Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Filtr DPF w silniku benzynowym
Strona główna » Filtr DPF w silniku benzynowym?

Filtr DPF w silniku benzynowym?

Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Filtr DPF w silniku benzynowym?

Filtr DPF w silniku benzynowym?

Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Filtr DPF w silniku benzynowym?

Filtr DPF w silniku benzynowym?

Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt […]

Sebastian Mądrachowski

Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt filtra cząstek stałych montował nie będzie. Za to nowe samochody to już zupełnie inna bajka. Od 2017 roku VW będzie wstawiał filtr DPF w silniku benzynowym w każdym swoim samochodzie.

tekst: Mor / informacja prasowa

Grupa Volkswagen pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym. Tzw. filtr cząstek benzyny (GPF) od 2017 roku montowany będzie we wszystkich modelach grupy VAG napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana o 90%.

Filtr DPF w silniku benzynowym – od kiedy?

Do 2022 roku liczba samochodów grupy VAG wyposażonych w tę technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Pierwszy filtr DPF w benzynie ruszy z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI, przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana. Nowe Audi A5 też będzie już wyposażone w filtr DPF w silniku benzynowym 2.0 TFSI. Rozwiązanie to będzie stosowane we wszystkich kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.




Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen: „W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”

Instytucje badawcze wykazały, że silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. W badaniach emisji spalin w 440 najpopularniejszych modelach na świecie, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły wysokie pozycje. Pierwsze miejsce w kategoriach silników benzynowych EU 6, silników benzynowych EU 5 i samochodów hybrydowych EU 6.

Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody.

Filtr DPF w silniku benzynowym to już niestety pewna przyszłość.

Tags: audi, dpf, fap, filtr cząstek stałych, gpf, skoda, vag, vw

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

Każdego kogo zapienił tytuł – uspokajamy: już jeżdżącym benzyniakom nikt filtra cząstek stałych montował nie będzie. Za to nowe samochody to już zupełnie inna bajka. Od 2017 roku VW będzie wstawiał filtr DPF w silniku benzynowym w każdym swoim samochodzie.

tekst: Mor / informacja prasowa

Grupa Volkswagen pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym. Tzw. filtr cząstek benzyny (GPF) od 2017 roku montowany będzie we wszystkich modelach grupy VAG napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana o 90%.

Filtr DPF w silniku benzynowym – od kiedy?

Do 2022 roku liczba samochodów grupy VAG wyposażonych w tę technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Pierwszy filtr DPF w benzynie ruszy z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI, przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana. Nowe Audi A5 też będzie już wyposażone w filtr DPF w silniku benzynowym 2.0 TFSI. Rozwiązanie to będzie stosowane we wszystkich kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.




Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen: „W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”

Instytucje badawcze wykazały, że silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku. W badaniach emisji spalin w 440 najpopularniejszych modelach na świecie, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły wysokie pozycje. Pierwsze miejsce w kategoriach silników benzynowych EU 6, silników benzynowych EU 5 i samochodów hybrydowych EU 6.

Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody.

Filtr DPF w silniku benzynowym to już niestety pewna przyszłość.

Tags: audi, dpf, fap, filtr cząstek stałych, gpf, skoda, vag, vw

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

Dacia Sandero 1.0 LPG

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

OSTATNIO DODANE

  • Rysunki

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

fiat 500 rysunek obraz plakat

Rysunek Fiat 500

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Rysunek Lancia stratos plakat

Rysunek Lancia Stratos HF

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
jaguar e type plakat rysunek obraz

Rysunek Jaguar E-Type

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
ferrari 250 rysunek obraz plakat

Rysunek Ferrari 250 GT Lusso

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Porsche 917 rysunek plakat obraz

Rysunek Porsche 917

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
Alfa romeo giulia quadrifoglio rysunek plakat obraz

Rysunek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
iso grifo

Rysunek Iso Grifo

Rysunki
50,00 zł – 70,00 zł  z VAT
- 20%
jaguar e-type rysunek plakat

Rysunek Jaguar E-Type tryptyk

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%

Pakiet 3 wybranych rysunków

Rysunki
120,00 zł – 170,00 zł  z VAT
- 20%
motoryzacyjne rysunki obrazy plakaty

Pakiet 5 wybranych rysunków

Rysunki
200,00 zł – 280,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

30 marca 2020
Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

20 grudnia 2019
Jak używać świateł do jazdy dziennej?

Jak używać świateł do jazdy dziennej?

5 sierpnia 2019|0 Comments
Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Schyłek ery antysystemowców

Schyłek ery antysystemowców

6 czerwca 2019|0 Comments

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

29 kwietnia 2021
Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

30 marca 2021
Jak prowadzić auto zimą?

Jak prowadzić auto zimą?

27 stycznia 2021
Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

Korytarz życia – pamiętajmy o bezpieczeństwie!

4 sierpnia 2020
Rozmiary opon przyszłości

Rozmiary opon przyszłości

30 marca 2020
Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

Opony zimowe: mity, fakty, ciekawostki

20 grudnia 2019
Jak używać świateł do jazdy dziennej?

Jak używać świateł do jazdy dziennej?

5 sierpnia 2019|0 Comments
Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

Jak przygotować auto na wakacje? Przepis na bezpieczną podróż

17 czerwca 2019|0 Comments
Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

Agresja czy kultura? Sprawdź swoje zachowanie na drodze

14 czerwca 2019|0 Comments
Schyłek ery antysystemowców

Schyłek ery antysystemowców

6 czerwca 2019|0 Comments

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry