Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

Zielony listek | Od 2016 roku będzie bezpieczniej, młodzi kierowcy […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

Zielony listek | Od 2016 roku będzie bezpieczniej, młodzi kierowcy […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

WŁADCY DRÓG: Powrót zielonego listka

Zielony listek | Od 2016 roku będzie bezpieczniej, młodzi kierowcy […]

Sebastian Mądrachowski

Zielony listek | Od 2016 roku będzie bezpieczniej, młodzi kierowcy przestaną powodować wypadki, a każdy z nich będzie potrafił opanować poślizg pojazdu. Sen? Nie! Zmiana przepisów.

Tekst: władcy Dróg | Michał Fijałkowski i Tomasz Niedźwiedzki

Nowy Rok poza rewaloryzacją rent i emerytur przyniesie okres próby dla świeżo upieczonych kierowców. Osiem miesięcy w zawieszeniu na dwa lata, taki wyrok otrzymają razem z dokumentem prawa jazdy. Samo szkolenie i egzaminowanie przyszłych kierowców pozostaje bez zmian, co się zatem zmienia?

Osoby, które po 04.01.2016 r. uzyskają uprawnienia do kierowania pojazdem, będą otoczone wachlarzem ograniczeń. Będą miały dwa lata na pokazanie sobie i światu, że zasługują na pełnoprawne motoryzacyjne życie. Zdobycie dwóch mandatów karnych w okresie próby spowoduje jej wydłużenie o kolejne dwa lata. Uzyskanie trzech mandatów w tym okresie to niestety utrata prawa jazdy. Mamy zatem trzy życia, tak jak w każdej gierce na Pegasusa. Poza tym zostanie zlikwidowana możliwość „zbijania” punktów karnych na szkoleniach w WORD-ach, w zamian tego, po przekroczeniu dozwolonej ich liczby, udamy się na „profesjonalne” szkolenie, na którym dowiemy się, że „prędkość zabija”.

Mniejsze limity prędkości, a dokładniej: 50 km/h przez całą dobę w obszarze zabudowanym, poza obszarem zabudowanym do 80 km/h, na autostradach i drogach ekspresowych maksymalnie 100 km/h. I tak przez osiem miesięcy. Na szczęście w tym okresie nasze auto będzie musiało być oznaczone z przodu i z tyłu zielonym liściem, niech inni wiedzą, że to nie my, a ustawodawca zamula.Otrzymanie prawa jazdy będzie oznaczało, że manewr wyprzedzania przez osiem miesięcy owszem, ale tylko na PlayStation.

Pomiędzy czwartym a ósmym miesiącem odbywania kary dwóch lat bycia prawie kierowcą, trzeba będzie obowiązkowo odbyć doszkolenie teoretyczne w wymiarze dwóch godzin i praktyczne w wymiarze godziny. Koszt tej imprezy to trzy razy zielony listek z podobizną Władysława Jagiełły.

Na dzień dzisiejszy nie potrafimy wyobrazić sobie tych zmian. Z jednej strony fajnie, że ktoś chce coś zrobić dla bezpieczeństwa, z drugiej strony poraża brak konsekwencji w działaniu. Aktualnie uczestnictwo w zajęciach teoretycznych podczas robienia prawa jazdy jest nieobowiązkowe. Skoro oceniono, że zajęcia teoretyczne w OSK nie są niezbędne, to dlaczego po uzyskaniu prawa jazdy już takie zajęcia teoretyczne są potrzebne. Czy jest coś poza kasą, co to uzasadnia?

Co zatem oznacza zielony listek?

Że zdałem prawo jazdy za jajka? I teraz bójcie się wszyscy, bo wyjeżdżam na drogę. Czy jak prawo jazdy trzymam w szufladzie, to po dwóch latach nabierze magicznej mocy i zielony listek nie będzie już potrzebny? Czego nauczę się podczas godzinnego pobytu w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy? Czy jazda autostradą z prędkością 100 km/h jest bezpieczna? Chęci są, ale czasem to za mało.

Zmiany, które są wprowadzane, powinny budzić uśmiech na twarzy oraz chęć skorzystania z nich. Dlaczego u nas zawsze jest odwrotnie? Zmiany powinny ułatwiać życie oraz wyrabiać w nas poczucie, że komuś najzwyczajniej w świecie zależy na kierowcach. Nie jest sztuką wprowadzić dodatkowe obostrzenia, które faktycznie mogą wpłynąć na bezpieczeństwo, ale jak widać jest to jedyny sposób obecnej Polski na kreowanie właściwych postaw na drodze.

zielony listek

Tags: dróg, jazdy, kierowców, listek, lublin, ośrodek, polska, powrót, prawo, szkolenia, władcy, zielony, zielony listek

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Zielony listek | Od 2016 roku będzie bezpieczniej, młodzi kierowcy przestaną powodować wypadki, a każdy z nich będzie potrafił opanować poślizg pojazdu. Sen? Nie! Zmiana przepisów.

Tekst: władcy Dróg | Michał Fijałkowski i Tomasz Niedźwiedzki

Nowy Rok poza rewaloryzacją rent i emerytur przyniesie okres próby dla świeżo upieczonych kierowców. Osiem miesięcy w zawieszeniu na dwa lata, taki wyrok otrzymają razem z dokumentem prawa jazdy. Samo szkolenie i egzaminowanie przyszłych kierowców pozostaje bez zmian, co się zatem zmienia?

Osoby, które po 04.01.2016 r. uzyskają uprawnienia do kierowania pojazdem, będą otoczone wachlarzem ograniczeń. Będą miały dwa lata na pokazanie sobie i światu, że zasługują na pełnoprawne motoryzacyjne życie. Zdobycie dwóch mandatów karnych w okresie próby spowoduje jej wydłużenie o kolejne dwa lata. Uzyskanie trzech mandatów w tym okresie to niestety utrata prawa jazdy. Mamy zatem trzy życia, tak jak w każdej gierce na Pegasusa. Poza tym zostanie zlikwidowana możliwość „zbijania” punktów karnych na szkoleniach w WORD-ach, w zamian tego, po przekroczeniu dozwolonej ich liczby, udamy się na „profesjonalne” szkolenie, na którym dowiemy się, że „prędkość zabija”.

Mniejsze limity prędkości, a dokładniej: 50 km/h przez całą dobę w obszarze zabudowanym, poza obszarem zabudowanym do 80 km/h, na autostradach i drogach ekspresowych maksymalnie 100 km/h. I tak przez osiem miesięcy. Na szczęście w tym okresie nasze auto będzie musiało być oznaczone z przodu i z tyłu zielonym liściem, niech inni wiedzą, że to nie my, a ustawodawca zamula.Otrzymanie prawa jazdy będzie oznaczało, że manewr wyprzedzania przez osiem miesięcy owszem, ale tylko na PlayStation.

Pomiędzy czwartym a ósmym miesiącem odbywania kary dwóch lat bycia prawie kierowcą, trzeba będzie obowiązkowo odbyć doszkolenie teoretyczne w wymiarze dwóch godzin i praktyczne w wymiarze godziny. Koszt tej imprezy to trzy razy zielony listek z podobizną Władysława Jagiełły.

Na dzień dzisiejszy nie potrafimy wyobrazić sobie tych zmian. Z jednej strony fajnie, że ktoś chce coś zrobić dla bezpieczeństwa, z drugiej strony poraża brak konsekwencji w działaniu. Aktualnie uczestnictwo w zajęciach teoretycznych podczas robienia prawa jazdy jest nieobowiązkowe. Skoro oceniono, że zajęcia teoretyczne w OSK nie są niezbędne, to dlaczego po uzyskaniu prawa jazdy już takie zajęcia teoretyczne są potrzebne. Czy jest coś poza kasą, co to uzasadnia?

Co zatem oznacza zielony listek?

Że zdałem prawo jazdy za jajka? I teraz bójcie się wszyscy, bo wyjeżdżam na drogę. Czy jak prawo jazdy trzymam w szufladzie, to po dwóch latach nabierze magicznej mocy i zielony listek nie będzie już potrzebny? Czego nauczę się podczas godzinnego pobytu w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy? Czy jazda autostradą z prędkością 100 km/h jest bezpieczna? Chęci są, ale czasem to za mało.

Zmiany, które są wprowadzane, powinny budzić uśmiech na twarzy oraz chęć skorzystania z nich. Dlaczego u nas zawsze jest odwrotnie? Zmiany powinny ułatwiać życie oraz wyrabiać w nas poczucie, że komuś najzwyczajniej w świecie zależy na kierowcach. Nie jest sztuką wprowadzić dodatkowe obostrzenia, które faktycznie mogą wpłynąć na bezpieczeństwo, ale jak widać jest to jedyny sposób obecnej Polski na kreowanie właściwych postaw na drodze.

zielony listek

Tags: dróg, jazdy, kierowców, listek, lublin, ośrodek, polska, powrót, prawo, szkolenia, władcy, zielony, zielony listek
  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07
  • Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    13:35
  • Rozmiary opon przyszłości

    Rozmiary opon przyszłości

    09:50
  • Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    09:19
  • Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    12:54|0 Comments
  • Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    10:25|0 Comments
  • Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    12:08|0 Comments
  • Schyłek ery antysystemowców

    Schyłek ery antysystemowców

    10:50|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

    22:55
  • Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

    20:19
  • Jak prowadzić auto zimą?

    Jak prowadzić auto zimą?

    17:07
  • Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

    13:35
  • Rozmiary opon przyszłości

    Rozmiary opon przyszłości

    09:50
  • Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

    09:19
  • Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    Jak używać świateł do jazdy dziennej?

    12:54|0 Comments
  • Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

    10:25|0 Comments
  • Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

    12:08|0 Comments
  • Schyłek ery antysystemowców

    Schyłek ery antysystemowców

    10:50|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry