Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Bentley Mulsanne historia
Strona główna » Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Nie od dziś wiadomo, że bieżący rok stoi pod znakiem zakończenia produkcji jednego z najbardziej luksusowych aut – Bentleya Mulsanne. Spójrzmy na to auto z perspektywy jego twórców.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Nie od dziś wiadomo, że bieżący rok stoi pod znakiem zakończenia produkcji jednego z najbardziej luksusowych aut – Bentleya Mulsanne. Spójrzmy na to auto z perspektywy jego twórców.

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Bentley Mulsanne – historia oczami twórców ikony

Nie od dziś wiadomo, że bieżący rok stoi pod znakiem zakończenia produkcji jednego z najbardziej luksusowych aut – Bentleya Mulsanne. Spójrzmy na to auto z perspektywy jego twórców.

Magazyn Motór

Bentley Mulsanne historia

W tym roku Bentley Mulsanne dokona swojego żywota. Trochę ze względu na nowego Flying Spur, trochę ze względu na zmieniający się rynek. Jest to smutna wiadomość, szczególnie że to właśnie Mulsanne pod swoją majestatyczną maską woził najdłużej produkowany silnik w historii. V8 o pojemności 6.75 litra swoje życie rozpoczęło w 1959 roku – 61 lat historii najważniejszego elementu samochodu, który zejdzie ze sceny razem ze swoim nosicielem to dumna liczba. Duma to też dobre słowo, by opisać całokształt tego samochodu, szczególnie gdy podejmują się tego osoby, odpowiedzialne za jego stworzenie.

Crispin Marshfield – Projektant

Dla mnie Mulsanne zawsze będzie projektem, z którego jestem najbardziej dumny. To ostatni Bentley wykorzystujący własną platformę dla auta z tylnym napędem, jak i silnik V8 o pojemności 6.75 litra. To bez wątpienia koniec pewnej ery.

Bentley Mulsanne Crispin Marshfield

Crispin Marshfield

Peter Guest – Inżynier | Bentley Mulsanne historia

Z całkowicie nową strukturą nadwozia, elektroniką wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz swoim silnikiem, Mulsanne był ekstremalnie ambitnym projektem.

Bentley Mulsanne historia Peter Guest

Peter Guest

Ian Johnson – Nadwozia

Spędziłem ponad osiem lat mojej kariery przy nadwoziach dla klientów z całego świata. Z dumą mogę przyznać, że byłem częścią zespołu pracującego nad flagowym modelem przez wiele lat. To koniec pewnej ery, ale jestem pewien, że nie zostanie to zapomniane. To coś, o czym zawsze będę opowiadał.

Bentley Mulsanne historia

Ian Johnson

Rob Thomson – Lakiernia

To mój 40 rok w Bentleyu, to duma od początku do końca być częścią historii modelu Mulsanne.

Bentley Mulsanne Rob Thompson

Rob Thompson

John Fisher – Elementy drewniane | Bentley Mulsanne historia

Mulsanne to Bentley, z którym wytworzyła mi się bardzo osobista więź.

John Fisher Bentley

John Fisher

Tim Seipel – Silnik

Jestem bardzo dumny, że miałem duży wkład w zdefiniowanie Mulsanne. To pierwszy, całkowicie nowy samochód, z którym miałem okazje pracować po dołączeniu do Bentleya w 2005 roku. Pożegnanie z silnikiem 6.75 jest szczególnie wzruszające. Wkładaliśmy serce i duszę Bentleya do każdego z ośmiu cylindrów.

Tim Seipel Mulsanne historia

Tim Seipel

Donna Morrey – Nadzór

Nie mam wątpliwości, że Bentley osiągnął najwyższy stopień luksusu w każdym wyprodukowanym Mulsanne.

Donna Morrey

Donna Morrey

Hans Holzgartner – Marketing

Mulsanne to najbardziej satysfakcjonujący projekt w moim życiu zawodowym. Kiedy masz do czynienia z samochodem znajdującym się na szczycie motoryzacyjnego świata, zaczyna on przenosić się w świat sztuki. To już nie jest tylko samochód.

Hans Holzgartner

Hans Holzgartner

Te przepełnione romantyzmem wypowiedzi odsłaniają pewien skrawek rzeczywistości, że z wyjątkowym autem ludzie mogą nawiązywać wyjątkowe relacje. Fakt, że dzieje się to już na etapie produkcji można porównać do więzi pomiędzy artystą i dziełem – ciężko inaczej wytłumaczyć 400 godzin poświęcenia, potrzebnych na stworzenie tylko jednego samochodu.

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Bentley Mulsanne historia

W tym roku Bentley Mulsanne dokona swojego żywota. Trochę ze względu na nowego Flying Spur, trochę ze względu na zmieniający się rynek. Jest to smutna wiadomość, szczególnie że to właśnie Mulsanne pod swoją majestatyczną maską woził najdłużej produkowany silnik w historii. V8 o pojemności 6.75 litra swoje życie rozpoczęło w 1959 roku – 61 lat historii najważniejszego elementu samochodu, który zejdzie ze sceny razem ze swoim nosicielem to dumna liczba. Duma to też dobre słowo, by opisać całokształt tego samochodu, szczególnie gdy podejmują się tego osoby, odpowiedzialne za jego stworzenie.

Crispin Marshfield – Projektant

Dla mnie Mulsanne zawsze będzie projektem, z którego jestem najbardziej dumny. To ostatni Bentley wykorzystujący własną platformę dla auta z tylnym napędem, jak i silnik V8 o pojemności 6.75 litra. To bez wątpienia koniec pewnej ery.

Bentley Mulsanne Crispin Marshfield

Crispin Marshfield

Peter Guest – Inżynier | Bentley Mulsanne historia

Z całkowicie nową strukturą nadwozia, elektroniką wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz swoim silnikiem, Mulsanne był ekstremalnie ambitnym projektem.

Bentley Mulsanne historia Peter Guest

Peter Guest

Ian Johnson – Nadwozia

Spędziłem ponad osiem lat mojej kariery przy nadwoziach dla klientów z całego świata. Z dumą mogę przyznać, że byłem częścią zespołu pracującego nad flagowym modelem przez wiele lat. To koniec pewnej ery, ale jestem pewien, że nie zostanie to zapomniane. To coś, o czym zawsze będę opowiadał.

Bentley Mulsanne historia

Ian Johnson

Rob Thomson – Lakiernia

To mój 40 rok w Bentleyu, to duma od początku do końca być częścią historii modelu Mulsanne.

Bentley Mulsanne Rob Thompson

Rob Thompson

John Fisher – Elementy drewniane | Bentley Mulsanne historia

Mulsanne to Bentley, z którym wytworzyła mi się bardzo osobista więź.

John Fisher Bentley

John Fisher

Tim Seipel – Silnik

Jestem bardzo dumny, że miałem duży wkład w zdefiniowanie Mulsanne. To pierwszy, całkowicie nowy samochód, z którym miałem okazje pracować po dołączeniu do Bentleya w 2005 roku. Pożegnanie z silnikiem 6.75 jest szczególnie wzruszające. Wkładaliśmy serce i duszę Bentleya do każdego z ośmiu cylindrów.

Tim Seipel Mulsanne historia

Tim Seipel

Donna Morrey – Nadzór

Nie mam wątpliwości, że Bentley osiągnął najwyższy stopień luksusu w każdym wyprodukowanym Mulsanne.

Donna Morrey

Donna Morrey

Hans Holzgartner – Marketing

Mulsanne to najbardziej satysfakcjonujący projekt w moim życiu zawodowym. Kiedy masz do czynienia z samochodem znajdującym się na szczycie motoryzacyjnego świata, zaczyna on przenosić się w świat sztuki. To już nie jest tylko samochód.

Hans Holzgartner

Hans Holzgartner

Te przepełnione romantyzmem wypowiedzi odsłaniają pewien skrawek rzeczywistości, że z wyjątkowym autem ludzie mogą nawiązywać wyjątkowe relacje. Fakt, że dzieje się to już na etapie produkcji można porównać do więzi pomiędzy artystą i dziełem – ciężko inaczej wytłumaczyć 400 godzin poświęcenia, potrzebnych na stworzenie tylko jednego samochodu.

Zaobserwuj nas na Twitterze i Instagramie!

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

    09:23
  • Saab 21 – Złe dobrego początki

    Saab 21 – Złe dobrego początki

    13:12
  • Motoryzacja w II RP

    Motoryzacja w II RP

    15:21
  • Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    Maciej Wisławski wywiad | Rajdowe dyktando

    09:13
  • Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    Quadrifoglio Polska – historia czterolistnej koniczyny

    15:08
  • Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    Opuszczona fabryka Bugatti | CIEKAWE MIEJSCA

    08:10|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    Okręty projektu 941 Akuła (Typhoon) – największe okręty podwodne w historii

    21:15
  • Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    Najszybsza, największa, najlepsza… 70 urodziny F1!

    08:51
  • Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    Jak F1 stała się F2 – czy czeka nas powtórka z historii?

    20:37

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry