Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Gra
  • Książka
  • Marketing
  • Samochody
  • Motocykle
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Sebastian Mądrachowski

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |

Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:

DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.

Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.

Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie i test | Zaskoczeni?

Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze

Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.

Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.

Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!

Citroen C4 Cactus opinie i test | cena

Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie | C4 w całej okazałości

Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki

Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:

„jak taki lekki samochód,

może tak bardzo nie chcieć jechać?”.

Citroen C4 Cactus – waga, spalanie

Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?

Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.

citroen c4 cactus opinie airbump test

Citroen C4 Cactus opinie | Detale zdobiące małego Citroena

Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.

Citroen C4 Cactus opinie i test

21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.

citroen c4 cactus opinie grey testModa na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.

Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.

citroen c4 cactus opinie white test

citroen cactus opinie white

Citroen C4 Cactus opinie i test


Tags: auta, c4 cactus, citroen, kaktus, nowego, opinia, psa, sebastian mądrachowski, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Kawasaki Versys Skyhook

Kawasaki Versys 1000SE 2021 z zawieszeniem Skyhook

vw t-roc suv kabriolet city foto

SUV KABRIOLET od VW | Volkswagen T-Roc Cabrio

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |

Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:

DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.

Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.

Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie i test | Zaskoczeni?

Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze

Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.

Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.

Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!

Citroen C4 Cactus opinie i test | cena

Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie | C4 w całej okazałości

Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki

Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:

„jak taki lekki samochód,

może tak bardzo nie chcieć jechać?”.

Citroen C4 Cactus – waga, spalanie

Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?

Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.

citroen c4 cactus opinie airbump test

Citroen C4 Cactus opinie | Detale zdobiące małego Citroena

Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.

Citroen C4 Cactus opinie i test

21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.

citroen c4 cactus opinie grey testModa na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.

Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.

citroen c4 cactus opinie white test

citroen cactus opinie white

Citroen C4 Cactus opinie i test


Tags: auta, c4 cactus, citroen, kaktus, nowego, opinia, psa, sebastian mądrachowski, test

Gra Motór GT

Pół wieku od rekordowej jazdy Fiatem – spotkajmy się z legendami

Rysunki

Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

Książka “Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

Gry

Okładka Magazynu Motór

Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

Supercar Club Poland

Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

Plakat motoryzacyjny

Łukasz Myszyński: “Projektant to artysta interdyscyplinarny”

Fundament automobilizmu. Czyli o zmaganiach dróg asfaltowych z betonowymi

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

fox box art plakaty

Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

Blokada alkoholowa

Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

mva

Historia MV Agusta – 75 lat emocji

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Japońscy ojcowie założyciele

Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

Jeep Wrangler 2.0 test

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

GRY

gra motoryzacyjna karciana planszowa motór gt

Motór GT – Gra Towarzyska

Gry
100,00 zł  z VAT

KSIĄŻKI

Książka Road Trip: Bliski Wschód

Książki
50,00 zł  z VAT

MAGAZYN MOTÓR

#12 motór zasada

#12 Magazyn Motór

Magazyn Motór
40,00 zł  z VAT

#11 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT
- 25%

EKO Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
200,00 zł 150,00 zł  z VAT
- 8%

Kolekcja Magazynu Motór

Magazyn Motór
218,00 zł 200,00 zł  z VAT

#8 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#4 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

#10 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#7 Magazyn Motór

Magazyn Motór
16,00 zł  z VAT

#9 Magazyn Motór

Magazyn Motór
20,00 zł  z VAT

#1 Magazyn Motór

Magazyn Motór
14,00 zł  z VAT

PLAKATY

Plakat Italy Lover

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Honda CBR 900 RR Fireblade

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Lady Rider

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
Plakat porsche 911 safari

Plakat Porsche 911 Safari

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 911 Carrera RSR

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT
plakat ford 24h le mans ken miles 1966

Plakat Ford GT40 24h Le Mans

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Moto Classic Racer

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Porsche 935

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat DeLorean DMC-12

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

Plakat Williams Renault F1

Plakaty
80,00 zł – 165,00 zł  z VAT

MOTÓR COFFEE

Kawa German Turbo | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT
- 14%

Zestaw Motór Coffee

Motór Coffee
140,00 zł 120,00 zł  z VAT

Kawa Cafe Racer | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa Italian Taste | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

Kawa American Muscle | Motór Coffee

Motór Coffee
35,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

19 maja 2021
Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

30 marca 2021
Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

15 marca 2021
FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

11 marca 2021
DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

10 marca 2021
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

10 marca 2021
JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

3 marca 2021
FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

3 marca 2021
Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

3 marca 2021
HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

22 stycznia 2021

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry