Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Robert Kubica
Strona główna » Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica pojedzie w testach po Grand Prix Hiszpanii. Kierowca […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica pojedzie w testach po Grand Prix Hiszpanii. Kierowca […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica testuje Williamsa w Hiszpanii

Robert Kubica pojedzie w testach po Grand Prix Hiszpanii. Kierowca […]

Magazyn Motór

Robert Kubica pojedzie w testach po Grand Prix Hiszpanii. Kierowca będzie miał do dyspozycji bolid przez cały drugi dzień jazd – potwierdził zespół Williamsa. 33-latek testować będzie też w sam weekend wyścigowy. W piątek w pierwszym treningu otrzyma szansę na sprawdzenie się obok etatowych kierowców.

tekst: Klaudia Kowalczyk  foto: WilliamsF1.com

Bolid oznaczony FW41 nie jest konkurencyjną maszyną. Zespół najwidoczniej pokłada wszystkie nadzieje w Kubicy, bo oddaje mu całą sesję treningową oraz jeden dzień testów. Obok Polaka Williamsem pojedzie także Brytyjczyk, Oliver Rowland, którego uwagi mogą nie być jednak zbyt cenne. 25-latek ścigał się dotychczas w GP2 i to bez sukcesów. Czy Kubicy uda się dźwignąć Williamsa z kolan? Jak na razie wiemy, że Lawrence Stroll, ojciec etatowego kierowcy zespołu (i główny jego sponsor), zabiega o wzmocnienie współpracy z Mercedesem. Teraz firma ta dostarcza stajni swoje silniki. Kanadyjczyk chce, by Williams działał podobnie jak duet Ferrari-Haas. Włosi dostarczają Amerykanom nie tylko jednostki napędowe, ale także skrzynie biegów, tylne zawieszenie oraz inne części bolidu – stąd też porównanie Haasa do teamu „Ferrari B”.

Williams oczywiście zdementował pogłoski o możliwej współpracy, ale patrząc z punktu widzenia zespołu, opłacałoby się to obu stronom, nawet za cenę częściowej utraty niezależności. Przede wszystkim byłaby to oszczędność pieniędzy – zespół mógłby zredukować liczbę pracowników zatrudnionych w fabryce (obecnie to około 550 osób). Stajnia skupiłaby się przede wszystkim na wyścigach i ich strategii, a nie na budowaniu bolidów. Nie dziwi więc, że nie chce poddać się tej nowej modzie, bo zespół zaczynał przecież od konstruowania samochodów. Claire Williams, druga najważniejsza osoba w Williamsie, przyznaje, że oszczędności trzeba szukać, bo nowe zasady podziału pieniędzy z praw telewizyjnych wejdą w życie dopiero za dwa lata. Opcję „teamu B” wyklucza jednoznacznie. Innego wyjścia brytyjska stajnia jednak może nie mieć – Siergiej Sirotkin jako „paydriver” się nie sprawdził, a Robert Kubica tylu pieniędzy, co Rosjanin nie wniesie. W związku z tym zespół musi poszukać innego rozwiązania problemu słabych osiągów.

Czy polski kierowca jest w stanie dźwignąć legendarną stajnię? Pokażą to wyścigi po Grand Prix Hiszpanii oraz same testy, które już w przyszłym tygodniu.

Robert Kubica testy GP Hiszpanii

Tags: Claire Williams, Grand Prix Hiszpanii, Oliver Rowland, robert kubica, Siergiej Sirotkin, williams

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

Robert Kubica pojedzie w testach po Grand Prix Hiszpanii. Kierowca będzie miał do dyspozycji bolid przez cały drugi dzień jazd – potwierdził zespół Williamsa. 33-latek testować będzie też w sam weekend wyścigowy. W piątek w pierwszym treningu otrzyma szansę na sprawdzenie się obok etatowych kierowców.

tekst: Klaudia Kowalczyk  foto: WilliamsF1.com

Bolid oznaczony FW41 nie jest konkurencyjną maszyną. Zespół najwidoczniej pokłada wszystkie nadzieje w Kubicy, bo oddaje mu całą sesję treningową oraz jeden dzień testów. Obok Polaka Williamsem pojedzie także Brytyjczyk, Oliver Rowland, którego uwagi mogą nie być jednak zbyt cenne. 25-latek ścigał się dotychczas w GP2 i to bez sukcesów. Czy Kubicy uda się dźwignąć Williamsa z kolan? Jak na razie wiemy, że Lawrence Stroll, ojciec etatowego kierowcy zespołu (i główny jego sponsor), zabiega o wzmocnienie współpracy z Mercedesem. Teraz firma ta dostarcza stajni swoje silniki. Kanadyjczyk chce, by Williams działał podobnie jak duet Ferrari-Haas. Włosi dostarczają Amerykanom nie tylko jednostki napędowe, ale także skrzynie biegów, tylne zawieszenie oraz inne części bolidu – stąd też porównanie Haasa do teamu „Ferrari B”.

Williams oczywiście zdementował pogłoski o możliwej współpracy, ale patrząc z punktu widzenia zespołu, opłacałoby się to obu stronom, nawet za cenę częściowej utraty niezależności. Przede wszystkim byłaby to oszczędność pieniędzy – zespół mógłby zredukować liczbę pracowników zatrudnionych w fabryce (obecnie to około 550 osób). Stajnia skupiłaby się przede wszystkim na wyścigach i ich strategii, a nie na budowaniu bolidów. Nie dziwi więc, że nie chce poddać się tej nowej modzie, bo zespół zaczynał przecież od konstruowania samochodów. Claire Williams, druga najważniejsza osoba w Williamsie, przyznaje, że oszczędności trzeba szukać, bo nowe zasady podziału pieniędzy z praw telewizyjnych wejdą w życie dopiero za dwa lata. Opcję „teamu B” wyklucza jednoznacznie. Innego wyjścia brytyjska stajnia jednak może nie mieć – Siergiej Sirotkin jako „paydriver” się nie sprawdził, a Robert Kubica tylu pieniędzy, co Rosjanin nie wniesie. W związku z tym zespół musi poszukać innego rozwiązania problemu słabych osiągów.

Czy polski kierowca jest w stanie dźwignąć legendarną stajnię? Pokażą to wyścigi po Grand Prix Hiszpanii oraz same testy, które już w przyszłym tygodniu.

Robert Kubica testy GP Hiszpanii

Tags: Claire Williams, Grand Prix Hiszpanii, Oliver Rowland, robert kubica, Siergiej Sirotkin, williams
  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

OSTATNIO DODANE

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 911R

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Audi Quattro S1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • EKO Kolekcja Magazynu Motór

    Magazyn Motór
    150,00 zł 100,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry