Przejdź do zawartości
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Sebastian Mądrachowski
Motormag.pl Logo
  • Magazyn
  • Książka
  • Samochody
  • Motocykle
  • Podcast
  • Sklep
  • KOSZYK0
Strona główna » Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie | Olać czy podlać?

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 […]

Sebastian Mądrachowski

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |

Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:

DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.

Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.

Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie i test | Zaskoczeni?

Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze

Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.

Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.

Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!

Citroen C4 Cactus opinie i test | cena

Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie | C4 w całej okazałości

Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki

Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:

„jak taki lekki samochód,

może tak bardzo nie chcieć jechać?”.

Citroen C4 Cactus – waga, spalanie

Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?

Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.

citroen c4 cactus opinie airbump test

Citroen C4 Cactus opinie | Detale zdobiące małego Citroena

Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.

Citroen C4 Cactus opinie i test

21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.

citroen c4 cactus opinie grey testModa na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.

Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.

citroen c4 cactus opinie white test

citroen cactus opinie white

Citroen C4 Cactus opinie i test


Tags: auta, c4 cactus, citroen, kaktus, nowego, opinia, psa, sebastian mądrachowski, test

POPRZEDNI

NASTĘPNY

  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

Citroen C4 Cactus opinie, test – benzyna 1.2, 75KM, 2015 |

Przyglądając się rozwojowi motoryzacji na przestrzeni lat, dochodzimy do ściany z napisem:

DALEJ SĄ JUŻ TYLKO SAMOCHODY TWORZONE PRZEZ KSIĘGOWYCH.

Coś koło roku 2000, prawda? Teraz to się trochę zmienia – księgowi odchodzą w cień, na pierwszy plan wysuwa się marketing. A samochody? Same w sobie nie są przecież takie ważne. Ważne jest zaspokojenie potrzeb klienta nawet jeżeli klient nie zdaje sobie sprawy, że takie potrzeby ma.

Citroena C4 Cactus zrobili goście od reklamy.

tekst: Sebastian Mądrachowski, foto: Artur Woszak

„Nowy świat, nowe idee! Model C4 Cactus jest samochodem śmiałym stylistycznie, nowoczesnym, zapewniającym dobre samopoczucie”. Tak Citroen wita nas na stronie internetowej poświęconej C4 Cactus. Chciałbym o tym samopoczuciu z ich marketingowcami pogadać. Kiedy patrzy się na Citroena Cactusa, to nie sposób odmówić mu uroku. Oryginalne lampy, zwarta sylwetka i znak rozpoznawczy modelu – panele Airbump, które mają chronić lakier przed parkingowymi wgniotkami.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie i test | Zaskoczeni?

Citroen C4 Cactus opinie i test | wnętrze

Wsiadając do środka, na dzień dobry witają nas dwa ekrany – mały, który zastępuje zegary i duży, dotykowy, którym sterujemy większością systemów w aucie. Tutaj dobre samopoczucie wystawione jest na pierwszą próbę – na naszych drogach precyzyjne naciskanie wyświetlonych na ekranie przycisków wymaga sporej zręczności. Nie czujemy faktury przycisku, więc kilka razy klikniemy obok, zanim trafimy, gdzie trzeba.

Być może we Francji zwiększenie siły nawiewu odbywa się w zacisznej zatoce przystankowej.

Wtedy przepraszam – ja w każdym razie czułem się jak urzędniczki w wydziale komunikacji, którym napisanie czegokolwiek na klawiaturze komputera przychodzi z trudem: Cee…, JEST! Czter…, MAM!

Citroen C4 Cactus opinie i test | cena

Na polowanie w Cactusie miejsca jest sporo. Poduszka pasażera wyleciała na nadszybie, panel przedni jest mocno cofnięty, nie ma na co narzekać. Rozglądamy się i nagle okazuje się, że w samochodzie, którego ceny zaczynają się od 51 900 zł dostajemy nie otwierane, a uchylne okna w tylnych drzwiach. Kierowcy samopoczucia to nie popsuje, ale pasażerom z tyłu… sam nie wiem.

citroen c4 cactus opinie test

Citroen C4 Cactus opinie | C4 w całej okazałości

Citroen C4 Cactus opinie i test – silniki

Kiedy wszystko ustawimy, oswoimy się z autem, możemy ruszać. Paleta silników to cztery warianty: 1.2 (75 i 110 KM) i jednostka wysokoprężna 1.6 w dwóch wersjach (92 i 100 KM). Najsłabszy, 92-konny diesel kosztuje 13 600 zł więcej niż podstawowa jednostka benzynowa. Moim zdaniem, nie warto, ale o tym za chwilę. Pierwsze pytanie, jakie sobie zadałem po wyjechaniu z parkingu, to:

„jak taki lekki samochód,

może tak bardzo nie chcieć jechać?”.

Citroen C4 Cactus – waga, spalanie

Kilogramy wycięto do szczętu. Cactus to jeden z niewielu współczesnych samochodów, który z klimatyzacją i wszystkimi bajerami waży zaledwie nieco ponad tonę. Wszystko co udało się uzyskać redukcją masy, zaprzepaszczono paletą słabych silników. Dlaczego diesel w Cactusie będzie średnim pomysłem?

Bo z racji osiągów nie jeździ się nim wygodnie w trasie, a na krótkich odcinkach w mieście diesla ciężko dogrzać i założone przez producenta spalanie na poziomie 3,4 l/100 km można włożyć między bajki. Wybranym egzemplarzem (1.2 benzyna) podczas testu złapałem średnią 7,2 l/100 km i więcej palić raczej nie będzie. Często stawaliśmy, żeby robić zdjęcia w miłych okolicznościach przyrody, a na odcinkach „pomiędzy” sprawdzałem, czy na pewno się nie zepsuł i czy na prawdę szybciej jechać się nie da. Nie dało się, mimo szczerych chęci.

citroen c4 cactus opinie airbump test

Citroen C4 Cactus opinie | Detale zdobiące małego Citroena

Specjaliści od reklamy uznali, że skoro Internet zalewają zdjęcia tego, co dziś na siebie włożyliśmy, chwalimy się tym, co jemy na obiad, to świetnym pomysłem będzie zaserwowanie światu samochodu, który co sezon będzie można dopasować do aktualnie modnej kolorystyki.

Citroen C4 Cactus opinie i test

21 wariantów kolorystycznych! Szaleństwo… a że jeździ średnio? Co z tego, skoro na pewno ktoś będzie chciał robić sobie z nim zdjęcie i za tę przyjemność zapłaci ponad 50 000zł.

citroen c4 cactus opinie grey testModa na wymienne obudowy telefonów komórkowych minęła dawno temu. Teraz musimy przygotować się na ten chwilowy trend w naszym motoryzacyjnym światku. Nie do takich rzeczy można się przyzwyczaić.

Jedna rzecz zastanawia mnie najbardziej – jak ciekłokrystaliczny wyświetlacz będzie zachowywał się przy -30°C przy porannym rozruchu? W mojej komórce praktycznie nie działa, ale to nie jest życiowy problem, a przynajmniej nie tak życiowy jak poranny brak możliwości włączenia nawiewu. Zobaczymy… Jest zima, a pierwsze klientki już powoli odbierają z salonów swoje Cactusy.

citroen c4 cactus opinie white test

citroen cactus opinie white

Citroen C4 Cactus opinie i test


Tags: auta, c4 cactus, citroen, kaktus, nowego, opinia, psa, sebastian mądrachowski, test
  • Hook Up on Tinder

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

  • Gdyby James Bond chciał ubezpieczyć Astona Martina DB5…

  • Fighters Attack, czyli zwiedzanie Hiszpanii z perspektywy Ducati

  • Plakat motoryzacyjny

    Łukasz Myszyński: „Projektant to artysta interdyscyplinarny”

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

  • fox box art plakaty

    Motoryzacja a sztuka – Krzysztof Ostrzeniewski, Fox Box Art

  • AutoScan Elite 3 jaki alkomat polecamy

    Alkomat AlcoSense Elite 3 | TRZEŹWOŚĆ JEST FAJNA

  • Blokada alkoholowa

    Blokada alkoholowa – elektroniczny czyściec

  • mva

    Historia MV Agusta – 75 lat emocji

  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

  • Japońscy ojcowie założyciele

    Japońscy ojcowie założyciele – S. Kawasaki, M. Suzuki, T. Yamaha i S. Honda

  • Jeep Wrangler 2.0 test

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

  • Dacia Sandero 1.0 LPG

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

OSTATNIO DODANE

  • Gdzie są TE wydania?

  • Be gentle, Man. Czyli potęga małych rytuałów

  • Książka "Road Trip: Bliski Wschód" – przedsprzedaż ruszyła!

    Książka „Road Trip: Bliski Wschód” – przedsprzedaż ruszyła!

  • Okładka Magazynu Motór

    Akcja ZERO WASTE Magazynu Motór

  • Supercar Club Poland

    Supercar Club Poland – Paradoks nieposiadania

PARTNER STRATEGICZNY

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Magazyn Motór w kopertach

NASZE PRODUKTY

  • Plakat Williams Renault F1

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • #12 motór zasada

    #12 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    40,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Porsche 934 Vaillant Red

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Plakat Formula V

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT
  • Książka Road Trip: Bliski Wschód

    Książki
    50,00 zł  z VAT
  • Kawa German Turbo | Motór Coffee

    Motór Coffee
    30,00 zł  z VAT
  • - 17%

    Zestaw Motór Coffee

    Motór Coffee
    120,00 zł 100,00 zł  z VAT
  • #11 Magazyn Motór

    Magazyn Motór
    20,00 zł  z VAT
  • Plakat Mazda 787B

    Plakaty
    95,00 zł – 130,00 zł  z VAT

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

ZOBACZ RÓWNIEŻ

  • Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    Alfa Romeo 4C Spider – Jak żyć z nietypową Włoszką?

    21:11
  • Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    Honda CR-V e:HEV AWD – lepsze miasto czy trasa?

    11:05
  • Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    Jeep Wrangler 2.0 T GME test – Ikona ikoną po latach

    17:56
  • FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    FIAT 500L SPORT MULTIJET test – Zamiast Multipli

    12:32
  • DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    DACIA SANDERO 1.0 TCE LPG – Brak wstydu

    13:50
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT Premium – Handlowiec też ma marzenia

    13:36
  • JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    JEEP RENEGADE 4XE TRAILHAWK – OSTROŻNY BADACZ KLIENTA

    14:42
  • FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    FORD KUGA 2.5 ST-LINE PLUG-IN HYBRID – W WYMARZONĄ TRASĘ

    14:20
  • Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    Renault Arkana 1.3 TCE – WSCHODNIE ZAŁOŻENIA

    13:26
  • HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    HONDA JAZZ test 1.5 i-MMD Hybrid – Muzycznym krokiem

    10:23

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag

REDAKCJA REGULAMIN KONTAKT POLITYKA PRYWATNOŚCI

2022 © Copyright Magazyn Motór

Motormag
Page load link
Witryna używa plików cookie. OK
Przejdź do góry