Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Volkswagen Golf VIII 2020
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór

Volkswagen Golf VIII 2020

Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?

Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.

Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze

O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.

Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.

Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.

Volkswagen Golf VIII 2020

Istotną nowością będzie funkcja „Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.

Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE

27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.

Volkswagen Golf VIII 2020 GTI
Volkswagen Golf VIII GTI
Volkswagen Golf 2020 GTE
Volkswagen Golf VIII GTE
Volkswagen Golf 2020 GTD
Volkswagen Golf VIII GTD

Volkswagen Golf GTI wnętrze

Volkswagen Golf 2020 GTI wnętrze

Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki

W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.

Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Wersje usportowione prezentują się następująco:

Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.

VW Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera

Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.

Volkswagen Golf VIII 2020
Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie

VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.

Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.

Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé

Tags: Audi A3, Ford Focus, golf, Golf VIII, vag, volkswagen, volkswagen golf, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf VIII 2020

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Volkswagen Golf VIII 2020

Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?

Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.

Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze

O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.

Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.

Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.

Volkswagen Golf VIII 2020

Istotną nowością będzie funkcja „Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.

Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE

27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.

Volkswagen Golf VIII 2020 GTI
Volkswagen Golf VIII GTI
Volkswagen Golf 2020 GTE
Volkswagen Golf VIII GTE
Volkswagen Golf 2020 GTD
Volkswagen Golf VIII GTD

Volkswagen Golf GTI wnętrze

Volkswagen Golf 2020 GTI wnętrze

Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki

W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.

Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Wersje usportowione prezentują się następująco:

Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.

VW Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera

Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.

Volkswagen Golf VIII 2020
Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie

VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.

Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.

Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé

Tags: Audi A3, Ford Focus, golf, Golf VIII, vag, volkswagen, volkswagen golf, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf VIII 2020

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
98,00 zł – 140,00 zł  z VAT
fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

8 października 2020
Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

24 września 2020
Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

28 sierpnia 2020
Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

24 lipca 2020
Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

3 lipca 2020
Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

30 czerwca 2020
Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

19 maja 2020
Czy McLarena czeka bankructwo?

Czy McLarena czeka bankructwo?

21 kwietnia 2020
Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

22 lutego 2020
Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

14 lutego 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry