Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Bentley Flying Spur z pyszczka
Strona główna » Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur | Połączenie brytyjskiej limuzyny z osiągami supersamochodów? […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur | Połączenie brytyjskiej limuzyny z osiągami supersamochodów? […]

Magazyn Motór
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur – nowy wymiar luksusu od Brytyjczyków

Bentley Flying Spur | Połączenie brytyjskiej limuzyny z osiągami supersamochodów? […]

Magazyn Motór

Bentley Flying Spur | Połączenie brytyjskiej limuzyny z osiągami supersamochodów? Okazuje się, że może to iść w parze. Dodajmy do tego ręczne wykończenie auta – wszystko „Made in Britain”.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Bentley Press

Jednostką napędową jest silnik W12 o pojemności 6 litrów, który stosowany jest w tej marce od wielu lat z dużym powodzeniem. Generuje on moc 626 KM, co daje osiągnięcie 100 km/h od 0 w czasie 3,7 sekundy, aż o 0,7 sekundy szybciej od poprzedniej generacji. Oczywiście nie jest to jedyny motor, w jaki będzie możliwy do wyboru, jest także silnik V8 oraz V6 w wersji hybrydowej, które będą dostępny w późniejszym okresie sprzedaży. Ten ostatni motor będzie wprowadzony w sierpniu razem z modelem Bentaya Hybrid.

Mimo pozorów przyjazna dla środowiska nie jest tylko wersja hybrydowa, ponieważ wersja W12 będzie miała system odpowiedzialny za odłączanie połowy cylindrów podczas jazdy poniżej 3000 obr./min. Przełożenie tej mocy i technologii na drogę będzie możliwe dzięki 8-stopniowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Jak twierdzi producent, zapewni ona „płynne i wyrafinowane przyspieszenie, szybszą zmianę biegów i mniejsze spalanie”. Wszystko to umożliwi osiągnięcie z jednostką W12 prędkość ponad 330 km/h.

Bentley Flying Spur | charakterystyka

Komfort jazdy podwyższa również tylna oś skrętna aktywna przy małych prędkościach. Dzięki temu zmniejsza się promień skrętu auta, a w konsekwencji łatwiej się manewruje i parkuje. Przy jeździe „na trasie” komputer ustawia tylną oś w takim samym kierunku jak przednią, co ma z kolei poprawić stabilność samochodu podczas jazdy pozamiejskiej.

Bentley Flying Spur tył

Mechanicznie samochód ma większy rozstaw osi o 13 cm względem poprzednika, co daje więcej przestrzeni dla pasażerów, lecz ten dodatek nie wyróżnia samochodu na tle konkurencji.

W podstawowej wersji auto ma 21-calowe felgi, a w wersji Mulliner aż 22-calowe, co czyni je największymi felgami oferowanymi dla tego modelu.

Bentley Flying Spur | wnętrze

Wnętrze jest wykonane zgodnie ze standardem do jakiego przyzwyczaiła nas marka, czyli drewno i skóry najwyższej klasy. Tuż obok cyfrowych zegarów znajduje się wyświetlacz, który ma trzy tryby. Pierwszy to komponująca się z deską rozdzielczą drewniana wstawka. Drugi to ekran o przekątnej 12,3” pokazujący najpotrzebniejsze parametry. Ostatni to 3 konfigurowalne analogowe wskaźniki znajdujące się na takiej samej drewnianej wstawce jak w pierwszej opcji. Oczywiście to można już było spotkać w sportowym GT marki. Nowością są wywietrzniki usytuowane między zegarami z krawędziami stylizowanymi na diamentowy szlif, możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów, czy wejście USB. Na tych dodatkach lista się nie kończy, a opcje tutaj też nie mają tylko kilku pozycji.

Bentley Flying Spur | wnętrze

W nowej generacji skupiono się bardziej niż zwykle na pasażerach podróżujących na tylnych fotelach. Przejawia się to na przykład poprzez opcję doboru ciemniejszej skóry na przedni rząd siedzeń i jaśniejszej na tylne. Pasażerom również dano możliwość kontrolowania niektórych parametrów podczas jazdy. Umożliwia to dotykowy tablet zainstalowany na końcu środkowego tunelu. Dzięki niemu można regulować temperaturę klimatyzacji, zobaczyć telemetrię pojazdu, czy nawet włączyć i ustawić rodzaj masażu. Kolejną nowością jest całkowicie zmienione pikowanie skór na drzwiach. Detal, który przyciąga oko.

Bentley Flying Spur | cena

Podobno o pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają, a jak wiadomo Brytyjczycy z tego słyną, dlatego ceny mają odpowiedni poziom. W tym momencie znamy ceny dwóch z trzech wersji silnikowych. Wersja z V8 jest najtańsza i kosztuje będzie £165 000 (ok. 750 000 zł). Za wersję z silnikiem W12 zapłacimy natomiast £185 000 (ok. 850 000 zł). Są to ceny podstawowych modeli. Musimy dodać do tego cały pakiet gadżetów, które w segmencie marek premium nie należą do tanich.

Reasumując, jest to brytyjska odpowiedź na Mercedesa S klasę Maybach. Pokazuje także rodzimym konkurentom, gdzie ich miejsce. Rolls-Royce Phantom, o którym pisaliśmy w #4 numerze Magazynu Motór, ma się czego bać.

Tags: bentley, bentley 2019, bentley flying spur, flying spur, nowy bentley

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Bentley Flying Spur | Połączenie brytyjskiej limuzyny z osiągami supersamochodów? Okazuje się, że może to iść w parze. Dodajmy do tego ręczne wykończenie auta – wszystko „Made in Britain”.

Autor: Jakub Bąk | Zdjęcia: Bentley Press

Jednostką napędową jest silnik W12 o pojemności 6 litrów, który stosowany jest w tej marce od wielu lat z dużym powodzeniem. Generuje on moc 626 KM, co daje osiągnięcie 100 km/h od 0 w czasie 3,7 sekundy, aż o 0,7 sekundy szybciej od poprzedniej generacji. Oczywiście nie jest to jedyny motor, w jaki będzie możliwy do wyboru, jest także silnik V8 oraz V6 w wersji hybrydowej, które będą dostępny w późniejszym okresie sprzedaży. Ten ostatni motor będzie wprowadzony w sierpniu razem z modelem Bentaya Hybrid.

Mimo pozorów przyjazna dla środowiska nie jest tylko wersja hybrydowa, ponieważ wersja W12 będzie miała system odpowiedzialny za odłączanie połowy cylindrów podczas jazdy poniżej 3000 obr./min. Przełożenie tej mocy i technologii na drogę będzie możliwe dzięki 8-stopniowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Jak twierdzi producent, zapewni ona „płynne i wyrafinowane przyspieszenie, szybszą zmianę biegów i mniejsze spalanie”. Wszystko to umożliwi osiągnięcie z jednostką W12 prędkość ponad 330 km/h.

Bentley Flying Spur | charakterystyka

Komfort jazdy podwyższa również tylna oś skrętna aktywna przy małych prędkościach. Dzięki temu zmniejsza się promień skrętu auta, a w konsekwencji łatwiej się manewruje i parkuje. Przy jeździe „na trasie” komputer ustawia tylną oś w takim samym kierunku jak przednią, co ma z kolei poprawić stabilność samochodu podczas jazdy pozamiejskiej.

Bentley Flying Spur tył

Mechanicznie samochód ma większy rozstaw osi o 13 cm względem poprzednika, co daje więcej przestrzeni dla pasażerów, lecz ten dodatek nie wyróżnia samochodu na tle konkurencji.

W podstawowej wersji auto ma 21-calowe felgi, a w wersji Mulliner aż 22-calowe, co czyni je największymi felgami oferowanymi dla tego modelu.

Bentley Flying Spur | wnętrze

Wnętrze jest wykonane zgodnie ze standardem do jakiego przyzwyczaiła nas marka, czyli drewno i skóry najwyższej klasy. Tuż obok cyfrowych zegarów znajduje się wyświetlacz, który ma trzy tryby. Pierwszy to komponująca się z deską rozdzielczą drewniana wstawka. Drugi to ekran o przekątnej 12,3” pokazujący najpotrzebniejsze parametry. Ostatni to 3 konfigurowalne analogowe wskaźniki znajdujące się na takiej samej drewnianej wstawce jak w pierwszej opcji. Oczywiście to można już było spotkać w sportowym GT marki. Nowością są wywietrzniki usytuowane między zegarami z krawędziami stylizowanymi na diamentowy szlif, możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów, czy wejście USB. Na tych dodatkach lista się nie kończy, a opcje tutaj też nie mają tylko kilku pozycji.

Bentley Flying Spur | wnętrze

W nowej generacji skupiono się bardziej niż zwykle na pasażerach podróżujących na tylnych fotelach. Przejawia się to na przykład poprzez opcję doboru ciemniejszej skóry na przedni rząd siedzeń i jaśniejszej na tylne. Pasażerom również dano możliwość kontrolowania niektórych parametrów podczas jazdy. Umożliwia to dotykowy tablet zainstalowany na końcu środkowego tunelu. Dzięki niemu można regulować temperaturę klimatyzacji, zobaczyć telemetrię pojazdu, czy nawet włączyć i ustawić rodzaj masażu. Kolejną nowością jest całkowicie zmienione pikowanie skór na drzwiach. Detal, który przyciąga oko.

Bentley Flying Spur | cena

Podobno o pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają, a jak wiadomo Brytyjczycy z tego słyną, dlatego ceny mają odpowiedni poziom. W tym momencie znamy ceny dwóch z trzech wersji silnikowych. Wersja z V8 jest najtańsza i kosztuje będzie £165 000 (ok. 750 000 zł). Za wersję z silnikiem W12 zapłacimy natomiast £185 000 (ok. 850 000 zł). Są to ceny podstawowych modeli. Musimy dodać do tego cały pakiet gadżetów, które w segmencie marek premium nie należą do tanich.

Reasumując, jest to brytyjska odpowiedź na Mercedesa S klasę Maybach. Pokazuje także rodzimym konkurentom, gdzie ich miejsce. Rolls-Royce Phantom, o którym pisaliśmy w #4 numerze Magazynu Motór, ma się czego bać.

Tags: bentley, bentley 2019, bentley flying spur, flying spur, nowy bentley
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    Zaprezentowano Ducati Multistrada V4

    10:33
  • Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    Tesla Model S Plaid – najszybszy samochód w historii, ale po co się chwalić?

    06:54
  • Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    Nowe Mercedesy AMG z oponami Yokohama ADVAN

    11:22
  • Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    Bimota Tesi H2 na torze – premiera we wrześniu?

    17:49
  • Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    Exotic RAGE 2020 – trasa, auta i uczestnicy

    21:35
  • Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    Nowe ogumienie w gamie Yokohamy!

    16:34
  • Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    Quadrifoglio Polska – fotorelacja z inauguracji sezonu

    13:06
  • Czy McLarena czeka bankructwo?

    Czy McLarena czeka bankructwo?

    09:20
  • Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    Opony Yokohama GEOLANDAR z nagrodami

    07:53
  • Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    Mitsubishi Outlander – wyróżnienie w zakresie kosztów

    12:48

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry