Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |
Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:
DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.
Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.
Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.
tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak
„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.
Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze
Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.
Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.
Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!
Citroen C4 Cactus opinie i test | cena
Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.
Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki
Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:
„jak taki lekki samochód,
może tak bardzo nie chcieć jechać?”.
Citroen C4 Cactus – waga, spalanie
Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?
Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.
Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.
Citroen C4 Cactus opinie i test
21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.
Moda na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.
Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.
POPRZEDNI
NASTĘPNY
Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |
Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:
DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.
Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.
Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.
tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak
„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.
Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze
Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.
Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.
Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!
Citroen C4 Cactus opinie i test | cena
Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.
Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki
Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:
„jak taki lekki samochód,
może tak bardzo nie chcieć jechać?”.
Citroen C4 Cactus – waga, spalanie
Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?
Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.
Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.
Citroen C4 Cactus opinie i test
21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.
Moda na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.
Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.