Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Volkswagen Golf VIII 2020
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 – GTI, GTD i GTE zaprezentowane

Volkswagen Golf VIII 2020 Siedem lat przyszło nam czekać na […]

Magazyn Motór

Volkswagen Golf VIII 2020

Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?

Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.

Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze

O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.

Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.

Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.

Volkswagen Golf VIII 2020

Istotną nowością będzie funkcja „Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.

Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE

27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.

Volkswagen Golf VIII 2020 GTI
Volkswagen Golf VIII GTI
Volkswagen Golf 2020 GTE
Volkswagen Golf VIII GTE
Volkswagen Golf 2020 GTD
Volkswagen Golf VIII GTD

Volkswagen Golf GTI wnętrze

Volkswagen Golf 2020 GTI wnętrze

Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki

W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.

Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Wersje usportowione prezentują się następująco:

Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.

VW Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera

Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.

Volkswagen Golf VIII 2020
Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie

VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.

Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.

Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé

Tags: Audi A3, Ford Focus, golf, Golf VIII, vag, volkswagen, volkswagen golf, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf VIII 2020

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Volkswagen Golf VIII 2020

Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?

Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.

Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze

O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.

Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.

Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.

Volkswagen Golf VIII 2020

Istotną nowością będzie funkcja „Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.

Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE

27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.

Volkswagen Golf VIII 2020 GTI
Volkswagen Golf VIII GTI
Volkswagen Golf 2020 GTE
Volkswagen Golf VIII GTE
Volkswagen Golf 2020 GTD
Volkswagen Golf VIII GTD

Volkswagen Golf GTI wnętrze

Volkswagen Golf 2020 GTI wnętrze

Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki

W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.

Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Wersje usportowione prezentują się następująco:

Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.

VW Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera

Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.

Volkswagen Golf VIII 2020
Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie

VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.

Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.

Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé

Tags: Audi A3, Ford Focus, golf, Golf VIII, vag, volkswagen, volkswagen golf, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf VIII 2020
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat DeLorean DMC-12

    Plakaty
  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry