo do siebie zbliżone. Czuję, że to będzie bardzo ekscytujący sezon.”
Bolid Audi e-tron FE04 | Daniel Abt
Daniel Abt, kierowca fabryczny teamu Audi Sport Schaeffler: „Próby w Walencji poszły bardzo gładko. Musiałem się jednak wiele nauczyć, jeśli chodzi o oprogramowanie i wiele innych spraw. W ciągu trzech dni, a zwłaszcza w czwartek, poczyniliśmy duże postępy. Bolid Audi jeździ doskonale i jest szybki. Nie mogę się już doczekać moich pierwszych dwóch regularnych wyścigów jako fabryczny kierowca Audi.”
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Bolid Audi e-tron FE04 już po oficjalnych testach przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły E. Kierowcy bardzo pochlebnie oceniają auto.
Podczas 3-dniowych testów na torze w hiszpańskiej Walencji team Audi Sport Schaeffler „wykręcił” najwięcej kilometrów spośród wszystkich obecnych na testach zespołów. Czasy okrążeń elektrycznych bolidów wyścigowych Audi były bardzo obiecujące.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Bolid Audi e-tron FE04 | Audi w Formule E
Kierowca fabryczny, Niemiec Daniel Abt, oraz obrońca mistrzowskiego tytułu, Brazylijczyk Lucas di Grassi, razem ze swoimi czterema bolidami Audi Sport ABT Schaeffler, przeszli w Hiszpanii przez wyczerpujący program testowy. Temperatury na torze dochodziły do 30 stopni Celsjusza w cieniu. Plan jazd testowych skupiał się na symulacji wyścigów i optymalizacji zarządzania energią układu motor-generator MGU, charakteryzującego się tylko jednym biegiem poruszającym bolid do przodu.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Bolid Audi e-tron FE04 | Audi Sport Schaeffler
Pomimo wysokich temperatur, wszystkie cztery Audi e-tron FE04, przez całe trzy dni testów, działały bez zarzutów. Obaj zawodnicy – Daniel Abt i Lucas di Grassi – pokonali 474 okrążenia toru Circuit Ricardo Tomo w Walencji. Przekłada się to na przejechany dystans 1466 kilometrów. To tyle, ile kierowcy przejeżdżają podczas całego sezonu Formuły E.
Zarówno Abt, jak i di Grassi przez cały czas trzymali się w czołówce, choć czasy bezwzględne miały w tym wypadku drugorzędne znaczenie. W regulaminie testów zapisano dwukrotne w ciągu dnia ładowanie jednego bolidu do pełnej mocy 200 kW. Dodatkowo, już podczas jazd, zmodyfikowano konfigurację toru, dodając drugą szykanę na prostej startowej.
Bolid Audi e-tron FE04 podczas testów Formuły E w Walencji
Formuła E | Start sezonu 2017/2018
Aż do otwarcia sezonu w Hongkongu, które odbędzie się 2 i 3 grudnia, jakiekolwiek dalsze testy i próby bolidów Formuły E są zabronione. Cztery egzemplarze Audi e-tron FE04 zostaną teraz rozmontowane i ponownie złożone w kwaterze głównej teamu w niemieckim Kempten. W połowie listopada odpłyną z Anglii wprost do Hongkongu.
Bolid Audi e-tron FE04 | Wypowiedzi przed sezonem 2017/2018:
Allan McNish, kierownik zespołu: „Już od początku Daniel i Lucas sygnalizowali mi, że czują się w swych bolidach bardzo dobrze i potwierdzali, że wykonaliśmy dobrą robotę i ogromny krok naprzód jeśli chodzi o napęd. Tak naprawdę, to dopiero podczas inauguracji sezonu w Hongkongu zobaczymy w jakim miejscu jesteśmy. Jesteśmy zadowoleni z wyników testów w Walencji, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Bolid Audi e-tron FE04 jest szybki i niezawodny. Będziemy jeszcze kontynuować prace nad optymalizacją zarządzania energią i nad oprogramowaniem, które póki co jest jeszcze w fazie prób i symulacji.”
Bolid Audi e-tron FE04 | Lucas Di Grassi
Lucas di Grassi, obecny mistrz Formuły E: „Testy oceniam bardzo pozytywnie. Wierzę, że nasz bolid Audi jest bardzo konkurencyjny. Team wykonał kawał dobrej roboty. Wykorzystaliśmy te trzy dni optymalnie, po to, by jak najlepiej przygotować się do inauguracyjnego wyścigu sezonu w Hongkongu. Najlepsze czasy okrążeń były bardzo do siebie zbliżone. Czuję, że to będzie bardzo ekscytujący sezon.”
Bolid Audi e-tron FE04 | Daniel Abt
Daniel Abt, kierowca fabryczny teamu Audi Sport Schaeffler: „Próby w Walencji poszły bardzo gładko. Musiałem się jednak wiele nauczyć, jeśli chodzi o oprogramowanie i wiele innych spraw. W ciągu trzech dni, a zwłaszcza w czwartek, poczyniliśmy duże postępy. Bolid Audi jeździ doskonale i jest szybki. Nie mogę się już doczekać moich pierwszych dwóch regularnych wyścigów jako fabryczny kierowca Audi.”