Alfa Romeo FURIA to najnowszy projekt lubelskiego designera Pawła Breshke Czyżewskiego. 3 lata po światowym sukcesie projektu Bugatti Gangloff, tym razem przyszła kolej na włoski supersamochód, któremu nie brakuje seksapilu.
Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Paul Breshke Design
Założenie było proste: stworzyć nowy super samochód, który będzie nawiązywać stylistyką do najlepszych modeli włoskiej marki. Nazwa FURIA pojawiła się w oznaczeniu sportowego modelu z przełomu lat 60. i 70., ale jak przyznaje projektant, nie jest to nowa generacja sportowego klasyka.
Fani marki powinni dostrzec wiele detali, które zdradzą z jakich pojazdów pochodzi inspiracja. Obły kształt karoserii nawiązuje do Alfy Romeo 33 Stradale i GTV Spider. Zielona kolorystyka lakieru z pomarańczowym detalem pochodzi od modelu Bertone Carabo.
Pozioma płetwa znajdująca się z tyłu ma w sobie coś z modeli Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 oraz Cuneo 33. Ważnym elementem designu nowej FURII jest grill, który ostał wkomponowany w owalny wlot powietrza, tak jak za dawnych lat.
Alfa Romeo FURIA | Lubelski projekt supersamochodu
Projekt posiada wiele cech, które opowiadają bogatą historię Alfy. Wnętrze auta jest dwuosobowe i pozbawione niepotrzebnych elementów. Siedząc za kierownicą, nie można mieć wątpliwości – w FURII najważniejszy jest kierowca, do którego zwrócone są wszystkie urządzenia sterujące pojazdem. Zupełnie jak w kokpicie odrzutowca.
„Przy tworzeniu konceptu takiej marki jak Alfa Romeo zdajesz sobie sprawę, że nie możesz tego popsuć, ponieważ fani “zjedzą cię żywcem”. Podejmując się tak trudnego wyzywania liczy się każdy detal, esencja motoryzacji oraz historia którą od teraz będziesz przekazywać”.
Zaprojektowanie Alfy Romeo FURII zajęło Pawłowi Czyżewskiemu dziesięć miesięcy razem z renderingiem. „Tworzyło mi się z wielką przyjemnością, która towarzyszyła mi przez całą drogę projektowania”. Jeśli wizualizacja zbierze pochlebne opinie, zostanie przedstawiona koncernowi FIAT, do którego obecnie należy Alfa Romeo.
Paweł Breshke Czyżewski – wywiad dla Magazynu Motór
Behance portfolio
Facebook funpage
LinkedIn
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Alfa Romeo FURIA to najnowszy projekt lubelskiego designera Pawła Breshke Czyżewskiego. 3 lata po światowym sukcesie projektu Bugatti Gangloff, tym razem przyszła kolej na włoski supersamochód, któremu nie brakuje seksapilu.
Tekst: Mateusz Cieślak, foto: Paul Breshke Design
Założenie było proste: stworzyć nowy super samochód, który będzie nawiązywać stylistyką do najlepszych modeli włoskiej marki. Nazwa FURIA pojawiła się w oznaczeniu sportowego modelu z przełomu lat 60. i 70., ale jak przyznaje projektant, nie jest to nowa generacja sportowego klasyka.
Fani marki powinni dostrzec wiele detali, które zdradzą z jakich pojazdów pochodzi inspiracja. Obły kształt karoserii nawiązuje do Alfy Romeo 33 Stradale i GTV Spider. Zielona kolorystyka lakieru z pomarańczowym detalem pochodzi od modelu Bertone Carabo.
Pozioma płetwa znajdująca się z tyłu ma w sobie coś z modeli Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 oraz Cuneo 33. Ważnym elementem designu nowej FURII jest grill, który ostał wkomponowany w owalny wlot powietrza, tak jak za dawnych lat.
Alfa Romeo FURIA | Lubelski projekt supersamochodu
Projekt posiada wiele cech, które opowiadają bogatą historię Alfy. Wnętrze auta jest dwuosobowe i pozbawione niepotrzebnych elementów. Siedząc za kierownicą, nie można mieć wątpliwości – w FURII najważniejszy jest kierowca, do którego zwrócone są wszystkie urządzenia sterujące pojazdem. Zupełnie jak w kokpicie odrzutowca.
„Przy tworzeniu konceptu takiej marki jak Alfa Romeo zdajesz sobie sprawę, że nie możesz tego popsuć, ponieważ fani “zjedzą cię żywcem”. Podejmując się tak trudnego wyzywania liczy się każdy detal, esencja motoryzacji oraz historia którą od teraz będziesz przekazywać”.
Zaprojektowanie Alfy Romeo FURII zajęło Pawłowi Czyżewskiemu dziesięć miesięcy razem z renderingiem. „Tworzyło mi się z wielką przyjemnością, która towarzyszyła mi przez całą drogę projektowania”. Jeśli wizualizacja zbierze pochlebne opinie, zostanie przedstawiona koncernowi FIAT, do którego obecnie należy Alfa Romeo.
Paweł Breshke Czyżewski – wywiad dla Magazynu Motór
Behance portfolio
Facebook funpage
LinkedIn