Volkswagen Golf VIII 2020 zaprezentowany | znamy cenę

Volkswagen Golf VIII 2020
Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena

Siedem lat przyszło nam czekać na nową generację najpopularniejszego hatchbacka na rynku. Pomimo wielu lat na rynku i dużej konkurencji, w 2018 roku sprzedano ponad 800 tysięcy egzemplarzy ustępującego modelu, udowadniając niesłabnące zainteresowanie. Czy nowa generacja przebije wyniki poprzedników?

Tekst: Kacper Majdan, foto: VW

Oczywiście nowy model w przypadku grupy VAG nie oznacza rewolucji (przynajmniej na zewnątrz). Projekt jest dobrze przemyślaną ewolucją, jednak ósmej generacji nie pomylicie z poprzedni. Pas przedni utrzymany jest w stylu znanym z modelu ID-3. Z tyłu zmieniło się dużo mniej, ale również czuć tam delikatny powiew świeżości.

Volkswagen Golf VIII 2020

Volkswagen Golf VIII 2020 | Wnętrze

O rewolucji za to możemy mówić we wnętrzu. Chociaż poprzedni projekt (dzięki faceliftingow) nie zestarzał się, to w VIII generacji Golf wkroczył w nową erę.

Urosły ekrany, zmalała ilość fizycznych przycisków.

Środek auta utrzymany jest w minimalistycznym stylu. Ze środkowego panelu zniknęły niemal wszystkie przycisk i pokrętła. Nawiewy (podobnie jak w Polo), zostały przeniesione pod ekran systemu info-rozrywki, który wizualnie łączy się z wirtualnymi zegarami przed kierowcą.

Volkswagen Golf VIII 2020

Istotną nowością będzie funkcja „Hej, VW”. Podobne rozwiązanie, znamy już z Mercedesa czy BMW. Sztuczna inteligencja na dobre wkracza do masowej motoryzacji i znacząco poprawia ona komfort czy bezpieczeństwo.

Volkswagen Golf VIII 2020 | Silniki

W kwestii silników zaskoczenia nie ma. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM. Wyżej w hierarchii znajdziemy 1.5 TSI o mocy 130 lub 150 KM. Nie zabrakło też jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI o mocy 150 lub 180 KM. Wersje plug-in hybrid będą rozwijać 150, 180 i 210 KM. Ze względu na model ID-3, elektryczny Golf nie jest planowany.

Standardowo nie zabraknie wersji usportowionych. Model GTI, GTI Cup i R napędzane będą 2 litrową jednostką TSI o mocy odpowiednio 235 KM, 290 KM i 330 KM.

Dzięki modernizacji platformy MQB, pierwszy raz na pokładzie Golfa pojawi się rozwiązanie miękkiej hybrydy, opartej na 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Volkswagen Golf VIII 2020 | Cena i premiera

Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na początku grudnia (Niemieckie i Austriackie salony). Reszta europy może spodziewać się aut w pierwszym kwartale 2020. Volkswagen nie podał jeszcze dokładnych cen, ale auta startować będą poniżej 20 000 euro (podstawowy model zawiera wirtualny kokpit, systemy bezpieczeństwa czy automatyczną klimatyzację).

Volkswagen Golf VIII 2020 | Podsumowanie

VAG nie pokazał więcej, niż każdy oczekiwał. Jednocześnie pokazał na tyle dużo, by nowy Golf zasłużył na VIII generację, a nie kolejny facelifting. VW stawia na elektryfikacje, ale nowy Golf pokazuje, że napęd konwencjonalny jest dla koncernu bardzo ważny. Jestem przekonany, że jak w przypadku każdego Golfa, mówimy o hicie sprzedaży.

Od chwili debiutu w 1974 roku wyprodukowano ponad 35 milionów VW Golfa.

Zobacz również: Nowe BMW serii 2 Gran Coupé