Volkswagen Golf VIII 2020
Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?
Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze
O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.
Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.
Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.
Istotną nowością będzie funkcja “Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.
Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE
27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki
W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.
Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.
Wersje usportowione prezentują się następująco:
Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.
Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.
Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera
Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie
VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.
Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.
Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Volkswagen Golf VIII 2020
Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?
Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze
O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.
Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.
Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.
Istotną nowością będzie funkcja “Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.
Volkswagen Golf VIII 2020 | GTI, GTD i GTE
27 lutego 2020, niemiecki koncern oficjalnie zaprezentował usportowione wersje swojego najpopularniejszego modelu. Jak można było się spodziewać, stylistyka aut jest raczej konserwatywna. Zaskoczeniem są ledowe światła przeciwmgielne w kształcie szachownicy – do złudzenia przypominają one te z Renault Megane RS. Ciekawostką jest też przedni, świecący pas łączący lampy.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki
W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM (który póki co nie jest dostępny w ofercie). Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.
Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.
Wersje usportowione prezentują się następująco:
Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 245 KM i 370 Nm z silnika 2.0 TSI. W standardzie jednostka zespolona jest z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Opcjonalnie możemy wybrać 7-biegowe DSG.
Volkswagen Golf GTD to moc na poziomie 200 KM i 400 Nm, która oferowana jest z 2-litrowej jednostki TDI. Tutaj w standardzie znajdziemy 7-biegowe DSG.
Volkswagen Golf GTE jest hybrydą typu plug-in rozwijającą 245 KM z silnika 1.4 TSI połączonego z silnikiem elektrycznym, a do dyspozycji dostajemy 6-biegowe DSG.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera
Nowe Golfy mają pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Podstawowy model, zawierający wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, napędzany przez 115-konny silnik TSI startuje z pułapu 91 990. W niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać również tańszych odmian. Ceny usportowionych Golfów nie są jeszcze znane. Auta zadebiutują na targach w Genewie.
Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie
VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.
Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.