Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Sebastian Mądrachowski

Rezvani Beast

AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą przydługą i skomplikowaną nazwą kryje się nowy nabytek polskiej armii. Ten kierowany pocisk o obniżonej wykrywalności, podczepiony pod myśliwiec F-16, służy do niszczenia celów strategicznych położonych daleko za linią frontu. A niszczyć ma czym – 454 kilogramowa głowica może być przeniesiona na odległość 370 kilometrów. Z pewnością piloci cieszą się z nowych zabawek. Wydaje się jednak, że w jeszcze większy zachwyt wpadliby na wieść o… nowych służbowych samochodach.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Rezvani Beast

Tym bardziej, że pojawił się odpowiedni kandydat na „służbówkę” dla naszych asów przestworzy. Piloci najszybciej przyzwyczają się do nietypowego sposobu zajmowania miejsca za kółkiem. Rezvani Beast, bo o nim mowa, nie posiada klasycznych drzwi, wskakuje się do niego niczym do kokpitu samolotu. Skąd takie nietypowe rozwiązanie? Wynika ono z przyjętych założeń konstrukcyjnych, a szczególnie z auta, które stanowi bazę do budowy Bestii – Ariela Atoma.

Tym, którzy pierwszy raz spotykają się z tą nazwą parę słów wyjaśnienia: Atom to kilka pospawanych rurek, do których doczepiono silnik, koła i kierownicę. Na końcu przymocowano kubełkowy fotel i sprzedawano jako pełnoprawne auto. Brak klasycznej karoserii sprawił, że osiągi Ariela były zatrważające. Wszystko jednak miało swoje konsekwencje. Torowy wyjadacz rodem z Wielkiej Brytanii był szybki, ale ze względu na otwartą konstrukcję nie mógł przekonać do współpracy magicznej siły zwanej aerodynamiką. W efekcie brakowało przyczepności przy większych prędkościach, która zapewniania jest głównie przez siłę docisku.

„Potrzeba matką wynalazku” – pomyśleli panowie z Rezvani Automotive Design i przystąpili do pracy nad Rezvani Beast. Przestrzenną ramę obudowano piękną karoserią, której głównym zadaniem jest wgniatanie samochodu w drogę. Na szczęście, mimo że zabieg ten przeprowadzono w USA, auto nie zostało niepotrzebnie utuczone. Karoseria powstała z lekkiego włókna węglowego. Dzięki temu gotowe do jazdy auto ważyć będzie 708 kg!

Połączenie tak niskiej wagi z 500-konnym silnikiem od Hondy na nowo definiuje zwrot „dobre przyspieszenie.”

W Rezvani Beast pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po upływie 2,7 sekundy. O ile starczy nam odwagi, by oderwać wzrok od uciekającego spod kół asfaltu! Co ciekawe, silnik ma tylko 2,4 litra pojemności i cztery cylindry. Gigantyczna moc osiągana jest dzięki powszechnie znanej i lubianej kooperacji turbosprężarki i kompresora. Oczywiście prędkość maksymalna auta nie może konkurować z 2Ma osiąganymi przez F-16, ale wyścig po pasie startowym mógłby zakończyć się triumfem pojazdu na czterech kołach. Dla rządnych nieco mniejszych wrażeń producent przygotował słabszą, 365 konną wersję Rezvani Beast, która również łapie się do klubu „mniej niż 3 s do setki”, a jednocześnie utrzymuje wagę na poziomie poczciwego Malucha. Większość rozwiązań przejęto z niezwykle udanego protoplasty – za efektywne przekazywanie mocy odpowiada 6-biegowa, ręczna skrzynia, a walkę o przyczepność toczyć będą dziewiętnastocalowe semi-slicki od Toyo Tires.

Rezvani Beast kolor aerodynamiczny Ariel Atom
Jeśli komuś w garażu kurzy się nieużywany Ariel Atom, Rezvani Automotive Design za odpowiednią opłatą obuduje go karoserią, przekształcając tym samym torową zabawkę w godne pozazdroszczenia Gran Turismo. Ceny auta zaczynają się od 119 000 $, a pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach już w tym roku.

Rezvani Beast Ariel Atom render

Niewątpliwie wadą z punktu widzenia pilota przeszkolonego na F-16 może być otwarta kabina w Rezvani Beast. Na co dzień chroniony przez poliwęglanową owiewkę, w kabriolecie narażony będzie na działanie warunków atmosferycznych. Jednak nie na to zwróciłbym największą uwagę. Głównym problemem może okazać się kubełkowy fotel. Nie dość, że mało wygodny, to jeszcze brakuje mu jednej, bardzo przydatnej funkcji – katapulty.

Rezvani Beast w środowisku naturalnym:

Rezvani Beast design Ariel Atom

Rezvani Beast czyli aerodynamiczny Ariel Atom




Magazyn Motór

Tags: ariel, atom, beast, bzowski, rezvani, supercar

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Rezvani Beast

AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą przydługą i skomplikowaną nazwą kryje się nowy nabytek polskiej armii. Ten kierowany pocisk o obniżonej wykrywalności, podczepiony pod myśliwiec F-16, służy do niszczenia celów strategicznych położonych daleko za linią frontu. A niszczyć ma czym – 454 kilogramowa głowica może być przeniesiona na odległość 370 kilometrów. Z pewnością piloci cieszą się z nowych zabawek. Wydaje się jednak, że w jeszcze większy zachwyt wpadliby na wieść o… nowych służbowych samochodach.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Rezvani Beast

Tym bardziej, że pojawił się odpowiedni kandydat na „służbówkę” dla naszych asów przestworzy. Piloci najszybciej przyzwyczają się do nietypowego sposobu zajmowania miejsca za kółkiem. Rezvani Beast, bo o nim mowa, nie posiada klasycznych drzwi, wskakuje się do niego niczym do kokpitu samolotu. Skąd takie nietypowe rozwiązanie? Wynika ono z przyjętych założeń konstrukcyjnych, a szczególnie z auta, które stanowi bazę do budowy Bestii – Ariela Atoma.

Tym, którzy pierwszy raz spotykają się z tą nazwą parę słów wyjaśnienia: Atom to kilka pospawanych rurek, do których doczepiono silnik, koła i kierownicę. Na końcu przymocowano kubełkowy fotel i sprzedawano jako pełnoprawne auto. Brak klasycznej karoserii sprawił, że osiągi Ariela były zatrważające. Wszystko jednak miało swoje konsekwencje. Torowy wyjadacz rodem z Wielkiej Brytanii był szybki, ale ze względu na otwartą konstrukcję nie mógł przekonać do współpracy magicznej siły zwanej aerodynamiką. W efekcie brakowało przyczepności przy większych prędkościach, która zapewniania jest głównie przez siłę docisku.

„Potrzeba matką wynalazku” – pomyśleli panowie z Rezvani Automotive Design i przystąpili do pracy nad Rezvani Beast. Przestrzenną ramę obudowano piękną karoserią, której głównym zadaniem jest wgniatanie samochodu w drogę. Na szczęście, mimo że zabieg ten przeprowadzono w USA, auto nie zostało niepotrzebnie utuczone. Karoseria powstała z lekkiego włókna węglowego. Dzięki temu gotowe do jazdy auto ważyć będzie 708 kg!

Połączenie tak niskiej wagi z 500-konnym silnikiem od Hondy na nowo definiuje zwrot „dobre przyspieszenie.”

W Rezvani Beast pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po upływie 2,7 sekundy. O ile starczy nam odwagi, by oderwać wzrok od uciekającego spod kół asfaltu! Co ciekawe, silnik ma tylko 2,4 litra pojemności i cztery cylindry. Gigantyczna moc osiągana jest dzięki powszechnie znanej i lubianej kooperacji turbosprężarki i kompresora. Oczywiście prędkość maksymalna auta nie może konkurować z 2Ma osiąganymi przez F-16, ale wyścig po pasie startowym mógłby zakończyć się triumfem pojazdu na czterech kołach. Dla rządnych nieco mniejszych wrażeń producent przygotował słabszą, 365 konną wersję Rezvani Beast, która również łapie się do klubu „mniej niż 3 s do setki”, a jednocześnie utrzymuje wagę na poziomie poczciwego Malucha. Większość rozwiązań przejęto z niezwykle udanego protoplasty – za efektywne przekazywanie mocy odpowiada 6-biegowa, ręczna skrzynia, a walkę o przyczepność toczyć będą dziewiętnastocalowe semi-slicki od Toyo Tires.

Rezvani Beast kolor aerodynamiczny Ariel Atom
Jeśli komuś w garażu kurzy się nieużywany Ariel Atom, Rezvani Automotive Design za odpowiednią opłatą obuduje go karoserią, przekształcając tym samym torową zabawkę w godne pozazdroszczenia Gran Turismo. Ceny auta zaczynają się od 119 000 $, a pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach już w tym roku.

Rezvani Beast Ariel Atom render

Niewątpliwie wadą z punktu widzenia pilota przeszkolonego na F-16 może być otwarta kabina w Rezvani Beast. Na co dzień chroniony przez poliwęglanową owiewkę, w kabriolecie narażony będzie na działanie warunków atmosferycznych. Jednak nie na to zwróciłbym największą uwagę. Głównym problemem może okazać się kubełkowy fotel. Nie dość, że mało wygodny, to jeszcze brakuje mu jednej, bardzo przydatnej funkcji – katapulty.

Rezvani Beast w środowisku naturalnym:

Rezvani Beast design Ariel Atom

Rezvani Beast czyli aerodynamiczny Ariel Atom




Magazyn Motór

Tags: ariel, atom, beast, bzowski, rezvani, supercar
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Lancia Delta S4

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

    17:43
  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Classic Remise

    Classic Remise

    11:24
  • BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

    11:50
  • Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

    18:13
  • Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

    12:06
  • Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    Jaguar F-Type P300 test – Koci los

    11:31
  • Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

    18:36|0 Comments
  • Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

    10:53
  • Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

    12:16

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry