Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast – aerodynamiczny Ariel Atom

Rezvani Beast AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą […]

Sebastian Mądrachowski

Rezvani Beast

AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą przydługą i skomplikowaną nazwą kryje się nowy nabytek polskiej armii. Ten kierowany pocisk o obniżonej wykrywalności, podczepiony pod myśliwiec F-16, służy do niszczenia celów strategicznych położonych daleko za linią frontu. A niszczyć ma czym – 454 kilogramowa głowica może być przeniesiona na odległość 370 kilometrów. Z pewnością piloci cieszą się z nowych zabawek. Wydaje się jednak, że w jeszcze większy zachwyt wpadliby na wieść o… nowych służbowych samochodach.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Rezvani Beast

Tym bardziej, że pojawił się odpowiedni kandydat na „służbówkę” dla naszych asów przestworzy. Piloci najszybciej przyzwyczają się do nietypowego sposobu zajmowania miejsca za kółkiem. Rezvani Beast, bo o nim mowa, nie posiada klasycznych drzwi, wskakuje się do niego niczym do kokpitu samolotu. Skąd takie nietypowe rozwiązanie? Wynika ono z przyjętych założeń konstrukcyjnych, a szczególnie z auta, które stanowi bazę do budowy Bestii – Ariela Atoma.

Tym, którzy pierwszy raz spotykają się z tą nazwą parę słów wyjaśnienia: Atom to kilka pospawanych rurek, do których doczepiono silnik, koła i kierownicę. Na końcu przymocowano kubełkowy fotel i sprzedawano jako pełnoprawne auto. Brak klasycznej karoserii sprawił, że osiągi Ariela były zatrważające. Wszystko jednak miało swoje konsekwencje. Torowy wyjadacz rodem z Wielkiej Brytanii był szybki, ale ze względu na otwartą konstrukcję nie mógł przekonać do współpracy magicznej siły zwanej aerodynamiką. W efekcie brakowało przyczepności przy większych prędkościach, która zapewniania jest głównie przez siłę docisku.

„Potrzeba matką wynalazku” – pomyśleli panowie z Rezvani Automotive Design i przystąpili do pracy nad Rezvani Beast. Przestrzenną ramę obudowano piękną karoserią, której głównym zadaniem jest wgniatanie samochodu w drogę. Na szczęście, mimo że zabieg ten przeprowadzono w USA, auto nie zostało niepotrzebnie utuczone. Karoseria powstała z lekkiego włókna węglowego. Dzięki temu gotowe do jazdy auto ważyć będzie 708 kg!

Połączenie tak niskiej wagi z 500-konnym silnikiem od Hondy na nowo definiuje zwrot „dobre przyspieszenie.”

W Rezvani Beast pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po upływie 2,7 sekundy. O ile starczy nam odwagi, by oderwać wzrok od uciekającego spod kół asfaltu! Co ciekawe, silnik ma tylko 2,4 litra pojemności i cztery cylindry. Gigantyczna moc osiągana jest dzięki powszechnie znanej i lubianej kooperacji turbosprężarki i kompresora. Oczywiście prędkość maksymalna auta nie może konkurować z 2Ma osiąganymi przez F-16, ale wyścig po pasie startowym mógłby zakończyć się triumfem pojazdu na czterech kołach. Dla rządnych nieco mniejszych wrażeń producent przygotował słabszą, 365 konną wersję Rezvani Beast, która również łapie się do klubu „mniej niż 3 s do setki”, a jednocześnie utrzymuje wagę na poziomie poczciwego Malucha. Większość rozwiązań przejęto z niezwykle udanego protoplasty – za efektywne przekazywanie mocy odpowiada 6-biegowa, ręczna skrzynia, a walkę o przyczepność toczyć będą dziewiętnastocalowe semi-slicki od Toyo Tires.

Rezvani Beast kolor aerodynamiczny Ariel Atom
Jeśli komuś w garażu kurzy się nieużywany Ariel Atom, Rezvani Automotive Design za odpowiednią opłatą obuduje go karoserią, przekształcając tym samym torową zabawkę w godne pozazdroszczenia Gran Turismo. Ceny auta zaczynają się od 119 000 $, a pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach już w tym roku.

Rezvani Beast Ariel Atom render

Niewątpliwie wadą z punktu widzenia pilota przeszkolonego na F-16 może być otwarta kabina w Rezvani Beast. Na co dzień chroniony przez poliwęglanową owiewkę, w kabriolecie narażony będzie na działanie warunków atmosferycznych. Jednak nie na to zwróciłbym największą uwagę. Głównym problemem może okazać się kubełkowy fotel. Nie dość, że mało wygodny, to jeszcze brakuje mu jednej, bardzo przydatnej funkcji – katapulty.

Rezvani Beast w środowisku naturalnym:

Rezvani Beast design Ariel Atom

Rezvani Beast czyli aerodynamiczny Ariel Atom




Magazyn Motór

Tags: ariel, atom, beast, bzowski, rezvani, supercar

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Rezvani Beast

AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile – pod tą przydługą i skomplikowaną nazwą kryje się nowy nabytek polskiej armii. Ten kierowany pocisk o obniżonej wykrywalności, podczepiony pod myśliwiec F-16, służy do niszczenia celów strategicznych położonych daleko za linią frontu. A niszczyć ma czym – 454 kilogramowa głowica może być przeniesiona na odległość 370 kilometrów. Z pewnością piloci cieszą się z nowych zabawek. Wydaje się jednak, że w jeszcze większy zachwyt wpadliby na wieść o… nowych służbowych samochodach.

tekst: Andrzej Bzowski, foto: Rezvani Beast

Tym bardziej, że pojawił się odpowiedni kandydat na „służbówkę” dla naszych asów przestworzy. Piloci najszybciej przyzwyczają się do nietypowego sposobu zajmowania miejsca za kółkiem. Rezvani Beast, bo o nim mowa, nie posiada klasycznych drzwi, wskakuje się do niego niczym do kokpitu samolotu. Skąd takie nietypowe rozwiązanie? Wynika ono z przyjętych założeń konstrukcyjnych, a szczególnie z auta, które stanowi bazę do budowy Bestii – Ariela Atoma.

Tym, którzy pierwszy raz spotykają się z tą nazwą parę słów wyjaśnienia: Atom to kilka pospawanych rurek, do których doczepiono silnik, koła i kierownicę. Na końcu przymocowano kubełkowy fotel i sprzedawano jako pełnoprawne auto. Brak klasycznej karoserii sprawił, że osiągi Ariela były zatrważające. Wszystko jednak miało swoje konsekwencje. Torowy wyjadacz rodem z Wielkiej Brytanii był szybki, ale ze względu na otwartą konstrukcję nie mógł przekonać do współpracy magicznej siły zwanej aerodynamiką. W efekcie brakowało przyczepności przy większych prędkościach, która zapewniania jest głównie przez siłę docisku.

„Potrzeba matką wynalazku” – pomyśleli panowie z Rezvani Automotive Design i przystąpili do pracy nad Rezvani Beast. Przestrzenną ramę obudowano piękną karoserią, której głównym zadaniem jest wgniatanie samochodu w drogę. Na szczęście, mimo że zabieg ten przeprowadzono w USA, auto nie zostało niepotrzebnie utuczone. Karoseria powstała z lekkiego włókna węglowego. Dzięki temu gotowe do jazdy auto ważyć będzie 708 kg!

Połączenie tak niskiej wagi z 500-konnym silnikiem od Hondy na nowo definiuje zwrot „dobre przyspieszenie.”

W Rezvani Beast pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po upływie 2,7 sekundy. O ile starczy nam odwagi, by oderwać wzrok od uciekającego spod kół asfaltu! Co ciekawe, silnik ma tylko 2,4 litra pojemności i cztery cylindry. Gigantyczna moc osiągana jest dzięki powszechnie znanej i lubianej kooperacji turbosprężarki i kompresora. Oczywiście prędkość maksymalna auta nie może konkurować z 2Ma osiąganymi przez F-16, ale wyścig po pasie startowym mógłby zakończyć się triumfem pojazdu na czterech kołach. Dla rządnych nieco mniejszych wrażeń producent przygotował słabszą, 365 konną wersję Rezvani Beast, która również łapie się do klubu „mniej niż 3 s do setki”, a jednocześnie utrzymuje wagę na poziomie poczciwego Malucha. Większość rozwiązań przejęto z niezwykle udanego protoplasty – za efektywne przekazywanie mocy odpowiada 6-biegowa, ręczna skrzynia, a walkę o przyczepność toczyć będą dziewiętnastocalowe semi-slicki od Toyo Tires.

Rezvani Beast kolor aerodynamiczny Ariel Atom
Jeśli komuś w garażu kurzy się nieużywany Ariel Atom, Rezvani Automotive Design za odpowiednią opłatą obuduje go karoserią, przekształcając tym samym torową zabawkę w godne pozazdroszczenia Gran Turismo. Ceny auta zaczynają się od 119 000 $, a pierwsze egzemplarze pojawią się na ulicach już w tym roku.

Rezvani Beast Ariel Atom render

Niewątpliwie wadą z punktu widzenia pilota przeszkolonego na F-16 może być otwarta kabina w Rezvani Beast. Na co dzień chroniony przez poliwęglanową owiewkę, w kabriolecie narażony będzie na działanie warunków atmosferycznych. Jednak nie na to zwróciłbym największą uwagę. Głównym problemem może okazać się kubełkowy fotel. Nie dość, że mało wygodny, to jeszcze brakuje mu jednej, bardzo przydatnej funkcji – katapulty.

Rezvani Beast w środowisku naturalnym:

Rezvani Beast design Ariel Atom

Rezvani Beast czyli aerodynamiczny Ariel Atom




Magazyn Motór

Tags: ariel, atom, beast, bzowski, rezvani, supercar

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

14 października 2021
Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Classic Remise

Classic Remise

17 grudnia 2020
BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

BMW M5 Competition test – Niepotrzebne pytania

10 grudnia 2020
Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

Porsche 911 Speedster test – WŁOSKIE DOZNANIA

14 października 2020
Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

Użytkowanie Porsche 911 Turbo S – Serce zawsze wygra

10 września 2020
Jaguar F-Type P300 test – Koci los

Jaguar F-Type P300 test – Koci los

4 września 2020
Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

Lamborghini Huracan Spyder | Miami w centrum Warszawy

25 sierpnia 2020|0 Comments
Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

Alpine A110 – Historia zatoczyła koło

6 sierpnia 2020
Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

Exotic RAGE 2020 podsumowanie | Oktany mieszające się z ludźmi

29 lipca 2020

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry