Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Eagle Two Lodz Solar Team
Strona główna » Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Polacy w mistrzowskim gronie. Wszystko za sprawą teamu Lodz Solar […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Polacy w mistrzowskim gronie. Wszystko za sprawą teamu Lodz Solar […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Lodz Solar Team na MŚ w Australii!

Polacy w mistrzowskim gronie. Wszystko za sprawą teamu Lodz Solar […]

Magazyn Motór

Polacy w mistrzowskim gronie. Wszystko za sprawą teamu Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej, który reprezentował nasz kraj w wyścigu samochodów elektrycznych zasilanych energią słoneczną.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Lodz Solar Team

Geneza

Lodz Solar Team to projekt studentów Politechniki Łódzkiej. Od pięciu lat pracują oni nad pojazdami o napędzie pochodzącym z energii słonecznej. Gdy polscy studenci w 2015 prezentowali swój pojazd Eagle One, zdobyli najwyższe miejsce wśród debiutantów na prestiżowej imprezie Bridgestone World Solar Challenge w Australii. Następnie wystartowali w wyścigu przez Południową Afrykę.

Rok 2019 to udoskonalanie drugiego projektu – Eagle Two. Pojazd poprawiono pod kątem mechaniki i estetyki. Eagle Two obecnie dysponuje dwoma silnikami o mocy 10 kW. Dzięki konstrukcji i baterii o pojemności 60 kWh, może przejechać rekordowe 2 400 km na jednym ładowaniu.

Mistrzostwa Świata w Australii 2019

13 Października odbyła się kolejna impreza, na której wystartowały 43 załogi. Pojazdy były podzielone na 3 kategorie – Challenger (klasa wyścigowa, w której liczy się czas przejazdu trasy z Darwin do Adelaide), Cruiser (klasa pojazdów miejskich, w której należy przewieźć jak najwięcej osób na jak najdłuższym dystansie) oraz Adventure (otwarta dla wszystkich pojazdów zasilanych energią słoneczną).

Eagle Two Lodz Solar Team

Kilkanaście godzin przed rozpoczęciem wyścigu przez Antypody w Eagle Two uszkodzeniu uległ falownik. Zespół został zmuszony do podjęcia próby szybkiej naprawy, jednak usterka okazała się na tyle poważna, że naprawa była niemożliwa w wyznaczonym przez organizatorów czasie.

Niestety ze względu na usterkę polski team nie mógł brać udziału w punktowanym przejeździe. Żeby – mimo wszystko – dobrze wykorzystać pobyt w Australii, Lodz Solar Team wymagany dystans przejechał z innymi zespołami.

Ostatnim etapem zmagań były testy praktyczności maszyn (sprawność manewrowania, komfort kierowcy, wyposażenie, estetyka wnętrza). Tutaj, pomimo problemów, drużyna z Łodzi mógła wziąć udział i ostatecznie zajęła 2 miejsce. 

Koordynator projektu, Piotr Krawiranda:

Zespół już planuje pracę nad nowym samochodem solarnym by ponownie odnieść zwycięstwo. W nadchodzącym roku będziemy chcieli powtórzyć sukces z zeszłego roku z zawodów z Belgii, a za dwa lata będziemy walczyć o podium na Mistrzostwach Świata w Australii. Medal jest zdecydowanie w naszym zasięgu.

Podczas mistrzostw, głos zabrał przedstawiciel Tesli. Stwierdził on, że samochód łódzkich studentów jest najbardziej stylowym samochodem startującym w wyścigu.

Przypomnijmy, że zespół na swoim koncie ma również występy na Bridgestone World Solar Challenge, Sasol Solar Challenge czy iLumen European Solar Challenge.

Eagle Two Lodz Solar Team

Tags: Australia, ekologia, lodz solar team, samochody elektryczne, wyścig

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Polacy w mistrzowskim gronie. Wszystko za sprawą teamu Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej, który reprezentował nasz kraj w wyścigu samochodów elektrycznych zasilanych energią słoneczną.

Tekst: Kacper Majdan, foto: Lodz Solar Team

Geneza

Lodz Solar Team to projekt studentów Politechniki Łódzkiej. Od pięciu lat pracują oni nad pojazdami o napędzie pochodzącym z energii słonecznej. Gdy polscy studenci w 2015 prezentowali swój pojazd Eagle One, zdobyli najwyższe miejsce wśród debiutantów na prestiżowej imprezie Bridgestone World Solar Challenge w Australii. Następnie wystartowali w wyścigu przez Południową Afrykę.

Rok 2019 to udoskonalanie drugiego projektu – Eagle Two. Pojazd poprawiono pod kątem mechaniki i estetyki. Eagle Two obecnie dysponuje dwoma silnikami o mocy 10 kW. Dzięki konstrukcji i baterii o pojemności 60 kWh, może przejechać rekordowe 2 400 km na jednym ładowaniu.

Mistrzostwa Świata w Australii 2019

13 Października odbyła się kolejna impreza, na której wystartowały 43 załogi. Pojazdy były podzielone na 3 kategorie – Challenger (klasa wyścigowa, w której liczy się czas przejazdu trasy z Darwin do Adelaide), Cruiser (klasa pojazdów miejskich, w której należy przewieźć jak najwięcej osób na jak najdłuższym dystansie) oraz Adventure (otwarta dla wszystkich pojazdów zasilanych energią słoneczną).

Eagle Two Lodz Solar Team

Kilkanaście godzin przed rozpoczęciem wyścigu przez Antypody w Eagle Two uszkodzeniu uległ falownik. Zespół został zmuszony do podjęcia próby szybkiej naprawy, jednak usterka okazała się na tyle poważna, że naprawa była niemożliwa w wyznaczonym przez organizatorów czasie.

Niestety ze względu na usterkę polski team nie mógł brać udziału w punktowanym przejeździe. Żeby – mimo wszystko – dobrze wykorzystać pobyt w Australii, Lodz Solar Team wymagany dystans przejechał z innymi zespołami.

Ostatnim etapem zmagań były testy praktyczności maszyn (sprawność manewrowania, komfort kierowcy, wyposażenie, estetyka wnętrza). Tutaj, pomimo problemów, drużyna z Łodzi mógła wziąć udział i ostatecznie zajęła 2 miejsce. 

Koordynator projektu, Piotr Krawiranda:

Zespół już planuje pracę nad nowym samochodem solarnym by ponownie odnieść zwycięstwo. W nadchodzącym roku będziemy chcieli powtórzyć sukces z zeszłego roku z zawodów z Belgii, a za dwa lata będziemy walczyć o podium na Mistrzostwach Świata w Australii. Medal jest zdecydowanie w naszym zasięgu.

Podczas mistrzostw, głos zabrał przedstawiciel Tesli. Stwierdził on, że samochód łódzkich studentów jest najbardziej stylowym samochodem startującym w wyścigu.

Przypomnijmy, że zespół na swoim koncie ma również występy na Bridgestone World Solar Challenge, Sasol Solar Challenge czy iLumen European Solar Challenge.

Eagle Two Lodz Solar Team

Tags: Australia, ekologia, lodz solar team, samochody elektryczne, wyścig
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    Rajd Dakar 2021 | Pustynny klasyk powraca do korzeni

    12:52
  • Obecność Yokohamy w motosporcie

    Obecność Yokohamy w motosporcie

    10:15
  • Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    Ekologiczne samochody wyścigowe – zrozumieć nieuniknione

    08:22
  • Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    Kuba Śmiechowski (Inter Europol Competiton): „Oczekuję, że będę mógł spać między jazdami” | Wywiad

    14:11
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37
  • Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    Robert Kubica – wywiad o… sensie życia

    09:07
  • Bolid F1 kontra myśliwiec

    Bolid F1 kontra myśliwiec

    13:20
  • Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    Tragiczne wypadki F1: Pokonać śmierć

    16:15
  • Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    Aldona Marciniak i Cezary Gutowski – spotkajmy się!

    13:07

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry