Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda | W 2010 roku z taśmy produkcyjnej […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda | W 2010 roku z taśmy produkcyjnej […]

Mateusz Cieślak
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda – luksus x100

Aston Martin Lagonda | W 2010 roku z taśmy produkcyjnej […]

Mateusz Cieślak

Aston Martin Lagonda | W 2010 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy Aston Martin Rapide. Samochód ten to czterodrzwiowe coupe, łączące przyjemność jazdy limuzyną z aksamitnym dźwiękiem widlastej, dwunastocylindrowej jednostki. Okazuje się jednak, że dla niektórych klientów Rapide był zbyt… pospolity.

tekst: Andrzej Bzowski

Aston Martin postanowił wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. Pamiętacie model Lagonda? Sercem tego ekskluzywnego GT był silnik V8 zaprojektowany przez polskiego konstruktora, Tadeusza Marka. Mimo kilkunastu lat produkcji sprzedało się tylko 645 sztuk. Wielu nabywców odstraszała cena – ta ekskluzywna limuzyna była przez długi czas najdroższą z oferowanych na rynku.

Firma z Gaydon postanowiła wskrzesić tę legendę, ograniczając jednak całą produkcję do zaledwie 100 sztuk. Aston Martin Lagonda jest trzecim, po One-77 i V12 Zagato, ściśle limitowanym modelem firmy Aston Martin. I z pewnością nie mniej prestiżowym.

aston martin lagonda amphoto

Auto zbudowane będzie na platformie VH, tej samej, która posłużyła do budowy modeli Rapide i One-77. Nie jest raczej niespodzianką, że samochód w głównej mierze wykonany będzie z aluminium i włókna węglowego. O sprawne przemieszczanie się zadba silnik V12 o mocy 550KM, współpracujący z 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Taki zestaw ma pozwalać na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w niewiele ponad cztery sekundy. Całkiem nieźle jak na luksusową limuzynę.

Wygląd auta nawiązuje do swojego legendarnego poprzednika. Szczególną uwagę warto zwrócić na wnętrze. Głębokie przetłoczenia, brązowa skóra, dużo detali z drewna i aluminium – wygląda to nietuzinkowo, pozytywnie odróżniając się na tle niemieckiej konkurencji. Każde auto będzie budowane ręcznie przez specjalny dział Astona Martina zwany Q, spełniając przy okazji wszelkie, typowe bądź nietypowe, wymagania klientów. Na koniec jedna przykra informacja.

Spotkanie Astona Martina Lagonda w Europie będzie graniczyło z cudem.

Wszystkie auta trafią na Bliski Wschód do klientów, którzy od producenta dostali specjalne zaproszenie do zakupu auta. Chyba nie trzeba dodawać, że ci szczęśliwcy trudnią się głównie wydobyciem i dystrybucją ropy naftowej…
aston martin lagonda amphotoAston Martin Lagonda.aston martin lagonda amphoto

Aston Martin Lagonda – więcej o Astonach w magazynie Motór: tutaj.

Tags: aston, bzowski, lagonda, limuzyna, luksus, martin, supercars

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Aston Martin Lagonda | W 2010 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy Aston Martin Rapide. Samochód ten to czterodrzwiowe coupe, łączące przyjemność jazdy limuzyną z aksamitnym dźwiękiem widlastej, dwunastocylindrowej jednostki. Okazuje się jednak, że dla niektórych klientów Rapide był zbyt… pospolity.

tekst: Andrzej Bzowski

Aston Martin postanowił wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. Pamiętacie model Lagonda? Sercem tego ekskluzywnego GT był silnik V8 zaprojektowany przez polskiego konstruktora, Tadeusza Marka. Mimo kilkunastu lat produkcji sprzedało się tylko 645 sztuk. Wielu nabywców odstraszała cena – ta ekskluzywna limuzyna była przez długi czas najdroższą z oferowanych na rynku.

Firma z Gaydon postanowiła wskrzesić tę legendę, ograniczając jednak całą produkcję do zaledwie 100 sztuk. Aston Martin Lagonda jest trzecim, po One-77 i V12 Zagato, ściśle limitowanym modelem firmy Aston Martin. I z pewnością nie mniej prestiżowym.

aston martin lagonda amphoto

Auto zbudowane będzie na platformie VH, tej samej, która posłużyła do budowy modeli Rapide i One-77. Nie jest raczej niespodzianką, że samochód w głównej mierze wykonany będzie z aluminium i włókna węglowego. O sprawne przemieszczanie się zadba silnik V12 o mocy 550KM, współpracujący z 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Taki zestaw ma pozwalać na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w niewiele ponad cztery sekundy. Całkiem nieźle jak na luksusową limuzynę.

Wygląd auta nawiązuje do swojego legendarnego poprzednika. Szczególną uwagę warto zwrócić na wnętrze. Głębokie przetłoczenia, brązowa skóra, dużo detali z drewna i aluminium – wygląda to nietuzinkowo, pozytywnie odróżniając się na tle niemieckiej konkurencji. Każde auto będzie budowane ręcznie przez specjalny dział Astona Martina zwany Q, spełniając przy okazji wszelkie, typowe bądź nietypowe, wymagania klientów. Na koniec jedna przykra informacja.

Spotkanie Astona Martina Lagonda w Europie będzie graniczyło z cudem.

Wszystkie auta trafią na Bliski Wschód do klientów, którzy od producenta dostali specjalne zaproszenie do zakupu auta. Chyba nie trzeba dodawać, że ci szczęśliwcy trudnią się głównie wydobyciem i dystrybucją ropy naftowej…
aston martin lagonda amphotoAston Martin Lagonda.aston martin lagonda amphoto

Aston Martin Lagonda – więcej o Astonach w magazynie Motór: tutaj.

Tags: aston, bzowski, lagonda, limuzyna, luksus, martin, supercars
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry