Robert Kubica w DTM
Po odejściu polaka z zespołu Williams zaczęły pojawiać się plotki, jakoby Kubica miał wystartować w serii DTM. Na początku mówiono o BMW i Audi, jednak po pewnym czasie wszystko zaczęło sprowadzać się do BMW, z którym Robert ma świetne kontakty i wspomnienia.
Przeczytaj nasz wywiad z Robertem Kubicą w #5 Magazynie Motór
W podróży z F1 do DTM istotnym elementem były grudniowe testy za kółkiem BMW. W piątek Robert przejechał 117 kółek, wykręcając przy okazji najlepszy czas wśród kierowców biorących w nich udział. Wyniki:
- Robert Kubica (czwartek, piątek) 1:32.639 (245 okrążeń)
- Marco Wittmann (środa, czwartek) 1:32.691 (200 okrążeń)
- Philipp Eng (piątek) 1:32.766 (158 okrążeń)
- Nick Yelloly (środa) 1:33.185 (126 okrążeń)
RK będzie oficjalnie dzielił role kierowcy rozwojowego Alfa Romeo Racing Orlen oraz kierowcy DTM w aucie przygotowanym przez ART Grand Prix. Kubica pojedzie w BMW M4 DTM. Projekt wspierany jest przez BMW, a obsługiwany przez zewnętrzny team.
Robert Kubica w DTM | Shell stanął na drodze
Fabryczny team BMW ściśle współpracuje z Shellem, co z naturalnych przyczyn utrudniło opcję startów w tej kategorii. Podobna sytuacja miała miejsce z teamem F1 Alfa Romeo, która również taką umowę posiadała, jednak nie została przedłużona, dzięki czemu Robert mógł się w niej znaleźć ze swoim sponsorem. Prywatna ekipa, która takich powiązań nie ma, ponownie otworzyła drzwi Robertowi i Orlenowi.
Robert Kubica w DTM | BMW vs. Audi
Poprzedni sezon stanął pod znakiem Audi, dlatego BMW postanowiło coś z tym zrobić. Producent z Monachium zrozumiał, że niezbędny do walki ze swoim największym rywalem jest zespół prywatny. Wszystko rozbija się o kolejne samochody na starcie, dzięki którym można intensywniej sprawdzać nowe części oraz rozwiązania zastosowane w samochodzie.
Gdzie w tym wszystkim jest Orlen?
Polski koncern naftowy wydał już ok. 10 mln euro na bycie sponsorem tytularnym w F1 – tak narodziło się Alfa Romeo Racing Orlen. Ile będą kosztować starty w DTM? Mówi się o ok. 3-6 mln euro. Nie zapominajmy, że Orlen planuje rozszerzanie działalności poza granice polski, dlatego takie inwestycje są bardzo istotne ze strategicznego punktu widzenia.
Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Robert Kubica w DTM
Po odejściu polaka z zespołu Williams zaczęły pojawiać się plotki, jakoby Kubica miał wystartować w serii DTM. Na początku mówiono o BMW i Audi, jednak po pewnym czasie wszystko zaczęło sprowadzać się do BMW, z którym Robert ma świetne kontakty i wspomnienia.
Przeczytaj nasz wywiad z Robertem Kubicą w #5 Magazynie Motór
W podróży z F1 do DTM istotnym elementem były grudniowe testy za kółkiem BMW. W piątek Robert przejechał 117 kółek, wykręcając przy okazji najlepszy czas wśród kierowców biorących w nich udział. Wyniki:
- Robert Kubica (czwartek, piątek) 1:32.639 (245 okrążeń)
- Marco Wittmann (środa, czwartek) 1:32.691 (200 okrążeń)
- Philipp Eng (piątek) 1:32.766 (158 okrążeń)
- Nick Yelloly (środa) 1:33.185 (126 okrążeń)
RK będzie oficjalnie dzielił role kierowcy rozwojowego Alfa Romeo Racing Orlen oraz kierowcy DTM w aucie przygotowanym przez ART Grand Prix. Kubica pojedzie w BMW M4 DTM. Projekt wspierany jest przez BMW, a obsługiwany przez zewnętrzny team.
Robert Kubica w DTM | Shell stanął na drodze
Fabryczny team BMW ściśle współpracuje z Shellem, co z naturalnych przyczyn utrudniło opcję startów w tej kategorii. Podobna sytuacja miała miejsce z teamem F1 Alfa Romeo, która również taką umowę posiadała, jednak nie została przedłużona, dzięki czemu Robert mógł się w niej znaleźć ze swoim sponsorem. Prywatna ekipa, która takich powiązań nie ma, ponownie otworzyła drzwi Robertowi i Orlenowi.
Robert Kubica w DTM | BMW vs. Audi
Poprzedni sezon stanął pod znakiem Audi, dlatego BMW postanowiło coś z tym zrobić. Producent z Monachium zrozumiał, że niezbędny do walki ze swoim największym rywalem jest zespół prywatny. Wszystko rozbija się o kolejne samochody na starcie, dzięki którym można intensywniej sprawdzać nowe części oraz rozwiązania zastosowane w samochodzie.
Gdzie w tym wszystkim jest Orlen?
Polski koncern naftowy wydał już ok. 10 mln euro na bycie sponsorem tytularnym w F1 – tak narodziło się Alfa Romeo Racing Orlen. Ile będą kosztować starty w DTM? Mówi się o ok. 3-6 mln euro. Nie zapominajmy, że Orlen planuje rozszerzanie działalności poza granice polski, dlatego takie inwestycje są bardzo istotne ze strategicznego punktu widzenia.